Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 246645 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #15 : 26-10-2009, 21:26:10 »
Npappelille (tietoinen typo ;D ) paranemisia! Soittelen huomenna, kai nää oot vielä hengissä!! :o
« Viimeksi muokattu: 22-01-2011, 12:37:19 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #16 : 27-10-2009, 10:42:36 »
Lizille ja Nappelille kiitos. Ja Nappelille pikaista paranemista. Sikalentsu on kamala tauti, täällä meilläkin päin sitä on ollut. Toivon vaan, että itse onnistun välttämään tartunnan.

Ja Lizille tuosta ficciasiasta. Kävin uteliaisuuttani lukemassa tekstin, ja en voi kuin ihmetella tuonkin kommentoijan tyhmyttä ja täydellistä käytöstapojen puutetta.  Minusta teksti oli loppuun asti mietitty ja uskottava, mutta tuo kommentti oli alusta loppuun sellaista schaissea etten ole vähään aikaan nähnyt. Miten tuleekin se Astrid/Nola-jupakka tuosta mieleen.  >:(


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #17 : 27-10-2009, 10:55:27 »
Mä mietin just, että missähän vaiheessa joku aurori puuttuu asiaan ja toteaa, että ollaan oltu epäasiallisia puolin ja toisin ja uhataan molempia osapuolia varotuksilla. Siitä mä kyllä voisin kanssa riemastua ja sitten se olisi taas molemminpuolista, koska eihän nyt kommentoijalle saa törkeästi vastaan sanoa!  :D Mut jos sen takia saa jonkun varoituksen, ettei käy kuuntelemaan kenenkään asiatonta paskaa vaan puolustautuu, niin otan sen kyllä vastaan ja teen vastaavassa tilanteessa saman uudestaan, vaikka saisin bannit, koska mun mielestä ficcarin ei tartte kuunnella ihan kaikkea nyökytellen ja päätä silitellen. Ei tietenkään myöskään kommentoijan tartte ottaa ficcarilta paskaa niskaan, jos niikseen tulee.

Kyllä mä ymmärrän, jos omasta mielestä huono teksti tuottaa pettymyksen ja se alkaa vituttaa, mutta rehellinen voi olla olematta suoraan loukkaava. Ja mua edelleen jaksa riemastuttaa sen ajatukset panostuksesta nyt, kun se kommentoi millainen sen oma mielikuva on. Mä olisin saanut panostaa tekstiini sata vuotta enkä olisi ikinä tuottanut muuta kuin pettymyksen, koska mun mielikuva ei vastaa sen mielikuvaa.  ::)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #18 : 27-10-2009, 12:21:19 »
No justiinsa näin. Jos eivät toisten tulkinnat hahmoista miellytä, niin menköön sitten ja kirjoittakoon oman tarinansa p*rkele! Tuntuu, että nykyaikana monetkaan eivät ymmärrä mikä on rehellisyyden ja loukkaavuuden ero.  Kyllä minusta tuossa olisi jo ko. ääliölle varoituksen paikka. Sitä kyllä ihmettelen että vastaukset hänen paskatulvaansa ovat pysyneet noinkin asiallisina.


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #19 : 28-10-2009, 19:36:53 »
Toi on tosissaan aika hukassa tuo loukkaavuuden ja rehellisyyden ero. Rehelliseksi tuntuvat kutsuvan itseään sellaiset ihmiset, jotka ylpeilevät "suorapuheisuudellaan" ja sillä, etteivät nuoleskele ketään. Suorapuheisuus taas ymmärretään sellaisena, että lauotaan asiat tökerösti ajattelematta ja annetaan aina vihan - tai pettymyksenpuuskassa kaiken tulla ja sitten pyöritellään silmiä sille, että toiset ovat niin herkkänahkaisia. Suorapuheisuus ei minun mielestäni tarkoita sitä, ettei kunnioiteta ollenkaan kanssaihmisiä ja kanssaihmisten tekeleitä. (Lol. Tiedän, että olen mennyt tuossa itse aika monta kertaa vikaan, joten en voi lähteä liikaa syyttelemään ketään...)

En mä tiedä, mitä mä tuolle asialle voin tehdä. Tuskin tuohon kukaan tulee reagoimaan, kun se menee sanan - ja mielipiteenvapauden rajoissa, enkä mä haluaisikaan, että siihen virkavalta puuttuu. Sen pitäisi lähteä ihmisistä itsestään, että haluttaisiin että on yleisesti kivaa ja mukavaa ja kommentointi ja ficcien kirjoittaminen tapahtuisi hyvässä, positiivisessa ja rakentavassa hengessä, jossa jokainen kokisi turvalliseksi ja kannustavaksi kirjoittaa, olipa sitten minkä tasoinen kirjoittaja hyvänsä ja olipa tähtäimessä mitkä tulevaisuudentavoitteet hyvänsä. Sellaisessa ilmapiirissä myös annettaisiin sitä rehellistä palautetta, joka kunnioittaisi kuitenkin ihmisiä ja rohkaisisi kirjoittamaan lisää, vaikka jonkun mielestä teos korjaamista ja parantelemista kaipaisikin. Se ei ole henkilökohtaisten totuuksien tylyä töksäyttelemistä toisille vaan tekstien kommentoimista. No ne on lopulta kuitenkin vain mielipiteitä, joissa (toivoakseni) ei ole tarkoitus ihmisten loukkaaminen. Joskus kun ei oikein nykyään voi olla varma, mitä noiden palautteiden on tarkoitus antaa ja aiheuttaa. Kun ensin sanotaan jotain tylysti ja sitten loppuun lisätään lause "Älä ota tätä loukkauksena. Kyllä se siitä", niin mua lähinnä alkaa itkettää. Jos itsekin arvelee, että toinen voi ottaa loukkauksena, saattaisi olla hyvä vaivautua vähän muuttamaan sitä sisältöä ja sen tyyliä.
« Viimeksi muokattu: 28-10-2009, 19:41:05 kirjoittanut Lizlego »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #20 : 29-10-2009, 08:40:03 »
Toihan on ihan selvää syrjintää, joka on laitonta!  :o Ärsyttävää, kun työnantajilla on periaatteessa tiukat sääntönsä, mutta käytännössä ne voivat ihan vapaasti tehdä valintansa juuri pärstäkertoimen mukaan ja vaatia muuttamaan ulkokuortaan jopa hommissa, jotka eivät sitä vaatisi.  :P

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #21 : 29-10-2009, 10:04:49 »
Oon samaa mieltä syrjinnästä, mutta silti näen myös toisen puolen. Tästä aiheesta keskusteltiin paljon lähihoitajakaverini kanssa, joka oli kovasti sitä mieltä, että hänen alallaan vanhusten parissa työskennellessä tulee ottaa potilaiden mielipide huomioon. Ja tottahan se on, että 80-vuotiaalle lävistetty hoitaja voi näyttää erilaiselta kuin 30-vuotiaalle.

Mutta on se silti syrjintää. Tosin, jos ym. alalla on poikkeavan näköinen (siis valtavirrasta poikkeavan), joutunee "todistamaan" enemmän osaamistaan. Vähän kuin naisten ja miesten välinen ero työmaailmassa, hmh.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #22 : 29-10-2009, 10:35:12 »
Lainaus
Tosin, jos ym. alalla on poikkeavan näköinen (siis valtavirrasta poikkeavan), joutunee "todistamaan" enemmän osaamistaan. Vähän kuin naisten ja miesten välinen ero työmaailmassa, hmh.

Mutta niinhän se on kaikkialla, ei vain sillä alalla ja siihen pitäisi tulla ihmisten asennoitumisessa muutos.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #23 : 12-11-2009, 13:32:08 »
Mua ketuttaa. Inhoan saada angstia toisten tekstien lukemisesta, mutta betasin just henkilön X tekstin ja iski sen perään aivan hillitön masennus, mikä johtui lähinnä vain siitä, että olin juuri sattunut kirjoittamaan vähän samantyyppisesti, mutten ollut tajunnut sitä kun vasta sitten kun luin tuota henkilön X tekstiä uudestaan.  ;D Vaikutteiden ottaminen on ok, mutta se mikä siinä masentaa on se, jos ottaa vaikutteita eikä tee alkuperäiseen minkäänlaista muutosta vaan se on kuin halpa kopio tai muuten vain kalpea aavistus siitä. Siis niin kuin alkuperäiseen verrattuna aivan paska. Niin kävi mulle tuossa. Lol. *Angstinen ketutus*  ;D Meni just omat työt vähän hukkaan. Yleensä sentään muistaa, mistä ottaa vaikutteita niin noin ei käy.
« Viimeksi muokattu: 12-11-2009, 13:34:50 kirjoittanut Lizlego »

Sarelon

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #24 : 12-11-2009, 21:20:26 »
Mua vituttaa jo ajatuskin siitä mahdollisuudesta, että saan näiden mahdollisesti murtuneiden jalkapöydänluiden takia liikuntakieltoa (muuten ei kyllä haittaisi, ei kiinnosta sauvakävelylenkit) ja minulle tulee sen takia niin paljon poissaoloja liikunnan kakkoskurssilta, että en saa sitä suoritettua. Vittu kiva jos lukion suorittamisen esteeksi on tulossa joku helvetin LIIKUNNAN pakollinen kurssi.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #25 : 13-11-2009, 16:09:39 »
Voi paskat! Meidän perheessä kaatuu väkeä Sikalentsun kouriin. Saas nähdä miten minun käy. Ei taatusti ainakaan hyvin, kun yleensä saan kaikki mahdolliset tartuntataudit. Onkin todellinen ihme että olen näinkin kauan säästynyt.


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #26 : 13-11-2009, 16:28:59 »
Erakkoluonteessa, yksin asumisessa ja ihmisten välttelyssä on puolensa, kun ei ole niin suuressa riskissä saada tartuntaa.  :o Tosin tänä vuonna on jo tullut sairastettua kummallista kuumetta kahdesti ja toinen kämppiksistäni lähentelee minua ja pomppii aina huoneeseeni, vaikka minä kiljun, että ei saa lähennellä.  :P ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #27 : 13-11-2009, 16:29:33 »
Pikaista paranemista zilahin porukalle! Kurja tauti kyseessä, toivottavasti säästyt siltä.  :(

Poissa DWW

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 76
  • Idea +2, motivaatio -3
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #28 : 13-11-2009, 19:55:07 »
Erakkoluonteessa, yksin asumisessa ja ihmisten välttelyssä on puolensa, kun ei ole niin suuressa riskissä saada tartuntaa.  :o Tosin tänä vuonna on jo tullut sairastettua kummallista kuumetta kahdesti ja toinen kämppiksistäni lähentelee minua ja pomppii aina huoneeseeni, vaikka minä kiljun, että ei saa lähennellä.  :P ;D

Näitten "kulkutautien" suhteen olen ihan onnellinen siitä, että olen sosiaalisesti vammainen erakko. :D Jotain hyvää siinäkin... Meikäläisellä ei ole edes niin läheisiä suhteita kämppikseen, että vastaavista ongelmista tarvitsisi kärsiä. :D
Pienet aivot kuluttavat vähän energiaa.

Ginger

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #29 : 14-11-2009, 21:50:47 »
Käynnistin tänään raivaussahaa tuloksetta tunnin verran ja muistoksi itsestään saha kuori osasta oikeaa kättäni nahat irti  :( Kirveltää ja kiukuttaa ja en jaksaisi päivän Nanoannosta.