Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 247339 kertaa)

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #45 : 06-01-2010, 14:29:39 »
Minulla neljäs viikko menossa sietämätöntä yskää. Tai no, nyt se alkaa jo vähitellen olla siedettävää, mutta eikö se jo voisi loppua välillä..?
Tiedän tunteen. Mulla on ollut syyskuusta koko ajan yskä, välillä se menee vähän paremmaksi, nyt taas vähän semmonen pahempi kausi.
Kannattaa käydä kuvauttaan poskiontelot. Minulla ainakin pitkittyneen yskän syyksi selvisi poskiontelontulehdus, joskaan eipä se paljon auttanut, kun ei sitäkään ole saatu paranemaan. Lääkäri uhkasi jo punkteerauksella... :-\

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #46 : 06-01-2010, 15:29:13 »
Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, minä kyllä suosittelen punkteerausta poskiontelon tulehduksiin, varsinkin jos tauti on kovin sitkeä. Jokunen kevät takaperin kärsin pitkittyneestä poskiontelon tulehduksesta kuukausitolkulla, ja punkteeraus oli se, mikä tehosi paljon paremmin kuin mitkään lääkekuurit. Eihän se mukava hoito ole, mutta ei ole kuukausia jatkunut yskiminen ja pärskiminenkään.

Tosin, minun kohdallani paranemista auttoi sekin, että sille poskiontelon tulehdukselle löytyi syy. Nimittäin allergia. Tutkimuksissa selvisi todella voimakas kissa-allergia ja sen jälkeen kun aloin vältellä niitä, räkätaudit loppuivat siihen.



zilah


Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #47 : 06-01-2010, 16:55:07 »
Minä en tajua mikä ihme minua riivaa... En saa vuoroja kirjoitettua, omat tarinat seisoo, on niin levoton olo, ettei pysty keskittymään mihinkään jne...
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #48 : 06-01-2010, 17:04:48 »
Minä en tajua mikä ihme minua riivaa... En saa vuoroja kirjoitettua, omat tarinat seisoo, on niin levoton olo, ettei pysty keskittymään mihinkään jne...
Olet rakastunut, ihan selvästi.  ;) ;D

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #49 : 06-01-2010, 17:09:55 »
Sen kun vielä tietäisi, että kehen... Miehiä kun ei elämässä pyöri edes lemmikin muodossa.
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #50 : 06-01-2010, 18:30:17 »
Salarakkaus, niin salainen, ettet tiedä sitä vielä itsekään! :P

Minulla oli tuossa syksyllä jonkun aikaa hirveän levoton jakso. Tuntui ettei oikein mistään pientäkään keskittymistä vaativasta tullut mitään. Se kyllä enteili silloin kamalan voimakasta inspiraatio- ja luovuusputkea, joka kuitenkin jäi aika lyhyeksi.

Poissa riippakivi

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 13
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #51 : 07-01-2010, 21:39:41 »
Kylläpä ketuttaa:

Naama on tulehtunut (atooppinen ihottuma valloillaan). Lääkäriin ei mitään toivoa ennen ensi viikkoa. Luomirakkulan tulehduksesta jäänyt patti kasvaa ja "voi hyvin" painaen silmää niin, että iloisia valopalloja saa seurailla yötä päivää.

Viime yönä jäätyi vesiputket talosta. Niitä sitten miesväki tuli vehkeillään sulattamaan, mutta vehkeissä ei riittänyt teho, sen verran syväjäädytettyjä oli putken pätkät. Siihen sitten töhö avuksi (tässä vaiheessa voi varmaan sanoa, että kylläpä lykästi, kun ei putket haljennut). Sitten ne miehet selvittää exälleni, että mitä pitää tehdä, ettei moista jäätymistä pääse enää tapahtumaan. Olivat siinä tavaroitaan pakkailemassa, kun minä juoksin putkenpätkän kanssa perään kysymään, että mitä sille pitäisi tehdä. Tuumasivat, että sen saa laittaa takaisin paikoilleen. Hieman ärtyneenä sitten tokaisin, etten minä osaa, eikä minulla ole työkaluja ja muutenkin olisi hyvä, että minulle kertoisivat mitä pitää tehdä, kun tässä taloa itsekseni asustelen lasten kanssa. Laittoivat sitten kiltisti putken takaisin ja valaisivat vielä, että kyseessä on hukkaputki, joka ei saa mennä jäähän. En tiedä säikähtivätkö minua, mutta hyppäsivät autoonsa ja lähtivät kiireesti pois. Minä jäin miettimään, että mikä mahtaa heidän laskutuskäytäntönsä olla, kun eivät minulle moista antaneet. Kai sieltä perästä kuuluu...

Siitäpä sitten reippaana tyttönä kaasuttelin rautakauppaan ostamaan eristettä ja öljytäytteisen lisälämmittimen. Asentelin ne ja jätin vielä ohjeen mukaan kuuman veden tippasemaan hanasta. Kävin äsken pannuhuoneessa ja totesin, että lämmittimestä huolimatta se hukkaputki, joka siis ei saa jäätyä, oli jäässä. Siitäpä sitten fööniä käteen ja sulattamaan (ei, en omista töhöä...) Nyt sitten ensi yö menee siinä, että ravaan pannuhuoneessa muutaman tunnin välein tarkistamassa, ettei mikään ole jäässä.

Pällien pälli, mikä päivä...

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #52 : 07-01-2010, 22:48:26 »
Miehet. Voiko tuossa enää muuta sanoa?
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #53 : 07-01-2010, 23:15:02 »
Miehet ovat suoraviivaisia otuksia. Usein niillä näyttää aivokäyräkin pelkkää viivaa, ainakin jos kommunikaation tasosta voi mitään päätellä.

Voimia, Riippakivi. Ei ole helppoa tuollaisessa tilanteessa, mutta ihan teit oikein kovistelemalla. Miehiin on paras metodi nuijalla päähän niin kauan että tokenee. Oma mieheni on myöntänyt tämän ihan avoimestikin.  :D


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #54 : 07-01-2010, 23:24:47 »
En ole mies, mutta nuijalla päähän tehoaa kyllä muhunkin.  ;D Ja tuli noista putkimiehistä mieleen, että meillä kävi täällä putkimiehet taas tarkistamassa pattereita ja minä olin iloisesti keittiössä aamukahvilla. Ne kävi mun huoneessa, jonka ovi oli auki ja kun asustelen soluhuoneessa, jossa on ovessa lukko, ne vetivät perässään oven lukkoon. Onneksi mä tajusin sen heti, että mulla ei ole avainta mukana eikä siinä ovessa kuten se normaalisti on ja juoksin niiden perässä ovelle, että avatkaa mun ovi.  ;D ;D Olis muuten ollut kiva tajuta, että en pääse omaan huoneeseeni ja mulla ei edes ollut kännykkää mukana keittiössä eikä se olisi edes toiminut.  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #55 : 11-01-2010, 23:02:45 »
Voi veetutus! Joo, eilen olin tyytyväisenä larppaamassa ja tänään mulle sitten selvisi, että jälleen pelissä oli ainakin yksi pelaaja hahmolla, joka oli luvattu jollekulle toiselle kauan sitten. Vaikka tiedän ja ymmärrän, että on olemassa miljoona hyvää syytä syrjäyttää X Y:llä ja vaikka pelinjohdolla on oikeus mihin vain, niin silti tunnen ärsytystä, jos jollekulle jotain on luvattu ja lupaus sitten petetty eikä ole edes kerrottu eikä tarjottu uutta hahmoa. Ja kun vielä muistaa sen ensimmäisen pelin aikaan esiin nousseet ikävät jutut, niin alkaa korpeamaan vielä enemmän! Voi hitot! Ehkä mä tekisin oikein, jos toimisin oman todella häilyvän moraalini mukaan ja sanoutuisin irti tuosta pelisarjasta niin paljon kuin pidänkin monia sen ihmisiä kavereinani. Mutta ei se kaveruus oikein auta, jos hommassa on vähän huono maku ihmissuhdedraamojen takia.  :P
« Viimeksi muokattu: 11-01-2010, 23:06:42 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #56 : 12-01-2010, 22:34:58 »
Kuulostaa pirullisen tutulta... Oma larp-seurani hajosi juuri ihmissuhdedraamojen vuoksi... Ehkä niin oli parempi, mutta joskus vaan tuntuu siltä, että ihmiset osaa kyllä sen taidon, miten tehdä pienestä asiasta ihan järkyttävän megalomaaninen...
Minä todella toivon, että tämä Suomen larppaaminen ei ole kääntymässä siihen pirun elitistisyyteen, jota valitettavasti näkyy melkein joka paikassa...
On hyvin mukavaa pohtia, että mihin sitä viitsisi mennä larppaamaan, kun ei tee kamalasti mieli maksaa pelimaksua ja matkoja vaan jonkun offdraaman takia. Eiköhän sitä ole kotona jo ihan riittämiin jokaisella...
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #57 : 12-01-2010, 23:55:53 »
Elitistisyydestä en tiedä. Luulen, ettei siitä ole kysymys, ehkä jopa päinvastaisesta kuin siitä, mutta inhottaa olla edes ulkoinen osa jotain sellaista jengiä, joka tekee väärin ja toimii moraalittomasti. Ei sillä ettei jokainen joskus niin tekisi, mutta kun tämä oli jo toinen kerta niin aika sanoa että moro moro.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2506
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #58 : 13-01-2010, 00:14:39 »
On kyllä inhottavaa, jos harrasteporukassa alkaa ilmetä tuon kaltaisia piirteitä. Pyrin välttämään niitä työssänikin niin paljon kuin pystyn, mutta vapaa-ajallani en moista suostu katselemaan ollenkaan. Harrastushan pitäisi olla rentouttavaa ja hauskaa, jotta jaksaisi taas arkena ahertaa. Tuollaista ihmissuhdedraamaa tuskin kukaan voi pitää hauskana, saati rentouttavana.  >:(


zilah

Poissa Kuolonsulka

  • Harvinaisen
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 92
    • Sielunsisarusten kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #59 : 13-01-2010, 00:37:41 »
Pitäisiköhän meidän perustaa oma larp-seura?^^

No joo. Argh, minua ahdistaa istua kotona työttömänä, mutta auta armias jos yrittää lähteä jonnekin... Heti tulee raha vastaan...
Naura, älä itke.
Ei Kuolema satu, se helpottaa.
Antaudu minulle, tiedä, että kuolet turvassa.
Älä ajattele hampaitani kaulallasi,
taivuta pääsi taaksepäin ja vedä viimeisen kerran henkeä.
Sulje silmäsi, et avaa niitä koskaan.