Kirjoittaja Aihe: Kikatusarkisto  (Luettu 108042 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #765 : 01-03-2023, 09:19:42 »
En mäkään tiedä maltanko mutta tarkoitus on vähän tutkailla sisäisesti onko kirjoittaminen sitä mitä mä itse haluan vai yritys tulla muiden hyväksymäksi ja tyytymättömyys sitä ettei koe tulevansa hyväksytyksi sellaisena kuin on, koska jostainhan se kertoo että harrastus tuo jatkuvasti niin ristiriitaiset tunteet.. Jos vaikka löytäisi sen mitä on itse oikeasti ilman muita.

Alkukokemuksen perusteella olen täysi pelle ja humoristi mutta ehkä jostain löytyy myös se vakavampi puoli.

Tää video vakavasti uhkaa päättää mun päättäväisyyden koska mä oon aina halunnut onnellisen lopun jossa kaikki kuolee mutta kokenut ettei niin voi tehdä. ;D

https://youtu.be/Vf3LqQluWag (ei liian herkille katsojille)

« Viimeksi muokattu: 01-03-2023, 09:25:45 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #766 : 02-03-2023, 01:12:07 »
Ehdottomasti sinun pitää kirjoittaa onnellinen loppu jossa kaikki kuolee!

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #767 : 02-03-2023, 09:03:58 »
No niin! Nythän mua koetellaankin entistä kovemmin kun Mikael Granlund päätyi Pittsburghiin Sidney Crosbyn seuraksi. Tottakai se nyt päätyi Pittsburghiin. Mihinkäs muualle? ;D Hauska saada mun täysin satunnainen, Nappelin haasteesta aikoja sitten syntynyt paritus paljon todennäköisemmälle kartalle. ;D ;D ;D

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #768 : 02-03-2023, 10:21:21 »
No niin! Nythän mua koetellaankin entistä kovemmin kun Mikael Granlund päätyi Pittsburghiin Sidney Crosbyn seuraksi. Tottakai se nyt päätyi Pittsburghiin. Mihinkäs muualle? ;D Hauska saada mun täysin satunnainen, Nappelin haasteesta aikoja sitten syntynyt paritus paljon todennäköisemmälle kartalle. ;D ;D ;D
Odotan innolla miltä siellä alkaa näyttää! ;D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #769 : 02-03-2023, 12:35:10 »
Minä riemastuin puolestasi kun näin tuon uutisen ja naureskelin sitä itsekseni koko aamun!  ;D Nyt pääset ihan uuden inspiraation äärelle.  :D Täytyyhän Sidin nyt uuteen pelikaveriinsa tutustua ja mistä sen tietää, mitä bestiksiä niistä vielä tulee. Syrjäyttää vielä Genon, niin pääset seuraamaan kolmiodraamaa?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #770 : 02-03-2023, 18:49:46 »
Hauskaa kyllä nähdä mitä tuosta tulee. ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #771 : 07-03-2023, 09:18:09 »
https://www.nhl.com/fi/news/granlund-istutettiin-crosbyn-viereen-pukukopissa/c-341904394

Tää ainakin alkaa lupaavasti.  :D Tää menee just niin kuin voisi kuvitella. ;D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #772 : 07-03-2023, 12:41:19 »
Minun puhelin jo ehdottaa noita ja aamulla hetken mietin, näenkö vielä unta, kun tuollainen ilmoitus oli ensimmäisenä silmissä herätessäni.  ;D

No sehän on vielä mukavampaa, että tutustutaan pukukopilla, kuin jäällä, eikö vain? Vapaampi tunnelma ja saa jutustella... Jännä nähdä, löytyykö yhteinen sävel ja saako Sid uuden bestiksen.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #773 : 07-03-2023, 14:53:10 »
Mä näen nyt sieluni silmin että mun visioni siitä että Mikke on Sidille rauhoittava tekijä, toteutuu.  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #774 : 23-03-2023, 15:08:17 »
Pittsburgh ei ole kyllä nyt kovin hyvin pärjännyt, joten en tiedä onko Mikellä sittenkään hyvä vaikutus.  ;D Pelaajat ovat äänestäneet Sidin kaikista pelaajista täydellisimmäksi.  ;D Toinen kikatuksen aihe on se, että Connor saavutti Leonin asettaman tavoitteen kaudelle eli 60 maalia. ;D Vähän harmittaa kun nyt näistä ei kukaan kirjoita, mutta en tosiasiassa kyllä odottanutkaan sitä.  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #775 : 23-03-2023, 19:06:24 »
Lisätäänpä tähän vielä toinen kikatusaihe. Törmäsin tänään AO3:ssa johonkin pari vuotta vanhaan, kauhean vinkumisen aiheuttaneeseen metaficciin, jossa oli käytännössä käsitelty juuri sitä aihetta, mikä mua on häirinnyt AO3:n ficeissä eniten viime aikoina ja ylipäätään monesti fanfictionissa. Se mikä häiritsee on tietyt toistuvat samanlaiset aiheet ja hahmokuvaukset, jotka ei oikeasti näytä perustuvan mihinkään muuhun kuin jonkun yksittäisen kirjoittajan mielikuvitukseen, jota muut alkaa kopioimaan, koska siltä se mun mielestä vaikuttaa. Sitten kun joku väsyy siihen samanlaisuuteen ja postaa jonkun asiaan liittyvän avautumisen, kaikki on silleen, että itselleenhän tässä kirjoitetaan. En vaan usko, kun tuskin ne kaikki itselleen just samanlaista tarinaa tarvitsee. Veikkaan, että siinä kokemuksessa haetaan yhteisöllisyyttä ja se on ihan ok.

Mut siis kikatuttaa silti, että se oli itselle niin tyydyttävää, että joku on jo pari vuotta sitten kyllästynyt tarinoiden toistuvaan narratiiviin ja avautuu siitä, vaikka tiedän, että se on niin väärin.  ;D ;D ;D Siis oikeasti on väärin, koska ihmiset saa kirjoittaa mitä itse haluavat ja se on vain nieltävä, mutta kun se vaan on niin saamarin ärsyttävää. Täytyy varmaan itse kirjoittaa sellainen ficci ja kokeilla onko se vielä ärsyttävämpää kirjoittaa.  ;D ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #776 : 24-03-2023, 09:44:16 »
Tuo on kyllä jännä juttu, että ilmeisesti RPF-puolella kirjoittaminen on jollain lailla todella kapeaa jopa englanniksi, vaikka tarjontaa luulisi olevan paljon. Tuntuu, että HP-fandomissa löytyy maailmalta niin laidasta laitaan ficcejä, että ei voi edes sanoa, mitä nykyään kirjoitetaan ja mitä ei. Ymmärrän tosi hyvin, että se ottaa päähän, jos se ei ole sitä, mistä itse pitäisi, tai joka tapauksessa se kapea-alaisuus ottaa päähän. Ja että sekin harmittaa, että ylipäätään harmittaa. Tosi tylsää.

Siihen, että on kiva fanittaa yhdessä tiettyjä parituksia ja tietynlaisia tekstejä, ei tarvita edes montaa ihmistä, mutta jos niitäkään harvoja ei löydy, niin se on kurjaa. :( Eikä sitä voi tykätä väkisinkään siitä, mistä muut, kun sitä tykkää juuri siitä mistä tykkää, ja niin se kuuluu ollakin. :D Mä olen kyllä pitänyt todella paljon sun Connor/Leon -ficeistäsi, mutta kun lätkä ja NHL ei ole samalla lailla sydäntä lähellä, niin tiedän ettei se ole sama asia. Jos itse kirjoittaisin RPF:ää, niin se olisi kyllä varmaan jotain juuri sen tapaista, mitä sinäkin. :D

Kikatusarkistoon sopii varmaan se, että katsoin tänä aamuna olikohan Ilta-Sanomien sivuilta videon, missä Connor teki viimeisimmässä pelissä ratkaisumaalin, ja kun ensimmäinen meni tolppaan, niin seuraava heti perään osui. On se kyllä uskomaton. Ja Leon myös. :D

 
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #777 : 24-03-2023, 10:31:12 »
RPF on myös englanniksi tosi paljon vähentynyt esimerkiksi kymmenen vuoden takaisesta. En ole varma mikä sen aiheuttaa.

//Kirjoittamisen kannalta varmaan olisi kivempaa, jos olisi muitakin saman asian faneja, mutta fanittamisen ja seuraamisen kannalta sillä ei onneksi ole suurempaa väliä, vaikka nämä kyllä ansaitsisi tulla kirjoitetuiksi kun ne niin kiitettävästi ruokkii seuraajia median kautta.  ;D Mutta siis kivaahan tämä on ilman ficcaamistakin.  ;D

Tuohon Connorin 60.maaliin liittyen pelin jälkeen haastateltiin tietysti Leonia, ja mitä se sanookaan, kun toimittaja kysyy, että missä ne oli kesällä Connorin kanssa, kun 60 maalista puhuttiin.  ;D Se ei vastaa siihen suoraan vaan käskee käyttää mielikuvitusta, ettei tarvitse mennä yksityiskohtiin tässä haastattelussa.  ;D ;D Kiitos, Leon. Mä nyt sitten kuvittelen kaikkia mahdollisia tilanteita, missä se keskustelu on voitu käydä.  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=0u5Yv4xp05U
« Viimeksi muokattu: 24-03-2023, 10:40:41 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #778 : 24-03-2023, 22:20:43 »
Katsoin tuon videon ja olipa ihana nähdä, miten lämpimästi Leon puhui Connorista. Montakohan kertaa Leon sanoi Connoria tuossa erityiseksi? ;D Eikä tosiaan halunnut mennä yksityiskohtiin... :D

Leon muuten puhuu englantia kuin syntyperäinen pohjoisamerikkalainen. :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kikatusarkisto
« Vastaus #779 : 27-03-2023, 11:31:29 »
Leon on Connorin suurin fani.  ;D Mua naurattaa, että se on ääneenkin oikein ennustanut, että Connor tekee 60 maalia, koska se laukoo enemmän eikä vaan, että on ne on keskustelleet siitä, että Connorin pitäisi tehdä 60 maalia. Kaiken näkemäni jälkeen ei ole ihme, että Connor teki 60 maalia. Sen oli pakko, ettei Leon vaan pettyisi siihen.  ;D ;D Ja siis tuo 60 maalia ei ole NHL:ssä mikään ihan vähäinen tavoite. Niitä ei ollut montaa pelaajaa, jotka on sen saavuttanut lähivuosina, kun maalimäärät on pienentyneet. Suuntaa saa siitä, että Connorin oma ennätys ennen tätä kautta oli 44.


https://youtube.com/shorts/SnKxGkIhCls?feature=share

Joo, Leonin englannista ei kyllä tietäisi sen syntyperää enkä olisi varmaan sitä itsekään pahemmin edes ajatellut ellen olisi jo tiennyt, että se on saksalainen. Eurooppalaisena kiinnittää varmaan toisella tavalla huomiota muihin eurooppalaisiin pelaajiin (ja yleensä kannattaa niitä enemmän kuin pohjoisamerikkalaisia, syrjintää ja epätasa-arvoa, paitsi nyt venäläiset on mun epäsuosiossa ainakin muut kuin Panarin, joka on aiemmin arvostellut Putinia ja muita venäläispelaajia). En kylläkään tiennyt Leonista tasan muuta kuin että se on saksalainen ja ajattelin aina, että se ja Connor on hirveän tylsiä.  ;D ;D ;D Kas niin se mieli muuttuu.
« Viimeksi muokattu: 27-03-2023, 11:37:36 kirjoittanut Lizlego »