Keskustelut > Kepeämpää keskustelua kirjoittamisesta

Kirjoittajien offtopic

<< < (3/167) > >>

toyhto:
Hmm, olenko minä muka ainoa, jolle jäi tosi huono jälkimaku Breaking Dawnista (tai Aamunkoista, hui en ollut edes tajunnut että sekin on jo suomennettu)? Sen kummemmin spoilimatta; siinä vaan alkoi aika nopeasti tuntua, että kaikki palaset alkoivat liukua vauhdilla pois edes jonkinlaiselta uskottavuuden alueelta. Jälkikäteen tuntui kuin ois lukenut kehnonpuoleisen ficin. Ehkä siinä oli sitten sekin, että Houkutuksesta tykkäisin aikoinaan tosi kovasti lukiessani sen ensimmäisen (ja saman tien toisen ja kolmannenkin kai) kerran, ja New Moon oli Bellan hahmon kannalta mielestäni Houkutusta selkeästi parempi, ja Eclipsekin vielä ihan jees, vaikka en siitä oikein enää muistakaan mitään. Voisi lukea suomennoksen, kun se kerran ilmeisesti on tullut. Mutta Breaking Dawn, apua...

Ääh. Oon yrittänyt kehitellä uuteen pitkään tarinaan ideaa, mutta jotenkin juonen kehitteleminen irrallaan tarinan kirjoittamisesta on vaan hankalaa ja vähän tylsää. Saatan kyllä keksiä ideoita, mutta haluisin, että niistä tipahtaisi sitten mieleen ihan itsekseen semmoinen monisäikeinen ja toimiva juoni!

Lizlego:

--- Lainaus ---Hmm, olenko minä muka ainoa, jolle jäi tosi huono jälkimaku Breaking Dawnista (tai Aamunkoista, hui en ollut edes tajunnut että sekin on jo suomennettu)? Sen kummemmin spoilimatta; siinä vaan alkoi aika nopeasti tuntua, että kaikki palaset alkoivat liukua vauhdilla pois edes jonkinlaiselta uskottavuuden alueelta. Jälkikäteen tuntui kuin ois lukenut kehnonpuoleisen ficin.
--- Lainaus päättyy ---

Musta tuo on juuri se vertaus, mikä mulle tuli mieleen.  ;D Monet pitkät ficit menettävät matkan varrella lopulta aika yhtäkkiä otteen mihinkään todellisuuteen ja lopputulos on just sen oloinen, että huh huh. Tuossa käy minusta niin, ja silti kyllähän monet niistä pitkistäkin ficeistä saavat suitsutusta loppuun asti, mutta itsellä on kyllä lukeminen ficcien kohdalla monesti jäänyt siihen vaiheeseen kun mopo on lopullisesti karannut käsistä. BD:ssä mua yllättää vain se, että mä olen saanut luettua sen loppuun, mutta kyllä siinä jälkipuoliskolla alkoi epäusko ottaa valtaa, vaikka mä tiesin jo etukäteen mitä kirjassa tapahtuu.  ;D

zilah:
Aargh!

Suosikkihaasteeni ilmoittautumisaika on alkanut. Olen kuitenkin tehnyt päätöksen, etten tällä kertaa osallistu. Viime kerta oli harvinaisen raskas ja iloton urakka kaikin puolin. Muutenkin, kun on kirjoitusblokki päällä niin en tahdo enää lisää hirttä niskan päälle. Kirjoitus kyllä sujuu, tavallaan, mutta mitään niistä lukuisista ideoista en saa valmiiksi.

Päätökseni pitäminen onkin sitten kokonaan toinen juttu. Nyt jo sormia syyhyttäisi niin kovasti...*istuu käsiensä päälle ja hokee itselleen enosallistu, enosallistu...*

Miten ihmeessä saan itseni pidettyä aisoissa koko kuukauden jonka ilmoittautuminen kestää?



zilah

Kuolonsulka:
Minua ärsyttää se, että minulla on vuorellinen hahmoja, joilla on aivan ihana luonne ja ulkonäkö ja historia. Minä en vain osaa löytää hyvää tapaa kirjoittaa heidän tarinaansa... Joko siitä tulee niin sekava, että hahmotkin näyttää huonovointisilta, tai sitten juutun jaarittelemaan johonkin kohtaan ja innostus lopahtaa.
Jos minä jossain olen huono, niin kirjoittamaan suhteiden alkuja. Tai niiden kehittymistä alusta asti. Liian kärsimätön mitä luultavammin... *huoh*

zilah:
Huh! Olipa aika tiukka rutistus tuon ficcini parissa. En edes osannut aavistaa miten vaikea on kirjoittaa Lotria suomeksi, kun on ollut pitkä tauko. En ole vieläkään varma, onko tuosta ensimmäisestä luvusta mihinkään, mutta julkaisin sen kuitenkin kun en jaksanut sitä enää pyöritellä edestakaisin.

Ja minä myös tunnustan kirjoittavani mieluiten lopuja. Ne alut tuntuvat joskus todella vaikeilta.



zilah

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta