Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248181 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #90 : 29-01-2010, 12:57:52 »
Täytyy varmaan kokeilla seuraavaksi.  :D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #91 : 29-01-2010, 13:01:21 »
Mä luulen, että Liz tarvis kortisonikuurin myös.

Joo, mua ihmetyttää, ettei tohtorit oikein oo alkaneet mihinkään pysyvämpiin parannuskeinoihin. Tympäsee sekin, että pitää yhtenään käydä punkteerauttaan, kun ei se oo mikään miellyttävä, eikä kivuton toimenpide...

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #92 : 29-01-2010, 13:01:46 »
Ala puhuun siitä putkituksesta nytten, vakavalla äänensävyllä!
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #93 : 31-01-2010, 18:30:40 »
Mua ketuttaa täysin mitätön juttu, mutta satuin kattomaan tämän videon Teemu Selänteestä ja alkoi kauheasti häiritä, että kenestä siinä puhutaan ja kuka Teemun ystävä on parantumattomasti sairastunut syöpään.  :P Ei saisi olla niin utelias edes lätkäpelaajien yksityiselämästä, mutta mä en ainakaan ollut ennen tuon katsomista tiennyt edes mistään tuollaisesta jutusta.  :P
« Viimeksi muokattu: 31-01-2010, 18:38:24 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #94 : 31-01-2010, 18:37:37 »
Joo, tuo kyllä herätti uteliaisuuden totta tosiaan. Tulee mieleen, ettei tuo välttämättä tule julkisuuteen enne kuin viimehetkillä.  :-\ Tuntuu että nykyään pystytään pitämään monet parantumattomastikin syöpää sairastavat lähes täysin toimintakykyisinä todella lähelle loppua.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #95 : 01-02-2010, 19:36:19 »
Tämä alkaa olla jo ihan noiduttua. Joudun hammaslääkäriin huomenna, kun hampaasta hajosi paikka. Vihloo jokseenkin ikävästi.  :(

Kun nyt vaan saisivat sen kuntoon ennen matkaa.


zilah

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #96 : 05-02-2010, 22:30:02 »
Juuri kun se kaksi kuukautta kestänyt yskä alkoi hellittää, iski nyt sitten tänään nuha ja kurkkukipu. No kiitos vain.  >:( Tahdon olla ihan terve ja normaali jälleen. Hermothan tässä menee.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #97 : 06-02-2010, 10:56:01 »
Että sitten pitikin taas törmätä uutisiin, jotka aiheuttavat hitonmoista vitutusta! Iltasanomat kertoi, että poliisimies houkutteli alaikäisen karkuritytön virkamerkkinsä avulla luokseen, juotti vähän viinaa ja sitten raiskasi. Tuloksena pari vuotta ehdollista! Luottakaa naiset ja tytöt poliiseihin. Se kannattaa.  :P Mutta eniten mun mieltäni jäi kutkuttamaan tuosta alkaneessa keskustelussa väite, että 70 prosenttia tuomareista on naisia ja että miehet antavat raiskauksista kovempia tuomioita kuin naiset. Olen kuullut väitteen ennenkin enkä voi taas välttyä ajattelemasta, että nainen on naiselle susi. Mies saa raiskata naisen, ja naiset itse ajattelevat, että se nainen on jotenkin syyssä kohtaloonsa. On vietellyt, on näyttänyt paljastavaa pintaa, on liehitellyt ja sitten ansainnut kohtalonsa. Olen törmännyt tähän asenteeseen naisten keskuudessa ja ylipäätään siihen, että nainen on naisen mielestä aina syyssä kaikkeen. Mies on kiltti, mutta nainen on se viettelvä, vittumainen ämmä. Naiset ovat alttiita uskomaan miehiä ennemmin kuin naisia. Jos mies kertoo tulleensa vietellyksi, nainen syyllistää sen toisen naisen miehen sijaan. Naiset arvostelevat naisia paljon kovemmin kuin miehiä. En tiedä onko kyse munalisästä vai mistä, mutta alkoi vituttaa, jos on lähellekään totuutta tuo, että raiskaustuomioiden mataluus on yleistä naistuomareilla, koska se alentaa naisten arvostusta ja naiset alentavat mun mielestä naisia jopa miehiä enemmän. En voi käsittää. Toisaalta pedofiliatuomiotkin ovat matalia, joten enpä tiedä.  :P Joka tapauksessa lisänäyttöä sille, ettei virkavaltaan kannata luottaa.

Poissa DWW

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 76
  • Idea +2, motivaatio -3
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #98 : 06-02-2010, 12:47:03 »
Mielestäni päätöksessä erikoista oli, että syyte virka-aseman väärinkäyttämisestä hylättiin. Minun järjelläni tuntuu, että kyseessä oli nimenomaan virka-aseman väärinkäyttäminen? :o Lakitekstiä en kyllä tunne lainkaan.

Tuo naistuomarien antamat pienet tuomiot on kyllä kumma ilmiö. Itse olen pohdiskellut sen mahdollisesti johtuvan siitä, että naistuomarit pelkäävät leimautuvnsa epäpäteviksi, tultasyökseviksi natsifeministeiksi, jos he "suosivat" naisia tällaisissa tapauksissa... Tarve olisi osoittaa omaa "puolueettomuuttaan" ja siten pätevyyttään alalle? Kun miehille tosiaan usein "luonnostaan" oletetaan enemmän auktoriteettia ja/tai luotettavuutta kuin naisille. No, tämä pohdiskelu on tietty ihan mututuntumaa. Joka tapauksessa nämä sukupuolten eroja käsittelevät aiheet ovat kovin herkästi liekkeihin leimahtavia kysymyksiä, joissa puolueettomuus tuntuu olevan lähes mahdotonta. :-\
Pienet aivot kuluttavat vähän energiaa.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #99 : 07-02-2010, 12:57:50 »
Tuo naistuomarien antamat pienet tuomiot on kyllä kumma ilmiö. Itse olen pohdiskellut sen mahdollisesti johtuvan siitä, että naistuomarit pelkäävät leimautuvnsa epäpäteviksi, tultasyökseviksi natsifeministeiksi, jos he "suosivat" naisia tällaisissa tapauksissa... Tarve olisi osoittaa omaa "puolueettomuuttaan" ja siten pätevyyttään alalle? Kun miehille tosiaan usein "luonnostaan" oletetaan enemmän auktoriteettia ja/tai luotettavuutta kuin naisille.
Luin tuota Lizin viestiä ja ajattelin ihan samaa kuin sinä, DWW. Tosin tuli mieleen lisäksi, että miehet antaa kovempia tuomioita siksi, että he puolestaan pelkäävät leimautuvansa "raiskaajan kavereiksi" :D Tiäks, silleen että antaisi pienen tuomion niin osoittaisi sympatiaa raiskaajaa kohtaan tms.

On se niin perseestä.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #100 : 07-02-2010, 13:09:38 »
Muistaakseni siinä oli joku sellainen juttu, että tyyppi ei ollut virantoimituksessa silloin kun tuo tapahtui, niin siksi syytettä ei nostettu virka-aseman väärinkäytöstä, mutta silti se tuntuu omituiselta, koska kuitenkin hän käytti hyväkseen virka-asemansa statusta vaikka ei olisi sillä hetkellä ollutkaan töissä.

Voi hyvinkin olla, että naiset antavat lievempiä tuomioita sen miehiä suuremman pätemistarpeen takia. Eikö se olekin vieläkin vähän niin, että naisen täytyy olla kaksinkertaisesti miehen veroinen ollakseen yhteisön silmissä pätevä.  :P Se voi johtaa ylilyönteihin.

//Muoks: Myös noin päin kuin Bbutt sanoi se varmasti on, koska miehet tuntuvat suhtautuvan kanssa hyvin jyrkästi seksuaalirikollisiin.
« Viimeksi muokattu: 07-02-2010, 13:14:38 kirjoittanut Lizlego »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #101 : 10-02-2010, 10:17:10 »
Voi v*ittujen v*ttu!

Just kun oli niin hyvä fiilis, niin erehdyin vastaamaan äitini puheluun.

Suku on pahin, p*rkele!  >:( >:( >:( >:( >:( >:(


zilah

Sarelon

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #102 : 12-02-2010, 00:05:06 »
No voi helvetti! Enhän mä ehtinyt olla Finissä kuin mitä, neljä päivää, kun jo kyrpiinnyin siihen meininkiin! Sain moderaattorilta yksärin, että olen postannut Komeroon liikaa kerralla. Siis mitä pirua? Okei, ymmärtäisin, jos tässä olisi kyse jostain ääliöstä joka postaa konekivääritahdilla suoraan viestilootaan naputtamiaan "tekstejä", mutta haloo, mä postasin sinne koko tuotantoani uudestaan!

Siis anteeksi nyt, mutta voi helvetti soikoon. Ei kukaan muu jatkuvalla syötöllä postannut paluumuuttaja ole tällaista saanut?


// Moderoitu yksityisviesti pois, sillä sen quotettaminen julkiselle foorumille rikkoo viestin lähettäjän yksityisyydensuojaa - huolimatta siitä, että lähettäjän nimeä ei ole mainittu.
- Bbuttis
« Viimeksi muokattu: 12-02-2010, 00:21:21 kirjoittanut Beelsebutt »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #103 : 12-02-2010, 00:24:02 »
Mä sain kans viestin, johon vastasin näin:
(suora quotetus, koska kyse on omasta viestistäni enkä tällä hetkellä välitä yksityisyyteni loukkaamisesta ;))

Lainaus
Mukavaa, että palaamisemme Finiin on myönteinen asia ;)

Aluksi haluan kysyä, onko mielipide sinun omasi vai onko se ylläpidon yleinen kanta? Vai onko kenties joku käyttäjä valittanut Kielletyn metsän "valtaamisesta"? Vaikka kyseessä olisikin käyttäjän valitus, onko käyttäjille syytä huomauttaa aktiivisuudestaan (kts. alempaa "Miten määritellään aktiivinen postaaja?")? Jos kyseessä oli ylläpidon kanta, mistä tämä kanta/suositus löytyy? En löytänyt ainakaan foorumin säännöistä enkä osaston säännöistä/suosituksista enkä ole kyllä muualtakaan foorumilta löytänyt asiasta keskustelua.

Kuka siis määrittelee, mikä on kohteliasta? Ylläpito? Olisiko asiasta kuitenkin järkevää keskustella koko foorumin kanssa eikä tehdä ylläpidon, saati sitten yksittäisen ylläpitäjän mielen mukaisia suosituksia?

Mielenkiintoista oli myös se, että juuri sinä huomautit postausten määrästä, koska et ole itse Kielletyn metsän mode.

Ficcitulvasta. Ficcejä oli viisi kappaletta, jotka postasin yöllä Kiellettyyn metsään. Koska pinnattujen topikkien lisäksi sivulle mahtuu 20 aihetta, ficcini varasivat 25 % etusivusta. Ficcini myös tippuivat päivän aikana sivun alareunaan. Lisäksi kaikki uudet aiheet näkyvät eri värillä kuin vanhat aiheet, joten uusiksi merkityt aiheet jatkuvat myös toisella sivulla. Kuten esim. Twilight-alakategorian vastustuspuheenvuoroissa tuotiin julki, toisen sivun klikkaaminen on myös mahdollista eli aina ei tarvitse jäädä vain ensimmäistä sivua lukemaan. Samaa perustelua käytettiin aikanaan myös H/D-osaston vastustuksessa.

Ficcini eivät myöskään olleet samalla parituksella ja poikkesivat toisistaan, ainakin omasta mielestäni, huomattavan paljon. Vain osasto oli sama. Ja tietysti kirjoittaja - mikä lieneekin tämän koko ongelman alku ja juuri ;)

Onko siis oletuksena se, että saman kirjoittajan topikkeja ei saa osaston etusivulla/useampien osastojen etusivuilla olla "liikaa"? Huomautteletko vastaavasti myös niille, jotka vastaavat useisiin omiin teksteihinsä tulleisiin kommentteihin saman päivän aikana, jolloin jo aiemmin postatut ficit nousevat ryppäänä osaston alkuun?

Miten määritellään aktiivinen postaaja? Kuka määrittelee postauksen rajoittamisen? Ketä se rajoittaminen palvelee? Olisiko tästäkin aihetta keskustella koko foorumin kanssa/nähden? Jos käyttäjä pääsee nettiin vaikkapa kerran viikossa, on silloin kaikki asiat hoidettava kerralla - postaus sekä kommentointi. Tarkoittaako tällainen rajoittaminen ko. tapauksessa sitä, että kyseisen käyttäjän tulisi postata yksi ficci per viikko tai vastata yhden ficcinsä kommentteihin per viikko? Anteeksi, siis yhden, kahden tai jopa kolmen ficcinsä kommentteihin? :)

Jos uusi käyttäjä tulee foorumille ja hänellä on vaikkapa kymmenen ficciä koneellaan, tuleeko hänen siis postata ficcinsä tipoittain? Minusta tässä ei ole mitään järkeä, jos kyseessä on kuitenkin päivän, parin ehkä jopa kolmen "postausurakka", eli kyseessä ei ole pidempiaikainen "häiriö".

Palautteen määrä ei minulle ole tärkeää, koska olen ficcejäni postaillut jo monessa Finissä ja saanut niihin kommentteja ennenkin. Tarkoitukseni on lähinnä tuoda vanhat ficcini näkyville, jotta käyttäjät voivat niitä halutessaan lukea ja tietysti myös kommentoida, jos niikseen tulee.


Ystävällisesti,
Beelsebutt
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #104 : 12-02-2010, 00:29:02 »
No just! Hienoa hommaa taas! Voin kuvitella, että paluu on aiheuttanut jonkinlaista vittuuntumista, mutta kun ei kunnon perusteita ole puuttua, niin sitten aletaan vedota kohteliaisuuteen. Jaa, on siis epäkohteliasta olla ahkera ja postata ficcejä. :P Taas harvinaisen kypsää touhua.  :o