Kuvataiteet > Kuvataiteet

Chuukon taidegalleria. Päivitetty 11.12.12

<< < (2/5) > >>

Chuuko:
Tajusinpa tuossa, etten ole lisännyt tänne yhtäkään normaalia piirrustusta, joten tässäpä olisi pari kappaletta.
(Oikeasti yritän vain aktivoida itseäni foorumillla  ::) )

Lelunurkkaus Ensin lyikkärillä, sitten tussailtu ja pyyhitty lyijjykynäluonnokset pois. Usko meinas loppua kun tajusin kuinka hankalaa tussilla on tehdä varjostuksia!
Harjoiteltiin koulussa puuvesivärien käyttöä, ja jostain kumman syystä paperille rupesi muotoutumaan rikkinäisiä leluja. Oli nyt sitten pakko testata tehdä se kunnollisena versiona.

Film noir? Lyikkärilyikkäri. Mallista piirretty naikkonen, törkeästi mallia jostain netin syövereistä. Lyijjykynät on kivoja, ja varjoilla ja kontrasteilla on kiva leikkiä. Lopputuloksesta en kyllä ole niin varma.

Mutta olkaatten hyvät.

Ginger:
Olen ihastunut tuohon lelunurkkaukseen, joka karmii selkäpiitäni. Vieteripelleissä on aina jotain ahdistavaa ja se on tämän kuvan sydän. Minulle tulee se mielleyhtymä, että vieteriukko on ponnahtanut piilostaan, seonnut ja raadellut kaikki muut. Piirrosteknisesti se on myös suosikkini, enkä löydä siitä mitään parannettavaa. Barbien vartalo tuntuu "nojaavan ilmaan" - joskin se lattialla lojuva pää on bueno - ja junan reiän leikkauspinta minua vähän ihmetyttää. En hahmota junan reiässä syvyyttä, se on ehkä turhan "tarramainen", kun taas posliininukessa loittoneminen näkyy hyvin. Hymyilevä nalle, jonka sisuskalut valuvat lattialle on onnistuneen surullinen.

Film noir?in poseeraus on makea. Itsekin piirtelen enemmän noita naishahmoja ja tämä oli sopivan kurvikkaasti toteutettu minun makuuni. Tykkään varsinkin noista verkkosukkahousuista! Takamus jää kuitenkin harmillisesti taustan sekaan (vai oliko se tarkoituskin?).

Kuten olen Tähtösessä todennutkin, tykkään maalauksistasi. Tällä hetkellä minulla on fiksaatio tuohon lehmätauluun  ;D

Chuuko:
Kiitos Ginger kommentistasi. Rupesin tarkastelemaan myöskin ongelmakohtia junan reikä/barbin ilmassaleijjunta, ja oli pakko kaivella tuon paperiversio esille. Olin nimittäin ihan varma että joku ei nyt täsmää siihen mitä piirsin...  :D
Tosiaankin, olin ilmeisemmin jättänyt joitakin viivoja tussailematta ja pyyhkinyt lyijjärijäljet pois, enkä huomannut korjata asiaa. Kynän jälki siis näkyy vielä paperiversiossa. Hyvä minä \o/
Pidän itsekin eniten tuosta pellestä, ja sen myös ehkä huomaa tuossa toteutuksessa.

Film noirin verkkosukkahousujen toteutus oli järkyttävän haasteellista. "Mihinkäs suuntana tämä reikä menee.. ei, ei se voi mennä tuonne, jalka kaartuu tuohon suuntaan... ei, kyllä se sittenkin...eikäpäs!"  ::)
Kaipa sen takamuksen oli tarkoituskin hävitä sinne taustaan. Ainakin näin jälkekäteen voin väittää niin.



Lisäänpä vielä perään yhden öljyvärityön:
Vihreät niityt


//muoksmuoks kirjotusvirheet jaja mun on ihan _pakko_ lopettaa tuo 'tosiaankin' sanan ylikäyttö!

zilah:
Oi, onpa kaunis tuo uusin maalauksesi! Värit ovat kauniisti tasapainossa ja kokonaisuus on hallittu ja levollinen. Pidän myös siitä tavasta, millä olet sommitellut tuon aidanpätkän ja nuo heinät tuohon etualalle, ja sitten nuo kukkulat siintävät tuolla kauempana.

..Joo ja siinä oli minun tämänpäiväinen yritykseni toimia taidekriitikkona... :D


zilah

Chuuko:
Kiitos zilah, taidekriitikointi on aivan yliarvostettua ja vähempikin lämmittää taiteilian mieltä.  ;D

Olisi kaksi keskeneräistä taulua ja kaksi tyhjää 60*80 pohjaa tuossa pöydällä odottamassa. Inspiraatio, missä piileskelet?  >:(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta