Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248444 kertaa)

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #675 : 08-07-2012, 14:44:36 »
Minusta taas näyttää siltä, että vastuuasemiin on todella vaikea saada ylipäätänsä ketään ainakaan järjestötoiminnassa ja taitaa puoluetoiminnassakin olla vähän sama ongelma monesti. Silloin vastuuasemiin päätyvät ne, jotka siihen syystä tai toisesta suostuvat, eivät ne jotka siihen oikeasti parhaiten sopisivat. En tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä, että löytyisi helpommin oikeasti vastuullisia ihmisiä johtokuntiin ja luottamustehtäviin. Toisaalta koska itse yritän aina viimeiseen asti venkoilla kaikista luottamustoimista, olen vähän väärä ihminen valittamaan tästä...
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #676 : 08-07-2012, 22:12:15 »
Vastuutehtäviin on vaikea saada ketään, mutta miksi niihin ihan omaehtoisesti silti haluaa ihmiset, joilla ei ole kykyä kantaa vastuuta tai on sitä mahdollisimman vähän? Sehän tekee toiminnasta vielä vähemmän toimivampaa tai houkuttelevampaa muille kun siellä on touhuamassa ihmisiä, joiden kanssa on vaikea tulla toimeen. :P

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #677 : 10-07-2012, 15:08:37 »
Voi jee... Meno äityi viikonloppuna vähän villiksi ja onnistuin hiertämään säären ihon ruhjeille paljuillessa. Sitten se tulehtui ja nyt olen saikulla. Pelkään etten oo työkunnossa saikun loppumiseen mennessä, koska jalka oli ainaki tänään kipeempi ku koskaan. Meillä irtisanottiin yks tyyppi viime viikolla sairasloman jatkamisen takia (jipii...) ja oon muistaakseni yhä koeajalla :(

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #678 : 10-07-2012, 18:19:16 »
^Saako ketään tuollaisista syistä edes irtisanoa?! Kuulostaa karmealta, tuskin kukaan omasta tahdostaan sairas on... hinkkausvammat on kyllä tosi kipeitä, koita parantua! Yleensä en kovin herkkä ole haavojen suhteen, mutta tulehtuminen ja etenkin märkiminen on jotain ihan hirveää - sitä vihreää, haisevaa mönjää, joka tahraa kaikki vaatteet sisältä, tarttuu kiinni ja... brr!

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #679 : 10-07-2012, 18:57:12 »
^No koeaikaan vetosivat... Mua ei kyllä kannata irtisanoa, nostan sellasen metelin, että jutusta kuulee sekä PAM että lähiseudun isot sanomalehdet (joista suurimman osan palkkalistalla olen onneksi ollut :D)

//tai näin ainakin vakuutan itselleni...
« Viimeksi muokattu: 10-07-2012, 18:59:00 kirjoittanut Lavande »

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #680 : 11-07-2012, 21:38:15 »
 :o koeaikaan? Todellakin pitää nostaa älämölö, eihän tuollaista saa tehdä! (ihana muuten tuo uusi hymiö!)

Viimeksi kun kävin soutamassa kaksi viikkoa sitten, meni rengas hajalle naapurin takia ja kaverin renkaasta kierty pinna akselin ympärille. Tänään kun kävin soutamassa ja  tö kaverilla äitini vanhalla supermaastopyörällä, jossa on molemmat renkaat Down hill-mallia, meni eturengas paskaksi, oliko yllätys? Sentään pelkkä sisäkumi, siitä oli lähtenyt vanha paikka eikä ilmat siksi pysyneet sisällä, vaikka pumppasinkin sen kahdesti. Tö kaverilla meni menomatkalla, yllätys yllätys, pinna hajalle.

Joku ei nyt tahdo meidän pyöräilevän sinne, huomenna kyllä juoksen sen viisi kilometriä soutuun ja takaisin, eipä tarvitse ottaa mukaan kuin varakengät - jos ei rengas niin sitten lenkkarin pohja. Hah, tuleepahan tehtyä päivän lenkki samalla eikä tarvitse erikseen vaivautua.

Paikka oli lähtenyt renkaasta ilmeisesti jo menomatkalla kaverille, sillä klemasin 10km matkalla kahdesti ja olin kahdesti jäädä auton alle, hui! Viimeisin mahalleen lentäminen oli kyllä paljon mukavampi, lensin Olli Hermannin jalkoihin! ♥ Kääk, näytin varmaan tosi tyhmältä vaan maatessani maassa ja tuijottaessani ylös korkeuksiin noihin ihaniin kasvoihin, mukavasti herraa ainakin hymyilytti. Aah, voisin ottaa tavaksi kaatuilla sillä kohtaa, ehkä historia toistaisi itseään ::) Hih hih.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #681 : 14-07-2012, 22:37:37 »
Lauantai neljästoista. Merkitsen sen virallisesti muistiin yhtenä elämäni paskimpana päivänä. Kolmastoista perjantai on vielä siedettävä, neljästoista lauantai on se kammottavin. Jos mulla olisi ollut ase, olisi tullut ruumiita. Sen enempää en tule ikinä asiasta puhumaan. Mä toivon, että kaikki päivään liittyvät pikku paskiaiset on tyytyväisiä itseensä. Kun vaan voisi muuttaa kuuhun...ei läheisiä eikä ketään muutakaan, ei mitään. Ja pyydän anteeksi kaikilta niiltä, joita tämä loukkaa. Ei mahda mitään. Alkaa olla kuppi jo liian nurin. :o

//Muoks: Ei koske suoraan Fifiä vaan oikein rakastettavaa perhettä. Mua repii kahtia se, haluaisinko olla lähempänä muutamia sukulaisia vai näin kaukana muutamia ei-toivottuja sukulaisia. Konflikti, joka tappaa, jos ei siltä saa sisäistä rauhaa. Miten siltä saisi rauhan? :P Mä en keksi, mutta toisaalta ratkaisu olisi aika vieras koska konflikti on ollut olemassa koko eliniän. :P
« Viimeksi muokattu: 14-07-2012, 22:52:53 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #682 : 14-07-2012, 22:57:13 »
Liz, tule Turkuun. Se auttaa, tai sitten ei. Mutta ainakin Oulu voi taas tuntua siedettävältä sen jälkeen, jos ei muuta. Ei kun siis oikeasti, jaksamista! (Ja tule oikeastikin Turkuun, silti.)
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #683 : 14-07-2012, 23:10:17 »
Ei koske suoraan Fifiä vaan oikein rakastettavaa perhettä. Mua repii kahtia se, haluaisinko olla lähempänä muutamia sukulaisia vai näin kaukana muutamia ei-toivottuja sukulaisia. Konflikti, joka tappaa, jos ei siltä saa sisäistä rauhaa. Miten siltä saisi rauhan? :P Mä en keksi, mutta toisaalta ratkaisu olisi aika vieras koska konflikti on ollut olemassa koko eliniän. :P

Tiedän tunteen täsmälleen! Suku on monesti pahin.  >:(

Ja tiedän myös ratkaisun, vaikka se julmalta tuntuukin. Itse tein samanlaisen päätöksen kun näin, että omat vanhempani eivät olleet elämässäni tukena vaan päinvastoin riippakivi, joka vaikeuttaa elämääni siellä missä suinkin voi. Ei se mitään vanhemmanrakkautta ole, vaan hyväksikäyttöä! En ole vanhemmilleni mitään velkaa, etkä sinäkään, Liz kulta.

Miksi pitää yhteyttä ihmisiin, jotka vain satuttavat ja pyrkivät käyttämään sinua hyväksi? Se ei kannata, vaikka olisi omista vanhemmista kyse. Kun tajusin, että en ole vanhempieni ongelmiin syyllinen enkä niistä vastuussa, olen ollut paljon onnellisempi ihminen.

Uskon, että sinun on paras olla ihan vain täällä. Sukulaisesi ovat kaukana, vaikkakaan eivät selvästi tarpeeksi kaukana. Mutta ajatteles, mitä se olisi jos asuisit heitä lähempänä?



zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #684 : 15-07-2012, 23:23:04 »
Itse asiassa tausta ongelmissa on paljon yksinkertaisempi ja selkeämpi ja vaikeampi päästä yli. Ei voi olla elämään tyytyväinen ainakaan pitkän aikaa eikä rakastaa muita niin kuin muita pitäisi rakastaa, jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on.

//Niin, ja tietysti sellaisen taustalla on tunne, ettei ole tullut hyväksytyksi sellaisena kuin on tai että isoista, mieltä järkyttäneistä asioista ei puhuta vaan ne pidetään itsellä, Mä en esimerkiksi ole koskaan puhunut kenellekään siitä kun joukko mustalaisia ahdisteli mua kaupassa, uteli missä mä asun, lähti seuraamaan mua kaupasta kotimatkalla. Voi jeesus siinä vaiheessa ei käynyt mielessä yksiäkään hyviä vaihtoehtoja paitsi se, että niitä ei saa päästä kotiin, koska kämppikset ei olleet paikalla. Yksi niistä tönäisi mua ja kun mä aloin huutaa, ne lähti.

Eipä siinä paljoa tapahtunut, mutta sen jälkeen koko seuraavan vuoden ajan pelkäsin käydä kaupassa ja mietin uudestaan ja uudestaan, että miten olisin voinut välttää koko tilanteen ja miksi ne lähti mun perään (Tämä miksi juuri minä-syndrooma. No joo, mikseivät olisi lähteneet, koska yksinäinen nainen...) Enkä mä edes tiedä mitä ne halusi, mutta miksi mikään vieras joukko lähtee perään tai haluaa, että ne viedään keskellä päivää, että ne viedään kotiin, Keskellä kirkasta kesäpäivää. Ja mä mietin siinä kävellessä tai itse asiassa jo siellä kaupassa, kun arvelin että ne tyypit jää venaamaan ja lähtee perään, että kenelle mä soitan, että tulee sinne kaupalle ja ottaa mut kyytiin ja soitin muutamalle ihmiselle, jotka ei vastanneet ja mietin, että kysynkö myyjältä, katsoin näkyykö turvamiestä. Siitä huolimatta kunnon leffoistakin tuttuna dioottina lähdin ostoksieni kanssa kotiin asenteella, että itsekseen pitää selvitä kun ei ole mitään näyttöä tai todisteita siitä, että jokin uhkaisi.

Joo, idiotimista kärsii koko ruumis ja mielenterveys, mutta tämä nyt oli vaan esimerkki siitä, että asioista on vaikea puhua kun on oppinut olemaan puhumatta siitä, mikä oikeasti sattuu tai pelottaa. Sitten se tulee kaikilla lieveilmiöillä.
« Viimeksi muokattu: 16-07-2012, 00:21:02 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #685 : 16-07-2012, 01:08:19 »
Kamala miten pelottava tilanne, Liz, että ihmisjoukko lähtee perään seuraamaan ja vielä tulee tönimään...  :-\  Sekin on hyvä että soitit jollekin, joskus ainakin se voi karkottaa häirikköjä. Olen opettanut pikkusiskoille, että jos tuntuu että joku seuraa, pitää heti soittaa jollekin läheiselle, koska ensinnäkin se jo itsessään voi karkottaa jonkun, ja vähintäänkin on sitten jollakin tiedossa missä ja milloin on ollut viimeksi ja että millainen tyyppi on seurannut, jos jotain vaikka sattuisikin. 

Minun on ehkä vaikea samaistua perheongelmiin, kun olen onnekseni saanut ihanan perheen, mutta olen siinä Zilahin kanssa samaa mieltä että jos läheiset eivät ajattele sinun parastasi ja ole tukenasi tarvittaessa, vaan ennemminkin päinvastoin, silloin on parempi ottaa etäisyyttä vaikka miten olisivat perhettä.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #686 : 16-07-2012, 10:06:03 »
Huh, Liz, voin kuvitella sun kauhistuksen tuossa tilanteessa! Oon itse joutunut joskus nuorempana pari kertaa tilanteeseen, jossa joku tyyppi on lähtenyt seuraamaan mua ja se on hemmetin pelottavaa. Vielä jos oikein porukalla lähdetään, niin kahta kauheampaa! Onkohan kyseessä muuten sama mustalais-porukka, joka ryösti mun äidin viime vuonna kaupassa? Kuulemma aiheuttaneet ongelmia Oulun seudulla tässä reilun vuoden mittaan, eikä poliisi ala mihinkään toimiin. Äidin tapauksesta oli kaupan turvakameratallenteet ja kaupan kassa tunnisti henkilöt, mutta poliisi vain sanoi, ettei henkilöt ole heille tuttuja, niin mitään ei voida. Siinä taas putosi mun ennestäänkin heikko turvallisuudentunto astetta alemmas. Kyllä poliisilla resurssit riittää ravata ympäri seutukuntia ihmisten kukkia ratsaamassa, mutta mummoja saa ryöstää keskellä kirkasta päivää kaupassa ilman mitään seuraamuksia. No, onhan Suomen laissa olemassa myös lievä raiskaus, että mitäs tässä ihmettelemään…  :o

Mun yks tuttu sai kammon vähän vastaavasta tilanteesta ja se hankki sellaisen karmean pahaäänisen hälyttimen taskuunsa. Sellainen saattais tuoda Liz sullekin vähän turvallisuudentunnetta takaisin. Hälytin toimii siis siten, että siitä nykäistään semmoisesta renksusta ja se alkaa huutaa kuin palosireeni. Varmasti lähtee rosmot pakoon.

Ja oot Liz ihan oikeassa siinä, että puhumaan pitäisi opetella. Ei ne ongelmat mihinkään katoa sillä, ettei puhu. Se on kyllä ihan kauhean tuskallisen vaikeaa, jos yksi selviytymiskeinoista on ollut nimenomaan puhumattomuus. Omien ongelmien ja vaikeuksien vähättely, tai mitätöinti ei myöskään johda muuta kuin huonoon lopputulokseen.
« Viimeksi muokattu: 16-07-2012, 10:14:25 kirjoittanut Nappeli »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #687 : 16-07-2012, 12:45:26 »
Ja se lakkapullo sinne laukkuun. Hiustenlaittamista varten, tietysti! Mutta siinä vaiheessa, kun joku käy käsiksi, niin itsepuolustukseen käy kaikki keinot.

Perhana. Lievä raiskaus :F Pikkuisenko siinä vain tuikataan vaiko häh?!  :o
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #688 : 16-07-2012, 12:46:44 »
Ush Liz, tuo kuulostaa tosi ahdistavalta ja pelottavalta! Etenkin, kun seuraajia on vielä isompi porukka, joka vielä käyttäytyy noin uhkaavasti että käyvät käsiksikin. Tuollaisesta kannattaisi oikeasti tehdä ilmoitus, niin sitten ehkä valvontaa voidaan lisätä tuollaisissa paikoissa. Mutta harvoin niitä ilmoituksia tehdään, yleensä näistä asioista ei kai edes puhuta kenellekään tai korkeintaan jollekulle parhaalle ystävälle vuodatetaan jälkeenpäin.

Niinhän sitä aina sanotaan, että tuollaisissa tilanteissa pitäisi nimenomaan soittaa jollekulle. Mua ei ole koskaan lähtenyt isompi porukka seuraamaan, mutta muutaman kerran kun on tuntunut illalla siltä, että joku ei nyt vaan ihan sattumalta kulje samaa reittiä perässäni, olen teeskennellyt soittavani jollekulle ja jutellut puhelimessa itsekseni, koska ei mulla oikeastaan ole ketään jolle voisin soitella tuollaisessa tilanteessa.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #689 : 16-07-2012, 12:50:25 »
Argh. Mitä helvettiä tekee 16-vuotias pikkuveljeni auton ratissa aamu viideltä?! Kuinka voi ihminen olla noin typerä. Aarg.  >:(

Oli se kuuliaisesti ilmottanu samantien äitille että nyt kävi näin kun sen tieltä ajoi ulos, ja oli jopa avautunut omasta sielunelämästään puhelimessa yöllä. Tyyppi ei siis normaalioloissa kommunikoi juuri ollenkaan omista asioistaan, korkeintaan vittuilee takaisin. Mutta ei silti se fiksuin veto lähteä alaikäisenä oletettavasti humalassa autonrattiin.

Miksi mua on siunattu näin typerällä veljellä.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.