Kirjoittaja Aihe: Kirjoittajien offtopic  (Luettu 136176 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #705 : 05-02-2022, 23:10:53 »
No joo, ei mullakaan oikein nyt mikään edennyt mihinkään.  Ehkä se tästä kun virittäytyy tarpeeksi.  ;D Ja estää kaiken muuttumisen huumoriksi. ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #706 : 23-04-2022, 17:45:08 »
Laitan tänne viestiä, kun ei tuonne Finin raapaletopiciin kai oikein saakaan kommentoida, että on ollut ihana nähdä, kun olet Fiorella kirjoittanut raapaleita sinne, ja vielä HP-fandomista! Tykkäsin tosi paljon molemmista  :D Vaikka Fini on melko suuri foorumi, sielläkin tuntuu olevan nykyään vähän hiljaista, ja varsinkin HP-osastoilla. :( Originaalipuoli on ehkä se aktiivisin nykyään.

Mitä teidän kirjoittamiseen kuuluu nykyään?  :D Ja mitenkäs se siirappihaaste? Liz, Nappeli ja zilah , tähyilen tässä nyt teidän suuntaanne, kun lupasitte siihen osallistua, vaikka aikaahan on ensi vuoden puolellekin, että ei sillä. :D
« Viimeksi muokattu: 23-04-2022, 17:47:57 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1013
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #707 : 23-04-2022, 18:21:18 »
Kiitos, Pahatar! Minuakin vähän harmittaa, ettei siihen voi kommentoida väliin, sillä siellä on ollut tosi monta sellaista, josta olisi ollut kiva sanoa jotain mukavaa. :D

Raapalehaaste on siitä kiva, että siihen voi vain raapustella jotain nopeaa, minkä ei tarvitsekaan liittyä mihinkään tai sisältää jotain sen syvällisempää kuin tietysti se annettu sana. Minusta tosi virkistävää. Ehkä tännekin voisi tehdä jonkin vastaavan, mutta sellaisen, ettei haittaa jos jää joskus aikaa väliin?

Minun kirjoittaminen on vieläkin enemmän ajatuksen kuin käytännön asteella, myönnetään. Ideoita kyllä riittää! Toisaalta tällä viikolla olen lötköillyt koronaisena karanteenissa, enkä silti ole saanut mitään aikaan.  ::) ;D Ehkä tänä iltana kirjoittaisinkin jotain, ainakin ajattelin, että mieli tekisi.

Ihanaa kun sinä olet ainakin ollut nyt niin aktiivinen! :D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #708 : 23-04-2022, 21:00:21 »
Raapalehaaste voisi olla kiva tänne! En tosin tiedä, saisinko itse aikaan mitään, kun en ole ikinä osannut kirjoittaa raapaleita. En tunnu osaavan sanoa mitään lyhyesti. ;D Mutta voisihan sitä yrittää.

On ollut kyllä kiva olla aktiivinen, kun meni niin monta vuotta tässä välissä, että olin kokonaan poissa. :D Sitä on tullut otettua nyt takaisin. Olisi kyllä tosi kiva, jos tekin kirjoittaisitte! Hyvästä luettavasta on kuitenkin aina pulaa. Ei muuta kuin Fiorellalle ja teille kaikille kovasti kirjoitusintoa! :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #709 : 24-04-2022, 07:45:10 »
Mä taas tykkään raapalejuoksusta juuri siksi, että siihen ei voi kommentoida. Ei vaan ole ollut muisti kohdallaan, että olisi muistanut kirjoittaa siihen silloin kun olisi pitänyt. Se on ainoa, mihin on kivaa kirjoittaa, kun ei tarvitse pelätä että joku kommentoi. En tykkää muuta julkaista Finissä kun tiedä kuka siellä lukee ehkä ja vieläpä kommentoi. Se on vähemmän ahdistavaa kun ei kukaan voi kommentoida. Mun ei olisi ikinä pitänyt mitään koskaan julkaistakaan vaan pitää kaikki vaan itsellä, koska mua ahdistaa ihmisten kommentit niin paljon. Varsinkin jos ei kirjoita huumoria niin musta kommentit voisi kieltää kokonaan.  ;D Eikä se liity edes siihen että pelkäisi lyttäystä kun positiiviset kommentit on ihan yhtä kauheita ja ahdistavia. Kirjoittaminen vielä menee, mutta julkaiseminen ja kommentit ei. Paitsi yksityisesti joltain tutulta ne on eri asia. Sen puolesta ei kyllä harmita että julkaiseminen on jäänytkin tosi vähälle verrattuna johonkin vuosien takaiseen. Musta on kivempaa lukea muiden tekstejä ja olisi kivaa, jos se riittäisi tyydyttämään ihmisiä, kun kuitenkin kommentteja kirjoittajat tuntuu eniten kaipaavan. Kirjoittaminen tuntuu harmittavan paljon olevan vastavuoroista hommaa. Se on korostunut oikeastaan viime vuosina, kun suurin osa kommentoijista itsekin kirjoittaa ja pelkät kommentoijat tuntuvat olevan kadonnut laji, mut jotenkin olisi kivaa, jos voisi ilman omaakin kirjoittamista olla jotenkin ehkä tiiviimmin kannustamassa muiden kirjoittamista. Ehkä sitten jotenkin muusana tai juttuseurana. Se on kyllä vähän hankalaa, kun monesti tuntuu into lukea seuraavan myös intoa kirjoittaa niin juttuseura ei oikein aja sitä tarkoitusta, jos tarvitsee luettavaa.

Mulla on kiire saada mun yksi teksti valmiiksi ennen kuin pudotuspelit alkaa ettei fokus taas häviä johonkin ihan muuhun, mutta saa nähdä onnistuuko. Kivaa jos olisi joskus päästä taas jossain loppuunkin, vaikka hautaisi lopputulokset mappi ö:hön. Viimeisin oikeasti päätetty tarina taitaa olla Veivaaja vuodelta 2014, joten kohtahan siitäkin on kymmenen vuotta. ;D
« Viimeksi muokattu: 24-04-2022, 07:58:27 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #710 : 24-04-2022, 09:48:08 »
Lainaus
Mun ei olisi ikinä pitänyt mitään koskaan julkaistakaan vaan pitää kaikki vaan itsellä, koska mua ahdistaa ihmisten kommentit niin paljon. Varsinkin jos ei kirjoita huumoria niin musta kommentit voisi kieltää kokonaan.  ;D Eikä se liity edes siihen että pelkäisi lyttäystä kun positiiviset kommentit on ihan yhtä kauheita ja ahdistavia.

Tämähän on mielenkiintoinen asia. Minkä takia sua ahdistaa positiiviset kommentit?

Minua ahdistaa julkaisemisessa ehkä lähinnä se, että tulee käytyä liian usein katsomassa, onko joku kommentoinut, ja siihen jatkuvaan tarkistamiseen tulee jollain lailla riippuvaiseksi, ja se ei tunnu hyvältä. :( Finissä kyllä kommentoidaan ihan hirveän vähän verrattuna entisiin aikoihin ja suhteessa siihen, miten paljon kuitenkin luetaan. En tiedä, onko yksi syy älypuhelimet. Onko se niin, että puhelimella tulee luettua, mutta ainakin pidemmän viestin kirjoittaminen puhelimella kannettavaan verrattuna onkin sitten jo hankalampaa, ja sitten jälkikäteen ei tule jätettyä enää kommenttia?

Tuokin on totta, että se kommentointi on mennyt kovin vastavuoroiseksi. Toisaalta olen itse ajatellut sen niin, että kun kommentteja on minusta niin mukava saada, teen mielelläni saman palveluksen toiselle ja kerron, miltä teksti minusta vaikuttaa ja mitä ajatuksia se herätti. Siis sikäli kun yhtään siitä tykkään. Mutta eihän siitä pitäisi minkäänlaista pakkoa tulla, sitten menee metsään.

Huomasin, että olin lukenut Fiorellan viestin sen verran huonosti, että nyt vasta tajusin, että sanoit olevasi koronassa. Pikaista paranemista siihen! :D
« Viimeksi muokattu: 24-04-2022, 09:50:12 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1013
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #711 : 25-04-2022, 10:51:14 »
Kiitos, täällä sitä pikkuhiljaa toetaan, huomenna varmaan normaalisti taas töihin. :)

Kirjoittaminen vielä menee, mutta julkaiseminen ja kommentit ei. Paitsi yksityisesti joltain tutulta ne on eri asia.
Onneksi täällä Fifissä ollaan käytännössä yksityisesti tuttujen kesken. ❤  Eikös vaan? :)

Onko se niin, että puhelimella tulee luettua, mutta ainakin pidemmän viestin kirjoittaminen puhelimella kannettavaan verrattuna onkin sitten jo hankalampaa, ja sitten jälkikäteen ei tule jätettyä enää kommenttia?
Minä uskoisin, että se on paljolti tuota. Itse ainakin olen turhautunut pahan kerran, kun olen joskus näpytellyt puhelimella vaivan kanssa kommenttia, ja sitten painaa vahingossa jostakin (en vieläkään tiedä mistä painamalla se tapahtuu, mutta säännöllisesti niin käy! ::) ) ja yhtäkkiä koko viesti onkin hävinnyt.  >:( Muutenkin tykkään mieluummin lukea ja kirjoittaa tietokoneella, mutta puhelin on siitä kätevä, että voi selailla ja lukea ihan missä ja milloin vain. Se vain, että uskon monelle käyvän niin, että lukee kyllä, muttei tule sitten jätettyä kommenttia jälkikäteen. Onhan siitä omalla tavallaan "vaivaa" lähteä jäljittämään tiettyä topiccia kotiin palattua tai vaikka monen päivän päästä, milloin juolahtaa taas mieleen.

Tuokin on totta, että se kommentointi on mennyt kovin vastavuoroiseksi. Toisaalta olen itse ajatellut sen niin, että kun kommentteja on minusta niin mukava saada, teen mielelläni saman palveluksen toiselle ja kerron, miltä teksti minusta vaikuttaa ja mitä ajatuksia se herätti. Siis sikäli kun yhtään siitä tykkään. Mutta eihän siitä pitäisi minkäänlaista pakkoa tulla, sitten menee metsään.
Minä aloin jossain vaiheessa kampanjoida tätä vastaan henkilökohtaisella tasolla, kun huomasin, että käytännössä kaikki kommentit, joita sai, tulivat joko jonkin haasteen tai vastavuoroisjutun kautta. Aloin jättää osallistumatta noihin (ei mitenkään äärimmäisesti siis) ja luen ja kommentoin ihan vapaasti tekstejä, sen mukaan mitä nyt satun näkemään ja kiinnostumaan. Olen myös jättänyt tavaksi jonkun haasteen jälkeen kommentoida kaikkea mitä luen, koska minusta se oli kiva idea! Että jos nyt johonkin kommentoin, voi sen kirjoittaja ajatella, että ainakin on ollut puhtaasti siitä kyse, vaikka tuskinpa sellaisella on monelle väliä. :) Toisaalta kerkiän lukea niin rajallisesti ja tosi paljon kivoja ficcejä menee ohikin, että päinvastaista taas ei voi päätellä, jos en ole jotakin tekstiä sattunut huomaamaan. ;) Monesti huomaan, laitan kirjanmerkkiin ja siitä huolimatta en kerkiä lukea kuin ehkä joskus.

Periaatteessahan vastavuoroisuuden ajatus on tosi kiva! Mutta omalla tavallaan ongelmaksi sen tekee sitten asetelma, jossa toisella vaikka ei ole vastavuoroista tarjottavaa (juurikin tuo, että osa pelkästään lukee tai pelkästään kirjoittaa), tai että maut eivät osu yhteen, ettei vastavuoroisesta lukemisesta tule pakkopullaa. Tykkään noista kommenttikampanjoista ym. mutta minua alkoi tökkiä jossain vaiheessa se, kun tajusin että monelle se alkoi olla vain keino saada itselleen lukijoita. Ihmisillä ei ole halua puhtaasti vain ilahduttaa toisiaan. Jossakin keskustelussa joku joskus ihan kuvasikin sitä niin, että "harmittaa kun kaikki kommentit joutuu repimään väkisin jostain kommenttikampanjasta", ja siitä tuli vähän paha mieli näin sivustakatsojalle, koska onhan se aika ikävä tunne sekin, jos joku lukee tekstiäsi vain pakon edessä saadakseen itselleen kommentin.  ::) Ehkä näitä nyt ei niin montaa ole, toivottavasti ainakaan, mutta kyllä se vähän pistää ajattelemaan. Onko sellainen lopulta kenenkään etu, jos ihmiset lukevat väkisin jotain, mistä eivät välttämättä edes pidä? Ovatko sellaiset kommentit sitten itsellekään niin arvokkaita lopulta, jos huomaa, että lukija ei ole oikeasti vapaaehtoisesti edes halunnut lukea tekstiä ilman, että siitä saa "palkinnoksi" jotain itselleen? Miksi ei lukemisen ilo enää riitä ihmisille? :-\ Tämä nyt on pikkuisen kärjistäen sanottu, koska kyllähän moni nauttii siitä tekstistä, vaikka ei olisi sitä alun perin ehkä muuten tullutkaan klikanneeksi, ja voi olla iloinen löydettyään sen tekstin sellaista kautta. Näin on käynyt itsellenikin. :) Mutta pohdiskelun tasolla olen tätä välillä jäänyt miettimään. Minä tykkään lukea, sen lisäksi että tykkään kirjoittaa. Tuntuu, että etenkin Finissä ollaan kuitenkin ajan saatossa ajauduttu tilanteeseen, jossa jäljellä on runsaasti kirjoittajia, jotka eivät itse niin välitä lukea toisten tekstejä.

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #712 : 25-04-2022, 12:47:19 »
Lainaus
Tuntuu, että etenkin Finissä ollaan kuitenkin ajan saatossa ajauduttu tilanteeseen, jossa jäljellä on runsaasti kirjoittajia, jotka eivät itse niin välitä lukea toisten tekstejä.

Tämä on niin totta, ihan sama tunne on itselläni. Ja muutenkin komppaan tuota, mitä Fiorella kirjoitit. Mutta kun se on juuri niin, että jos ja kun kaipaa itse kommentteja, niin luulisi, että niitä haluaisi myös itse antaa juuri sen takia. Ainakin niihin teksteihin, joista tykkää. Enkä minä ainakaan haluaisi, että joku kommentoisi minun tekstiäni velvollisuudesta, vaan tosiaan toivon, että kommentoi vaan, jos se tosiaan kiinnosti ja herätti tunteita. :D

Toisaalta ymmärrän hyvin se, että on kiire, eikä aina vaan jaksa eikä saa aikaan kommentoida. Silti se on minusta aika  jännä juttu, kun jos itse sytyn jostain tekstistä, niin haluankin kovasti kertoa sen kirjoittajalle. :D

Tuossa taannoin oli minusta ihan uskomaton juttu, kun Finissä yksi ihminen suorastaan mainosti Ajassa ja ikuisuudessa -ficciä siinä aprillipilatopicissa. Olin ihan suu auki, ja toisaalta hyvin ilahtunut tästä, mutta toisaalta hämmästynyt siitä, että tämä ihminen ei sitten kuitenkaan ole itse sitä kommentoinut. ::) Että joku vaivautuu jopa suosittelemaan toisen tarinaa julkisesti, mutta ei sitten pidä sitä itse kommentoinnin arvoisena? Tätä en tahdo käsittää millään. ???
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1013
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #713 : 25-04-2022, 16:05:24 »
Että joku vaivautuu jopa suosittelemaan toisen tarinaa julkisesti, mutta ei sitten pidä sitä itse kommentoinnin arvoisena? Tätä en tahdo käsittää millään. ???
Voihan olla, että joku ei vain ole kerinnyt itse lukea loppuun ja haluaa kommentoida vasta lopuksi? Mutta on vaikka aloittanut ja tahtoo vinkata muillekin. Tai ei ole vain kerinnyt, siihen on helppo samaistua, kun itsellänikin on se abo-ficin loppu kommentoimatta, kun en kerinnyt lukea sitä joskus silloin heti kokonaan ja ajattelin että sitten kunhan kerkiän. :) Ei siinä välttämättä sen kummempaa ole. Minä tulkitsisin tuon niin, että on tykännyt niin paljon, että tahtoo sitä ihan suositella, olipa itse saanut kommenttia aikaan tai ei. Siihenkin tuntuu monilla liittyvän paineita puolin ja toisin.

Yleisesti keskusteluissa toistuu se ajatus, että ihmiset kuvittelevat olevansa huonoja kommentoijia, tai että "kaikki mitä meinasin sanoa on jo sanottu aiemmin" tai jotain vastaavaa. Se kyllä minua vähän kummastuttaa. Moni sanookin että tietää toisten ilahtuvan kommentista, mutta silti eivät jotenkin koe oman kommenttinsa olevan minkään arvoinen.  :-\ Se on minusta vähän surullista. Ainakin itselle kyllä jokainen "kuittaus" on ollut iloksi, koska sitten tietää että ainakin joku on todennäköisesti lukenut loppuun. :D


Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #714 : 25-04-2022, 19:25:02 »
Pitemmisså ficeissä on korkeampi kynnys kommentoida lyhyesti kun jotenkin sitä ajattelee että pitempi ficci on vienyt kirjoittaessa vaatinut niin paljon aikaa että kommentoidessakin haluaa käyttää siihen enemmän aikaa. Mulla on vieläkin Finissä kommentoimattomia moniosaisia joista tunnen syyllisyyttä ja silti tuntuisi aliarvostavalta käydä kommentoimassa vaan että rakastin tätä kovasti. Mä siis epäilen että jos oma ficci on pitempi ja sitä suositellaan siitä on oikeasti tykätty vaikka se on aina ihan kauheaa jos joku suosittelee. ;D ;D

En tiedä miksi sekä positiivinen että negatiivinen kommentti tuntemattomalta on kauhistus. En osaa selittää sitä millään järjellä. Varmaan jollain psyykkaamisella siitäkin pääsisi eroon.  ;D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #715 : 27-04-2022, 10:37:36 »
Lainaus
En tiedä, onko yksi syy älypuhelimet. Onko se niin, että puhelimella tulee luettua, mutta ainakin pidemmän viestin kirjoittaminen puhelimella kannettavaan verrattuna onkin sitten jo hankalampaa, ja sitten jälkikäteen ei tule jätettyä enää kommenttia?

Floodaan tätä topicia mutta ei se haittaa näin pienellä käyttäjämäärällä mutta kun jäi yksi asia kommentoimatta eli toi älypuhelimella lukeminen. Työmatkojen takia tulee luettua puhelimella, nykyään aika paljon tulee yksäreitä läheteltyä puhelimella ja mulla on ficcien alkujakin puhelimella - todella hyvää draamaa - tulee ihan mieleen vanhat ajat kun tuli kirjoitettua vihkoon - sitä laatua ne tekstit.  ;D Mutta jotenkin julkisia ficcikommentteja ei oikein kehtaa laittaa puhelimella ja sitten usein käy niin, että kun menee töistä kotiin, ei edes tule konetta avattua niin kommentointi jää. Mä tykkään myös kommentoida uusiksi tekstit, joita olen betannut tai päässyt lukemaan etukäteen, koska ne on poikkeuksetta sellaisia mistä itse tykkään (kai kaltaiset lukijat/kirjoittajat sitten löytää toisensa), mutta joskus siihenkin menee pitkään, jos on pitempi teksti ja paljon sanottavaa.

//Tuosta Raapalejuoksusta tänne piti sanoa jo aiemmin, että muuten ehkä laittaisin, mutta kun tuntuu, että noista haasteista sun muista ollaan usein niin mustasukkaisia, jos vähänkään samanlaista tulee toista ja varsinkaan jonnekin muualle niin en halua synnyttää tilannetta että tänne hyökkää joku meidän kimppuun, koska ollaan käytetty jotain, mikä on yksinomaan Finin oikeutta käyttää. Toki voisi kysyä haasteen tekijältä suoraan, mutta en tiedä riittäisikö se sitten Finin ylläpidolle. Jonkun vastaavan kirjoittamistopicin tänne voisi kyllä tehdä, vähän erilaisella idealla ja ehkä jonkun sellaisen missä ei olisi samalla tavalla aikarajaa, ettei tarvitsisi hätäillä siihen kirjoittamisen kanssa.

Mua vähän sapettaa, että eilen kirjoitin töissä ja otin sen gmailiin luonnokseksi, kun Drive on oikutellut kirjoittamisen kanssa niin eipä ole gmailissa mitään tallennettuna sitten parin viikon takaisen, vaikka ilmoitti että tallennettu. Että kiitos vaan gmail ja Drive ja se siitä eilisestä kirjoittamisesta. Luulisi että nykyaikana toimisi jo paremmin se että vaihtaa konetta, mutta ei näköjään kun ei päivity dokumentit kun vaihtaa konetta. :P Ei jaksaisi aloittaa taas alusta tai keksiä pyörää uudestaan ja alkaa käyttää muistitikkua.  ;D :P Taitaa olla paras keino se, että kirjoittaa tekstin itselleen yksärinä. Mulla on jo kohta miljoona conflicted kopiotakin, mutta silti mikään ei ole viimeisin. Pieni ketutus tähän huimaan tekniseen suorituskykyyn.
« Viimeksi muokattu: 28-04-2022, 08:10:03 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #716 : 11-05-2022, 18:03:43 »
Huomasin vasta nyt tuon, mitä Liz olit päivittänyt tuohon edelliseen viestiin. Eikö tuollaista raapalejuoksua voisi perustaa tänne, vaikka Finissäkin on? Eihän se ole mitään sieltä pois, mutta onko tosiaan niin, että sitä ei katsota hyvällä? Olisiko sellainen raapalejuoksu kiva, jota voisi jatkaa, kun siltä tuntuu, ja tosiaan ilman aikarajaa? :D Vai meneekö se liian samanlaiseksi?

Tosi ikävää nuo tallennusongelmat, ihan hirveä harmi. Minulla varmaan menisi usko ihan totaalisesti, jos teksti häviäisi. :'( En tiedä, jaksaisinko edes yrittää kirjoittaa uudelleen. Mä kirjoitan Wordillä ja tallennan tiedostot koneelle ja kopiot aina välillä muistitikulle. Onko sulla joku syy, että et ole halunnut tehdä niin?

Tulin muuten alunperin kirjoittamaan tänne viestiä, että olen lukenut teidän raapaleitanne Finissä ja tykännyt kovasti! Ihania nuo Fiorellan HP-raapaleet, jossa Harry suri sitä, ettei älynnyt käyttäää Siriuksen kanssa peiliä. Minäkin ajattelin sitä silloin 5. kirjaa lukiessani, että voi miksi ei? Ja tuo Remuksen Tonksille tuoma gerbera oli ihana! :D Tänään viimeksi nauroin ääneen, kun luin Lizin kirjoittamana Connorin munien raapimisesta. Onko sillä tosiaan sellainen tapa toimittajien edessä, vai oliko tuo ihan puhtaasti mielikuvituksen tuotetta? ;D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1013
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #717 : 11-05-2022, 18:54:07 »
Meillä itse asiassa oli vähän vastaava raapaleketju mielessä, ja kysyin sitä vielä Kaarneelta, eikä hänellä ollut mitään estettä, joten Liz kyllä sen jossain vaiheessa tänne laittaneekin. 😊 Vähemmillä säännöillä tosin kuin Finissä.

Ja kiitos raapalekommenteista! Toivottavasti se ketju vielä pysyisi, mutta tuntuu kyllä, että sitä päivittävä väki sen kuin vähenee... Mutta tuo on minulle hyvää harjoitusta lyhyeen kirjoittamiseen!

Tänään viimeksi nauroin ääneen, kun luin Lizin kirjoittamana Connorin munien raapimisesta. Onko sillä tosiaan sellainen tapa toimittajien edessä, vai oliko tuo ihan puhtaasti mielikuvituksen tuotetta? ;D
Kauheaa kyllä, sillä todella on sellainen tapa!! ;D Ollaan vitsailtu siitä, että sillä (ja myös Leonilla) käy käsi välillä pöydän alla rapsuttelemassa, ja ne hieroskelevat ja rapsuttavat muutenkin joka paikkaa, kun niitä haastatellaan. Kerran katsoin, kun yhtä haastattelua kuvattiinkin sivusta, että sinnehän turvakahvaan se Connorin käsi lipsahti. ;D Ja tuo uusi raapale perustuu tämän aamuiseen haastatteluun,  jossa se tavoistaan poiketen puristi toisella kädellä rannettaan oikein rystyset valkoisena, mikä herätti minussa ajatuksen, että äiti on sanonut, että nyt poika pidät ne kädet poissa housuistasi! Vaan kuinka siinä kohta kävikään... ::)
« Viimeksi muokattu: 11-05-2022, 19:58:02 kirjoittanut Fiorella »

Lizlego

  • Vieras
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #718 : 11-05-2022, 19:08:14 »
Tää on edennyt sen verran eteenpäin että kysyttiin tai siis Fiorella kysyi mun luvalla olisiko Kaarneelle ok jos samankaltainen juttu olisi täällä. Mä ajattelin itse vähän vähemmän rajoittavaa juttua niin että ficletit olisi myös sallittuja ja jos porukka haluaa niin myös kommentit jos se onnistuu tappamatta ketjua. Miten vaan ihmiset haluaa.

En mä perusta ehkä mitään ennen kuin joku muu vielä sanoo sanansa tähän asiaan.

Fiorella vastasikin tuohon munienraapimisasiaan. Turvakahva-sanasta saan kiittää myös Fiorellaa kuten koko ideasta. Kyllä noista lehdistötilaisuuksista on irronnut jo niin paljon hupia. ;D

Inspiraatiosana voisi olla kiva. Tai joku vastaava mikä tekisi jutusta interaktiivisen. Mietin myös sellaista että jos ei kukaan muu ole kirjoittanut tietyn ajan sisään sama kirjoittaja voisi jatkaa. Tää on ihan mun oma lehmä ojassa ettei siinäkään tapauksessa tarvitse tehdä omaa raapaleketjua.
« Viimeksi muokattu: 11-05-2022, 19:11:43 kirjoittanut Voldemort »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kirjoittajien offtopic
« Vastaus #719 : 12-05-2022, 01:38:45 »
Voihan turvakahva!  ;D ;D ;D

Raapaleketju ihan missä tahansa muodossaan olisi mahtava! <3 Mie oon huono raapaleissa, mutta nyt kun on vihdoin viimein aikaa rakkaalle harrastukselle, niin sitäkin voisi yrittää.


zilah