Kirjoittaja Aihe: Noloin ficcisi -haaste  (Luettu 4739 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #15 : 17-01-2020, 23:50:43 »
No eikö se jo haasteen nimi kerro, mikä tähän on se oikea? Postaa se, minkä postaaminen hävettää eniten!  ;D Mulla se oli se ihkaensimmäinen tekeleeni ikinä. Ja täytyy myöntää, että hävettää vieläkin. :P


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #16 : 20-01-2020, 08:19:12 »
No siis vaikka noi tuli mieleen noloista ficeistä niin ei mua kyllä nykyään enää nolota mikään, mitä olen kirjoittanut. En tiedä hävettikö aikoinaan, mutta nyt voin jo myöntää, että ei mua hävetä.  ;D ;D Mun ymmärrys ei edes riitä siihen, miksi pitäisi hävetä jotain, mitä on kirjoittanut, kun voisi tehdä jotain paljon pahempaakin. Se että kirjoittaa ficktiota, on vain hyväksi.  ;D ;D

Poissa savotta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1
    • deittisivut.fi
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #17 : 12-02-2020, 16:03:48 »
Omat ficci-aivoitukseni ovat sen verran noloja, ettei niitä kyllä rahkeet postaamaan (ainakaan vielä). Ehkä joskus sit ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #18 : 13-02-2020, 17:37:06 »
Hei, rohkeasti vaan nolostuttamaan itsesi ja muut.  ;D ;D ;D Samassa veneessä ollaan.  ;D ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #19 : 18-05-2020, 13:33:38 »
Noloista ficeistä tulee mieleen, että mulla on koneellani viritelminä Twilight-lätkä-versio ja toinen lätkäversio, missä on vampyyreita ja ihmissusia.  ;D ;D ;D Ja lätkä/HP-crossover ja lätkä-Star Trek.  ;D ;D ;D. Kokeilenko kaikesta lätkäversiota saamatta mitään oikeasti aikaiseksi kun noi kaikki on jostain noin kymmenen vuoden takaa. ;D
Miten olisi "tee kaikesta lätkäversio" -haaste?  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #20 : 24-05-2020, 09:12:27 »
Sitä haastetta voisi kyllä kokeilla. Mulla on muistaakseni myös lätkäversio Star Trekistä ja olisi aika kivaa myös lukea joku Taru sormusten herrasta -lätkäversio.  ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #21 : 29-05-2020, 23:00:46 »
Minäkin lukisin enemmän kuin mielellään kaikesta lätkäversioita!  ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #22 : 29-06-2020, 23:09:40 »
Harmi, kun näin ihanalla foorumilla on nykyään hiljaista, ja mäkin tulin tänne varmaan ensimmäistä kertaa pariin vuoteen. Mutta oli pakko tulla kommentoimaan, kun näin tämän topicin, että aivan loistava haaste!  ;D Pitää kyllä käydä katsastamassa nämä hengentuotteenne. Mitkä ne Nappelin ja Beelsebuttin nolot ficit muuten olivat? Voldemortin ja zilahin tekstit löysin, mutta muita en.

Mulla kaikkien aikojen noloin ficci on se ihan ensimmäinen, jolla oli niinkin omaperäinen nimi kuin Kuutamo ja Anturajalka  ;D Kirjoitin sen joskus syksyllä 2003, enkä koskaan julkaissut, kun mulla ei ollut edes tunnuksia Finiin vielä silloin. Sain hommattua tunnukset vasta vuodenvaihteessa, ja siinä vaiheessa ymmärsin jo, että tuo ihan ensimmäinen ei nyt kovin hyvä taidakaan olla, joten en julkaissut sitä. Mutta sen muistan vieläkin, että sitä oli tosi kiva kirjoittaa, ja se merkitys sillä oli, että sen myötä avautui koko ficcimaailma.

Toinen melkein yhtä nolo oli Rakkauden valinta, jonka ehkä joku vielä muistaa, mutta toivottavasti ei. Molemmat ovat niin noloja, että kumpaakaan en tänne kerta kaikkiaan kehtaa enkä voi postata, mutta ihailen teidän rohkeuttanne, kun teillä oli uskallusta. :D
 
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #23 : 30-06-2020, 10:31:03 »
Apua, en kyllä yhtään muista mitä ficciä oon tänne ajatellut D: kamalata! No, ei kai sitä tarvi kuin kivellä heittää niin joku nolo ficci löytyy arkistosta, pitääpä perehtyä kun on hetki aikaa ;D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #24 : 02-07-2020, 15:02:09 »
Pahatar, saako ne edes yksityisesti lukuun?  ;D Alkoi heti kiinnostaa, kun sanoit, että oot ehtinyt jopa kirjoittaa jotain, jota et ole koskaan julkaissut. Ekat noloudet pitäisi aina älytä pitää piilossa, mutta alussa on niin innoissaan.  ;D Rakkauden valinta on nimenä tuttu, mutta en muista ikinä oikein tekstejä nimestä vaan siitä, kun joku vihjaa vähän sisällöstä.

Foorumit on nykyään tosi kuolleita. Finikin on hiljennyt hirveästi. Aika surku, mutta myös kiinnostus on tainnut hajaantua. Monet taitaa pyöriä vain kansainvälisillä puolilla.


Apua, en kyllä yhtään muista mitä ficciä oon tänne ajatellut D: kamalata! No, ei kai sitä tarvi kuin kivellä heittää niin joku nolo ficci löytyy arkistosta, pitääpä perehtyä kun on hetki aikaa ;D

Ota ensimmäinen, jota katsoessasi puskee pieni nolouden aalto, että tämäkin on tullut kirjoitettua.  ;D
« Viimeksi muokattu: 02-07-2020, 15:05:23 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #25 : 07-10-2021, 21:44:37 »
Voi ei, tajusin vasta nyt, että en ollut älynnyt vastata Lizille, suo anteeksi. Korjaan virheeni näin yli vuoden jälkeen. Täytyy miettiä, kehtaanko lähettää sulle mitään noloa tekstiä edes yksityisesti  :D Rakkauden valintaa en ainakaan, ihan jo sen takia, että sulla menisi siinä vain kallista aikaa hukkaan, kun se on nolouden lisäksi pitkä kuin nälkävuosi.

Tuo ihan ensimmäinen, jota en siis julkaissut, on sentään lyhyempi. En taida kuitenkaan lähettää, sen takia että sun mielestäsi Kohtalon täyttymys oli noloin sun teksteistäsi. Muistan sen vielä jollain tavoin, ja se on niiiin paljon parempi kuin tuo mun ensimmäinen.

Mutta se on juuri niin kuin sanoit, että alussa sitä on niin innoissaan. Hassu juttu on myös se, että tuon ensimmäisen ficin kirjoittaminen oli todella kivaa ja sujuvaa, muistan sen vieläkin. Kirjoittaminen on helppoa, kun itsekritiikki puuttuu ;D Sen jälkeen ei ole voinut puhua helposta yhdenkään tarinan kohdalla...
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #26 : 09-10-2021, 20:59:52 »
Minäpä muistan Rakkauden valinnan, ja se oli ihastuttava ficci! <3  ;D Okei, onhan se siirappinen ja olet kehittynyt kirjoittajana todella pitkälle sen jälkeen, mutta kuitenkin se olisi ehdottomasti lukemisen arvoinen yhä edelleenkin.

Kyllähän se on niin, että tieto lisää tuskaa. Ja mitä enemmän kirjoittajana kehittyy, sitä korkeammaksi se itsekritiikki nousee. Mutta minä olen sitä mieltä, että ficin kirjoituksen pitäisi olla ennen kaikkea hauskaa! Harvempi meistä kuitenkaan haluaa kirjoittamisesta ammattia, niin eikö se pitäisi olla nimenomaan hyvän mielen, eikä ahdistuksen aihe? Ja kyllä minä nykyisin pystyn hymyilemään hyväksyvästi sille zilahille, joka tuon ensimmäisen, nolon ficcinsä kirjoitti. Jos olisin osannut edes aavistaa, mihin se minut elämässäni veisi, en olisi uskonut. <3


zilah


Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #27 : 12-10-2021, 11:36:46 »
Kiitos zilah! Tästä emme tule koskaan pääsemään yhteisymmärrykseen, mutta ei se mitään. :D

Jäin miettimään tuota, mitä sanoit, että kirjoittamisen tulee olla hauskaa. Näinhän se on minustakin, ja kyllä se on välillä sitäkin. Tuntuu kuitenkin, että omalla kohdalla se hauskuus tulee ehkä enemmän siitä, kun on saanut kirjoitettua valmiiksi jonkin tekstin, jonka on halunnut. Eli minulle se päässä olevan idean muuttuminen valmiiksi tarinaksi ja sen näkeminen tuottaa iloa (tai sitten ei ;D), mutta itse kirjoitusprosessi ei läheskään aina, kun se on itselleni niin työlästä. 
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #28 : 12-10-2021, 12:49:20 »
Kirjoittaminen ei ole hauskaa, mutta pakollista, kun siitä ei pääse eroon, vaikkei siitä ammattia saisikaan. En tiedä olisiko se parempi, jos siitä saisi rahaa. Ainakaan ei kärsisi turhaan. ;D Ja mä en edes nauti lopptuloksesta, mutta tarpeeksi pitkä aika kun menee niin kyllä se naurattaa. Kohtalon täyttymyksessä naurattaa jo pelkkä nimi niin kuin myös Menneisyyden varjoissa. Kenen kirja toi Kohtalon täyttymys oli? Menneisyyden varjo on TSH joku luku.  ;D Mä oon aina tiennyt ottavani vaikutteita.  ;D Joku sanoi mulle joskus, että vanhoissa teksteissäni oli enemmän jotain kuin uusissa, joten kai se kehityskin on sitten vähän niin ja näin ja makuasia ja voi mennä taaksekin päin joiltain osin. Ei sillä, että se mua häiritsisi, jos olen taantunut, kun se ilmeisesti johtuu osin siitä, etten ole enää niin rönsyilevä kuin ennen. Mun vanha tyyli todellakin muistuttaa kaikkea sitä, mitä mä olen kritisoinut myöhemmin.  ;D

//Nyt mua muuten ihan oikeasti kiinnostaa tietää mikä tuo Rakkauden valinta on.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12-10-2021, 12:51:11 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Noloin ficcisi -haaste
« Vastaus #29 : 12-10-2021, 14:07:47 »
Lainaus
Joku sanoi mulle joskus, että vanhoissa teksteissäni oli enemmän jotain kuin uusissa, joten kai se kehityskin on sitten vähän niin ja näin ja makuasia ja voi mennä taaksekin päin joiltain osin.

Mun suosikkini sun teksteistäsi on Veivaaja. Onko se sitten uusi tai vanha nykyään, en osaa sanoa. Siinä oli todella sitä jotain. :D


Lainaus
//Nyt mua muuten ihan oikeasti kiinnostaa tietää mikä tuo Rakkauden valinta on.  ;D

Vaikenen aiheesta. ;D
« Viimeksi muokattu: 12-10-2021, 14:09:23 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?