Kirjoittaja Aihe: Vinur - ystävä, S  (Luettu 1611 kertaa)

Poissa Mando

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 24
    • Tumblr
Vinur - ystävä, S
« : 28-09-2009, 12:41:04 »
Kirjoittaja: minä
Ratinki: S

Summary: Vinurin hurja luonne syöksi maailman kaaokseen, teki vanhoista vaimoista neitoja, pienistä poikasista miehiä.


A/N: En itse asiassa tiennyt itsekään mistä kirjoitin ja miten teksti tuli, mutta katsoin nimen uudestaan ja se tarkoittikin ystävää. Niin että tämä on sitten vertauskuvallinen teksti ystävyydestä.



Hurjasti kurjuudesta väännettynä, mielettömästi tyhjyydestä ammennettuna olikin Vinurin lapsettomuudella oma tarkoituksensa, täyttymyksensä. Turhuuden teillä hänen vaelluksensa saivat merkityksen, järjettömyys uuden ulottuvuuden ja tärkeimpinä hetkinään hän nautti äärettömyyden laidoista, jotka olivat hänen mielessään valkoisina, selkeinä ja puhtaina.

Tulisiko mieleesi leikkiä kuolemalla ennen ruton saapumista, alkaistko manata tuulia ennen myrskyä ja haastaisitko karhun vaimosi kuoltua, kun pienet lapsesi vielä imevät peukaloa kapaloissaan, miten eläisit elämäsi jos sinulle mahdollisuus suotaisiin?

Vinurin hurja luonne syöksi maailman kaaokseen, teki vanhoista vaimoista neitoja, pienistä poikasista miehiä. Hän piruuttaan leikki ajalla, mielisteli jumalia, uhosi suurimmalle. Ei koskaan kaatunut, haihtui pois ja nauroi.

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Vinur - ystävä, S
« Vastaus #1 : 31-03-2012, 15:54:32 »
Tää oli jotenkin tosi kiva, ihanan runollinen ja rönsyilevä. Mä tykkään ylipäätään teksteissä eniten ääripäistä; lyhyistä lauseista, ja sitten näistä pidemmistä, rönsyilevistä ja koukeroisista.

Lainaus
Tulisiko mieleesi leikkiä kuolemalla ennen ruton saapumista, - ja haastaisitko karhun vaimosi kuoltua...
Törkeesti nyt vähän pätkin tekstiäsi, mutta tuo ensimmäinen virke nostatti kylmät väreet, ja tuo toinen lainaamani miellytti muuten vain tosi paljon. Tykkääntykkään.

Ihana vertauskuva ystävyydestä, jollain tapaa tosi realistinen ja sympaattinenkin. Ystävyyttä kun on niin monenlaista.

Kiitos tästä.
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.