Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248135 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #360 : 23-12-2011, 11:39:16 »
Tuplapostaan. Poistin väärän viestini enkä jaksa kirjoittaa sitä enää uudestaan.  :P

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #361 : 09-01-2012, 11:28:11 »
En niin käsittänytkään, Liz. Lähinnä halusin päästä pätemään penninvenyttämiselläni!

Argh. Kaverini piti lähettää yks paketti mulle kuriiripalvelulla, jonka täytyy olla tiettynä päivänä tiettyyn aikaan paikalla. Annoin rahat lähettämiseen ja pienen palkkion hänelle. Hänen täytyi siis soittaa yritys hakemaan paketti, täyttää lomake ennalta antamillani tiedoilla ja ojentaa rahat eteenpäin HUOMENNA. No tänään hän oli saanut jonkin kohtauksen, että paketti ei ehdi perille ajoissa ja oli yrittänyt ottaa muhun yhteyttä. Olin kuitenkin saavutettamattomissa viiteen saakka, jolloin hän oli saanut päähänsä soittaa liudan muita ihmisiä apuun, niin että he lähtivät autolla naapurikaupunkiin pakettia lähettämään.

Missään tässä ei ole järkeä! Nyt oon yhtäkkiä Paha, kun en oo vastannut puhelimeen ja mulla on kokonainen listallinen ihmisiä, joilta mun pitää pyytää anteeksi aiheuttamastani vaivasta... Lisäksi joudun luultavasti soittamaan palveluun, että voivatko pitää pakettiani ylimääräisen päivän säilössä.  >:(
Saan päänsärkyä ihmisistä!

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #362 : 09-01-2012, 16:29:49 »
Usko ihmiseen on vaihteeksi kovilla. Kyllä sitä ihmettelee, miten paljon vahinkoa työpaikalla voi aiheuttaa patologinen valehtelija, mutta vielä edemmän kummastuttaa esimies, joka ei edes yritä laittaa ko.  Ihmistä ruotuun.


Zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #363 : 13-01-2012, 13:21:11 »
Mua ärsyttää mun kirjoittaminen ja oma teksti niin paljon, että olen vuoroin itkupotkuraivareiden partaalla ja vuoroin se taas naurattaa enkä mä edes tiedä mikä siinä ärsyttää niin paljon.  ;D Jos voisi lakata kirjoittamasta... niin en siltikään tekisi sitä. Surullista.  :D

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #364 : 13-01-2012, 15:54:54 »
^ Auttaiskohan, jos yrittäis kirjoittaa oikein huonon tekstin? Tai kirjoittais jotain mitä ei normisti kirjoita? Revittelis vähän, rikkois rajoja ja semmosta :E


Emmä tiä, muakin vituttaa ketuttaa. Taas alkoi häiritä se, kuinka mun tekstien yksinkertaisuutta kehutaan. Kyllähän mä sen tiedän, että ne on yksinkertaisia, mutta tarviiko sitä toistaa joka saakelin kommentissa? Tulee sellainen olo, kuin olisin pikkuinen lapsi (tai ainakin älyllisesti jälkeenjäänyt) ja mun päähän taputeltais ja sanottais, että "kyllä se siitä, hienoa että jaksat yrittää!" :E

Eikä mulla oo oikeesti syytä nillittää, koska mä tiedän että kirjoitan teknisesti yksinkertaista tekstiä, koska oon enemmän kertova kirjoittaja. Mutta silti mua vituttaa siitä mainitseminen! :E

Ja arvatkaapa, kuinka paljon ottaa päähän, että tää asia yleensäkin mua häiritsee x)
Fifi-ficitLJAO3

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #365 : 13-01-2012, 16:18:24 »
^ kaksi finin legendoista on vittuunutunut, koska ei kirjoita mielestään tarpeeksi hyvin? juu moro, jos te kaks kirjotatte huonosti, miten tälläiset pulliaiset kirjoittaa? :P Ja mikäli ette vielä ole huomanneet, te kaksi, Gua ja zilah todellakin ootte kirjoittajina feimeimmät finiläiset. (kirjoittajina, koska adminit tietää kaikki) Että suut kiinni molemmat! :D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #366 : 13-01-2012, 17:16:40 »
^ kaksi finin legendoista on vittuunutunut, koska ei kirjoita mielestään tarpeeksi hyvin? juu moro, jos te kaks kirjotatte huonosti, miten tälläiset pulliaiset kirjoittaa? :P Ja mikäli ette vielä ole huomanneet, te kaksi, Gua ja zilah todellakin ootte kirjoittajina feimeimmät finiläiset. (kirjoittajina, koska adminit tietää kaikki) Että suut kiinni molemmat! :D

Kiitos mielipiteestäsi, culliina, vaikkakin tuota on kyllä vaikea uskoa. Kirjoittamiseni kanssa angstaan harvoin, koska se on minulle kuitenkin vain tapa rentoutua, mutta se harmittaa, että ne tuotokseni yleensä tuppaavat putoamaan kommenteitta jonnekin unohduksiin. Silloin tulee oikeasti sellainen olo, että onko sitä oikeasti niin surkea, kun ketään ei kiinnosta.


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #367 : 13-01-2012, 18:08:18 »
Beelsebutt, voisihan sitä kirjoitttaa jotain, mitä ei normaalisti kirjoita tai sitten jos löytäisi tai keksisi jonkun hyvä aiheen, voisi kirjoittaa parodian tai ääliöhuumoria.

Mä en tajua, että miten sä saat noista kehuista väännettyä negatiivisia. Mitä sä sitten haluaisit että sulle sanottaisiin? Mitä sä haluaisit kirjoittajana olla, jotta sä olisit tyytyväinen kommentteihin?

culliina, omat tekstit on ärsyttäviä, muiden tekstit on kivempia ja niitä on kiva lukea. Omaa tekstiään kiroaa eikä sitä ole yleensä kiva lukea. :)

zilah, mäkin kirjoitan omaksi ilokseni, mutta ehkä mun ilo sitten osittain irtoaa myös siitä, että oma teksti on niin ärsyttävää. :D Ja joo, se on surku kun hyvätkin ficit tuppaavat tippumaan nopeasti ilman kommentteja, mutta se on fandom ja parituskohtaista.  :P Ei johdu sun tekstin tasosta vaan ihmisten valistumattomuudesta.
« Viimeksi muokattu: 13-01-2012, 18:11:27 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #368 : 13-01-2012, 18:16:34 »
^ Sen kun tietäis. Luultavasti mä en olis tyytyväinen mihinkään ;D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #369 : 13-01-2012, 18:39:58 »
^ Sen kun tietäis. Luultavasti mä en olis tyytyväinen mihinkään ;D

LOL. Sitten meitä on kaksi. ;D Paitsi että mä olen periaatteessa tyytyväinen kaikkeen, mitä olen kirjoittanut, vaikka kiroan ne kaikki kirjoittamishetkellä tai julkaisemishetkellä.  :D En mä kyllä tiedä olenko mä tyytyväinen itse tekstiin vai siihen, että olen saanut jotain aikaan.  ;D Oma teksti vaan on niin ärsyttävää. Kommenteista sitten taas en tiedä. Joskus on tehnyt mieli vastata kehuvaan kommenttiin kysymyksellä, että montako muuta tekstiä lukija on Finissä lukenut ennen sitä mun tekstiä, koska jos ei ole ehtinyt lukea montaa, se voisi selittää sen että on tykännyt. :D Ei ole vielä löytänyt parempia LOL. Se olisi kuitenkin loukkaavaa ja sitä paitsi musta on silti kivaa, jos ihmiset tykkää, niin en viitsi mennä loukkaamaan niitä tai ne ei sitten luekaan enää tai ainakaan kerro mulle, että ne lukee.  :D Silti se pikkaisen aina hämmästyttää, että joku pitää ja vielä enemmän hämmästyttää, jos pitää oikein paljon.  :) Tämä siitäkin huolimatta, että mä väitän että mulla on jonkinlainen oma näkemys siitä, milloin oma tekstini toimii ja milloin se ei ollenkaan toimi, mutta ei mun oma teksti mulle itselleni kolahda.  :P Tiedän tulleeni hulluksi sinä päivänä, kun tykkään omista teksteistäni julkaisemishetkellä. :D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #370 : 13-01-2012, 21:17:04 »
Mielenkiintoista kuinka eri tavalla ja kuitenkin samalla tavalla ihmiset suhtautuu kirjoittamiseen.

Bbuttis, yksinkertaisuuden mainitseminen kommenteissa tuskin on tarkoitettu sillä tavalla, että sinä kirjoittaisit jotenkin lapsellisesti, tai liian yksinkertaisesti. Mun mielestä se on paremminkin kehu. Sillä varmaan tarkoitetaan sitä, että lukijoiden on ollut helppo ja miellyttävä lukea sun tekstiä ja sehän on pelkästään hienoa. Miksi haluaisit kirjoittaa tekstiä jota lukijat eivät ymmärrä, eivätkä pysty omaksumaan?

Mun oma suhde omiin teksteihini on aika ylimalkainen. Voin lukea omia tekstejäni vailla suurta kauhistusta, tai ylimaallista häpeää, eikä kirjoitusprosessikaan yleensä tuota suurta tuskaa. Kirjoitan siksi kun se vain tulee. Niin kuin oksennustaudissa oksennus. Koskaan ei tiedä mitä ja kuinka paljon, eikä kuinka kauan se kestää. Lopputulos on mitä on.
Ikuisena täydellisyyden tavoittelijana en ole loputtoman tyytyväinen omiin tuotoksiini, koska kaiken voi tehdä aina paremmin. Aina on parantamisen varaa, mutta se ei kauheasti kiusaa minua kirjoittamisen suhteen, koska kyse on kuitenkin sellaisesta toiminnasta, jota tekee itsensä vuoksi. Se että onnistuu joskus ilahduttamaan teksteillään jotakuta toistakin, on ikään kuin bonus. Tulen oikein iloiseksi aina, jos joku joskus tykkää siitä mitä olen kirjoittamalla maailmaan saattanut. Se rohkaisee julkaisemaan tekstejä.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #371 : 13-01-2012, 21:29:48 »
Niin siis kyllä mäkin kirjoitan niin kuin oksennus, mutta ero on siinä että mä en anna ihmisten lukea mun oksennusta.  ;D Siinä on joku raja. Mulle ei tule ikinä tyhjän paperin ongelmaa eikä ikinä sitä ongelmaa, etten voisi suoltaa suoraan suolenmutkasta, mutta suolenmutkaa mä en anna kenenkään lukea juuri siksi, että tiedän pystyväni parempaan. Ei siinä ole kyse maineestakaan, koska mulle on ihan yksi hailee se, missä maineessa mä olen, mutta mä en näe mitään järkeä siinä, että antaisin ihmisten lukea sitä varsinaista oksennusta, jos oma motivaatio kerran riittää parantamaan sitä ja jos ei riitä, niin en sittenkään, koska ei se ole kenellekään nautinto eikä mulle ole nautinto lukea kenenkään kommenttia asiaan, jossa mä tiedän että olen jättänyt yrityksen puolitiehen ihan omaa laiskuuttani.  :D Eri asia, jos ei parempaan pysty tai jaksa. Ei aina kyllä jaksa, mutta sanotaan, että jos musta tuntuu, että tekstistä katoaa tunne, niin mä en julkaise. Se on varmaan lähimpänä totuutta. Ja mulle teksti on ihan tarpeeksi hyvää niin kauan kun siinä on tunnetta ja intensiteettiä, vaikka siinä ei niin hirveästi panostusta tai yritystä olisi. Joo, se taitaa olla se juttu.  :) Oliko tarpeeksi sekava kommentti, että ensin puhun yrityksestä ja sitten siitä, että paskaako silläkään oikeastaan on väliä? ;D Ei sen tarvitse olla loppuun hiottu, mutta sen pitää olla jotenkin jotakin tunnetilaa vastaava edes etäisesti, koska ei se oikeasti koskaan sinne yllä.

Nappeli, se ero on siinä että mä en ikinä ajattele, että mä pystyisin parempaan vaan jokaisen tekstin kohdalla yksityisesti teen ikään kuin parhaimpani ja urheilijan tavoin katson sitten mihin se sillä kertaa riittää. Lopputulos vaihtelee päivästä toiseen, mutta aika vakiokamaa se kyllä on.  :D En kyllä tiedä mille tasolle se on vakiintunut, mutta jos omaa tekstiäni arvioin, niin siinä on tietyt jutut.
« Viimeksi muokattu: 13-01-2012, 21:45:33 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #372 : 13-01-2012, 21:53:17 »
Napiskuukkeli, mä luulen että se mainitaan siksi, koska mä kirjoitan suoraa tekstiä. En kikkaile teknillisyyksillä tai metaforilla tai kudo sellaista tekstipitsiä. Mä latelen faktat ja annan dialogin, hahmojen käyttäytymisen ja juonen viedä lukijaa eteenpäin. Ei tuu sellaisia oivalluksia, kun tajuaa, että "ahaa, tässäpä on kerroksellisuutta!" mutta sentään viihdyttää. Joitakin.
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #373 : 13-01-2012, 22:06:05 »
Napiskuukkeli, mä luulen että se mainitaan siksi, koska mä kirjoitan suoraa tekstiä. En kikkaile teknillisyyksillä tai metaforilla tai kudo sellaista tekstipitsiä. Mä latelen faktat ja annan dialogin, hahmojen käyttäytymisen ja juonen viedä lukijaa eteenpäin. Ei tuu sellaisia oivalluksia, kun tajuaa, että "ahaa, tässäpä on kerroksellisuutta!" mutta sentään viihdyttää. Joitakin.
Ääh, ei kerroksellisuus tuu metaforista, eikä mistään sen kummemmista kikkailuista. Ei mulle ainakaan. Mää luen itse mielellään yksinkertaista tekstiä vailla mitään ihmeellisyyksiä, jotka vain veis huomioni itse asiasta. Kyllä sellaisissa teksteissä silti on usein paljonkin kerroksia. Ne kerrokset tulevat vain enemmän tekemisen ja henkilöiden erilaisten tilanteiden kautta. Yksinkertaisuus on ihan eri asia kuin yksipiippuisuus. Mun mielestäni ainakin.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #374 : 13-01-2012, 22:16:01 »
Napiskuukkeli, mä luulen että se mainitaan siksi, koska mä kirjoitan suoraa tekstiä. En kikkaile teknillisyyksillä tai metaforilla tai kudo sellaista tekstipitsiä. Mä latelen faktat ja annan dialogin, hahmojen käyttäytymisen ja juonen viedä lukijaa eteenpäin. Ei tuu sellaisia oivalluksia, kun tajuaa, että "ahaa, tässäpä on kerroksellisuutta!" mutta sentään viihdyttää. Joitakin.

Tässä tapauksessa kyllä sitten tosiasia on se, että sä et arvosta ollenkaan esimerkiksi sitä mitä minä kirjoitan ja kumminkin väität, että mä olen auktoriteetti, koska toihan on justiinsa sitä mitä minä teen ja tykkään tehdä ja se on ihan parasta myös lukea.  ;D Metaforat on ihan perseestä.  ;D Okei, ei niinkään vaan ne toimii, jos ne toimii niin kuin kaikki muukin, mutta ei ne ole mitään itseisarvoja. Kyllä tekstit voi kukittaa metaforilla ja silti se on samaa paskaa kuin kaikki muukin, jos sen taustalla ei ole ideaa tai sisältöä.