Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248194 kertaa)

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #345 : 12-12-2011, 15:01:48 »
Voi jee, suihku on taas rikki! Kuumaa vettä odoteltu tässä kakskyt minsaa! Sisälämpötila on liian arktinen kylmien suihkujen ottamiseen, eikä tosiaan huvita alkaa vekslaamaan pikku kattiloidemme ja vatistemme kanssa, että lämmittäis liedellä vettä.

Pöh, niin yksinkertaisen asian puute hankaloittaa arkea näin paljon! :D Pitää kai selviytyä likaisena tää päivä ja mennä huomenna koputteleen naapureiden oville.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #346 : 12-12-2011, 17:01:43 »
Paikallisilla pikkupesuilla selviää kyllä päivän, kaksikin :) Mä harrastan pikkupyyhkeen kastelua ja sen käyttämistä kuten pesulappua. Näin siis jos ei oo aikaa käydä suihkussa tai syy x.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #347 : 13-12-2011, 14:19:42 »
Muuten joo, mutta kun oon ollut vähän jännissä töissä tän viikon :D Ruokailu ollut pihalla tulen äärellä, niin että vaatteet + tukka haisee aina savulta. Eipä siinä mitään, kun kaikki muutkin haisee, mutten haluis viedä tuoksua mukanani vuoteeseen. Eau de Savun saaminen irti lakanoista on aika kinkkinen operaatio  ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #348 : 15-12-2011, 11:34:28 »
Blääh! Sainpa sitten "ihanan" synttärilahjan. Flunssa mokoma yrittää iskeä päälle ihan toden teolla ja olo on kurja.  :(


zilah

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #349 : 15-12-2011, 14:20:33 »
Synttärionnea siitä huolimatta, zilah <3
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #350 : 15-12-2011, 16:34:46 »
Blääh! Sainpa sitten "ihanan" synttärilahjan. Flunssa mokoma yrittää iskeä päälle ihan toden teolla ja olo on kurja.  :(


zilah
Voi itku, ei kuulosta kivalta! Mutta hurjan suuret synttärionnittelut flunssasta huolimatta!!  :)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #351 : 15-12-2011, 20:38:11 »
^Hyvää synttäriä, Zilah, ja osanottoni joulun alla syntymisestä - pahin mahdollinen aika! Kaikki hössöttää jo joulusta ja sun synttärit on yksi pieni apinankakka suuressa kosmoksessa.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #352 : 18-12-2011, 16:17:49 »
Sanonpas nyt vaan, että voi vittu. Rikkaat ihmiset on ihan sanonko mistä.

Ja sitten mua ketuttaa sama asia kun Beelsebuttia. Oon liian kiltti.  Mutta tästä lähtien en oo enää. Turha kenenkään odottaa multa mitään sukulaisuuden perusteella.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #353 : 18-12-2011, 17:25:25 »
Lainaus
Sanonpas nyt vaan, että voi vittu. Rikkaat ihmiset on ihan sanonko mistä.
No just sieltä. Ja vielä on jostain syystä niin, että rikkaampi perhe => kakaroilla on töitä, jos ne vaan haluu. On niin epäreilua, että töitä ei nykyään saa kuin suhteilla! Ja kelläpäs tästä ei olisi kokemusta - kadehtisin sellaista ihmistä.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #354 : 19-12-2011, 11:50:29 »
Lainaus
Sanonpas nyt vaan, että voi vittu. Rikkaat ihmiset on ihan sanonko mistä.
No just sieltä. Ja vielä on jostain syystä niin, että rikkaampi perhe => kakaroilla on töitä, jos ne vaan haluu. On niin epäreilua, että töitä ei nykyään saa kuin suhteilla! Ja kelläpäs tästä ei olisi kokemusta - kadehtisin sellaista ihmistä.
Entäpäs sitten jos on hyvin rikkaasta perheen outcast? Mun isäni ei ole koskaan auttanut tai tukenut mua yhtään missään (vaan herranjestas kun sainkin kuulla lapsena valitusta elatusmaksuista) ja hän tienasi parhaimpina vuosinaan ihan naurettavasti. Paljon enemmän kuin mitä esimerkiksi pääministeri tienaa.
Oon tässä just nyt joulun alla kelannut, että kumpikaan vanhemmistani ei oo kyllä auttanut mua missään. Ihan itse olen saanut murehtia työnhaut, vaikka eipä se paljoa vaatisi auttaa, kun kerran sopivia ihmisiä tuntee. Eikä puhettakaan, että saisin avustusta vaikka ruokaostoksiin. Jos ollaan samaan aikaan kaupassa niin minä saan kyllä itse maksaa oman maitotölkkini. Mitään henkistä apua on myös turha odottaa, saati että jotakuta kiinnostaisi myös minun kuulumiseni.

Sanonpa vaan, että PYH! Voivat miettiä sitten vanhainkodissa, kun tulen kerran vuodessa kohteliaisuuskäynnille ja tuon tuliaisiksi jotain ihan helvetin pahoja karkkeja.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #355 : 19-12-2011, 12:06:55 »
Lavande, jotenkin ei kauheasti yllätä. Mitä itse olen törmännyt, tai tuttaviltani kuullut, niin harvemmin vaikuttaa siltä, että suuret tulon ja suuri varallisuus käyvät käsi kädessä empatiakyvyn kanssa. Myöskin vaikuttaa siltä että mitä varakkaampi sen pihimpi. Sukulaispiireissä olen itse ollut todistamassa kuinka pitkäaikaistyöttömäksi erinäisistä syistä joutunutta tätiäni nöyryytettiin erittäin varakkaan enoni yrittäjäperheen taholta. Kun se on kuulemma jokaisen oma syy, jos ei pääse sinne vihreälle oksalle kipuamaan. Tämä yrittäjäpariskunta on myöhemmin kuulemieni faktojen perusteella kyllä saanut paljonkin tukea aikanaan muiden sukulaisten taholta, silloin kun heidän yrityksensä oli alkutekijöissä eikä tulos vielä ollut huimaa. Toisinaan olen miettinyt, että muuttuuko ihminen suurten rahojen äärellä tuollaiseksi, vai tulevatko ne suuret rahat just tuollaisten ihmisten luo? Poikkeuksiakin toki on, onneksi.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #356 : 19-12-2011, 18:12:25 »
Lavande: Anteeksi yleistykseni, otti vain niin päähän, etten muistanut ajatella tuolta kantilta. Kamalaa ajatella, että on tuollaista. Itse en pysty saamaan perheeltäni rahallista tukea pois lähdettyäni, koska äiti on kotona ja meitä on neljä lasta, joista kaksi nuorinta hyperallergisia kaikelle => ruoka niille maksaa viisi kertaa muiden ruoan hinnan.
Lainaus
suuret tulon ja suuri varallisuus käyvät käsi kädessä empatiakyvyn kanssa.
Ei kyllä läheskään aina! Mulle toi Lavanden tapaus oli pikemminkin kammottava poikkeus. Esimerkiksi ex-poikaystäväni oli erittäin kovatuloisesta perheestä, vaikka vanhemmat olivatkin eronneet - molemmilla sattui olemaan vielä rikas puolisokin. Voisi siis sanoa sen olevan kahdesta rikkaasta perheestä. Ja rikkaus kanssa näkyy - poika sai ihan mitä halusi, sen vanhemmat oli tosi ihania ja mukavia ja yritti koko ajan auttaa muakin (harmi vain, että poika oli sellanen paskapää). Niiden perheellä meni tosi hyvin, vanhemmatkaan ei olleet riidoissa vaikka olivatkin eronneet. Poika sai töitä ihan koska halus, jos sillä oli vapaa vkl se vaan soitti isälleen, että "moi, mää tuun lauantaina pariks tuntii töihin" ja sitten se teki sielä töitä 10€/tunti -.- kateellinen. Varsinkin, koska tapaus oli todellakin vähintään laho ylhäältä (ja alhaalta) eikä olis ikinä osannu täyttää työnhakulomaketta saati tehdä vapaamuotosta+cv.

Ihan kaikilla ei mee noin hyvin, mutta just lukiossa huomaa, että (mulle ainakin yllättävän) moni asuu omillaan ilman töitä ja vanhemmat elättää. Varmasti mukavaa, mutta toisaalta siinä ei opi niitä elämän karuja totuuksia, kuten, että raha on kallista.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #357 : 20-12-2011, 16:04:18 »
Mä kyllä tunnustan, että on ihan mun oma syy etten ole päässyt vihreälle oksalle. ;D Okei, mulla ei ole suhteita ja olen saanut tyhjää paremmin apua vanhemmiltani, mutta en ole pahemmin pyytänyt, koska aika vähällä pystyy toisaalta tulemaan toimeen eikä ole tullut ikinä totuteltua siihen että olisi kovakin vaatimustaso elintason tai merkkivaatetuksen suhteen enkä myöskään harrasta kalliita asioita kuten käy usein ulkona syömässä, vietä baari-iltoja tai ajele taksilla kotiin. En myöskään meikkaa enkä käy kampaajalla. LOL se näkyy ja varmaan se on osittain vaikuttanut työnsaantiin. Habitus ei vastaa menestyvän ihmisen habitusta enkä mä mikään menestynyt olekaan, mutta kyllä se on myös omasta tahdosta kiinni. :D Mä koen sen vastenmielisenä, siis menestymisen kun siinä pitäisi vakuuttaa olevansa aina parempi kuin joku toinen. Sen takia mä en tykkää kilpailuistakaan itse, koska se on epämiellyttävää, mutta urheilijat kiinnostaa.  ;D

Suuret tulot ei kyllä tunnu vastaavan suurta empatiakykyä ja tuon pihiydenkin allekirjoitan. Ei tarvitse edes olla paljon rahaa, kun se alkaa näkyä. Sekä enoni että äitini tuntuvat olevan kovin pihejä. En mä itse niitä rahoja halua, mutta harmittaa jotenkin etteivät voi käyttää rahojaan edes oman elämänsä parantamiseen. Ehkä pahin tilanne on mummoni kohdalla. Jos kerran rahaa olisi sillä tilillä (siis mummolla), niin miksi sitä ei voi käyttää elämänlaadun parantamiseen esimerkiksi palkkaamalla jonkun käyttämään mummoa vähän ulkona. Se on todettu vuosien mittaan moneen kertaan, että mummon mielenterveys on heti paljon parempi kun sen luona käy joku tai jos sillä on joku huolehtimassa sen tarpeista muutenkin kuin lyhyesti aamuin ja illoin.

No mä en ymmärrä muutenkaan miksi sekä mun äidille että enolle on niin mahdotonta ymmärtää sitä, että mummo pelkää olla yksin ja kokee turvattomuutta. Siitä ne mielenterveysongelmat kumpusivat jo alunperin eikä tilanne ole siitä juuri muuttunut kohta 15 vuoteen.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #358 : 20-12-2011, 17:11:06 »
Culliina, mullakin on pissapäinen ex-poikaystävä, joka oli rikkaasta perheestä! :D Sillä oli kyllä mennyt se raha niin hattuun... Tuli ihan oma isäukko mieleen. Vastaus kaikkeen oli aina, että joo ei oo rahasta puutetta (ja sitten  sellanen mällipäähymy päälle). Senkin vanhemmat oli kyllä tosi mukavia, ja niillä oli muutenkin aika lepposa tunnelma kotona.

Mulla on yks kaverikin, joka on varakkaasta (jos sanon, että rikkaasta, niin mikä isäni sitten on? ökyrikas?) perheestä ja heillä kyllä paapottiin lapsia niin! Kaikilla lapsilla oli yläasteella omat mopoautot, vaikka koulumatkaa oli ehkä puolen kilometriä... Ylppäreissä oli pari sataa vierasta, joista kaverivieraat oli lennätetty Rovaniemeltä tänne... Ja tietenkin äiti hommasi yliopistoon pääsemättömälle tyttärelleen välivuodeksi työpaikan isosta ulkomaisesta firmasta isossa Eurooppalaisessa kaupungissa. Hankki (ja maksoi) asumisen ja elämisen ja tyttö sai sitten käyttää tienaamansa rahat muotiin ja bileisiin. Työnkuvaan kuului lähinnä kahvin keitto johtoportaalle. Mutta ainakin perhe tulee hyvin toimeen keskenään. Mulle tulee aina hyvä mieli kun nään hienosti toimivaa perhe-elämää :)

En kanssa ymmärrä, miksei sitten jos sitä rahaa on ylimääräistä, käytetä sitä johonkin hyvään? Varsinkin jos on joku noin tärkeä asia, kuin teillä, Lizlego.

Olen tyytyväinen, että oon pärjännyt ihan hyvin omillani. Mulla on ollut sen verran järkeä päässä, että tajusin aloittaa säästämisen heti kun ekaa kertaa töitä tein. Muuten en olisi mitenkään pärjännyt edes tähän saakka... Mut en oo kauheen hyvä tässä aikuistelussa. Meinasin saada hepulin kun ihan hiton monta isoa laskua tuli yhtä aikaa, meni puolet säästöistä sen siliän tien.

Mä käyn kyllä aina välillä baareissa, mutten juo kuin ehkä yhden tai kaksi... Tukanleikkuun pyrin hoitamaan hiusmallinäytöksillä tai sitten kampaajaopiskelijoilla. Mulla on lyhyt tukka, niin että sitä pitäisi oikeesti käydä leikkauttaas paljon useammin kun kahdesti vuodessa :D Meikkaan kevyesti silloin kun se tuntuu tärkeältä, mutta meikkini onkin alelaarin löytöjä... Kuin myös vaatteet.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #359 : 20-12-2011, 18:59:57 »
Niin, en sano ettei ihmiset saisi meikata ja näyttää hyviltä. Mä en vain ikinä oikein ole oppinut sitä. Mä käytän rahani mieluummin muihin turhuuksiin silloin kun käytän, että en väitä olevani ketään parempi. ;D