Keskustelut > Kepeämpää keskustelua kirjoittamisesta

Kirjoittajien offtopic

(1/167) > >>

zilah:
Aloitin tällaisen topicin, koska itse tarvitsen tätä kipeästi.

Tarkoitus olisi siis puhua kaikesta, mikä liittyy meidän kaikkien yhteiseen harrasteeseen, kirjoittamiseen taikka lukemiseen. Aiheena voivat olla ficit, originaalit, mikä tahansa maan ja taivaan väliltä. Voitte kertoa mitä olette kirjoittamassa/lukemassa juuri nyt, angstata kirjotitusblokkianne tai hehkuttaa inspiraatiotanne. Voitte myös kertoa, mitä haluaisitte joko kirjoittaa itse tai lukea muiden kirjoittamana. Varsinaiset haasteet kuitenkin pidettäisiin omana topicinaan.


Niin siis...  :D

Noiden alkuselvitysten jälkeen sitten varsinaiseen asiaan.

Minua on alkanut poltella uusi ficci-idea, mutta en ole vielä varma kirjoittaisinko sen suomeksi vai englanniksi. Kaikki viime aikoina toteuttamani Lotr-ideat olen kirjoittanut poikkeuksetta englanniksi, siitä yksinkertaisesta syystä että suomenkielisillä Lotr-tarinoillani ei tunnu olevan tarpeeksi kiinnostuneita lukijoita. Nyt kuitenkin minulla on englanniksi menossa sen verran monta keskeneräistä tarinaa, etten tahdo tätä juuri nyt aloittaa vaan jätän sen sitten tuonnemmaksi.

Joten, kysynkin nyt: kiinnostaako ketään lukea, jos aloittaisin pidemmän Lotr-ficin suomeksi ja alkaisin postata sitä tänne? Toivoisin rehellisiä mielipiteitä asiasta, vaikka sanoisitte että ei voisi vähempää kiinnostaa. Mieluummin rehellinen kielto kuin se, että aloitan tarinan ja huomaan että kukaan ei ole siitä kiinnostunut.

Omasta puolestani tahtoisin, että tänne foorumille tulisi muitakin Lotr-tarinoita, mutta se saattaa olla toivoton haave. Meitä aktiivisia Lotr-ficcareita kun kun muutenkin suomenkielisellä alueella niin vähän. Loftiksessakaan ei enää kukaan kirjoita suuresti rakastamaani haltiaslashia.

Toki Twilight kiinnostaa minua myös, ihan lukijankin ominaisuudessa. Fandom on kuitenkin vielä todella uusi ja minä sen verran nirso lukija, että minun on todella vaikea löytää mitään kiinnostavaa. Voipi se kyllä johtua siitäkin, että Twilight-ficcarit yleensä tuppaavat olemaan sieltä nuoremmasta päästä ja sitä myöten arastelevat korkean ratingin kamaa, joka taas on minun ykköslajini.  ;D


Että sellaista. Avatkaahan tekin sanainen arkkunne.


zilah



Lizlego:
Musta olisi kyllä kiva saada lisää Lotria ihan suomeksi, mutta en ole varma ehdinkö antaa rakentavaa tai mitään palautetta ennen joululomaa.  :P Riippuu päivitysnopeudesta. Lukisin myös mieluusti lisää Twilight-ficcejä. Mulla menee hermot kaikkiin Bella/Edward-ficceihin mitä joka puolelta löytyy. En tiedä onko kyseessä nuoret vai vaan se, että harva lukija tuntuu koukuttuneen pelkkään maailmaan tai joihinkin hahmoihin ilman, että on koukuttunut juuri kyseiseen paritukseen tai haluaisi lukea siitä.  :D

Kuolonsulka:
Minä (kuten silloin (ei kai siitä ole kahta vuotta) sitten lupasin) olen kyllä ehdottoman valmis lukemaan ja kommentoimaan ficcejäsi^^
Pahuksen muistilista töröttää yhä tietokoneeni vieressä ja muistuttaa minua... *mutinh ja potkaisee itseään*

Vaan nyt täytyy lentää töihin, tuli vähän kiirus...^^

Guadaloupe:
Lotria luen minä ainakin, kirjoitan tekeleitä joita en ole vielä kehdannut normaalien ihmisten silmille potkia.

Belwardista. Itse en kestä sitä paritusta kuin ajoittaisissa pienissä oneshoteissa, mutta pidempää ficciä en voi kuvitellakaan kirjoittaani. Muuten maailma kyllä iskee ja pahasti, Volturit sekä Quileottien (oikolue haluamallasi tavalla) ihmissusilauma iskevät paremmin. Parituksina Bella/Jacob ja Alice/Jasper. Ja James/Bella. Jacobin ja Renesmeen välejä en todellakaan edes kommentoi. Ja Edward mieleeni on suurimmaksi osaksi jäänyt Bellan ikkunan takana kyttäävänä sovinistisena ja sairaalloisen mustasukkaisena stalkkerihyypiönä. Joo sori.

Hei, asiasta pullonokkadelfiiniin, onko kellään kiinnostusta Buffy Vampyyrintappajaan lähinnä parituksilla Buff/Angel, Spike/Buff tai Angel/Spike? (Jaa miten niin vampyyriongelmia? Ne sentään on vielä kunnon vampyyreitä eikä angstisia teinejä myrkkyhampailla.)

zilah:
Ohhoo, Guadalupe! Kyllä minua ainakin kiinnostaisi lukea Spikesta kenen kanssa tahansa, olenpa itsekin kynäillyt hänestä yhden crossover-tuotoksen jossa paritin hänet...usko tai älä: Carlislelle.  ;D Noista laittamistasi vaihtoehdoista ehkä Spangel houkuttaa eniten, mutta mikä ettei hän Buffynkin kanssa kävisi... Taihei! Kirjoita threesomea!  :D

Olen pahasti koukussa blondeihin vampyyreihin, fandomista viis.  Asianlaidan luulisi selviävän tuosta allekirjoituksestanikin. *viitta tuohon alapuolelleen*

Twilightista vielä sen verran, että minuakaan ei juuri Bella/Edward jaksa innostaa. Mieluiten luen Voltureita taikka sitten Carlisle-kuka tahansa-tarinoita. Toki hän on upea Esmen kanssa, mutta paritan häntä mieluusti vähän kenelle tahansa. Minun tarinoissani hän onkin päätynyt vällyjen väliin milloin Voltureiden, milloin Jasperin tai sen Spiken kanssa. Taino, Spiken kanssa eivät kyllä ehtineet sänkyyn asti... ;D

Noista kommenteista on kyllä syytä tarkentaa vielä sen verran, että eivät ne sinänsä ole kynnyskysymys minun kirjoitusinnokkuudessani. On selvää, että näin pienellä foorumilla ja jokseenkin harvalukuisten suosikkifandomissa niitä ei kovin paljoa tule. Mutta foorumille julkaistessa on ainakin se etu, että näkee kuinka paljon ficciä luetaan. Silloin kun julkaisin pelkästään kotisivuillani, niin minulla ei ollut aavistustakaan siitä, lukeeko ylipäänsä yhtään kukaan kun vieraskirjakin oli hiljainen kuin hauta. Minulle riittää, että joku ylipäänsä tekstejäni jaksaa lukea, kommentoidaan niitä sitten taikka ei.

Siihen ensimmäisenkin luvun postaamiseen saattaa mennä aikaa. Tälläkin hetkellä työt painaa päälle, ja aikaa kirjoittamiseen on äärimmäisen vähän.  Ja lisäksi pitää vielä vähän sulatella tuota juonikuviota, se kun tulee olemaan vähän synkempää kuin yleensä tykkään kirjoittaa.


zilah

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta