Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248164 kertaa)

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1335 : 06-08-2013, 16:46:21 »
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan, Liz. Työkkäri on oikeasti sellainen paskalafka, että tekisi mieli laittaa muutamalle aivokääpiölle siellä kirjepommi tai jotain.  >:(

Itse kun olen yrittänyt asioitani siellä hoitaa, olen saanut niin ammattitaidotonta ja töykeää kohtelua, että sen pitäisi olla oikeasti laitonta. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten eräätkin aivokääpiöt ovat sinne töihin päässeet, kun eivät ymmärrä asioita vaikka ne niille ratakiskoista kävisi vääntämässä.  >:(


zilah

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1336 : 08-08-2013, 12:20:07 »
Ah työkkäri</3 Ymmärrän kyllä Lizin (ja kaikkien muidenkin) ketutuksen sitä kohtaan. On ihan täysin tuurista kiinni, että osaako se henkilö siellä pöydän takana asiansa vai ei. Meillä onneksi on niitä mukaviakin yllätyksiä suhteellisen usein siellä.

Mä ehdin jo juhlia kesäkuussa, että mun ei tarvi asioida työkkärissä ennen kun aikasintaan siinä vaiheessa, kun haluan palata takaisin työelämään yrittämiseen mammalomailun jälkeen, jos ei muuten onnista. Mutta nyt tajusin, että ei hitto, on mun pakko raahautua sinne kyselemään maksanko luonnossa kaikki vauvahankinnat syys-lokakuussa, vai saanko mä työttömyystukea. Kun mä sain opiskelupaikan, mutta lykkään vauvan takia opintojen aloittamista ainakin ensi syksyyn, joten en nyt tiedä oonko virallisesti opiskelija vai en. Kun mä en kuitenkaan voi nostaa opintotukeakaan, koska olen poissaoleva, mutta en mä kai taida olla virallisesti työtön työnhakijakaan ehkä, koska oon vapaaehtosesti lykänny opintojen aloittamista, vaikka mulle sitä mahdollisuutta tarjottiin. Joten työkkäri here I come. Eipä mulla ens viikolla muutakaan oleellista tekemistä ole.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1337 : 08-08-2013, 12:28:18 »
Ah työkkäri</3 Ymmärrän kyllä Lizin (ja kaikkien muidenkin) ketutuksen sitä kohtaan. On ihan täysin tuurista kiinni, että osaako se henkilö siellä pöydän takana asiansa vai ei. Meillä onneksi on niitä mukaviakin yllätyksiä suhteellisen usein siellä.
Joo, mun pitikin tulla sanomaan, että kuulun niihin onnekkaisiin, jotka on saanut työkkäristä äärimmäisen paljon apua ja neuvoa ja tukea. Nykyinen ala on täysin työkkärin ammatinvalintapsykologin kanssa käytyjen keskustelujen ansiota, samoin tää edelleen hentoisilla jaloilla horjuva duuni, jota myös omaksi yritykseksi kutsutaan :P

Mut joo, emmä tiä, kai sieltä on jotain paskaakin joskus tullut niskaan, mut nää viimeaikaiset suuret hyvät jutut kirkastaa kuvaa niin paljon, että dementikkona oon muut unohtanut ;)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1338 : 08-08-2013, 13:02:20 »
Mun viimeisin asiointini työkkärissä muutama vuosi sitten oli jotain aivan järkyttävää. Mun piti toimittaa sinne todistus opiskelujen päättymisestä. No, pyysin AMK:sta todistuksen, jonka ystävällinen kanslisti mulle lähetti… MUTTA työkkärissä sanoivat, ettei se kelpaa! Siinä luki, että ammattikorkeakoululain liirumlaarum pykälän senjasen mukaisesti en opiskele enää heidän opinahjossaan. No, työkkärissä sanoivat, että siinä pitää lukea, että olen lopettanut. Minä yritin suomentaa heille, että niinhän siinä lukeekin. Ei kelvannut. Soitin kouluun ja selitin tilanteen ja sieltä lähetettiin uusi… MUTTA sekään ei kelvannut, kun siinä ei lukenut, että olen lopettanut opinnot, vaan siinä luki, että olen opiskellut siellä alkaen XX.XX.XXXX – päättyen XX.XX.XXXX. Pyysin työkkärin tätiä tavaamaan minulle sanatarkasti millaisen sanamuodon he paperiin haluavat, soitin jälleen opinahjoon, tavasin sanamuodon heille. Se paperi lopulta kelpasi.

Ihan käsittämätöntä touhua. Ne ei olleet ensimmäiset lopettamistodistukset, joita koulun kansliasta lähetettiin, eivätkä hekään siellä kansliassa olleet koskaan ennen törmänneet moiseen.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1339 : 08-08-2013, 13:19:04 »
^ Haha, joo, itseasiassa muistin tuosta sun kertomuksesta, että mulle kävi ekan ½-vuotisraportin kanssa samalla tavalla. Eka koulusta antoivat lapun, työkkäristä sanoivat että ei kelpaa koska syyt X ja Y. Sit kansliaan tavaamaan se sama, lopulta tuli ok-lappu. Mä kävin tän vaan sähköpostitse tän keskustelun, joten se oli suht helppoa, kun suoraan pystyin lainaamaan kanslistille työkkärin vaatimukset.

No, eipä sitä VR:llekään hyväksytä "mitä vain" opi-todistuksia, vain se VR:n oma aito ja alkuperäinen kelpaa ;)

Lol.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1340 : 08-08-2013, 14:32:41 »
Joo, olen törmännyt juuri tuohon samaan, että se lausunto pitää olla muodoltaan sana sanaan se, mitä ne vaatii, koska muuten ne ei ymmärrä.  ::)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1341 : 08-08-2013, 15:16:00 »
Se johtuu todnäk säädöksistä, jotka pakottaa hyväksymään vain jonkun tietyn jutun. Ihan perseestähän noi on, mut jos on kovin virkaintoinen/vasta-alkaja niin niitä joustoja haluaa/uskaltaa tehdä vähemmän. Muista itsekin evänneeni opi-kortin Vielä Nykyisenkin Fanituksekohteeni avokilta ihan vaan siksi, että sillä oli vääränlainen paperi. Plus olin alkanut duunin ihan vasta joten joustaminen ei ollut vaihtis plus mähän en perkele julkkisten kohdalla jousta yhtään enempää kuin tavistenkaan x)

Oivoi, vieläkin puna nousee poskille kun muistelen tapausta LOL
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1342 : 08-08-2013, 21:25:27 »
Mun kohdalleni sattunut virkainnon huipentuma on kuitenkin se, ettei mulle myyty alkossa punkkua, kun mulla oli mukanani täysi-ikäinen henkilö, jonka passi oli vanhentunut. :D

//sen vielä jotenkin ymmärtää ja hyväksyy, että jollain instansseilla on olemassa oma lomake joka on ainoa mikä hyväksytään tietyissä asioissa. Työkkärillä ei kuitenkaan ole ohjeistuksessaan, eikä missään mitään lomaketta esim. koulunsa lopettavalle. Jos vaaditaan tarkasti tiettyä sanamuotoa, se pitäisi löytyä myös ohjeistuksesta, tai olla lomake tulostettavaksi netistä. Ei niin että hyppyytetään ihmisiä mielivaltaisesti.
« Viimeksi muokattu: 08-08-2013, 21:33:46 kirjoittanut Nappeli »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1343 : 08-08-2013, 22:02:39 »
Tuossa sun tapauksessa lähinnä ihmetyttää, miksei koulun antamassa erotodistuksessa sanota suoraan, että on eronnut koulusta. Siis mäkin tulkitsisin tuon sun lapun siten, että olisi mahdollista, että sä oot vaan keskeyttänyt, mikä taas ei oikeuta työttömyysturvaan.  :P Varsinkin siis tuon jälkimmäisen.
« Viimeksi muokattu: 08-08-2013, 22:05:15 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1344 : 08-08-2013, 23:01:08 »
Hitsit kun mulla ei enää ole tallessa niitä lappuja, mutta kyllä niistä kummastakin kävi aukottomasti ilmi, että mää oon lopettanut siellä opinnot kokonaan. Ensimmäinen varsinkin oli tosi virallinen kaikkine lakipykälineen. Mutta ehkä ne lakipykälät just sekoitti virkailijan pään.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1345 : 08-08-2013, 23:06:50 »
Voi olla, koska oikeasti ei ne ymmärrä, jos lapussa lukee Päättynyt, koska ei se ole sama asia kuin Eronnut. Sana ratkaisee.  ;D

//Siis ei vaikka siinä selvästi tulisi ilmi, että se on sama asia.  ;D Jos lapussa lukee vaikka, että on päättänyt koulunkäyntinsä tiettynä päivänä, niin onhan se nyt sama asia kuin että se on silloin lähtenyt sieltä. No munkin piti toimittaa lappu, jossa lukee nimenomaan että Opinnot etenevät suunnitelman mukaisesti, vaikka ei mulla mitään suunnitelmaa ole ollutkaan, ei ainakaan sellaista mikä olisi työkkärille toimitettu.  ;D

// Ai niin, ei myöskään kerran riittänyt todistamaan mitään se, vaikka vei todistuksen siitä, ettei ole kyseisessä oppilaitoksessa oppilaana. ;D
« Viimeksi muokattu: 08-08-2013, 23:23:16 kirjoittanut Lizlego »

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1346 : 08-08-2013, 23:50:46 »
Ärrin murrin. Mua ei väsytä, mies kuorsaa ja tuhiser ja täällä on hyttynen, joka inisee heti ku valo sammuu niin etten varmasti löydä sitä.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1347 : 09-08-2013, 09:09:44 »
täällä on hyttynen, joka inisee heti ku valo sammuu niin etten varmasti löydä sitä.
Toi on varmaan joku valojen keksimisen jälkeen syntynyt geenimuunnos hyttysistä, koska niitä näkyy täällä päin kans. Auttaa hivenen, että on elukoita ympärillä. Kissat ainakin toisinaan metsästää öttiäiset pois, koirienkin oon nähnyt syövän ainakin kärpäsiä, en sitten tiijä hyttysistä.

Ketuttaa, kun töihin liittyvä juttu, josta mun on pitänyt jo muutaman viikon ottaa yhteyttä kuntaan (ei oo mikään kamalan kiireellinen), palasi mulle takas, koska kunnasta olivat kyselleet samaa juttua hlöltä X joka ohjas mailin mulle. Ja nyt mun pitäis tietää se, mitä ne ei kunnassakaan tiedä ja ääh.

:E


Edit:

Toi on varmaan joku valojen keksimisen jälkeen syntynyt geenimuunnos hyttysistä,
Lollero, "tulkoon valkeus" ja sitten zzzzap, mutatoitu hyttynen XD
« Viimeksi muokattu: 09-08-2013, 09:12:20 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1348 : 09-08-2013, 10:11:39 »
Vähän samankaltainen juttu. Mulle ohjataan mailiin ihmisiä, jotka sitten kysyy multa juttuja, joista mulla ei ole aavistustakaan, koska ne on ensin olleet puheissa jonkun ihan muun kanssa.  :P

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #1349 : 09-08-2013, 18:56:26 »
Kyllä ketuttaa kuin pientä oravaa. Umpiväsyneenä raskaan viikon jälkeen on kamalaa lähteä kuormajuhdaksi. Ravasin 20 kilon koiranruokasäkki olallani liki kilometrin matkan bussiin ja myöhästyin. Seuraavaa olisi pitänyt odottaa tunti.

Ei ikinä enää!


Zilah