Ajankohtaista > Vaalit

Kuinka pitkä adminien ja moderaattorien toimikausi on hyvä?

(1/11) > >>

Lizlego:
Eli siis oli jossain täällä jotain epämääräistä puhetta siitä, että äänestettäisiin vastuuhenkilöiden (adminit, modet) toimikaudesta, joka olisi puoli vuotta tai vuoden tai niin edespäin. Nykyisellä aktiivisuustasolla foorumin pyörittäminen ei taitaisi olla kenellekään suuri urakka. Suurin urakka nykyisellään on käyttäjien hyväksyminen. Mä sanoisin myös, että adminvaihdosten aikana olisi ehkä hyvä olla noin viikko sellaista aikaa, missä sekä vanhat että uudet adminit olisivat yhtäaikaa admineina, koska silloin on helpompi vielä neuvoa, jos jotain neuvottavaa ja kysyttävää jää. Siis mikäli nyt ketään ylipäätään kiinnosta tämän foorumin adminointi tai moderointi, kun täällä on hiljaista.  ;D Josta tulee mieleen, että mitä tehdään siinä tapauksessa, jos ehdokkaita ei ole kuin yksi? Annetaanko kenellekään yksinvaltaa?  ;D

Ääntä saa vaihtaa ja tulokset näkyvät kaikille.



---------------------------

Vanha äänestystulos on deletoitu ja uusi pistetty käyntiin.

Kuinka pitkä adminien ja moderaattoreiden toimikausi olisi mielestäsi paras?
Vaihtoehdot ovat yksi vuotta, kaksi vuotta tai joku muu, mikä?

zilah:
En äänestänyt vielä mitään, syystä että en oikein tiedä mitä vastata. Pari juttua kuitenkin tuli mieleen.

Ensiksikin, ei ehkä ole hyvä ajatus antaa foorumia kenenkään yksinvallan alle. Vaikkka luotankin teihin kolmeen jotka nyt olette admineina, niin sama ei ole kaikkien kohdalla. Itselleni ainakin tulisi epämukava olo, jos ei voisi luottaa adminiin, oli se foorum sitten tämä taikka joku muu. Olen kantapään kautta oppinut, että luottaa kannattaa vasta sitten, kun tuntee toisen paremmin. Eli kenenkään ei kannata loukkaantua mielipiteestäni, siinä ei ole mitään henkilökohtaista.

Toimikausi voisi minun mielestäni olla vuosikin, mutta voisihan foorumin sääntöihin vaikka laittaa sen, että jos joku kokee että admin ei hoida hommiaan , hänellä olisi oikeus esittää epäluottamuslause. Jos näitä alkaisi kertyä, niin voisi pitää äänestyksen vaikka kesken kauden?

zilah

Fiorella:
Tasavuosi on helppo ja hyvä systeemi minusta. Jos kaikki sujuu hyvin, minulle käy mainiosti että entiset jatkavat toimessaan vaikka loppuikänsä, ja jos taas tulee ongelmia, niin pitäisi olla joku keino ilmaista se ja saada joku mahdollisuus miten asioita voisi korjata.

Lizlego:
Mä en kannata minkään asian automaattista ikuisuutta osittain siksi, että eri ihmiset pääsisivät enemmän osallistumaan ja toiset taas eivät pyörittäisi foorumia pelkästä velvollisuudentunnosta, kun eivät kehtaa lähteä paikaltaan pois.  ;D Vuosi olisi selkeä, mutta se on kanssa aika pitkä. Mä äänestän yhdeksää kuukautta. Siinä saa vaihtelua, kun on vaalit eri vuodenaikoina.  :D

zilah:
No minusta tuo tietty säädetty toimikausi voi olla mikä hyvänsä. Tärkeintä olisi, että joustoa löytyisi puoleen ja toiseen. Eli niin, että kenenkään adminin/moden ei tarvitse olla hamaan hautaan asti toimessaan, jos tuntuu ettei pysty/jaksa/ehdi/mitävaan. Taikka toisaalta, jos foorumin väki tuntee, että admin/mode ei hoida hommiaan kunnolla, niin se pitäisi olla mahdollista tuoda julki/kammeta epäkelpo toimihenkilö virastaan.

Ja tähän tietysti kuuluu myös se, että jos admin/mode on hommassaan hyvä ja tahtoo siinä jatkaa, niin se myös olisi mahdollista. Että ketään ei potkita pois vain siksi, että toimikaus on ohi ja tervemenoa.




zilah

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta