Kirjoittaja Aihe: Tuho, oma hahmo Perillinen-sarjan maailmassa, K-12  (Luettu 3097 kertaa)

Poissa Needled

  • Kuoleman enkeli
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 9
  • I see angels burning, falling down in ruins
Nimi: Tuho
Kirjoittaja: Needled
Tyylilaji: Öhh... Toiminta? Angst? Draama? Emmä tiijjä :D
Ikäraja: K-12
Alkusanat: Tää on tällanen kouluaineena kirjoitettu tarina, teki mieli kirjoittaa jokin taistelu, olin just lukenu Eragonin ja Esikoisen ja Brisingriä olin lukemassa, joten siihen maailmaan päätin sen sijoittaa, ja koska ainoa pakollisista aiheista jonka pystyin soveltaa noihin ehtoihin oli Kartanon kohtalo, tuli tarinasta tällainen. Koska mulla ei ollut tietenkään kirjoittaessa kirjoja apuna faktojen tarkistamisen osalta, tässä on saattaa olla hölmöjä asioita, joita tuossa maailmassa ei ole. Ja tällä osallistun Uudet fandomit-haasteeseen. Toivottavasti kelpaa, kun en kirjasarjan hahmoilla kirjoittanut :)
Varoitukset: Hahmoja kuolee.





Nojaan pääni ulos ikkunasta ja haistan ilmaa. Katseeni kulkee pitkin kartanon kaunista puutarhaa ja siirtyy sitten katsomaan armotonta sotajoukkoa, joka lähestyy jokaisella rivakalla askeleella pelottavan nopeasti rakasta kotiani.

Täällä eletään nyt vaarallisia aikoja. Valtakunnan tyrannivaltias lähetti punanuttuisen armeijansa perheeni kimppuun, koska me puolustimme häntä vastaan olevaa kapinallisjoukkoa. Huoh. Sukuni on asunut tässä talossa niin kauan kuin jaksan muistaa. Enää jatkossa niin ei tule olemaa, koska tänään on uljaan kotimme viimeinen päivä – ehjänä. Talon muut naiset pakkaavat kiireissään tavaroitaan, ja miehet valmistavat ratsut lähtökuntoon. Nytkin oveni takaa kulkee joku sukuni miehistä haarniska kalisten. Astelen mattojen peittämää lattiaa pitkin sänkyni luo, jonka päällä lepää veljeni vanha haarniska. Ryhdyn pukemaan sitä päälleni. Metalli kolisee, kun kiinnitän haarniskaa.

Tuskaisen työn päätteeksi vedän päähäni kypärä, johon on kaiverrettu sukuni tunnus. Heitän joutsenensulkanuolia sisältävän nuoliviinen selkääni ja otan sängyltä marjakuusijouseni. Se on lahja, jonka sain veljeltäni tullessani täysi-ikäiseksi.

Sotatorven törähdys saa aistini valpastumaan. Juoksen ulos huoneestani ja liityn muiden jousimiesten matkaan. Kuljemme kartanon yläosiin portaita pitkin. Asetumme jokainen omaan ikkuna-aukkoomme odottamaa. Sekunti sekunnilta aika kuluu eteenpäin meidän odottaessamme vastapuolen sotilaiden tulevan tarpeeksi lähelle, jotta nuolemme osuisivat heihin.

Jännitän jousen ja ammun nuolen matkaan. Se kiitää halki ilman osuen oikeaan kohteeseensa, eli vastustajan rintaan. Heti ammuksen osuttua mies lyyhistyy kuolleena maahan.

Kamppailu on jatkunut jo monta tuntia, mutta meidän kannaltamme ei kovin suotuisissa merkeissä. Joukoistamme on jäljellä enää vain muutama. Keskittymiseni herpaantuu hetkeksi, jolloin onnistun pudottamaan jouseni alas. Kumarrun nostamaan sitä, ja kuulen samassa oven aukeavan. Salamannopeasti käännyn ympäri katsomaan sopivasti, miten vihollissotilaan nuoli on matkalla rintaani kohden. Kaikki tuntuu hidastuvan, ja silmissäni pyörii pieni filminauha elämäi vaiheista. Kaikki juhlat välähtävät silmieni ohi, näen kuvia, joissa olen pukeutuneena toinen toistaan kauniimpiin mekkoihin. Nauha päättyy, kun valtava kipuaalto pyyhkäisee ylitseni. Kaadun selälleni maahan, ja tajuan päivieni olevan luetut. Nuolen aiheuttamassa tuskassa kituen katson, miten liekit pyyhkivät upeasti koristeltuja seiniä. Tämä päivä oli niin itseni kuin rakkaan kartanonikin tuho.


AS2: Opettajan kommentti tähän oli: "Hienoa oikeinkirjoitusta ja trina selkeä ja etenee loogisesti - vaikka onkin hieman surullinen juoni." Arvosanaksi tästä sain 10-. Palautetta saa antaa, mutta ei ole pakollista :D
« Viimeksi muokattu: 06-08-2012, 16:53:51 kirjoittanut Chuuko »
Lapiooni tartun, soraa arkkus päälle heittelen.
Petoksesi, teot väärät…Ne saat viedä mukaasi.
Puolen vuoden päästä sinua ei kukaan muistele.
Vain nimi hautakivessäsi käynnistäsi todiste…

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Tuho, oma hahmo Perillinen-sarjan maailmassa, K-13
« Vastaus #1 : 24-03-2012, 14:10:38 »
Terve! Mä tosiaan valkkasin tälle ikärajan noista sun ehdotuksista tuossa päivänä eräänä, ei tää mun mielestä ihan K-15-tasolle kuitenkaan mene :)

Fandom on uppo-outo, mutta siksi se päätyikin Multifandom-terttuuni. Ja onhan tuota fantsua sen verran tullut luettua, ettei tässä sinällään mitään yllätävän outoa tullut, ainakaan teknisesti ottaen ;D

Ähä, tässähän olikin källi! Sehän olikin tyttöiskä joka tässä kertojan roolissa oli. Mä mietin jo alkupuolella, kun korostettiin, että se oli sen veljen haarniska. Selkeesti veli ei enää ole maisemissa, kun haarniska on siskolle tarjolla, mutta pisti miettimään tosiaan sitäkin, että millä mielialalla tää tytskä lähti nuolia ampumaan. Oliko se jatkamassa veljensä työtä? Puolustamassa kotiaa? Tekikö se sen salaa vai onko tuossa maailmassa ihan normia, että naisetkin tarttuvat aseisiin? Ehkä noita kaikkia :P

Tuo loppukohtaus toimii minusta hyvin. Siinä tulee just sellainen hidastettu fiilis ja elämä valuu filminauhana silmien ohi. Ehkä mä olisin kaivannut sinne joitain vähän henkilökohtaisempia muistoja kuin muistoja juhlista, mutta mistäs mä tiedän hahmosta, ehkä ne oli sille tärkeitä juttuja :)

Tää oli kiva pikkupala, tosiaankin synkeydestään huolimatta! ;D

-Bbuttis
Fifi-ficitLJAO3