Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136987 kertaa)

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #675 : 17-10-2021, 19:57:53 »
Joo, lapsia käy sääliksi. Taitavat olla aika pieniäkin vielä.
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #676 : 09-11-2021, 13:27:08 »
Tätä keskustelua vasten oli hauska havainto löytää omista arkistoista teksti, jossa ilmeisesti oli joku erilainen Veivaajan versio, koska siinä väitettiin asioita, jotka Veivaajassa ei päde. En tiedä varmaksi missä välissä oon kirjoittanut tuota ja miksi, ehkä mulla on kesken Veivaajan ollut tarve hypätä siitä pois. Mut siis hauska juttu on se, että Mikko Koivu käy keskustelua Geno Malkinin kanssa Mikestä ja Sidistä syystä X ja teksti sanoo ja miettii seuraavaa:


Ja Mikke oli vaikuttanut niin onnelliselta, että olisi ollut ikävää puhkaista tämän kupla. Vasta viime aikoina Mikko oli alkanut epäillä teoriaansa ja kaavailemaansa lopputulosta. Siinä vaiheessa vasta hän suostui mielessään edes pohtimaan mahdollisuutta, ettei suhde ehkä ollutkaan lyhytaikainen. Ja se oli vielä pelottavampaa.

”Sinä varma, että se päättyä?” Malkin kysyi kulmiaan kohottaen. ”Sinä ei romantikko, joka uskoa onnelliseen loppuun?”

”En tässä maailmassa enkä näissä olosuhteissa”, Mikko vastasi miettien omaa vaimoaan. Uskoiko hän avioliittonsakaan kestävän ikuisesti, vaikka sillä oli paremmat mahdollisuudet kuin miespuolisten huippu-urheilijoiden salasuhteella? ”Tai ainakin olen varautunut aina pahimpaan.”



Oh noes että mun versio Mikosta on varautunut myös liittonsa päättymiseen. Ei saisi nauraa, mutta ei voinut olla naurattamatta. ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #677 : 09-11-2021, 13:46:05 »
Joo, tuo on pelottavaa. :( Jäin miettimään sitä, milloinkohan tuo teksti on kirjoitettu? Oliko Mikko juuri silloin löytänyt tuon vaimonsa, josta nyt tekee eroa? Jos Mikon suhde oli silloin ihan tuore ja varmaan sen myötä hyvinkin onnellinen, se on minusta vielä pelottavampaa.

Minusta tuo kohta on senkin vuoksi mielenkiintoinen, että olit kirjoittanut sellaisen version, jossa Mikko oli uskoutunut Miken ja Sidin suhteesta Genolle. Olikohan sulla ajatuksena se, että Mikko toimisi ikään kuin Miken tukihenkilönä omassa seurassa, ja Sid tarvitsi myös samanlaisen tuen Pittsburghissa? Minusta tuo oli mielenkiintoinen ajatus, mutta Veivaajassa sitä ei taidettu silloin käyttää. Eikö se mennyt niin, että vain Mikko tiesi, tai ainakaan ei tuotu esiin, että joku muu olisi tiennyt?
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #678 : 09-11-2021, 14:09:11 »
Niillä mainitaan tuossa olevan lapsiakin, joten ei varmaan ihan tuore suhde silloin ole ollut kun olen tuota kirjoittanut, mutta mulla ei ole oikein muistikuvaa, milloin olen tuollaista kirjoittanut. Veivaajassa Mikko oli ainoa, joka tiesi, mutta tässä versiossa Miken ja Sidin mainittiin kohdanneen onnensa Bahamasaarilla niin siksi oletan, että en ole ajatellutkaan tuon olevan saman versumin versio.  Mä luulen että tämä on se sama versio, mistä mä oon maininnut ja että oon muistanut väärin että Mikko olisi uskoutunut Genolle Miken ja Sidin suhteesta. Tässä versiossa Geno selvittää sen suhteen ihan itse ja fiksaa sen.  ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #679 : 10-11-2021, 13:31:34 »
Onko sulla tuo ficci täällä Fifissä? Tai saisiko sen luettavaksi vaikka yksityisesti?  :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #680 : 10-11-2021, 15:41:04 »
Ei ole luettavana, kun se on yksi niistä teksteistä, joissa en ole päässyt koskaan loppuun asti. Oonkohan ikinä edes keksinyt itse, miten sen pitäisi päättyä ja olenko ollut aikeissa parittaa Mikko Koivun Geno Malkinin kanssa vai miksi olen ylipäätään aloittanut koko juttua kirjoittaa.  ;D Voin mä sen sulle lähettää, ei se niin järisyttävän kauhea ole, mutta en tiedä saako siitä mitään irti.  ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #681 : 10-11-2021, 15:48:31 »
Laita ihmeessä, niin voin kertoa sitten, mitä mä sain siitä irti! ;D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #682 : 27-12-2021, 03:21:40 »
Sain ficci-idean jolla nostan ekan fandomini kuolleista itelleni ja nyt se ficci alkaa ottaa ihan omaa mielipidettään pituudesta ymsyms... Oon lukenu paljon ficcejä viime aikoina ja tää liippaa yhtä tai kahta vähän silleen tribuuttina, mut sissus oikeesti. Mitä nää hahmot tekee?! Sitten kun tuli vastaan mp3-soittimesta yks biisi johon mun piti tehdä kans songfic... sama fandom ja hoksasin et saan liitettyä sen tohon ja... Tää alkaa NYT JO karata ihan totaalisesti käsistä. Ei, en sekaannu kuin yhteen vanhaan ficciini tässä uudessa ja... siis mä en... hitto vie... *tshernobyl-level meltdown*

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #683 : 27-12-2021, 10:02:28 »
I feel for you. Vannoin kai joskus että en koskaan toista pitkää tekstiä ja nyt on jo kymmeniä sivuja tekstiä kasassa enkä tiedä mihin teksti loppuu. Mä oon noin 2,5 vuotta vielä harhassa siitä mihin aioin. ;D Hups! Mut oikeastaan ei haittaa, koska teksti ajoi tehtävänsä jo, ratkaisi sen, mitä sen pitikin ja mä voin nyt kumminkin toteuttaa tuon alkuperäisen suunnitelman, jos haluan, ja luultavasti haluan. Nyt mä oikeastaan tajuan, miksi joskus pitää kirjoittaa ihan siksi, että osaisi ratkaista olennaisia kysymyksiä.

Mulle tulee yleensä melkein kaikki tekstin tapahtumat yllätyksenä. Just ennen saatan tietää mitä tapahtuu mut sit saattaakin tapahtua ihan muuta. Ehkä siksi voisi kokeilla joskus kirjoittaa niin että olisi suunnittelut käänteet valmiiksi ja katsoisi toteutuuko ne sillä tavalla.
« Viimeksi muokattu: 27-12-2021, 10:07:20 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Goldscythe

  • Fëanorian
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 181
  • Joo joo, ammattina pro
    • DollWorld Selenia
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #684 : 27-12-2021, 16:53:56 »
Ei välttis toimi se outline, ei mulla ainakaan... Nää hahmot tuppaa tekemään mitä haluaa ja sit kirjottaes vasta tajuaa et eihän ne noin...

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #685 : 27-12-2021, 17:12:03 »
No joo, niin mullakin ja se on kirjoittamisen yksi juttu myös, että hahmot ohjaa sitä prosessia eikä niin, että itse ohjaa.  ;D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #686 : 27-12-2021, 23:08:40 »
Niinhän se usein menee. Ainakin minä olen huomannut saman, että joskus sitä vain kirjoittaa ja katsoo, mitä ne hahmot oikein saavat päähänsä. ;)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #687 : 28-12-2021, 10:37:14 »
Mä olen yrittänyt keksiä jotain haastetta tai jotain, mikä pitäisi foorumia vähän äksönissä nyt joulunkin jälkeen, mutta tulee vaan mieleen se rope, jossa Nagini uiskenteli boolimaljassa.  ;D Olisiko mitään haastetta tai mitään, mikä innostaisi ihmisiä? Ennen tuota mahdollista kesämiittiä. Elän toiveessa, että koronatilanne edes joskus sallii tehdäkin jotain. 

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2507
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #688 : 28-12-2021, 17:54:24 »
Minäkin todella haluaisin, että tämä foorumin piristysruiske ei ollut vain väliaikaista, vaan jatkuisi pidempäänkin. Mielelläni osallistuisin itsekin haasteisiin, jos joku jotakin keksii.

Mulla on ollut mielessä se scifihaaste. Olisi jotakin erilaista.  ;D Kaikki fandomit mukaan, scifit tietty, mutta myös kaikki muut niin, että kirjoitettaisiin mistä tahansa fandomista scifiversioita.

Olisiko tämmöseen halukkaita?


zilah

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1017
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #689 : 28-12-2021, 20:16:03 »
Minustakin olisi hauskaa, jos aktiivisuus jatkuisi edelleen! :D Täällä on ollut viime aikoina tosi kiva tunnelma. :) Mikä ettei scifi-haastekin.