Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248406 kertaa)

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #855 : 17-10-2012, 23:20:29 »
Nyt on pakko sanoa, että perkele! Oon tässä tuudittautunut sillä ajatuksella, että ensi maanantain anatomian kokeeseen ehtii todella hyvin lukea kun on tämä syysloma, ja nyt sitten kun kuume hellittää hiljalleen päätin aloitella pänttäämistä. Koska tiedän etukäteen koekysymykset, etsin tietysti suoraan ne muistiinpanot joita tarvitsen. Mulle selvisi kuitenkin, että multa puuttuu juuri se saatanan ruoansulatuselimistöä koskeva moniste, joka siinä kokeessa kysytään. >:( Tiedän, että siinä on 24 eri kohtaa, enkä mistään netistä löydä samanlaista - joko kohtia on enemmän, tai sitten huomattavasti vähemmän. Oon nyt keräillyt sieltä sun täältä 18 kohtaa, mutta puuttuu vielä 6, enkä ollenkaan muista mitä kaikkea siellä piti olla. Suomeksihan en löydä kattavaa kuvaa koko asiasta, joten mun täytyy vielä ensin kääntää kaikki hitaasti sanakirjan kera.

Kaikki tämä siksi, että mua väsytti viime viikolla, ja päätin jättää iltapäivän viimeiset tunnit väliin päiväunet mielessäni.... >:( Tää oma saamattomuus ja laiskuus kyllä pistää toisinaan vituttamaan. >:( :(
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #856 : 17-10-2012, 23:50:52 »
Voi ei malla, saatko joltakin kurssikaverilta kysyttyä nuo kohdat? Piti tsekata IFA:sta, mutta sielläkin on varsinaisessa ruoansulatuselimistön esittelyssä nimetty 17 kohtaa ja sitten kyllä eritelty seuraavissa kappaleissa tarkemmin eri rakenteita. Mulla on pian edessä tuo IFA:n tenttiminen, oikeastaan olisi pitänyt hoitaa se pois alta heti alkusyksystä, mutta silloin oli mukamas niin paljon kaikkea muuta. Yritän motivoida itseäni lukemaan, mutten ole koskaan vaan osannut kiinnostua pätkääkään fysiologiasta. Ei riitä, että tiedän tarvitsevani niitä tietoja, minun pitäisi saada itseni kiinnostumaan jotta oppisinkin jotain. Miksei sitä voi opiskella vain oikeasti kiinnostavia asioita?
« Viimeksi muokattu: 17-10-2012, 23:54:11 kirjoittanut Gwyneth »
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #857 : 18-10-2012, 00:02:18 »
Gwyn, mä tässä juuri harkitsen, että kehtaanko häiritä näin syyslomalla yhtä kurssikaveria joka asuu tuossa melko lähellä. Se ei kyllä ole vielä lomareissultansa palannut, mutta muistaakseni sanoi tulevansa viikonlopuksi Helsinkiin, joten silloin ehtisi vielä ne puuttuvat kohdat opetella. Jotenkin vaan just niin mun tuuria, että multa puuttuu juuri se moniste, josta rakentuu puolet kokeen arvosanasta... Anatomia ja fysiologia ei kyllä nappaa täälläkään, ja varmaan siksi kaikki termistö tuottaakin mulle jatkuvasti päänvaivaa - kuten sanoitkin, jos ei kiinnosta, niin ei opi. ::) Hyvähän se on ulkoa opetella termejä, osaamatta kuitenkaan sitten selittää mitä ne tarkoittaa tai tekee käytännössä. ;)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #858 : 18-10-2012, 09:38:43 »
Ärsyttävää kun tänne ilmestyy jatkuvasti kaikkia mielenkiintoiselta vaikuttavia fikkejä, mielenkiintosen kuulosia parituksia ja kaikkea, eikä mulla yksinkertasesti oo aikaa ja keskittymiskykyä että pystyisin lukemaan niitä! Tai onhan mulla periaatteessa illat aikaa, mutta kun ei tee mieli vain notkua tietokoneella iltoja vaan sosialisoida ton miehekkeenkin  kanssa tai vastaavasti harrastaa terapeuttista tsombiaivojen seinille räiskimistä pelikonsolilla.  ;D  No, ensi viikolla on syysloma, jos vaikka vähän helpottaisi tätä tahtia ja ehtisi lukaistakin jotakin. Mun kesällä alkanut kunnon lukuputki on katkennut kuin seinään, plaah.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #859 : 18-10-2012, 11:33:34 »
Mulle nappais nimenomaan fysiologia ja anatomia! Olen tenttinyt IFA:n, ja harmillisesti se korvaa eläinfysiologian johon olisin halunnut keväällä. Täytyy siis odottaa ensi vuotta ja mahdollisuutta päästä anatomian kursseille lääkiksen puolelle. :)

Miksei sitä voi opiskella vain oikeasti kiinnostavia asioita?
Jopas olisikin ihanaa jos olisi edes jonkinasteinen mielenkiinto opiskeltavaa asiaa kohtaan. Mulla on koko alkusyksyn ollut vain hajanaisia pakollisia kursseja, joihin motivaatio ei juuri alempana voisi olla.. Jospa ensi viikolla näyttäisi valoisammalta kun pääaineen kurssit alkavat viimein! :) Pitäisi sitä ennen selvitä tilastotieteen tentistä, ja miten voikaan olla hankala tarttua materiaaleihin. Ei edes olisi kovin vaikeaa eikä paljoakaan luettavaa kunhan vain saisi aloitettua, mutta nytkin hyvä lukuaika kirjastolla kuluu pohtiessa käynkö ennemmin äänestämässä vai syömässä ensin ;D

When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #860 : 18-10-2012, 13:40:57 »
Mulla on koko alkusyksyn ollut vain hajanaisia pakollisia kursseja, joihin motivaatio ei juuri alempana voisi olla..
Meilläkin on ollut vaan pakollisia kursseja tähän mennessä, mutta jostain kumman syystä oon tykännyt lähes kaikista! :D Voi tosin olla, että mun innostus on vaan tätä alkuinnostusta vielä, ja hiipuu varmaan jossain vaiheessa. Valinnaisia kursseja odotan kuitenkin silmät kiiltäen, ensimmäiset alkavat muutaman viikon kuluttua, jee!

Harmittaa vaan ihan hulluna, että mun lempiopettaja vaihtaa työpaikkaa vajaan kuukauden kuluttua. :( Höh.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #861 : 18-10-2012, 16:50:40 »
...Tällä hetkellä mun hieni kankaanmaalausprojekti otti valtavasti takapakkia. Huuhtelun jälkeen kangas on varsin kirjavahko ja pääsääntöisesti kauttaaltaan vaaleanpunainen.  :-[ >:(
Nyt hellalla porisee joku 50 litran kattila ja kasa mäntysuopaa, jos ton vielä saisi pelastettua...
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #862 : 19-10-2012, 18:45:50 »
Miten voikaan toinen ihminen pilata kaiken hyvän fiiliksen vaan parilla sanalla ja ilmeellä. >:(
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #863 : 20-10-2012, 12:48:58 »
Mihin tää yhteiskunta on oikein menossa?  >:( :o >:(

Miten voikaan toinen ihminen pilata kaiken hyvän fiiliksen vaan parilla sanalla ja ilmeellä. >:(
Sekä tämä.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #864 : 20-10-2012, 21:14:51 »
Tämä yhteiskunta on menossa hunningolle, kun mullekin tänään joku sanoi, että oli saanut mut ykkösehdokkaana vaalikoneesta. Meinasin ensimmäiseksi sanoa, että otan osaa.  ;D

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #865 : 21-10-2012, 13:09:46 »
^niinhän sitä aina ajatellaan, kun muutos on tulossa. Vanhukset valittaa ja voivottelee... koska olihan asiat ennen paljon paremmin. Katoin muuten eilen Hairsprayn ;)

Toinen kämppis vihoittelee mulle, kun kerroin sille, että "Niin, tiedäthän, että noi tiskit kuuluu huuhdella pesuaineesta tiskaamisen jälkeen", koska arvoisa itsenäinen 23-vuotias ei tiennyt... Yritin vielä sanoa silleen varovaisesti, kun tuo ottaa itseensä kovin helposti.
Reps. Ihan loistava! ;D Mitä eroa on mehulla ja fairylla... hänen mielestään ei ilmeisesti edes vaahto, muuten olisi varmaan huomannut, että mehu vaahtoaa aika paljon, jos sielä on seassa pesuainetta. Ja vesi kans alkaessaan kiehua. Todellakin lapsellista vihoitella tuollaisesta kyllä. Milläköhän lasten hammastanhalla hän on astiansa pessyt, jos ei edes makua huomaa...? Tai sitten on äiti aina tiskannut.

Mutta näitä riittää, vanha poikaystävä ei tiennyt, mikä on CV - oli aina saanut töitä vanhempiensa kautta suhteilla...



Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #866 : 21-10-2012, 13:51:00 »
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun seurailen naamakirjan puolella yhtä kirppissivustoa.
Ihmiset kyselee ja antaa ihan pokkana vyötärönympärystietoja hameista, jotka ulottuvat ehkä juuri ja juuri ylälantiolle. Hameen yläreunan mitalla ei ole _mitään_ tekemistä vyötärönympärysmitan kanssa, ellei se hame tosiaan ole _vyötäröllä_. Argh.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #867 : 21-10-2012, 19:27:57 »
hänen mielestään ei ilmeisesti edes vaahto, muuten olisi varmaan huomannut, että mehu vaahtoaa aika paljon, jos sielä on seassa pesuainetta. Ja vesi kans alkaessaan kiehua. Todellakin lapsellista vihoitella tuollaisesta kyllä. Milläköhän lasten hammastanhalla hän on astiansa pessyt, jos ei edes makua huomaa...? Tai sitten on äiti aina tiskannut.
Se jatkaa sitä edelleen ja asuntosopua ylläpitäekseni en halua sanoa samasta asiasta uudelleen. Kauheesti sanomista sille muutenkin, se päästää summerin kautta tuntematonta porukkaa rappuun öisin ja silleen. Not nice! Toinen kämppis lupas vahtia sitä, kun se tiskaa seuraavan kerran  :D Kenties se yrittää myrkyttää meidät hitaasti? Voisin seuraavalla kerralla kun se laittaa ittelleen kahvia, lorauttaa sekaan vähän tiskiainetta, että sä vissiin tykkäsit tästä? #sunnuntainsekopäisyyttä

Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun seurailen naamakirjan puolella yhtä kirppissivustoa.
Ihmiset kyselee ja antaa ihan pokkana vyötärönympärystietoja hameista, jotka ulottuvat ehkä juuri ja juuri ylälantiolle. Hameen yläreunan mitalla ei ole _mitään_ tekemistä vyötärönympärysmitan kanssa, ellei se hame tosiaan ole _vyötäröllä_. Argh.
Sun pitää kouluttaa niitä! Sivistät vähän tietämättömiä!

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #868 : 21-10-2012, 20:33:00 »
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun seurailen naamakirjan puolella yhtä kirppissivustoa.
Ihmiset kyselee ja antaa ihan pokkana vyötärönympärystietoja hameista, jotka ulottuvat ehkä juuri ja juuri ylälantiolle. Hameen yläreunan mitalla ei ole _mitään_ tekemistä vyötärönympärysmitan kanssa, ellei se hame tosiaan ole _vyötäröllä_. Argh.
on ihan puhekieltä puhua hameen vyötäröstä, vaikka hame päättyisikin lantiolle - sama juttuhan se on kaikkien housujen kanssa. Tiettty eri juttu kysyä toisen vyötärönympärystä ja sitten ilmoittaa hameen olevan hänelle juuri sopiva, mutta jos esimerkiksi hameen tiedoissa lukee vyötärönympärys, se tarkoittaa hameen vyötäröä. Vai pitäisikö sanoa hameen lantio?


Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #869 : 22-10-2012, 08:30:36 »
Musta toi on ihan vaan termien väärinkäyttöä ja ihmisten huijaamista.  ::)

Hame, joka kuvassa näyttää selkeästi joltain s-kokoiselta ja kerrotaan sopivan s-kokoiselle, ja sen vyötärönympärykseksi ilmoitetaan 84cm. Mistä asiakas tietää mitata "vyötärönsä" jostain 15 senttiä oikean vyötärönsä alapuolelta... 84senttinen "oikea" vyötärö on nimittäin jo aika paljon isomman ihmisen vyötärömitta.

Eikä housut ja hame voi päättyä lantiolle, siinä vaiheessa jo vilkkuu jos mitkä tavarat eikä vaate kestä päällä...

Miksei voi puhua ihan reilusti hameen reunamitasta tai jostakin muusta ympärysmitasta? Lantiomitta taas on hyvä ilmoittaakin erikseen, sehän se kuitenkin on pitkälti joka ratkaisee hameen mahtumisen.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.