Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248426 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1050 : 11-01-2013, 16:08:36 »
^ Mä sain taas ihanaa postia sieltä, oikein diplomin kuinka olen vastuullinen ihminen kun maksan pari e kuukaudessa lisää siitä että ostan tuulivoimaa ;D

Hmm, mikähän mua ketuttaisi? Ehkä se, etten saa taas vaihteeksi kirjoitettua. Joo, se on hyvä ketutuksen aihe :P
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1051 : 11-01-2013, 17:24:03 »
Harmikseni voin yhtyä zilahin ketutuksenaiheeseen...  >:(

Ja onhan tuota oma ketutuksenaihe myös, varta vasten tulin keskustan kautta kotiin, ja kotiovella tajusin että unohdin taas ostaa sitä mitä menin sieltä hakemaan. Tosin kaikkea muuta tarttui mukaan kyllä.. Ei siis sittenkään tiedossa viikonloppua kotona löhöillen, en nimittäin ehkä selviä hengissä ilman kasvorasvaa, jos iho kuivaa tätä tahtia.
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1052 : 11-01-2013, 17:42:34 »
Mitä ne nyt on laskuissa sekoilleet? Mulle kai tuli ihan asiallinen lasku...
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1053 : 11-01-2013, 18:37:24 »
Sekoilleet on tuossa se avainsana, kele. Eipä muuta kuin lähettäneet niitä laskujaan milloin sattuu ja miten sattuu, niin ettei niissä kukaan pysy enää kärryillä mitä on maksettu ja mitä ei. Ja sitten kun jäi yksi tämän vuoksi maksamatta, niin sitä ei karhuttu, eikä laitettu seuraavaan laskuun lisäksi niin kuin missä tahansa muussa yhtiössä olisi tehty. Ei edes tullut varoituskirjettä siitä, että lasku on maksamatta tai ilmoitusta, että sähköt katkaistaan. Ne perkeleet vain katkaisivat ne. Ja sitten joudun maksamaan 200e takaisinkytkentämaksua sen varsinaisen, muutaman kympin sähkölaskun lisäksi. Asiaa ei lainkaan auta se, että asiakaspalveluun on lähes mahdotonta päästä soittamalla läpi. Olen useita kertoja syksyn aikana soittanut ja yrittänyt selvittää tilannetta, mutta aina joutunut lopettamaan infernaalisen pitkäksi venyvän jonotusajan vuoksi.

Kyllä oikeasti vituttaa niin etten tahdo nahkoihini sopia.  >:(


zilah
« Viimeksi muokattu: 11-01-2013, 19:11:23 kirjoittanut zilah »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1054 : 11-01-2013, 19:10:12 »
Eihän ne voi katkaista sähköjä jos ei oo ensin karhuttu laskua? o.0
Fifi-ficitLJAO3

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1055 : 11-01-2013, 19:12:07 »
Kyllä muuten voi. Minä olen siitä elävä esimerkki. Joko niin, tai sitten Posti-Pate on vienyt laskun muille maille...


zilah

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1056 : 11-01-2013, 19:32:36 »
Kas, muuallakin sekoillaan laskujen kanssa.

Tän kämpän omistajalle (avokin äidille) napsahti eilen postissa lasku kahden vuoden lämmitystolppapaikasta ja sähköstä. Päiväys vain oli toukokuulta 212. Oli melko äkäisesti tussailtu eräpäivää, että maksakaa heti.  Missä lie koko lasku pyörinyt yli puoli vuotta...  ;D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1057 : 11-01-2013, 22:14:14 »
On muuten aika perseestä tuo Oulun Energian toiminta. Mä epäilen jotain joukkosähläystä. Löysin mun edellisen laskun ja siinä sanotaan, että seuraavan laskun eräpäivä olisi 7.1.2013 mutta ei multa löydy mitään laskua. Edellinen lasku suvainnut saapua heinäkuussa. Ei myöskään mun Energia-tililtä löydy laskua. ::) Sähköjen katkaisua odotellessa... ;D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1058 : 11-01-2013, 22:20:31 »
Hei tosta kannattaa kyllä valittaa äänekkäästi, mä satuin vaan soittamaan sinne muissa asioissa ja se virkailija kysyi että oonko huomannut laskua. Mulla se tosin näkyi Energiatilillä, mutta siitä ei ollut tullut e-laskua verkkopankkiin.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1059 : 11-01-2013, 22:53:39 »
Joo, kysyn heti maanantaina kun nyt löysin tuon lapun. Mulla tosin todennäköisin syy on mittarien vaihto lokakuussa, tai siis se systeemi että siirrytään laskuttamaan todellista kulutusta. Kysyn nyt kuitenkin. Pisti joutessani tiedustelua asiakaspalveluun, kun tuosta pystyy lähettämään kätevästi sitäkin.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1060 : 13-01-2013, 20:20:34 »
Ketuttaa se, että musta ei vaan ole asiakirjoittajaksi! Olen yrittänyt, mutta kun ei. Mulla ei ole mitään sanottavaa enkä tiedä mistään mitään tai muista mitään ja tietenkin kaikki muut on käsitelleet aiheitaan pitkästi ja perusteellisesti.  :P Ei tätä saamarin p*skaa kehtaa mihinkään laittaa. No, ehkä joku muu kirjoittaa sen, kun mä en kirjoita. ::) Ihan perseestä koko homma! ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1061 : 13-01-2013, 22:04:30 »
Ketuttaa se, että musta ei vaan ole asiakirjoittajaksi! Olen yrittänyt, mutta kun ei. Mulla ei ole mitään sanottavaa enkä tiedä mistään mitään tai muista mitään ja tietenkin kaikki muut on käsitelleet aiheitaan pitkästi ja perusteellisesti.  :P Ei tätä saamarin p*skaa kehtaa mihinkään laittaa. No, ehkä joku muu kirjoittaa sen, kun mä en kirjoita. ::) Ihan perseestä koko homma! ;D
Kyllä sää oot nyt erehtynyt omista kyvyistäsi! Mää oon huomannut, että kaikkein pahin moka on mennä lukemaan mitä muut on kirjoittaneet just silloin kun itse pitäisi tuottaa jotakin. Siitä tulee ainakin mulle täydellinen aivokuolema. Kaikki mitä itse suoltaa tuntuu sen jälkeen täydeltä paskalta ja siihen loppuu sekin vähä mistä on ehkä just saanut kiinni. :-\

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1062 : 14-01-2013, 08:03:19 »
Itse asiassa päinvastoin. Mä näin niistä muista, että mitä mä en muistanut. ;D Kaikkia samoja juttuja ei ole tarvettakaan jauhaa, mutta jotkut jutut olisi unohtunut täysin, vaikka ne oli olennaisia.  :o Ja sitten kun vähän kaiveli, niin palautuihan osa niistä jopa mieleen. Osa on kyllä hatusta, mutta olkoon.
« Viimeksi muokattu: 14-01-2013, 08:04:52 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Kani

  • touché
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 121
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1063 : 15-01-2013, 09:46:30 »
Varoitukset: Tästä on tulossa hyvin henkilökohtainen ja kaunistelematon avautuminen aiheesta huonot parisuhteet ja mitä ne voi tehdä ihmiselle. Jos tuntemattomien ficcarien parisuhde-elämä ja sitä koskeva tilitykset eivät kiinnosta juuri sinua, en suosittele lukemista. Mun on käsketty kuitenkin puhua aiheesta ja vaikka fifissä mahdollinen yleisö onkin suurempi kuin mun lähin kaveripiiri, on jotenkin helpompaa avautua tästä ensin ihmisille, joita en ole kertaakaan nähnyt livenä ja joista hyvällä tuurilla ehkä yksi on nähnyt meikäläisen pärstäkertoimen ja senkin sivuprofiilina valokuvasta. Joten, asiaan...


Pari viikkoa sitten sunnuntaina äiti kysy multa ihan lepposasti, että mitäs muuten Pekalle (nimi muutettu) kuuluu nykyään. Oletin vaistomaisesti, että kyse on joko mun entisen, varhaisteiniaikaisen tyttöystävän pikkuveljestä tai entisen koulun vahtimestarista, joka liikkui samassa krav maga-seurassa kuin minä. Kysyin, että kumpaa Pekkaa se tarkoitti ja äiti vastasi, että "sitä, jonka kanssa sä seurustelit viime keväänä." Ja mulla löi tyhjää. Aikamme siinä jankattiin puolin ja toisin ja lopulta äiti päätti kiikuttaa mut päivystykseen (mulla havaittiin pari vuotta sitten päästä harmiton kysta ja äiti luultavasti ajatteli mun muistikatkoksen johtuvan sen äkillisestä laajenemisesta tai jotain sinne päin). Sairaalassa mun pää kuvattiin ja tajuttiin, että tällä kertaa kysta ei aiheuttanut mitään ongelmia. Juteltiin vähän tarkemmin lääkärin kanssa ja se rupes epäilemään jotakin psyykkistä. Koska asun äitin luona näin välivuoden ajan, pääsin lähtemään kotiin, koska ei ne oikein päivystyksessä voinut mulle mitään tehdä. Muuten mun aivot pelasi ihan normaalisti, en vaan muistanut seurustelleeni sitten em. tyttöystävän.

Mä varasin itelleni ajan yksityiselle puolelle ja sainkin sellasen heti maanantaille. Kerroin sille, mitä sunnuntaina oli tapahtunut ja sen eka kysymys oli, että onko mulla ollut stressiä. Luonnollisesti mulla oli (on), mutta pidin sitä ihan normaalina tässä vaiheessa, koska mulla on tällä hetkellä melko paljon vireillä. Lisäksi mua ahdisti (ahdistaa oikeastaan yhä) toisinaan ihan älyttömästi, enkä oikein osannut pysyä paikallani. Ja kuten aina, kun mua ahdistaa ja stressaa, mulle tuli sellaisia "kohtauksia", jolloin tuntui, etten ollut omassa kehossani ja tarkkailin kaikkea ikään kuin ulkopuolelta. Se ei tietenkään voinut tehdä mitään pilkuntarkkaa diagnoosia, koska oli ihan yleislääkäri, mutta heitti ilmaan dissosiatiivisen amnesian ja laittoi lähetteen terapeutille.

Sen verran tää lääkäri kuitenkin pystyi selvittämään mulle, että dissosiaatiohäiriöitä aiheuttaa yleensä fyysinen pahoinpitely, emotionaalinen laiminlyönti ja/tai seksuaalinen hyväksikäyttö, perheväkivalta, sota, kidnappaus, kidutus tai invasiiviset lääketieteelliset toimenpiteet. Neljä viimeistä suljettiin pois välittömästi, koska ne ei täsmää muhun hyvällä tahdollakaan. Fyysinen pahoinpitely olis mahdollinen, mutta kuulemma epätodennäköinen, sillä potilastiedoissa ei näkynyt merkintöjä siitä, että oisin käynyt hoidattamassa ruhjeita tms. joita pahoinpitelyssä tuppaa tulemaan. Sen sijaan siellä oli merkintä abortista, enkä mä muista siitäkään mitään. Me käytettiin ilmeisesti ehkäisynä jonkinlaista ehkäisykapselia, joka asetetaan ihon alle, mutta en muista senkään hankkimisesta yhtään mitään (se tosin tuntuu käsivarressa, joten kyllä se siellä on). Jostain syystä se ei varmaan alkanut vaikuttaa mulla heti, en oikein keksi muuta syytä raskaudelle. Kun kysyin äidiltä tästä raskausasiasta, niin olin kuulemma kieltänyt kertomasta kellekään sukulaiselle ja väittänyt vielä kavereillenikin, ettei tässä mitään raskaana olla, menkat oli vaan vähän myöhässä ja säikähdin.

Mä muistan kyllä, mitä tapahtui koulussa kevään aikana, miten kesätöissä meni ja muuta sellaista. Mutta mä en muista seurustelleeni kenenkään Pekan kanssa, mä en muista, miltä se näytti tai kuulosti tai mitä me yhdessä tehtiin. Se vois varmaan kävellä mua vastaan kadulla, eikä mun päässä sois minkäänlaiset kellot tällä hetkellä. Toisaalta mä en haluakaan muistaa, koska tekipä se mulle mitä tahansa, sen täytyy olla jotain niin kamalaa, että mun aivot pääti hävittää koko ihmisen mun muistista. Mutta toisaalta, muistamattomuus on ihan kamala tunne. Muut ihmiset kertoo sulle asioita, jotka ei tunnu tutulta ja sitten siinä rupeaa kyseenalaistamaan itseään.

Eniten mua häiritsee se, että miksi mä jäin suhteeseen, joka johti lopulta tähän. Mä pidän itseäni jonkinlaisena feministinä ja jos jotakuta kaveria kohdellaan huonosti parisuhteessa, mä olen ensimmäisenä rääkymässä, että jätä se ja eti joku parempi, se ei oo sun arvonen (ilmeisesti helpommin sanottu kuin tehty). Mitä se on satuillut mulle, että mä olen väittänyt olevani jopa onnellinen sen kanssa? Ja sitä paitsi, miksi ylipäätään minä? Äidin mukaan se opiskeli baarimikoksi samalla vuosikurssilla kuin minä kokiksi ja mä muistan jokaikisen muun oppilaan siitä ryhmästä paitsi sen. Ja siellä oli paljon muitakin tyttöjä/naisia, joten ei sillä ollut valinnanvarasta puutetta ainakaan. Enkä mä todellakaan koe olevani mitenkään "helppo uhri", jonka heikkoudet näkee melkein sokeakin. En vaan tajua.

Mutta mä jään odottelemaan terapeutin soittoa. Nostan hattua, jos tänne asti luit ja pahoittelen teksin sekavuutta. Mulla on tälläkin hetkellä semmonen olo, että ole omassa kehossani ja sen vuoksi kirjotusasu voi olla vähän... jännä.
You are the result of four billion years of evolutionary success. Freaking act like it.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1064 : 15-01-2013, 10:16:46 »
Mussu, me on puhuttu näistä, mm. Pekasta, joten olettaisin asioiden oikeasti tapahtuneen. Mut vointia sulle <3

Käsittääkseni ei oo kauheen hyvä ajatella, että poissa mielestä poissa... mielestä, koska asiat tulis kohdata ja niiden suppressointi luultavasti tarkoittaa sitä, että ne on kipeitä asioita. Hyvä että hakeudut ammattilaisen puheille, toivottavasti sieltä kautta tulee jonkinlaista selvyyttä :)

Kaverini käy läpi, ei nyt muistamattomuutta, mut muuten vain vaikeita asioita ja on löytänyt buddhalaisuudesta, siis Buddhan tekstejä lukemalla paljon vastauksia. Sen mitä oon käsittänyt sen puheista, niin kyse on elämisestä tällä hetkellä ja asioiden kohtaamisesta sellaisina kuin ne on, ei yhtään enempänä eikä vähempänä. Ja itsensä tiedostamisesta. Kuulostaa minusta aivan meidän länsimaisten psykologien/psykiatrien puheilta :D Mut joo, kattele ihmeessä jos tuntuu että olis apua :)
Fifi-ficitLJAO3