Keskustelut > Kepeämpää keskustelua kirjoittamisesta

Kirjoittajien offtopic

<< < (2/167) > >>

Kuolonsulka:
Minä tässä muistelin aiemmin tänään (muistin nyt), sitä kun vuosia sitten kirjoitin Forgotten Realms-ficciä erään toisen ficcarin kanssa. On taas palautunut yksi ajatus mieleen kun olen uudelleen alkanut ko sarjaa tavaamaan, mutta kun olen niin sukka ficeissä...
Sitä paitsi juonetonta seksikohtausta on niin paljon helpompi kirjoittaa kuin juonellista ficciä^^ (tietysti olen hyvä möläyttämään moisen mielipiteen^^)

Mutta tulipas tosiaan hyvä maininta noista angstisista teini(h/n)uorista myrkkyhampailla. Kunnon vampyyreja niiden olla pitää. Ihan hinguttaisi joskus kirjoittaa ihan kunnon tarina liittyen ihan pelkästään vampyyreihin. Mahdollinen tuleva kirjani on jo aika lähellä, mutta kaikki on vielä niin lapsenkengissään...

Nappeli:
Nyt se sitten taas tuli. Johan tuota on odotettukin. Täydellinen kirjoitusblokki ja epätoivo. Tämän epätoivon laukaisi tällä kertaa uusin Portti, jossa oli suomennettuna Hugo-voittajanovelli+muuta mukavaa luettavaa ja tulin sitä selaillessani siihen tulokseen, etten koskaan ikinä milloinkaan enkä kuunaan päivänä osaa/halua/pysty kirjoittamaan sellaista tekstiä kuin siinä esiintyy. Perussyy voi olla keskittymiskyvyttömyyteni, tai ehkä se on luontainen laiskuuteni, tai lahjattomuuteni, mutta missään tapauksessa minusta ei voi koskaan tulla julkaissutta kirjailijaa, ellen sitten sorru johonkin maailman kököimpään omakustanteeseen. Tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja kirves kaivoon, mutta valitettavasti tiedän, että jostakin se inspiraatio taas pukkaa ja siinä vaiheessa oksennan taas ulos jotakin täysin suunnittelematonta tekstiä. ::)
Olisi vain niin kiva kirjoittaa joskus jotain hyvää, jotain sellaista, josta edes joku saisi jotakin irti, jotain joka herättäisi ajatuksia ja mielenkiintoa ja olisi vielä hyvin kirjoitettukin.


--- Lainaus käyttäjältä: Kuolonsulka -  12-11-2009, 20:18:04 ---Sitä paitsi juonetonta seksikohtausta on niin paljon helpompi kirjoittaa kuin juonellista ficciä^^

--- Lainaus päättyy ---
Amen.

Lizlego:
Älä unohda, että Houkutuskin on julkaistu ja myynyt miljoonia ja siinä ei ole kummoista juonta eikä hahmoissa päätä eikä häntää.  :D Julkaisuun ei siis ole välttämättä niin korkeaa kynnystä kuin mitä aina sanotaan. No, en tiedä. Suurin osa opuksista on muutenkin kauhean kökköjä kirjoitukseltaan, että mä luen hyvin monen nettikirjoittajan tekstejä mieluummin ja uskon, että ne pärjäisivät ihan hyvin vertailussa. Ei julkaistuissa kirjoissakaan useinkaan ole maata mullistavia juonia.

Hugo-voittajia ja muita neroja kukaan ei ymmärrä tai harvat ymmärtävät, mutta suurin osa ei edes arvosta tai arvostavat ulkokohtaisesti, kun eivät sisäistä sanomaa. Se olisi ehkä pahinta, että olisi arvostettu muttei ymmärretty.  :D Sen sijaan sellaista tusinatavaraa ostetaan, siitä tehdään elokuvia ja sitä fanitetaan. Okei, on joukossa muutakin, mutta neropatteja, joilla on oikeasti paljon ideaa ja juonta, ei niin laaja-alaisesti tunnuta fanitettavan kuin pyhää yksinkertaisuutta. Meillä voi olla vielä toivoa siitä, että meidän teksti myy tai että sitä jaksaa edes joku lukea.  ;D Tosin en tiedä jaksaako kukaan mun tekstejä lukea, mutta eivät ne liian vaikeita ainakaan ole.  ;D Mua vituttaisi ehkä enemmän, jos osaisin kirjoittaa ja sitten kukaan ei kumminkaan ymmärtäisi kuinka nero olen ja saisin elää köyhänä, kun yksinkertaisilla juonettomilla konsepteilla menestyisi.  :D

Parempi on elää köyhänä siksi, että ei tosiasiassa ole mitään uutta sanottavaa, ei osaa eikä keksi hyviä uusia juonia ja kirjoittelee vain omaksi ilokseen. Ei vituta niin paljon. Mä olen kyllä iloinen, että jotkut kirjailijat ovat jopa myyneetkin, niin kuin vaikkapa Stephen King. Sillä on paljon niin hämäriä ideoita, että arvostan niitä.  :D

Keba.:
Olen itse lukenut kaikki nuo Houkutus kirjasarjan kirjat, paitsi Aamunkoita, mutta joululahjaksi senkin varmaan omakseni saan. Pidin kirjoista todella paljon, ovat hyvin kuvailtuja ja mukavia lukea. Ensimmäiseen elokuvaan olen itse hieman pettynyt, saa nähdä millainen tuo toinen on uuden ohjaajan kanssa. Menen sitä perjantaina katsomaan.
Paras kirja ehdottomasti noista kolmesta on Epäilys tai itse Houkutus. Mielestäni molemmat erittäin hyviä kirjoja.
Onko kukaan lukenut täällä Darren Shanin kirjasarjaa? Friikkisirkusta, Vampyyrin oppipoikaa, Kauhun tunnelissa? Itse olen nuo kaikki kolme lukenut, jäin koukkuun tuohon sarjaan. Aloitin tänään lukemaan Vampyyri vuorta. Kaikki nuo kirjat ovat olleet hyviä, jokseenkin myös todella pelottavia :D. Hieman lisää romantiikkaa noihin kirjoihin, niin olisi aivan täydellinen.

Kuolonsulka:
Minäkin itse pidin juuri eniten Houkutuksesta ja Epäilyksestä. Aamunkoikin oli hyvä, mutta Uusikuu ei ihan iskenyt... Pitäisi varmaan lukea uudelleen^^

Haa, minä olen lukenut vissiin kahta (?) tai yhtä uusinta lukuunottamatta koko sarjan^^ Se on kyllä ihanan kevyttä luettavaa^^

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta