Kirjoittaja Aihe: Kääk!  (Luettu 129447 kertaa)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kääk!
« Vastaus #990 : 22-07-2022, 12:37:29 »
Meilläkin kävi niin, että koko lähipiiri pysyi terveenä tuonne hiihtolomien tienoille, sitten se levisi oikein urakalla ja kevään aikana kävi kaikissa. Toista kierrosta ei ole ollut meillä vielä kellään. Itse jotenkin surkuhupaisasti sain koronan mummolta, jota olimme kovasti koettaneet suojella tartunnalta nämä viime vuodet. Vierailin siskon kanssa mummon luona pääsiäisen aikoihin ja teimme varalta testitkin ennen sinne menoa. Sitten ilmeni, että oireeton mummo tartuttikin meidät!  ::) :)

Sota syrjäytti uutisoinnin koronasta ja sen takia ehkä moni on päässyt unohtamaan koko asian? Olen kuitenkin helpottunut ja tyytyväinen siitä, että rajoitukset ja rokotukset suojasivat meitä suomalaisia koronan tappavimmalta alkuvaiheelta. Nyt kiertävä korona on jo onneksi ihan toista luokkaa kuin se ensimmäisen kevään muoto.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #991 : 22-07-2022, 13:37:20 »
Silti nyt on kuollut kevään aikana koronaan enemmän porukkaa kuin ensimmäisten vuosien aikana eli olisi pitänyt pidentää varovaisuutta eikä antaa julkisuuteen viestiä että nyt saa mennä ja rellestää vapaasti. Sairaaloissa on paha hoitajapula kun korona jyllää ja silti ihmiset pyörii festareilla sun muilla. Se on ollut ihan tietoinen valinta päättäjiltä että nyt vaan annetaan porukan kun eihän ne ole kuin vanhoja ja sairaita mut sitä ei edes tiedetä mitä muuta pitkäaikaista tuhoa tällä tehdään. Ja miksei niitä neljänsiä rokotuksia aloitettu aikaisemmin? Mä en ole kiitollinen vaan raivoissani että koko varovaisuus tehtiin lopulta tyhjäksi ja että porukan annetaan vaan kuolla vaikka sen olisi voinut estää.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kääk!
« Vastaus #992 : 22-07-2022, 20:11:29 »
Tuo on kyllä niin totta.  :-[ Olen miettinyt ihan samaa, että alettiinko siinä pelätä, miten käy jos vielä kiristetään rajoituksia, kun ihmiset alkoivat jo väsyä niihin ja kapinoida. Oliko jokin "poliittinen kannatus" siinäkin syynä, että ihmisille lupailtiin vapautta ja huolettomuutta, ihan niin kuin korona olisi jotenkin kerralla vain hävinnyt olemattomiin? Hoitajapula on ilmeisesti perusteena siihenkin neljänsien rokotuksien viivästymiseen; näin jonkun haastattelun, jossa olivat mieltä, että kun jo valmiiksi on kertynyt hoitojonoa, rokottajat ovat poissa jonon purkamisesta.

Liekö se nyt oikeasti hiljaisesti hyväksyttynä asenteena, että hoitajapulaa kompensoidaan tietoisesti niin, että kun antaa vanhojen ja sairaiden mennä tämän "luonnollisen poistuman" kautta, hoidettaviakin on kohta vähemmän? Toivon todella, ettei se olisi näin. Arvostin kovasti sitä, että Suomessa pistettiin ainakin silloin alkuun ihmisten elämä tehokkuuden edelle, vaikka jotkut marmattivatkin, että joutavan vanhusten suojelun takia eivät nuoret saa elää...  ::)

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Kääk!
« Vastaus #993 : 23-07-2022, 00:12:21 »
Pikaista paranemista Pahatar! On kyllä ruvennut tuntumaan siltä, että korona osuu väistämättä kohdalle jossain vaiheessa. Minäkään en ollut kovin innostunut tuosta rajoitusten yhtäkkisestä täydestä purkamisesta, varsinkin kun niin monien ajatus selvästi on, että rajoitukset ohi = korona ohi. Ja vanhuksiin ja sairaisiin liittyvät asenteet, jotka tässäkin yhteydessä ovat pulpahdelleet esiin, ovat aika kauheita.  :(

Pieni kääk-hetki mullakin oli aamulla, kun tyynyn vieressä mönki punkki. Toivottavasti ei ole ensi yönä uusi yksilö kiinni korvassa tai jossain. ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #994 : 23-07-2022, 00:18:18 »
Jännitysten yö edessä siellä siis.  ;D Toivottavasti ei mikään punkki yöllä möngi sinuun. Ei olisi kivaa.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kääk!
« Vastaus #995 : 24-07-2022, 09:32:21 »
Kiitos paljon, Paquette! Toivottavasti tämä tästä vähitellen. On kyllä outo tauti, kun merkittävin oire tuntuu olevan ihan kamala väsymys. Muut oireet tuntuvat vaihtelevan päivästä toiseen: yhtenä päivänä paleltaa, toisena särkee lihaksia, kolmantena yskittää, neljäntenä pää on kipeä jne. En kyllä haluaisi tietää, millainen tämä tauti olisi ollut ilman rokotuksia. ::)

On kyllä tosi kurjaa, kun korona tuntuu riehuvan edelleen, jopa pahemmin kuin aikaisemmin, ja ihmisiä on kuollut tosi paljon tänä vuonna. Olen itse miettinyt, ovatko ne iäkkäitä ja huonokuntoisia, vai myös rokottamattomia, vai sekä että. Ja sitten on sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät voi ottaa rokotteita. Tiedän yhdenkin vanhuksen, joka on niin allerginen, että häntä ei sen takia uskallettu rokottaa, ja jos korona osuu kohdalle, se olisi hyvin luultavasti menoa.

Kamalaa nähdä punkki tyynyllä! Tulee heti mieleen, onko se ainoa lajissaan, ja miten se on siihen päässyt? :o
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kääk!
« Vastaus #996 : 28-07-2022, 15:39:21 »
Hyi punkeille! Veljen pikku tytär sai tänä kesänä punkinpureman jalkaan ja siihen tuli karmea, iso punainen rinkula. Onneksi lääkekuuri auttoi ja ilmeisesti ei jäänyt siitä mitään? Siinä mielessä ihme, ettei ole kellekään tullut mitään aiemmin, kun veljen lapset ovat hirveitä punkkimagneetteja, mutta yleensä ne on huomattu heti ja saatu ajoissa pois, ennen kuin kiinnittyvät.

Miten voit nyt, Pahatar? Minuakin vähän kuumottaa, kuulin että olen saattanut altistua koronalle (no tosin nykyään sille saattaa altistua missä tahansa, mutta silti eri asia kuulla näin) ja kesäloma olisi alkamassa viikon päästä. Kun nyt ei juuri siihen sairastuisi! ::) Olen nähnyt somessa nyt tosi monta, joille on käynyt juuri niin, että loman ensi päivinä sairastunut joko itse tai lapset.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kääk!
« Vastaus #997 : 29-07-2022, 09:32:14 »
Kiitos Fiorella! Oireet ovat melkein kokonaan poissa, joten siinä mielessä menee paremmin, mutta väsymys vaivaa edelleen, eikä tunnu olevan voimia oikein mihinkään. Ja maanantaina alkaa taas työt, ja pitäisi jaksaa jälleen pirteänä, uhhuh. :( Olihan tämä vähän erilainen kesäloma, kun puolet siitä meni koronassa ja siitä toipuessa. Toivottavasti sinä et sairastu juuri loman alkuun.
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kääk!
« Vastaus #998 : 04-10-2022, 10:22:59 »
Eilen oli ihan kauhea päivä. Olin töissä jo seitsemän aikaan. Yritin selvitellä asioita, joista en ymmärrä vieläkään mitään tai siis ymmärrän ehkä puolet ja iskee kohta paniikki, koska aika loppuu. Miksi ihminen on tyhmä kuin saapas? Sain ehkä jotain aikaan mutta myöhästyin bussista niin, että olin kotona yhdentoista jälkeen illalla ja olisin tänään vaan voinut jäädä nukkumaan, mutta kun pitäisi tehdä hirveästi töitä, kun vaan reilu viikko deadlineen. Jatkuva juokseminen aikaa vastaan on kyllä aika perseestä, mutta ei sitä varmaan muuten saisi mitään aikaan  ;D.

//Toki kaiken keskellä sulatin toimiston jääkaapin, koska siellä oli hyvä jääkertymä. Teen sähkönsäästöteon ja olen laittamatta sitä seinään vähään aikaan, vaikka se tarkoittaakin kahvimaidotonta taukoa. Elämän pieniä epämukavuuksia.  ;D
« Viimeksi muokattu: 04-10-2022, 10:28:41 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 226
Vs: Kääk!
« Vastaus #999 : 06-10-2023, 20:52:47 »
Se tunne kun lähdet liikenteeseen kevyessä takissa ja palaat päivän päätteeksi räntäsateessa. Talvi ei yllätä pelkästään autoilijoita. ;D Pitää kaivaa esille hanskat ja pipo.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kääk!
« Vastaus #1000 : 06-10-2023, 20:59:41 »
Kääk todellakin, jos sinulla ei ole vielä lapaset ja pipo käytössä! Täällä suunnittelen jo villapaitojen etsimistä tänä viikonloppuna, sen verran kylmä alkaa olla. Ja paksumpi takki on etsittävä. Meilläkin oli eka kylmä yö, jonka jäljiltä oli maa kuurassa. Kohta se lienee räntää ja lunta täälläkin...

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kääk!
« Vastaus #1001 : 13-10-2023, 19:51:11 »
KÄÄK, en tiedä mitä tapahtui, mutta Fifistä on tänään kadonnut tuosta ylhäältä minun profiilikuva ja "näytä edellisen viestisi jälkeen kirjoitetut" ja "näytä uudet vastaukset viesteihisi" -linkit. Tietääkseni en ole tehnyt mitään, mikä olisi sen aiheuttanut.  ???

Ehkä se korjaantuu itsestään, kun itsestään hävisikin, mutta jos joku tietää, mistä tuossa oikein on kyse, saa neuvoa tyhmää.  ;D

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kääk!
« Vastaus #1002 : 13-10-2023, 20:25:31 »
Eipä näy mullakaan, ja täällä sitä Lizin ja Buttiksen kanssa ihmetellään.  :o Multa katosi se jokin aika sitten, mut luulin et se johtui siitä kun vaihdoin puhelimen.

Merkillistä.


zilah

Poissa Lizlego

  • värkkääjä
  • Viestejä: 226
Vs: Kääk!
« Vastaus #1003 : 14-10-2023, 08:18:55 »
Liittyyköhän jotenkin tuohon käyttämäänne teemaan ja kuvaan? Mulla näkyy ne tekstit mutta mulla ei ole avaa. Pitää kokeilla häviääkö avan kanssa. Mitään päivityksiä ei ole ihan lähiaikoina tehty.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kääk!
« Vastaus #1004 : 14-10-2023, 10:21:59 »
Ratkaisu löytyi!! Ja se on kuin onkin ollut oma vika, veikkaan vahvasti.  ;D Kiitos avusta Finin niiinalle, kysyin tietääkö se foorumin toiminnasta tällaista asiaa.

Lainaus
Foorumin oikeassa ylälaidassa saattaa näkyä sellainen pieni nuoli, jota painamalla tuon ylipalkin saa piiloon ja takaisin. Se nuoli on aika huomaamaton ainakin täällä Finissä vihreällä teemalla, mutta tuolla se on logon vieressä heti oikealla. Eli jos sen bongaat niin veikkaan myös toisella foorumilla sen olevan aika samassa paikassa tai jossain tuolla ylhäällä. Sen pitäisi ratkaista sinun ongelmasi. :)

Onnistui ja nyt kuva näkyy taas! En ole ikinä tuollaista aiemmin edes huomannut.  ;D