Kirjoittaja Aihe: INFO - tietoa tästä foorumista  (Luettu 61572 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #30 : 17-05-2012, 08:55:25 »
Jep, tajusin mistä se johtui että ei löytynyt, ensisijaisista käyttäjäryhmistä. ;D Pistin sen oikeuden ainoastaan käyttäjäryhmälle, johon kaikki eivät kuulu.

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #31 : 19-06-2012, 09:33:43 »
Mulla ei oo hajuakaan, missä tätä pitäisi kysyä, mut kysyn nyt tässä :D

Tuolla Fanart-osion kuvauksessa lukee näin: "Kuvataiteet, jotka liittyvät jonkin teoksen henkilöihin ja/tai maailmaan." ja Kuvataiteet-osion kuvauksessa "Tänne kaikki omat kuvallisen ilmaisun tuotokset." Mulla on valmiina yli 150 avaa eri aiheista, joita en ole itse keksinyt, eli ne ei mee tuonne kuvataiteet-osastolle, mutta tuon kuvauksen mukaan nää ei sovi myöskään fanart-osioon, koska Potterin ja muutamien leffojen lisäksi tuolla on kuvia näyttelijöistä, laulajista sekä randomeita ihmisiä, kissoja, koiria, kukkia yms. Minne mä siis voin nuo laittaa, vai voinko minnekään? :/

Niin, ja voisko tänne saada jonkun kysymystopsun, niin tällaisen tyhmän ei aina tarvitsisi erikseen miettiä, missä voin kysyä asiaa x ja missä asiaa y : D
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Lizlego

  • Vieras
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #32 : 19-06-2012, 11:13:34 »
Sun avat menee fanartiin. Noi hämäävät osastonkuvaukset on pitänyt korjata jo ajat sitten, mutta on tainneet unohtua. :P  ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #33 : 19-06-2012, 11:34:50 »
Sun avat menee fanartiin. Noi hämäävät osastonkuvaukset on pitänyt korjata jo ajat sitten, mutta on tainneet unohtua. :P  ;D
Minä en edelleenkään oikein hahmota tuota jakoa. Missä vaiheessa tuotos on oma ja missä vaiheessa ei?

Lizlego

  • Vieras
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #34 : 19-06-2012, 12:42:25 »
Siinä vaiheessa tuotos on oma, jos sä oot ottanut sen kuvan itse tai piirtänyt sen itse. Sitähän tuolla jaolla ajetaan takaa tai niin mä ainakin olen ymmärtänyt. Tietenkin hämärän rajamailla liikutaan, jos käyttää jotain toisen kuvaa pohjana ja värkkää siitä oman taideteoksensa, mutta mä en ainakaan osallistu sitten sen päätöksen tekemiseen, että onko se tekijän oma vai onko se yhä fanartia. ;D
« Viimeksi muokattu: 19-06-2012, 12:48:40 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #35 : 19-06-2012, 12:49:40 »
Siinä vaiheessa tuotos on oma, jos sä oot ottanut sen kuvan itse tai piirtänyt sen itse. Sitähän tuolla jaolla ajetaan takaa tai niin mä ainakin olen ymmärtänyt.
Mutta entäs epämääräiset kuvanmuokkaustuotokset, joissa voi olla jotain omaa ja jotain lainattua? Entäs itse piirretyt kuvat vaikkapa jostain näyttelijästä, tai kirjan hahmosta?

Lizlego

  • Vieras
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #36 : 19-06-2012, 12:53:08 »
No jos sä itse piirrät jonkun kuvan, niin olethan sä silloin itse piirtänyt. Ihan sama onko siinä kuvassa näyttelijä tai vaikka joku muu pelimies, jos sä oot sen itse omin pikku kätösin piirtänyt tai valokuvannut. Sitä mä yritin sanoa, mutta jos se kuva on otettu valmiina netistä ja sitten sitä on vaan muokannut, niin mä pidän sitä fanartina. Tai siis lähinnä, että sitä ei voi väittää samalla tavalla omaksi. Tietenkin nuo omat piirrokset näyttelijöistä voi laittaa myös fanartiin. Ihan sama, tunkekaa minne hyvänsä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 19-06-2012, 12:55:20 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #37 : 19-06-2012, 13:03:51 »
Mä olen aina ymmärtänyt tuon jaon niin, että fanartin puolelle tulee ne jotka koskevat jotain fanarttia. Siis aivan kuten fikitkin pohjautuvat johonkin jo olemassa olevaan kirjaan/leffaan/satuun/jne.
Omien taiteilujen puolelle taas olen listannut ne, jotka eivät oikein liity mitenkään muuhun, vaan ovat tavallaan originaalia.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #38 : 19-06-2012, 13:54:05 »
Minä oon kans käsittänyt niin, että jos vaikkapa maalaan kuvan Harry Potterista, se on fanartia. Mutta jos maalaan kuvan Saku Koivusta, mitä se on (siis muuta kuin kiusallista)? :D Samoin kuvamanipulaatioiden rajaaminen on mulle ainakin täys mysteeri.

Lizlego

  • Vieras
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #39 : 19-06-2012, 13:58:39 »
No ei kuvamanipulaatiot ainakaan originaalia mun mielestä ole.  :P Ne on mun mielestä yksi muoto fanartista. Tulee mieleen vaikkapa kuva Dannysta ja G:stä, joiden välistä on nainen poistettu.  ;D (Ja mä luulin että se kuva on aito hahaha! Inhoan kuvamanipulaatioita! Haastan niiden tekijät oikeuteen viattomien ihmisten harhaanjohtamisesta. ;D) Mitä muuta kuin fanartia se on LOL? Samoin kuin periaatteessa se, jos maalaat kuvan Sakusta, mutta siihen kuvaan sulla on luultavasti enemmän tekijänoikeuksia kuitenkin ellet sitten ole kopioinut ja maalannut sitä suoraan toisen kuvasta.
« Viimeksi muokattu: 19-06-2012, 14:08:47 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #40 : 19-06-2012, 14:40:17 »
Hetken mietittyäni tuumailin jotensakin niin, että jonkun toisen luomiin hahmoihin perustuva taide on fanartia, mutta kai oikeista ihmisistä saa piirrellä potretteja ilman franart-luonnetta? Entäs sitten, jos manipuloin löytämistäni maisemakuvista jonkun mielikuvitusmaiseman? Mitäs fanarttia se on? Ei... Mää en sano tähän juuta enkä jaata. En pysty määrittelemään fanartin ja originaalin eroa itseäni tyydyttävällä tavalla. :D

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #41 : 19-06-2012, 15:22:59 »
Onko noiden välillä tarvetta sitten tehdä erottelua? Voisiko olla olemassa ainoastaan yksi topikki taiteiluille? Eron tekeminen fanartin ja originaalitaiteilun välille on vaikea tehdä, sävelet eivät ole kovin selvät ja sitten löytyy vähän jokaista kummastakin topicista. Voisiko näiden yhdistämistä kenties harkita, päästäisiin tuosta pulmatilanteesta? Taiteiluja ei kuitenkaan ole niin paljon, että sille välttämättä kahta erillistä topicia tarvitaan, ja ainakin itse olen välillä sekaisin että kummassa sitä oikein onkaan. Toisen muistaa tarkistaa joskus, toista ei ehkä vuoteen. Voisihan sitä sitten harkita alatopicin luomista esimerkiksi avatareille/kuvamanipulaatioille/digitalartille tjsp.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #42 : 19-06-2012, 16:24:21 »
Minä kannatan kuvataiteen uudelleenjakoa, koska en usko, että löytyy mitään pätevää keinoa erotella fanartia. Se menee niin vahvasti taiteilijan oman näkemyksen mukaan. Chuukon idea kuulostaa toimivammalta. Tai sitten jako kuten ficeissä, että fanimateriaaliin menee vain tyyliin Potter-, Sormustenherra-, yms. kuvat ja kaikki muu originaaliin.

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #43 : 27-06-2012, 00:04:41 »
Kannatan Chuukon ehdotusta yhdestä osastosta kaikille taiteille ja mahdollisesta alaosastosta avatareille/kuvamanipulaatioille/digitalartille/tjs, jos sellaiselle tulee tarvetta. Sydämeni itkee verta Nappelin ehdotukselle, sillä tuon lajittelutavan mukaan mun pitäisi tehdä kaksi topicia avoilleni ja arvatkaa vaan huviksenne oonko ehtinyt laittaa tuonne fanart-osioon avat randomeista vai avat Pottereista? Aivan oikein, randomeista : D Mä en haluais hajottaa noita avoja kahteen topsuun, kun ne yhdessäkin pärjää ihan sulassa sovussa. :3

Aiheesta tulikin mieleeni, että mikä on foorumilla suurin sallittu avatarkoko? 100 x 100 ? Tulin myös miettineeksi sitä, että ovatko liikkuvat avatarit sallittuja?
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: INFO - tietoa tästä foorumista
« Vastaus #44 : 12-07-2012, 12:28:36 »
No mitenkäs tämä fanart-osio sitten? Tuossa aiemmin heräsi jo jonkinnäköistä keskustelua epäselvästä jaottelusta, ja väläyteltiin uusintajärjestelyä ja yhdistämistä. Olisiko tässäkin äänestyksen paikka?



Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.