Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248167 kertaa)

Poissa immmortal

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 36
    • Thoughts from Beyond
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #225 : 30-05-2010, 23:51:12 »
Minua ketuttaa kun minun tekemää työtä ei arvosteta - se tuhoaa itsetuntoa  :'(

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #226 : 31-05-2010, 12:49:53 »
Minua ketuttaa kun minun tekemää työtä ei arvosteta - se tuhoaa itsetuntoa  :'(
Tuttu tilanne. Äärimmäisen tuttu tilanne.

Poissa immmortal

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 36
    • Thoughts from Beyond
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #227 : 31-05-2010, 14:15:52 »
Minua ketuttaa kun minun tekemää työtä ei arvosteta - se tuhoaa itsetuntoa  :'(
Tuttu tilanne. Äärimmäisen tuttu tilanne.

Niinpä! Vaikka tiedät että olet hyvä tekijä niin kyllähän se syö kun ei saa siitä minkäänlaista tunnustusta eikä sitä arvosteta.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #228 : 31-05-2010, 23:20:47 »
Voi jumaliste! nyt meni hermo!

Onneksi olen seuraavat päivät netin ulottumattomissa. Muuten voisi tulla niin pahaa tekstiä, että saattaisi jälkeenpäin kaduttaa.


zilah

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #229 : 01-06-2010, 01:29:00 »
Minua ketuttaa kun minun tekemää työtä ei arvosteta - se tuhoaa itsetuntoa  :'(
Tuttu tilanne. Äärimmäisen tuttu tilanne.

Niinpä! Vaikka tiedät että olet hyvä tekijä niin kyllähän se syö kun ei saa siitä minkäänlaista tunnustusta eikä sitä arvosteta.
Ei siinä oikein jaksais jatkaa mitään. Itutuskäyrä on aika korkealla sillon. Nimim. Tilanne Tälläkin Hetkellä Päällä Miltei Joka Paikassa.

Poissa immmortal

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 36
    • Thoughts from Beyond
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #230 : 16-06-2010, 11:14:13 »
Ketuttaaaaa. Voitin VIP-liput 21.6 Tukholmassa järjestettävään Twilight Fan Eventiin, jossa olisivat paikalla Kristen ja Taylor, muttei minulla ollut varaa lähteä ja myin liput... Eilen illalla sitten äiti sanoi, että se olisi voinut maksaa matkani... SHIT! Olisin niiiiiiiin halunnut ;< Ja kaikenlisäksi (ostin Haplolta keräilyversion)tällä hetkellä olen lukemassa Twilightia englanniksi ja se loppuu ihan kohta ja haluaisin sen New Moonin samanlaisena kirjana, mutten löydä mistään! Panic.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #231 : 24-06-2010, 23:37:43 »
immmortal, äää, persiistä tuommonen. 8<

Gaaaah. Olen ollut kissanvahtina iskällä pian 2 viikkoa. Kuulostaako helpolta? No eipä tämä sitä ole. Kyseessä on maailman vaativin eläkeläinen, jonka luona on käytävä kahdesti päivässä. Klo 22:30 ja 6:30 alkaa saatanallinen huuto, jota jatkuu suoraa kurkkua niin kauan kunnes sille antaa ruokaa. Ei sillä että sillä olisi nälkä; se on vain tapa, eikä se edes koske siihen ruokaan minkä sille työnnät nenän eteen. Tätä huutoa saa kuunnella muutenkin puolen tunnin välein - toisinaan rouva tahtoo parvekkeelle (ollakseen siellä keskimäärin 2 minuuttia), toisinaan on ilmoitettava että nyt käydään vessassa, toisinaan huudellaan eteisessä että voitaisiin lähteä pihalle ja toisinaan huudetaan makkarissa että nyt saatana nukkumaan sieltä. Ja toisinaan huudetaan vain huutamisen ilosta. Oon yrittänyt huutaa sille takaisin, mutta mitäs veikkaatte kuuleeko se mitään? Niin, se on kuuro ja puoliksi sokeakin.

Saatanansaatana, yritä tässä sitten tasapainoilla täällä ja kotona kolmen oman kissan kanssa. Oikeasti, mulla katkeaa päästä verisuonia ja tuun hulluksi!
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #232 : 25-06-2010, 16:53:18 »
Ketuttaa.

Sainpa sitten sellaisen tarjouksen, joka ei ole mitään kummempaa kuin hyväksikäyttöyritys. Homma kyllä kuulostaa helvetin hienolta, mutta tiedän jo vanhastaan, että tämän nimenomaisen ihmisen kanssa ei saa muuta kuin rakot käsiinsä ja pahan mielen. Ja ketuttaa sekin, että muut pitävät minua tiukkapipona kun kieltäydyn tuosta "loistavasta" tilaisuudesta.

Ja ketuttaa sekin, että ihmiset kieltäytyvät näkemästä selviä faktoja ja antavat ennakkoluulojen sumentaa arvostelukykynsä. Ja pitäisi olla kyse vielä ammattilaisista, prkele!


zilah

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #233 : 25-06-2010, 18:38:39 »
Pappa valittaa, että Snowflake löyhkää. Hmm, Rose scent + Apple Blossom. Joku kyllä toi ne sinne ihan ite, et mua on ihan turha syyttää... Mun autoa ei hauku kukaan. So what vaikka on -91 ruosteinen farmari-Passat?! Tyksin siitä autosta, Jätkä pelaa, vain pientä häikkää jarruissa. Enemmän ku tosta mun tulevasta. Se neiti nimittäin ei suostu pitämään radiota ku puoltoista viikkoa toiminnas... Sinne jäi mun lempparilevy...

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #234 : 03-07-2010, 11:00:09 »
Facebook ketuttaa.

Se on ihan ok väline pitää yhteyttä ystäviin ja noin, mutta yksi ärsyttävä puoli siinä on. Nimittäin se, että säännöllisin väliajoin saan kaveripyyntöjä sellaisilta henkilöiltä, joiden kanssa en halua olla vapaa-ajallani missään tekemisissä. Töideni puitteissa minun on pakko tulla toimeen kaikkien kanssa vaikken ihmisestä niin pitäisikään, mutta työn ulkopuolella haluan valita itse, kenen kanssa aikaani vietän.

Ja siltikin tiedän, mikä soppa tästä syntyy, jos en niitä kaveripyyntöjä hyväksy. Yks sun toinen vetää herneen nenuun ja sanoo, että mä en enää leiki sun kaa. Voi paskat!


zilah

Poissa sulo

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 122
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #235 : 03-07-2010, 14:36:00 »
zilah, oletko jakanut fb-kontaktejasi ryhmiin? Itse tein sen ratkaisun, ettei osa porukasta saa tilapäivityksiäni kuin erikseen säädettynä. Ja heille ei näy seinä. Joskus tulee nimittäin päästettyä sen verran angstisia aivopieruja siellä(kin), että viisainta käyttää tällaista itsesensuuria :D

Sääennuste lupaa ihan liian kuumia kelejä. Argh! Miten pystyy olemaan? Miten marjat, marjastus? En leiki!

Ja kiitti, äiti: "Menisit talvella itämaiseen tanssiin. Pitäisi sinun oppia pyörittämään persettäsi."  :o
Tarjolla oleva opintojakso: Pessimismin perusteet, 5 op.

Poissa Penber

  • Pieni sieni sateella
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 26
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #236 : 03-07-2010, 19:02:24 »
Nyt kyrsii.

Äiti.

Hemmetti että se osaa olla ärsyttävä!!! D:

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #237 : 09-07-2010, 20:51:13 »
Jos minä jotakin inhoan niin ihmisiä, jotka jakavat kanssaihmisensä hyviin ja huonoihin heidän yhteiskunnallisen asemansa ja sosiaalisen korrektiuden mukaan. Ja mistäkö tämmöinen tuli juuri nyt?

Olipa aikamoinen keskustelu yhden ihmisen kanssa, jota aiemmin olen pitänyt ihan ookoo tyyppinä, mutta paljastui sitten mielipiteiltään todella ala-arvoiseksi. Tämä nainen on kollegojani, yksinhuoltaja ja hänellä on teini-ikäinen tytär. Ja juurikin tämän tyttären "ongelmista" tämä ihminen avautui minulle aika voimakkaasti. Hän ei hyväksy mm. yhtä tyttären ystävää, koska hän kuulemma näyttää lesbolta, eikä menesty koulussa tarpeeksi hyvin ollakseen hyväksyttävää seuraa. En ole kyseistä ystävää tavannut, mutta tyttären kanssa olen puhunut, ja on hänen mukaansa paras ystävä mitä kuvitella voi. Kollegani suurin pelko on se, että tämä "lesbo"ystävä houkuttelee tyttärenkin luonnottomuuksiin. Siis näillä sanoilla tosiaankin puhui. Sanoi, että hänen mielestään samaan sukupuoleen ihastuvat/rakastuvat ihmiset ovat mielisairaita ja luonnottomia. Ja arvatkaapa, miten hän suuttui kun sanoin, että homous ja lesbous ovat kylläkin synnynnäisiä ominaisuuksia ja että hän ei kykenisi tyttärensä seksuaalista suuntautumista muuttamaan, kuten ei tämä ystäväkään. Mutta että tuota rataa varmasti pilaisi välinsä tyttäreen.

Tämä kaikki kyllä sai minut itseni pohtimaan näitä asioita ihan kunnolla. Mitä olisin mieltä, jos jompikumpi omista lapsistani aikanaan esittelisi samaa sukupuolta olevan tyttö/poikaystävän? Saattaisin kyllä olla surullinenkin tavallaan, mutta vain siksi, että homot ja lesbot joutuvat vielä nykyäänkin kohtaamaan niin paljon syrjintää ja paheksuntaa. Mutta kuinka voisin olla pahoillani siitä, että lapsellani on joku, jota rakastaa, oli se sitten mitä sukupuolta tahansa?



zilah

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #238 : 10-07-2010, 15:10:42 »
Tämä kaikki kyllä sai minut itseni pohtimaan näitä asioita ihan kunnolla. Mitä olisin mieltä, jos jompikumpi omista lapsistani aikanaan esittelisi samaa sukupuolta olevan tyttö/poikaystävän? Saattaisin kyllä olla surullinenkin tavallaan, mutta vain siksi, että homot ja lesbot joutuvat vielä nykyäänkin kohtaamaan niin paljon syrjintää ja paheksuntaa. Mutta kuinka voisin olla pahoillani siitä, että lapsellani on joku, jota rakastaa, oli se sitten mitä sukupuolta tahansa?
Nimenomaan näin.

Jostain syystä minulle on joka kerta yhtä suuri järkytys, kun kuulen tuollaisista ihmisistä. Miten kukaan voi olla noin kapeakatseinen, armoton ja julma? Jos joku ahdasmielisyyttään pitääkin homoseksuaalisuutta sairautena, ei sekään oikeuta tuomitsemaan ketään sen perusteella. Esimerkkinä voisin pitää vaikkapa äitiäni, joka on varma siitä, että kyseessä on sairaus ja mielenhäiriö, mutta joka kuitenkin hyväksyy, että se on synnynnäistä, eikä toisten ihmisten vaikutettavissa oleva asia. Jyrkästä kannastaan huolimatta äitini ei ole koskaan sanonut ainuttakaan pahaa sanaa lesbo-ystävistäni, tai homo-sukulaisistamme.
Ilmeisesti joidenkin mielestä kyseessä on jonkin sortin tartuntatauti. :( Olen pahoillani kollegasi ja ennen kaikkea hänen tyttärensä puolesta!
« Viimeksi muokattu: 10-07-2010, 15:13:52 kirjoittanut Nappeli »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #239 : 12-07-2010, 09:08:49 »
No musta on aika jännää, että sitä pidetään luonnottomana, kun nykyään on kuitenkin tunnettua että juuri luonnosta sitä esiintyy. Ihminen ei ole ainoa eläinlaji, jonka joukossa on homoutta ja lesboutta. Sitä paitsi vaikka sitä pidettäisiinkin sairautena, se ei ole kenellekään vahingollinen. Tai ei olisi, jos ihmiset eivät olisi niin ahdasmielisiä. Mua ärsyttää aina tuo ajatus, että jonkunlainen seura ei olisi lapselle hyväksi. Kyllä mä sen ymmärrän, ettei ole välttämättä hyväksi hillua narkkariseurassa, mutta on ärsyttävää, jos asiaan liittyy sosiaalinen status ja se on ainoa asia, joka merkitsee. Sellainen on ennakkoluuloista ja ehkä myös ulkokultaista. Jotenkin sen taustalla on enemmän se, että se on itselle hävettävää, kun lapsi hengaa "vääränlaisessa" seurassa.

Ja voi itku että mua ottaa päähän se, että homojen ja lesbojen oletetaan sitten iskevän kaikkia oman sukupuolensa ihmisiä!