Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248080 kertaa)

Poissa Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 71
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1710 : 16-01-2015, 15:19:09 »
Pääsykoekirjat on kyllä ihan törkeen kalliita. Jo yhden ostaminen kirpaisee, ja sit kun tarvitsee useita.. Saisitko ostettua mistään käytettyjä kirjoja, vai tartteeko olla just uusinta painosta? Käytetyt on aika haluttuja, mutta tähän aikaan keväästä vois vielä onnistaa. Yliopistojen oppilasjärjestöjen kautta saattas löytyä jotain kirjamyyntiä jos pelkkä google ei auta.. Eikä varmaan olis pahitteeksi huudella vaikka finissäkään kirjojen perään, siellä kun on aika paljon korkeakouluihin pyrkivää/pyrkinyttä porukkaa.
Niissä on tarkkaan määritelty, että mikä painovuosi tai monesko uudistettu painos pitää olla :/ Kirjastosta jo katsoin, mutta siellä on niin pitkät jonot kaikkiin, etten ehtis saada ajoissa kirjoja itelleni. Käytettynä vaadittuja kirjoja en oo löytänyt.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1711 : 20-01-2015, 03:38:16 »
Voi vittuperkelesaatana, että ottaa päähän! Jos nyt olis tässä mun käsien ulottuvilla eräs tietty henkilö, niin en vastaisi teoistani! Oikeasti!   >:(

Kerroinkin teille jo firman aikaisemmasta työntekijästä, joka on aiheuttanut todella paljon ongelmia. Ensin ahdistelemalla firman nuoria ja vähemmänkin nuoria, naisia ja sitten valehtelemalla kaikista ja kaikille ihan joka suuntaan. Ja firmasta lähdettyäänkin sai vielä aikaan todellisen mustasukkaisuusdraaman väittämällä, että toisella firman miespuolisella työntekijällä ja tällä ahdistelemallaan naishenkilöllä on keskenään suhde. Tuloksena perheriita ja nyt viimeisimpänä tämän toisen työntekijän irtisanoutuminen. Syynä, ettei vaimo anna käydä töissä.

Useampikin firman työntekijä on sitä mieltä, että tämä paskakasa teki tekosensa todennäköisesti siksi, että tämän työntekijän lähdön jälkeen firmassa on todella vakava työvoimapula, ja hän kuvittelee saavansa paikkansa takaisin. Mutta sitä ei tule tapahtumaan. Ei tässä elämässä! Jokainen työntekijä joutuu venymään kohta äärimmilleen ennen kuin työvoimapula saadaan paikattua, mutta kaikki ovat siihen valmiita. Kukaan ei halua tätä riidankylväjää takaisin, kun hänestä on kerran eroon päästy. Itsekin teen vaikka satatuntisia viikkoja mieluummin kuin enää ikinä katson sen paskakasan naamaa!  >:(

Sanonpa vaan, että tulee olemaan tälle paskakasalle jokseenkin epämiellyttävä yllätys, kun esimiehemme toivottaa hänet alimpaan helvettiin sen sijaan, että pyytäisi sitä takaisin! Kun asiasta esimiehen kanssa keskustelun, hänkin sanoi ihan suoraan, että jos se tyyppi olisi tässä, hän varmaan löisi!

Jaan hänen tuntemuksensa täysin!

Joo, ei muulla muuta.


zilah

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1712 : 24-01-2015, 06:56:55 »
Kääk, jotenkin onnistuin vahingossa sotkemaan puurooni voin ja maitosiirapin lisäksi myös valkosipulia  ???
Lisäksi häpeäkseni pidän tästä vähän (oon valkosipulihuora)  :-[
Musta tuntuu, että olen astunut tielle, josta ei ole paluuta...

Sanonpa vaan, että tulee olemaan tälle paskakasalle jokseenkin epämiellyttävä yllätys, kun esimiehemme toivottaa hänet alimpaan helvettiin sen sijaan, että pyytäisi sitä takaisin! Kun asiasta esimiehen kanssa keskustelun, hänkin sanoi ihan suoraan, että jos se tyyppi olisi tässä, hän varmaan löisi!
Voi, mua ketuttaa teidän puolestakin tollaset kusipäät. Toivottavasti saatte sen pois näkyvistä lopullisesti  >:( Jännä muuten miten aina joku häirikkö työpaikalla saa kaikki muut ryhmässä yhdistymään (niinku paska pomo - työntekijöiden suurin bonding-juttu ja yhdistävä kokemus on kun saa valittaa pomosta)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1713 : 25-01-2015, 03:40:52 »
On se sitten kumma tunne huomata, että ystäviksi luulemasi henkilöt ovat valehdelleet selkäsi takana pitkin ja poikin.

Mutta jälleen kerran: tulen toimeen ilman heitä. Parempi, että paljastuivat nyt, ennen kuin mitään vakavampaa ehti tapahtua. Kyllä se elämä vielä noitakin apinoita opettaa, tavalla tai toisella.  >:(


zilah

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1714 : 26-01-2015, 05:39:15 »
Mutta jälleen kerran: tulen toimeen ilman heitä. Parempi, että paljastuivat nyt, ennen kuin mitään vakavampaa ehti tapahtua. Kyllä se elämä vielä noitakin apinoita opettaa, tavalla tai toisella.  >:(
Hööh  :( Joo, kyllähän sitä pärjää yksinäänkin, mutta olen viimeiset kaks viikkoa kyllä miettinyt, kuinka kiva olis, jos sais jotain seuraa vaikka lounaalle... Mutta toisaalta sitten tulen taas tänne valittamaan, kuinka kamalia mun kaverit on  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1715 : 26-01-2015, 15:08:46 »
Pahantahtoinen puhe takanapäin on inhottavaa, mutta suorananainen valehtelu on ärsyttävää. Sellaisia ihmisiä ilman todellakin tulee toimeen. Joskus mietityttää, että mikä motiivi ihmisillä on valehdella toisesta ihmisestä jotakin.  :P Täytyy olla oma elämä tosi köyhää tai sitten muuten vaan päässä vipata.
« Viimeksi muokattu: 26-01-2015, 15:10:58 kirjoittanut Voldemort »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1716 : 26-01-2015, 21:46:42 »
No tässä tapauksessa oli kyse pikemminkin siitä, etteivät ko. apinat halunneet ottaa tekosistaan vastuuta ja sysäsivät sen sitten minulle. Mutta kuten sanoin, kyllä se elämä niitäkin opettaa, ja minäkin. En suinkaan hiljaisena kuunnellut, vaan sitten avauduttiin kyllä puolin ja toisin. Siinä saattoi ehkä mennä pitkäaikainen ystävyyssuhde, mutta jos se näin pienestä on mennäkseen, ehkä se ei ollut enemmän arvoinenkaan.


zilah

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1717 : 29-01-2015, 03:07:00 »
Lisää päivitystä edelliseen, eikä onneksi enää ketuta. Tälle tarinalle siis saatiin kuitenkin onnellinen loppu ja ystävyyskin kestänee, vaikka kokikin hetken aikaa kovia.

Täytyy sanoa, että yllätyin kyllä, koska toinen osapuoli osoittautui kuitenkin harvinaisen tervejärkiseksi ja halusi oma- aloitteisesti selvittää tilanteen. Anteeksi pyydettiin puolin ja toisin, ja kaipa se tästä. Ja opin itsestäni ainakin yhden uuden asian.

Enää en huoli kattoni alle ketään. Rakas Lizini on se poikkeus joka vahvistaa säännön.


zilah

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1718 : 30-01-2015, 17:01:04 »
zilah, onneksi tuo sun episodi sai onnellisen lopun.  :)

Mulla on kestoketutuksena se, ettei meillä töissä ymmärretä sitten millään, että ihmiset pitäisi kouluttaa ja perehdyttää työhön, jota niiden odotetaan tekevän. Täällä vain lykätään yhtäkkiä jotain ihan uusia työtehtäviä ihmisille ja pidetään itsestään selvänä, että kyllähän se tuon hoitaa tuosta nuin vaan. Kyse on kuitenkin vastuullisesta ja melko haastavastakin työstä, eikä mistään kahvinkeitosta (mikä sekään ei suju tuosta nuin vaan, jos ihminen ei ole eläissään kahvia keittänyt). Kai täällä oletetaan, että ihmiset saa jonkun korkeamman voiman taholta yhtäkkisen valaistumisen asiaan kuin asiaan. Tuosta nuin vaan.  ???

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1719 : 06-02-2015, 07:49:32 »
Nappeli, tuo on tosi ärsyttävää, varsinkin kun se on niin yleistä! "Miten sää et nyt tätä tajuu, täähän on ihan selvää pässinlihaa." Varsinkin jos ympärillä on ihmisiä, jotka on tehnyt samaa duunia viimiset 25 vuotta :p

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1720 : 25-02-2015, 14:32:03 »
Ärsyttää olla tämmönen tunnollinen opiskelija. Tietämättäni vissiin stressaan taas koulunkäyntiä ihan huolella, kun olen tänä lukuvuonna ollut jokaisella lomalla kipeä. Ensin syysloma, sitten joululoma, ja nyt hiihtoloma on mennyt sohvan pohjalla ruikuttaessa. Mulla oli jopa töistä vapaata! Neljä kalenterityhjää päivää avokin kanssa, jolloin ois voinu tehä jotain kivaa ja poistua vaikka kotoa jollein ekstemporereissulle kavereille tai laskettelemaan tai jotain. Mutta ei, olen kipeä. Ja nyt olen loppuvapaat töissä. Jes.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1721 : 02-03-2015, 18:18:45 »
Ärsyttää olla aina menkkojen alussa niin masentunut. Kipuilun kyllä siedän, mutten tätä hiton tunteellisuutta. Makaan sängyssä iltaisin ja murehdin vaan kaikkea. Oon ihan vainoharhainen ja odotan koko ajan vaan pahinta. Tai siis, ei tää kestä kun korkeintaan kaksi päivää kuukaudesta, mutta sekin on liikaa. Normaalisti kestän esimerkiksi omat töppäilyni ihan hyvin, mutta nyt meinaan vajota maanrakoon häpeästä jostain sellaisesta asiasta, joka tuntuu ensi viikolla varmaan ihan merkityksettömältä.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1722 : 02-04-2015, 11:38:15 »
Pakko sanoa tänne jotain, kun nousee höyryä korvista. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Ja suosikki/lellikkijärjestelmät on niin takapuolesta. Tällainen suosikki kun tekee jotain, mikä on törkeää, se kuitataan vaan vähäpätöisenä mokana, mutta auta armias, jos joku vähemmän suosittu tekisi samoin niin tulisi törkeää tekstiä. Mikäs ihme se sitten on, että nämä, joiden tekemisisä vaan silotellaan, kuvitteleekin olevansa jotain saamarin kukkulan kuninkaita. Ne pitäisi torpata kukkulalta alas.  ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1723 : 18-04-2015, 22:32:31 »
Taitaa olla The Sairasloma osa 2. edessä ihan piakkoin. Työpaikallamme on todettu kosteusvaurio, ja sisäilman laatu on niin heikko, että terveetkin saavat siitä oireita. Seinä on revittu auki ja haju on karmaiseva. Siinä kun tekee töitä koko päivän, niin olo ei ole niitä parhaita, varsinkaan kun olen homeallergikko...  :(

Muutto toiseen liiketilaan on vajaan neljän viikon päästä, mutta saapa nähdä miten tuon nykyisen kanssa käy. Pelkään, että lappu menee luukulle, koska paikka on terveydelle vaarallinen.


zilah


Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1724 : 20-04-2015, 08:26:02 »
zilah, älä mene sinne enää! :o :o :o

Voi ketutuksen huipentuma eli vaalit! Saamari tulossa luultavasti kaksi pahinta asiaa, mitä mä tiedän politiikkaan liittyen: konservatistinen porvarihallitus! ;D Voi jessus. :P ;D