Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248179 kertaa)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #405 : 17-01-2012, 16:25:06 »
Eikö meillä tässä oo jo sellainen perustettuna?
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #406 : 17-01-2012, 17:28:36 »
Mainio havainto.  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #407 : 17-01-2012, 18:04:57 »
Eikö meillä tässä oo jo sellainen perustettuna?

Ottaen huomioon että tämä on sun perustama ja sä et käsittääkseni ole asiassa ihan samaa mieltä mun kanssa, niin mä en ole varma onko meillä vai eikö. :D :P Ainakin mulle on useammasta otteesta tullut sellainen kuva, että sä oot sitä mieltä, että tekstistä pitäisi saada antaa ihan yhtälailla kriittistä palautetta kuin ihkutustakin. Ainakin mä muistan moneen kertaan kirjoittaneeni vastauksen sun viestiin ja perustelleeni sitä, että niillä tuntuu olevan erilainen painoarvo. Jostain syystä ihmiset tuntuu kuvittelevan, että se negatiivinen palaute on rehellisempää, vaikka käsittääkseni kuitenkin useimmat positiivista palautetta antavat eivät oikeasti ole kiinnittäneet ficissä lukiessaan huomiota mihinkään negatiiviseen ja se on luultavasti ihan yhtä rehellistä.  :P

//Se vastaa ihan sitä, että jos on saanut ficciinsä vaikka viisi kehuvaa palautetta ja saa yhden kriittisen, joka sanoo ettei se ollut niin hyvä, niin on taipuvainen uskomaan sitä yhtä vaikka painoarvo on yksi vastaan viisi.  :P Toistaiseksi ei ole tarvinnut asiaa täällä miettiä sen tarkemmin, koska täällä palaute on pysynyt sellaisena, ettei se ole nostanut hiuksia pystyyn, mikä on onni ja johtuu siitä, että ihmisillä on jonkinlainen järki päässä siinä, miten ne mielipiteensä sanoo. Toisaalta täällä annetaan myös kohtuullisen vähän palautetta, mikä myös selittää asian.  :D
« Viimeksi muokattu: 17-01-2012, 18:11:37 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #408 : 18-01-2012, 07:08:09 »
Tää on teknisesti mun nimillä, mutta tietääkseni tässä on kolme admnia tätä hoitamassa. Ja kuten ollaan sovittu, muutoksista sovitaan koko foorumin kesken, joten emmä nyt nää eroa siinä, onko tää mun teknisesti perustama vai ei. Ja jos oikein lähdetään hiuksia halkomaan, kyllä tää on sun perustama, mä tein vain naputtelutyön ;)
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #409 : 18-01-2012, 10:31:58 »
Niin, mutta se oli syy sille miksi mä sanoin, että mä perustaisin uuden foorumin. En mä täällä yrittäisi kenenkään yli natseilla, mutta omalla foorumilla voisi laittaa omat kommentoinnin natsisäännöt heti kättelyssä. :D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #410 : 30-01-2012, 10:41:09 »
Pakkanen oli jäädyttänyt autosta akun. Kun sain akun lämmitettyä ja ladattua uudelleen ja lähdin ajelemaan, mun auto keitti. Nyt se seisoo keskellä korpea jäätymässä lisää. Minä sentään sain kyydin ja pääsin reilun tunnin myöhästyneenä töihin. Töissä lähetin sähköpostilla ilmoituksen myöhästymisestäni kahdelle henkilölle, jotka kummatkin olivat vääriä. Voiko päivä enää paremmin alkaa?  ::)

Todennäköisesti päivä loppuu vielä miellyttävämmissä merkeissä, kun yritän saada umpijäätynyttä autoani liikkeelle tienvarresta kolmenkymmenen asteen pakkasesta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #411 : 30-01-2012, 10:59:45 »
Otan osaa.  :P Mun ketutuksen aiheeni on se, että mä en näe mitään. Silmätipatkaan ei auttaneet, pitää tihrustaa että näkee jotain.  :P En toisin sanoen voi tehdä mitään, kaikki on sumeaa suttua. :P Jos tekstikin on sumeaa johtuu siitä, mutta onneksi mun ei tartte nähdä näppäimiä kirjoittaakseni, mutta harvinaisen ärsyttävää kun ei pysty kunnolla lukemaan mitään vaikka suurentaisi tekstiäkin. Se on silti kivaa suttua.
« Viimeksi muokattu: 30-01-2012, 11:09:45 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #412 : 30-01-2012, 15:17:30 »
Buujaa... Työnhakurumba :(
Eivät suostuneet työkkärissä antamaan tukia, kun on kuulemma liian vähän näyttöä työnteosta ylioppilaaksi pääsyn jälkeen. Kohtelivat muutenkin kuin jotain yhteiskunnasta syrjäytynyttä luuseria, vaikken mä ole ollut tyhjänpanttina lukiosta päästyäni ennen kuin nyt, ja nytkin haluisin hetipian jotain rahaa tuottavaa tekemistä.
Sanoivat myös hakemassani työpaikassa, että liian vähän työkokemusta. En haluis mikskään palkattomaks harjottelijakskaan, koska valtion tuilla tuskin saan rahaa säästöön ja tarviin rahaa jos nyt yliopistoon pääsen - hain Skotlantiin.

Wtf - Welcome to Finland...

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #413 : 31-01-2012, 09:08:51 »
Lavande, juuri mikään ei saa ihmistä tuntemaan itseään yhtä epäonnistuneeksi, kuin se kun yrittää asioida työkkärissä, kelalla, tms. ja saada asiansa kuntoon. Niissä paikoissa on varmaan erikoistuttu jonkinlaiseen ihmisten nöyryyttämiseen.

Auto-ongelmat jatkukoon. Tänään sain autoni ahkeran lämmittelyn ja jäähdytinnesteen lisäämisen jälkeen käyntiin, eikä se enää keittänyt… mutta ei se lämmennytkään. Ajelin sitten aamutuimaan 25 asteista pakkasilmaa sisään puhaltavalla autolla 30 kilometriä. Siinä olis pitänyt olla kelkkahaalarit päällä. Kaikki lasit ihan jäässä. Todennäköisesti autosta on mennyt termostaatti, joka ei maksa kuin 10-15 euroa, mutta sen vaihdattaminen korjaamolla maksaa varmaan vähintään satasen. Sen vaihtaminen itse ei olis homma eikä mikään, jos olis vain lämmin talli missä vaihtaa. Jos ulkona on pakkasta lähelle 30 astetta, niin siinä ei paljassormin juuri mutteria väännetä, eikä juuri hanskat kädessäkään.

Welcome to Finland...

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #414 : 31-01-2012, 11:20:14 »
Nappeli, jos osaat itse vaihtaa sen termostaatin, niin kai nyt jollakulla tutulla tai naapurilla on lämmin talli missä sen voi käydä vaihtamassa? Jos siinä ei pitkään mene niin ei kai se nyt ketään niin kovin mahtaisi häiritä? (Vai olenkohan vaan tottunut liian yhteisölliseen ajattelutapaan...  ::))

Kävin hiljattain messuilla, jossa oli myös Kelan piste. Siellä joku yliystävällinen ihminen olisi halunnut kertoa Kelan toiminnasta ja kyseli olenko tietoinen millä kaikilla tavoin Kela voi auttaa ja miten helposti ja kätevästi kaikki hoituu. Tahtoisinpa nähdä luonnossa sellaisen ihmisen Kelan tiskin takana... ;) No, voihan olla että tilanne on muuttunut siitä kun viimeksi olen siellä tarvinnut käydä, mutta jotenkin epäilen...

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #415 : 31-01-2012, 13:11:33 »
Nappeli, euron maksaa tunnin parkkeeraus esim. Stockan hallissa ja se on suhteellisen lämmin. Anttilallakin on halli, mutta minusta se on kylmempi :E
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #416 : 31-01-2012, 18:21:45 »
No tänään tuli sitten aihetta kirjoittaa tänne ketutusarkistoon ihan alkuperäisestä syystä eli siksi että ärsyttää. ;)

Jouduin edustamaan taloyhtiön hallitusta jonkunlaiseen vedenkäsittelyjärjestelmän esittelyyn hallituksen puheenjohtajan sijasta, koska hän oli reissussa. Jotenkin sitä kuvittelisi, että jos on saanut sellaiseen kutsun (yleensä ei ole minulle niitä ennenkään laitettu) niin että kyseessä olisi jollain tavalla aiheellinen juttu. Olisi tietysti pitänyt varmistaa ensin, mutta kun ihmeen kaupalla sattui silloin olemaan vapaailta niin menin sinne sitten, tein muistiinpanoja ja otin esitteitä siltä varalta jos niitä se asia vaikka kiinnostaisi. En ole sen alan ihminen että noista sen paremmin ymmärtäisin. No, kun nyt sitten tänään juttelin isännöitsijän kanssa puhelimessa, niin mainitsin että olin siellä esittelyssä ja että onko se nyt joku juttu jota taloomme ollaan harkitsemassa, niin tämä toteaa että se nyt ei ollut mikään sen kummempi, mutta hän ajatteli että kun muut hallituksen jäsenet ovat kiireisiä liikemiehiä niin laittaa sen minulle koska joudan paremmin sellaisissa kaupallisissa esittelyissä istumaan.

!!!!!!!!!!!!!!!  >:(

Anteeksi nyt vain, mutta minulla keitti yli. Vaikka onneksi vasta puhelun päätyttyä. Kiehuin kiukkua jonkun aikaa ja sitten soitin takaisin ja kysyin että tajusiko se miten alentavalta tuollainen kommentti oikein kuulosti! Että kai minullakin on päivätyö ja kiireiset illat siinä missä muillakin, ja kai minun aikani on ihan yhtä arvokasta kuin muidenkin. Plus että se että vaikka en ole mies, olen silti tasa-arvoinen naisena. No, se pyyteli anteeksi sillä tavalla inhottavasti mielistelemällä että alkoi vain ärsyttää entistä enemmän. Hän hyvää hyvyyttään laittoi sen minulle kun sellaisissa yleensä saa ilmaiset kahvitkin. No joo. Ilmaiset kahvithan riittävät oikein mainiosti korvaamaan kokonaisen illan, se kesti puoli kuudesta yhdeksään asti! "Eihän niihin ole mitenkään pakollista osallistua." No, oma vikani etten tarkistanut sitä erikseen, mutta toki oletin että se olisi jotenkin olennainen kun on noista remonttijutuista ollut kerran puhetta ja tulee sitten isännöitsijältä sellainen viesti että menisin sinne. Hän sanoi että kun olen tällainen aktiivinen ihminen tekemään kaikkea että arveli että menisin mielellään kaikkeen tuommoiseen, mutta sehän on ihan ristiin puhumista, koska juuri siksi että olen aktiivinen ja monessa mukana, tarkoittaa sitä että normaalistikin karsin iltamenoista kaiken turhan että aika riittää niihin olennaisiin tekemisiin joita itsessäänkin on ihan yllin kyllin.

Vaikka olin tosi kohtelias ja sanoin myös että en sitä ota henkilökohtaisesti, niin se kuulosti ihan siltä että hän kyllä ottaa. Odotanpa innolla ensi hallituksen kokousta. Saakelin pienimunaiset sovinistiset kusipäät, kun eivät ymmärrä yhtään mitään. Tykkäsin entisestä isännöitsijästä enemmän, se oli sellainen leppoisa vanha pappa joka jäi eläkkeelle mutta tämä on vielä kohtuullisen nuori, ehkä jotain nelikymppinen, ja tuntuu olevan ihan tyhmällä asenteella liikkeellä. Naljaili viimekin vuonna siitä että otin neuleen hallituksen kokoukseen, mutta eikö se ole ennemmin järkevää että maksimoi ajankäyttöään, kun kumminkin joutuu palkattomana istumaan jossain kuuntelemassa ihme jorinoita. (Tai sitten sitä ärsyttää sekin, että puutun joka asiaan vaikka en niistä paljon ymmärräkään, koska miten minä muuten ymmärtäisin niistä sitäkään vähää!)

Huh, kylläpäs helpotti tämä purppaus. :)
« Viimeksi muokattu: 31-01-2012, 18:24:31 kirjoittanut Fiorella »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2509
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #417 : 07-02-2012, 19:37:49 »
Ketuttaa olla jatkuvasti sairaana. Johan tässä pari viikkoa oltiinkin terveenä ja nyt taas kuumetta ja nuhaa pukkaa päälle. Olo on kurja.  :(


zilah

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #418 : 09-02-2012, 11:25:17 »
Ikävä kuulla, zilah. :( Toivottavasti oot alkanut jo parantumaan!

Ääk, nyt on toinen jalka haudassa. Erehdyin käymään kehon koostumuksen mittauksessa. Lopputulos: hälyttävä! Hapenottokyky on heikko, kestävyys heikko, rasvaprosentti korkea ja viskeraalinen rasva oikein korkea. Elintavat ovat johtamassa minut ennenaikaiseen hautaan!  ::) Ainoa mikä on hyvä, on lihasvoima. Ehkä mussa on paljon testosteronia, kun lihasvoima säilyy vaikka makaamalla.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #419 : 10-02-2012, 10:17:33 »
Oliko toi tulos sulle jotenkin yllätys? ;D Aina autolla joka paikkaan. ;D Siinä ei hapenottokykytai kestävyys paljon kasva. Voin itse olla jo ihan kuoleman kynnyksellä, mutten vaan tiedä sitä.  ;D Kunnonkohentaminen parantaisi varmaan itse kunkin elämänlaatua.  ;D
« Viimeksi muokattu: 10-02-2012, 10:30:50 kirjoittanut Lizlego »