Keskustelut > Pälinää

Jes!

<< < (2/270) > >>

DWW:
Jes!

*vaatekaappi on puolisotilaallisessa järjestyksessä
*rikkinäiset sukat on parsittu ja takin irronneet napit ommeltu
*ryppyiset vaatteet on silitetty

Vähänkö oon tyytyväinen itteeni. Ja vaatekaappiini. <3 No, onhan siellä vielä noita isomman korjauksen vaativia vaatteita, mutta nekin on nyt siististi piilossa jätesäkissä ylimmällä hyllyllä. Poissa silmistä, poissa mielestä! ;)

zilah:
JES!

Huomasin äsken, että päätökseni lähteä Finistä oli aivan oikea.

Kävin vilkaisemassa miten Lizin ja hänen ficciinsä palautetta antaneen ylimielisen ääliön keskustelu edistyy, ja voin sanoa järkyttyneeni pahanpäiväisesti.

Miten joku voi ajatella, että hänellä on oikeus lytätä toisen teksti vain siitä syystä, että itse ajattelee hahmoista eri tavalla? Ja miten joku voi olla niin tyhmä, ettei tajua miten loukkaavia hänen sanansa ovat?

Minä olen kerta kaikkiaan sanaton.


zilah

Lizlego:
Mua häiritsee ylipäätään se asenne, että pelkästään se, että ihmiset uskaltavat julkaista jotain oikeuttaisi sitten toiset olemaan tylyjä palautteessaan. Enkä nyt tarkoita sitä, ettei saisi olla sitä mieltä, että teksti on huono, mutta joku peruskunnioitus silti pitäisi ihmisiä kohtaan olla, vaikka ei tekstistä pitäisikään. On paljon asioita maailmassa, joista ei pidä, mutta ei se oikeuta olemaan kunnioittamatta toisia. Sitä paitsi mua henkilökohtaisesti vaivaa se asenne, joka joillakin on, että pitäisi kaikilla harrastajakirjoittajillakin, jotka julkaisevat tekstejään vertaisryhmälle olla paksu nahka. Kysymys kuuluu: miksi. Jos kirjoittaa omaksi ilokseen ryhmässä, jossa muutkin kirjoittavat eikä kukaan tee sitä työkseen (tai jos vaikka tekeekin niin luultavasti on liittynyt joukkoon enemmän harrastuksen kuin työn puolesta), miksi pitäisi kasvattaa paksu nahka? Asiallinen kritiikki on asia erikseen, mutta töykeys pilaa foorumien ja kirjoittajien keskinäisen ilmapiirin.

Mutta kritiikin kestävyyskin on kumminkin eri asia kuin se, että kuuntelee kaikkea vain olkapäitään kohtauttaen. Se on enemmän luonteesta kiinni. Mua vaivaa enemmän se, että tuollaisiin vastaaviin kommentteihin oikeasti saattaa jonkun kirjoittajan maailma kaatua ja sitten kyseiset henkilöt tuntuvat vain naureskelevan pilkallisesti ja olevan sitä mieltä, että mitäs kirjoitit ja julkaisit, lällällää. Olisit oppinut ensin paremmaksi, failaaja, ja kasvattanut sen paksun nahkan. Kannattiko alkaa koskaan julkaisemaan?

Toisaalta se vaivaa siksikin, että yleensä näillä kriitikoilla itsellään ei ole sitäkään vähää kritiikinsietokykyä vaan heti itse pomppaavat, jos joku kehtaa heitä kritisoida. Nostavat yleensä itsensä kaiken kritiikin yläpuolelle ja tuntuvat pönkittävän haukkumisilla lähinnä omaa heikkoa itsetuntoaan.

zilah:
Tuo sama olettamus että on oikeus olla loukkaava rehellisyyden varjolla, taitaa olla aika yleinen nykyään. Minua henkilökohtaisesti se vaivaa aika tavalla. Tuntuu siltä, että niillä vanhanajan hyveillä kuten toisten kunnioituksella ja hienotunteisuudella ei ole enää nykymaailmassa mitään arvoa. Karmaiseva skenaario, pakko sanoa. Tsemppiä tuon ääliön kanssa. Minä en kyllä sinuna jättäisi asiaa sikseen. Jokin roti se näilläkin pitäisi olla.

*

Ja sitten asiaan: IIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JES! JES! JES! JES! JES! JES!JES! JES!

*ahem*

Anteeksi capslockin liikakäyttö, mutta pakko oli tuulettaa. Löysin korkealaatuisia ja aivan tajuttoman upeita kuvia suosikkimallistani! Arvaattekos kuka leikkii tänään photarillaan....?  ;D ;D ;D ;D ;D



zilah

Porpentina:
JES! Löysin tämän foorumin, ja voisin harkita varovaista paluuta (fani)fiktion pariin. Harkita. Varovaista.

Toinen JES: tänään on pileet! :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta