Kirjoittaja Aihe: Ketutusarkisto  (Luettu 248427 kertaa)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #570 : 11-05-2012, 14:06:49 »
Väsymys on maailman syöpä, todellakin. Tasainen särky on toinen kamala, mut vaihtaisin päivän väsymyksen kyllä ihan mielelläni päivän päänsärkyyn - päänsärky kun lähtee lenkillä ja lääkkeillä, väsymys ei. Oon itse joutunut terkan kanssa käydä juttelemassa väsymyksestä ja uniongelmista joskus yläasteaikoina, mut ne jutut toimii kyl edelleen. Esim. sillä, ettei kuuntele musiikkia tuntiin ennen nukahtamista ja käy ylimääräsellä lenkillä ongelma-aikakaudella saa musta ihmeitä aikaan. Sokeria aika monet povaa, ettei saisi illalla syödä, mut mää oon kyllä eri mieltä: verensokerin laskettua sitä nimenomaan väsyttää ja entistä enemmän, siis kätevää, eikö? Ja karkki on hyvää, jos sitä on, sitä kans pitää ja saa syödä ;D Epäterveellistä se on joka tapauksessa.

Voisitkohan sää, rimps, saada jotain unilääkettä? Ei nyt ehkä ihan siinä määrissä kui leffoissa, mut käytetään niitä kai oikeestikin. Reseptillisyydestä en tiedä, mut luulis et niitä saa apteekista ihan ilmankin.

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #571 : 11-05-2012, 14:48:56 »
No ku en tykkää syödä lääkkeitä. Ja ei toi vielä niin pitkään oo kestäny. Vetelen sit vaan päikkäreitä niin saa vähän tasattua. Jos tää johtuu stressiahistuksesta kun en tiedä mitä tahon, niin ehkä se vähän helpottaa kun käyn ens viikolla työkkärissä juttelemassa. Jos sais jotain sisältöä päiviin.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Jolandina

  • Perusketku
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 219
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #572 : 11-05-2012, 15:47:20 »
Ääh, tommoset stressiahdistusperäiset uniongelmat on kyllä niin ärsyttäviä, mulla on jo vuoden verran kausittain käyny tota että en vaan nukahda. Vaikka kuinka väsyttäisi niin en saa unta. Vasta pari viikkoa sitten lueskelin pääsykokeisiin kolmen aikaan yöllä melkein viikon ajan, kun uni vaan ei tullut. Enkä saanut aamustakaan nukuttua kun aurinko herätteli ja yritin epätoivoisesti saada unirytmiä normaalimmaksi kampeemalla itteeni ylös suht aikaisin. Päivällä olisin sit nukahtanu ihan mihin aikaan tahansa heti, mut en uskaltanu päikkäreitäkään ottaa että sais unta yöllä. Reilun neljän tunnin yöunilla viikon päästä alkaa kyllä olla väsymyksestä sekoaminen aika lähellä :F

Onneks toi lähtii purkautuu kun alkoi asiat selkeytyä ja ahdistustaso laski vähän, mutta eilen taas alkoi olla samaa merkkiä, kun en taas meinannut nukahtaa vaikka on koko viikon ollut töihin aikaiset herätykset ja oon ollut muutenkin ihan poikki aina työpäivän ja harrastamisen jälkeen. Kunpa vaan minäkin tietäisin mitä haluan! Ärsyttävä ahdistuksen aihe kun ei pääse eroon oikein millään, ja sit ei tarvii kovinkaan paljoa muuta stressitekijää lisätä niin johan taas päästään tohon unettomuuskierteeseen..

Ei oikein viittis ottaa hermolomaa kahen ekan työviikon jälkeen ;D
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #573 : 11-05-2012, 17:56:21 »
Lisään oman ketutukseni. Jatkuva flunssa ja epäonnistunut kirjoittaminen. Kirjoitin inspiraation vallassa ja nyt sitten totesin, että helvetillistä paskaa ja ei kun aloitus alusta. Hieman vituttaa enkä tiedä jaksanko aloittaa, mutta kun on kipeänä tai toipilaana ei edes voi purkaa itseään menemällä lenkille. Alkoholin nauttimisen olen itseltäni kanssa kieltänyt, koska siihen menee rahaa ja sitä ei nyt vaan yksinkertaisesti ole olemassa siihen tarkoitukseen. Pitäisi keksiä joku uusi ja tuntematon tapa hankkia aivonsa nollalle ja pihalle. Rakastan yhä sitä päätöksentekijää, joka vei multa MM-kisanautinnonkin. Alkaa elämä olla aika tyhjää todellisuuspaon saralla.

Poissa rimps

  • superhessu
  • Viestejä: 532
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #574 : 13-05-2012, 21:09:14 »
Ala pelaamaan Liz jotain räiskintäpelejä ja strategianaksuja. Tuo mieheke nollaa niillä päätään tehokkaasti. Tai pelaa Simssiä, sekin toimii ja saa ajan kulumaan nopeasti (tosin ei mitenkään tehokkaasti).

Ja mua nyt alko ärsyttää, kun häät lähenee ja automaattisesti ajattelen kaiken ensin häitten kannalta. Sain viime viikolla kuulla isoveljeni seurustelevan ja melkein ensimmäinen ajatus oli, että hitto, yks vieras lisää. Ja nyt sain kuulla kaverin eronneen ja melkein ensimmäinen ajatus oli, että jees, yksi vieras vähemmän. Kauhean itsekästä ajattelua, mikä ärsyttää mua suunnattomasti. Tosin ehkä voin antaa itelleni anteeksi, että ajattelin kaverin erosta noin kamalasti, koska se oli mulle jo useempaan otteeseen asiaa vuodattanu niin se ei ollu mikään uus uutinen eikä niin ollen tarttenu järkyttyä siitä. Surullinen oon ton puolesta, mutta ehkä noin on ainakin nyt parempi. Ja jos ne on oikeesti tarkotettu toisilleen, niin kyllä ne päätyy vielä yhteen, ja jos ei, niin sitten se tapaa jonkun joka on.
« Viimeksi muokattu: 13-05-2012, 21:12:36 kirjoittanut rimps »
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #575 : 15-05-2012, 09:41:34 »
Lainaus käyttäjältä: malla
tykkään susta silti Gwyn, vaikka aiheutat lievästi sanottuna paineita!
Sori malla! Pakko vielä sen verran tästä sanoa, että minun tarkoitus oli vaan viestittää ks. keskustelussa muille, että nyt kasataan paineita tavalla, joka ei ole kivaa eikä edesauta kenenkään pelaamista. Viesti menikin perille ainakin yhdelle ihmiselle, mutten tajunnut, että sinä kokisit asian noin... Mutta siis tosi isot kiitokset kun hyppäsit kelkkaan niin lyhyellä varoajalla! :)

Minua ketuttaa, kun on kirjoittamisen myötä on jäänyt nämä foorumit pois ja sen myötä on jäänyt myös monta kaveria - etenkin kun en ole saanut otettua edes meseä käyttöön uudella koneella (käyttääkö porukka edes enää meseä?). Mulla meni ihan kokonaan seiskakirjan myötä innostus fikkeihin, tosin oli se into laantunut jo ennen seiskakirjaakin, mutta sellaisia laantumiskausia nyt tuli ja meni vähän koko ajan. Ja nykyään minulla on todella iso kynnys kirjoittaa mitään nettiin, edes tällaisille pienille tutuille ja turvallisille keskustelufoorumeille.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #576 : 15-05-2012, 10:16:18 »
^Eihän ficit pelkkää Potteria koske! :D Itse en koskaan varsinaisesti sitä ole fanittanut, se on aina ollut mulle korkeintaan kakkostason fandomi. Foorumeilta löytyy vaikka mitä muuta ihanaa, kuten TLOTR:eja ja Shaneja ja vaikka mitä :3 vaikka itken kyllä edelleen, kun niin tajuttoman harva DS kirjottaa... nyyh! Ei edes fanfiction.com:ista löydy mitään hyvää tuota fandomia suomeksi, kielen takia juuri. Mutta kun ei kielipää ja hermot riitä englantiin... ja DKV:ta on vielä vähemmän.

Mulla ei ole ollut meseä sitten ala-asteen, silloinkaan en sitä juurikaan käyttänyt. Oon pärjännyt aivan loistavasti, ihmisillä kun on puhelimet ja Naama ja käyttäjiä foorumeille :) Nyt oon kyllä ajatellut tehdä, mutta pitäisi vain ensin jaksaa ladata se koneelle - eli en tule ikinä sitä tekemään, liian laiska kun olen c(:

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #577 : 15-05-2012, 10:26:31 »
Totta, culliina:D  Minä vaan en itse ole koskaan oikein päässyt sisälle muihin fandomeihin. Potterit teki tavallaan helpoksi se, että maailma on melko avoin - reaalimaailma, jossa kaikki poikkeamat selittyvät taikuudella - ja kirjoissa oli paljon potentiaalisen kiinnostavan oloisia sivuhahmoja ja heikosti selitettyjä reuna-alueita, jossa fikkarina voi leikkiä rauhassa rikkomatta ainakaan pahasti canonia. Tai ehkä kyse oli oikeasti vain siitä, että se oli suuri fandom, josta löytyi samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä ja kivat foorumit, joille oli helppo kotiutua. Tiedä häntä, mikä lie ollut se todellinen syy.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #578 : 15-05-2012, 15:31:00 »
Voi Gwyn, ihana nähdä että oot ehtinyt piipahtamaan täällä! Ja hei, ei hätiämitiä, ennen sitä peliä mä juttelin erään henkilön kanssa joka siellä niitä paineita mulle eniten aiheutti (varmaan siis sama tyyppi kyseessä) ja se pahoitteli koko hommaa; oli ymmärtänyt väärin pari pointtia ja niin edelleen. :3 Mä käytän meseä! Minä minä minä! Sitä tosin ei tunnu kovin moni enää nykyään käyttävän, mutta ei se mitään!

Päivän ketutus: kävin siellä soveltuvuuskokeissa, ja meni ihan penkin alle. Toisin kuin odotin, olinkin ihan mielettömän hermostunut, ja sähläsin vaikka mitä. Olin hidas laskutoimituksissa (tosin mä olen niissä aina tuskallisen hidas) enkä osannut yksilöhaastatteluissa edes puhua selvästi, vaan änkytin ja sopotin ihan kummallisia juttuja. Psykologin haastattelu oli tosi tuskallinen, eikä opettajankaan haastattelu mennyt kovin hyvin. Enpä odota pääseväni siis opiskelemaan. Huoh...
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #579 : 15-05-2012, 19:01:01 »
Hei Gwyn, ihana nähdä sinuakin täällä! Nyt hylkäät sellaiset kynnykset ja jäät tänne höpöttelemään vaikka et ficcaisikaan. :) Tosin, ficcejäsi on aina ollut kiva lukea ja jos milloinkaan inspiroidut uudelleen niin tartu tilaisuuteen!

Minulla puolestaan on se Potter-fandom jaksanut kiinnostaa, vaikka pelkäsinkin että tarinan päättyessä kiinnostus laantuisi tai kuolisi kokonaan. Vielä on liian paljon kirjoittamatta ja kesken. :) Muut fandomit eivät niinkään innosta tai herätä suuria tunteita. Rowling jätti niin paljon auki, että siitä oli sekä helppoa että kiinnostavaa kirjoittaa.

Minullakin on vielä mese, tosin varmaan eri kuin joskus ennen oli, kun sähköpostiosoite muuttui... En ole ihan varma. Harvoin vain on sellaista aikaa että ehtisi ja tulisi mesen äärellä istuttua, ehkä jos tekisi mesetreffit ihan varta vasten. :)

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #580 : 15-05-2012, 21:01:04 »
Miksei mulla voi olla yhtään ehjää peliä?! Pleikka kakkoseen nimittäin. Uskollinen 2002-vuodesta palvellut The Sims tööttäs tänään, Sims2 on ollut jo monta vuotta huonolla hapella, Hummers tilttaa ja Singstar:ien molemmat mikit on pikkuveljet aikoinaan rikki kuolanneet. Loppui sitten vielä ohjaimestakin patterit, en siis pysty pelaan ees Raymania enkä TLOTReja... ja Potterit ei oo varsinaisesti rikki, mut 4.:n oon pelannu läpi liian monta kertaa ja kahessa muussa on pattitilanne - en pääse mihinkään ja peli tilttaa sen verran, etten pysty ees deletaan koko peliä - ja nyt ei ohjain toimi! Nyt on kyllä tatitus päällä, ÄÄÄÄÄÄRGH! Revin kellosta ja herätyskellostakin siihen ohjaimeen patterit, mut se väittää edelleen olevansa toimintakyvytön - ilmeisesti on siis sekin rikki... MURGH!

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #581 : 15-05-2012, 21:10:55 »
Gwyn, mä luulin jo että sä olet kaikessa muussa kiireessä unohtanut meidät!!! En osaa auttaa sua missään paitsi ehkä jossain larppien kirjoittamisessa ja teen sen ihan mielelläni, mutta toivottavasti sä et ihan heti hylkää taas meitä. Sua pitäisi kiusata kesällä, jos sulla on aikaa.  :D Älä karkaa täältä minnekään!
« Viimeksi muokattu: 15-05-2012, 21:13:10 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #582 : 15-05-2012, 22:59:11 »
 >:(

Mun pitäs huomenna jäädä ylitöihin myymälän sulkemiseen saakka, eli mulla olis sitten yli 13h päivä. Tää, koska yks tyyppi kipeä. Tähän aikaan sisältyy yks 20min ja toinen 30minuutin tauko. EI NÄIN! Ilmotin kyllä kohteliaasti, että mulla on kaksi työtä, enkä voi automaattisesti olla pois toisesta näin lyhyellä varotusajalla. Ei kukaan jaksa istua noin pitkään kassalla!
En tajua, miksei noita vuoroja voi säätää tasasemmiksi, kun on kuitenkin paljon porukkaa töissä. Jos joku ihminen ei pääse, niin pitääkö yhden tehdä sen koko vuoro omansa lisäksi? Oon kyllä valmis jäämään pariksi tunniks yliaikaa, mut liikaa on liikaa! Mitä tällänen on et yks päivä on neljä tuntia töitä ja seuraavana kymmenen? Voisin mennä melkeen itse työvuoroja sinne laatimaan, hurjalla kuukauden työkokemuksellani  >:(

Lievästi ketuttaa. Viime viikko oli surkeuden huippu, kun mulle oli unohdettu laittaa työvuorot. Et viime viikolle sain hurjat kaks viiden tunnin vuoroo, tälle viikolle ihan järkyttäviä vuoroja.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #583 : 17-05-2012, 08:49:19 »
Miksei mulla voi olla yhtään ehjää peliä?!

Jos kaikki pelit tilttailevat järjestään, niin eiköhän se vika ala olla pleikkarissa, ei pelissä...  :-X PS2 alkaa kuitenkin olla jo aika aikansa elänyt laitos.
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ketutusarkisto
« Vastaus #584 : 20-05-2012, 15:47:59 »
Lainaus
PS2 alkaa kuitenkin olla jo aika aikansa elänyt laitos.
Mä tykkään pelata sillä ::) Mutta joo, Singstarit ja siskon Nemoa etsimässä ja Peter Pan toimii täysin ongelmitta, joten ei se vika koneessa ole - valitettavasti! Olis varmasti halvempaa ostaa uus vehje kui uudet pelit :x Ihan ymmärrettävää kuitenkin hajoaminen, onhan uusintakin hakattu vasta kolme vuotta... tätä eroamisen tuskaa, mutta en varmasti heitä niitä pois! Kiroan sitten kymmenen vuoden päästä, kun on kaappi täynnä rikkinäisiä muinaismuistolle tehtyjä pelejä :D