Kirjoittaja Aihe: Masennusarkisto  (Luettu 78204 kertaa)

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #60 : 21-12-2011, 10:05:09 »
culliina, mulle tulee mieleen, että onkohan ystäväsi kenties kärsinyt masennuksesta? Masentunut ihminen saattaa kokea toisinaan kaiken, myös yhteydenpitämisen ystäviin, ihan ylivoimaisen vaikeaksi. Jopa kirjeeseen vastaaminen saattaa tuntua ylivoimaiselta. Samoin nuo kaikkien nettiprofiilien poistamiset vois viitata siihen, että ystäväsi on eristäytynyt aika lailla kaikesta ja kaikista.
Culliina, kuulostaa huolestuttavalta. Tuskin kaverisi facebook-tiliä poistettaisiin, jos hänelle olisi tehty jotain - kyllä hän on sen itse poistanut. Varmaan pitää vaan jotain nettitaukoa, niin kuin Fiorellakin sanoi. Aika epäkohteliasta kyllä huolestuttaa sua! Toivottavasti hänestä pian kuuluu jotain. Voithan lähettää toisen kirjeen ja pyytää pikaista yhteydenottoa.
Olen samaa mieltä kuin Lavande, itse hän on tilinsä poistanut. Kannattaa tosiaan lähettää toinen kirje jossa kerrot kuinka kovasti huolestuit ja pyydät lähettämään edes jonkinlaisen elonmerkin itsestään.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #61 : 22-12-2011, 17:48:39 »
Tuplapostaan, mutta pakko päästä avautumaan. Näin joulun alla tuntuu vain niin surulliselta, kun ystävät on hylänneet. Ei toki kaikki, mutta on ollut jotenkin järkytys todeta, että niille kaikkein vanhimmille ystäville on mun sairauteni ollut selvästi liikaa. Ainoa mistä ne on kiinnostuneita, on se kun en käynyt rippiäisissä/lakkiaisissa/kissanristiäisissä. Kertaakaan nämä ihmiset ei ole kysyneet miten minä voin. Edes hyvän joulun toivotukseeni ei vastata. :'(

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #62 : 23-12-2011, 13:48:08 »
Kurjaa tuollainen, Nappeli. :( Toivottavasti lähipiirissäsi on kuitenkin sellaisiakin ihmisiä, jotka pysyvät rinnalla myös huonompina hetkinä.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #63 : 23-12-2011, 14:09:09 »
Nappeli, vaikea se on pysyä sun kanssa missään kun sä et ole vastannut puhelimeenkaan ikuisuuksiin. Joo, tiedän että sairaus on selityksenä, mutta ei kaikkien pälli kestä sitäkään että ikinä ei vastata. Oletuksena on silloin että ne muut on terveitä, mutta onko ne ja kestääkö kukaan terveenä kun yrittää välittää, mutta siitä ei ole mitään muuta kuin tuskaa? Ja mä en nyt puhu itsestäni, koska mä olen totaalisen empatiakyvytön ihminen, mutta ei ne kaikki ole karkottuneet varmastikaan pelkästään sairauden takia vaan siksi, että on omakin terveys vaarassa siinä kun sä et ikinä itse vastaa. Etkä muuten säkään ikinä kysy että miten sun kaverit voi. Tai en mä tiedä, ehkä sä muilta kysyt ja mä oon poikkeus. Niin se taisi olla, mutta jos sä vastaat niille kerran vuodessa, niin ei ne tiedä enää mitä ne sulle sanoisi ja jos et sä anna mitään selitystä itse, ne jää väärään luuloon ja toisaalta toi sun sairaus on hyvä syy itsesääliinkin, mutta muutkin säälii luultavasti itseään vaikkei niillä olisikaan diagnoosia. Ihmiset kun on pääsääntöisesti hyvin itsekeskeisiä. Ehkä ne ei siksi kysy nekään, että se on vaikeaa kysyä ja helpompaa olla kysymättä ja ehkä niilläkään ei mene hyvin.

//Hmm... kuulosti liian aggressiiviselta, mutten jaksa korjata kauniimmaksi, koska olen laiska paska, ahdistaa koko vitun joulu, en ole toivottanut kenellekään hyvää joulua eikä kukaan ole toivottanut sitä minulle lukuun ottamatta veljeäni enkä nyt jaksa kyllä itkeä sitäkään ettei kukaan toivota hyvää joulua, koska mäkään en toivota. :D Joulu on kaunis, mutta henkilökohtaisesti ihan niin vitun sama. Kunhan nyt vaan menisi tämä joulu ohi. Vau, pitäisi ehkä hankkia lääkitys. LOL en jaksa ja nyt on luntakin niin menen tekemään lumiukkoja sen sijaan. Hyvää joulua vaan kaikille! ;D
« Viimeksi muokattu: 23-12-2011, 14:19:37 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #64 : 23-12-2011, 14:57:03 »
Näiden minut hylänneiden henkilöiden syyt johtuvat puhtaasti siitä, että olen ollut kyvytön osallistumaan niinkin tärkeisiin velvollisuuksiin, kuin heidän lastensa rippijuhliin. Minä ymmärrän täysin sen, että muhun on vaikea pitää yhteyttä ja suurin osa onkin lakannut pitämästä, mutta sitä en ymmärrä miksi pitää suuttua ja vihotella sairaalle ihmiselle? Kyseiset henkilöt tietää mun olleen tänä vuonna kuukausia sairaslomalla ja he tietävät myös mun työmoraalini. Siinä pitäisi jo yksistään olla yhtälö josta kyseisten henkilöiden pitäis pystyä päättelemään, että mun tilanteeni on ollut hyvin huono. Onneksi on pari aika lailla saman läpikäynyttä ihmistä, jotka ei painosta, eivätkä syyllistä, eivätkä muutenkaan odota/oleta mitään. Nämä ihmiset tulevat kylään isompia ilmoittamatta ja mitään sen kummempaa vaatimatta. Minä saatan olla sätkyn saanut, mutta ei ne sitä ihmettele, sanoo vain että kyllä se siitä. <3 Se vain surettaa, että just ne, jotka mut parhaiten tuntee on hylänneet. Ne suhtautuu tähän kuin henkilökohtaiseen loukkaukseen heitä kohtaan. Liz, ihan kuin sun äitisi sun mummoasi kohtaan.

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #65 : 23-12-2011, 16:40:40 »
en ole toivottanut kenellekään hyvää joulua eikä kukaan ole toivottanut sitä minulle lukuun ottamatta veljeäni enkä nyt jaksa kyllä itkeä sitäkään ettei kukaan toivota hyvää joulua, koska mäkään en toivota. :D
Hyvää joulua!  :)

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #66 : 24-12-2011, 00:30:42 »
Oonpas toivottanut, Liz! Mut toivotetaan nyt vielä

koko FiFille mukavaa/ärsyttävää/jonkinlaista/yhdentekevää joulua! \o/


...masennusarkistossa ;D
Fifi-ficitLJAO3

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #67 : 24-12-2011, 02:38:18 »
LOL, joo, masennusarkistossa on just hyvä. Joulua itse kullekin säädylle!!

Poissa Mando

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 24
    • Tumblr
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #68 : 24-12-2011, 12:09:28 »
Mietin jo, että missä täällä sitä joulua toivotetaan, mut täällä! ;D

Jooten
Hyvää joulua kaikille!
 ;D

- Mando

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #69 : 11-01-2012, 20:46:14 »
Lidlissä ei myydä marsipaania alaikäiselle. Ei mulla muuta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #70 : 12-01-2012, 00:15:20 »
Lidlissä ei myydä marsipaania alaikäiselle. Ei mulla muuta.

Ei myydä marsipaania alaikäiselle? :o Miksei?

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #71 : 12-01-2012, 06:39:00 »
Kaveri ihmetteli samaa myyjän kanssa, kun kone rupes pyytään papereita. Kysyivät myymäläpäälliköltä (vai mikälie) ja syy on kuulemma se, että jonkin aineen valmistukseen on käytetty alkoholia, vaikka sitä ei itse marsipaanissa olekaan -.-' eli marsipaani on nykyään vapputorvea ja kivääriä vaarallisempi. Huoh tätä maailmaa. Pitää näköjään hommata diileri, että saa syödä marsipaania :P

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1099
  • Kemiat kohtaa
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #72 : 12-01-2012, 08:04:25 »
Lidlissä ei myydä marsipaania alaikäiselle. Ei mulla muuta.
Sitä on selvästi liikkeellä. Alkosta ei myydä viiniä täysi-ikäisille. Mulle ei myyty Alkosta viiniä uudenvuoden aattona, vaikka olin selvinpäin ja paperit ja kaikki kunnossa. Mulla oli mukana täysi-ikäinen ihminen, joka yritti ostaa viiniä myöskin, mutta sen henkkarit oli vanhentuneet tänä syksynä, eikä siksi kelvanneet. Mä en oo tiennytkään, että ihmisen ikä muuttuu miksikää, vaikka henkkarien päiväys vanhenee. Myyjä perusteli päätöstään sillä, että vanhenneella ajokortillakaan ei saa ajaa. No haloo, ihmisen ajokyky voi kyllä muuttua ja tulla sairauksia ja vaikka mitä, mutta kyllä se ikä pysyy ihan samana! Muhun suhtauduttiin sen jälkeen niin kuin ihmiseen, joka hakee alaikäiselle, eikä mullekaan myyty mitään. Hyvä etteivät poliisia soittaneet.  :o

Ai niin, Oulssa Järvikioski-nimiseltä grilliltä ei myydä tupakkaa norjalaisille.  ::)
« Viimeksi muokattu: 12-01-2012, 09:09:28 kirjoittanut Nappeli »

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #73 : 12-01-2012, 10:02:45 »
^Miks ihmeessä sulle ei sitten myyty? En ymmärrä. Tostahan vois tehdä vaikka valituksen. Ja aika rasistista toi norjalaistouhu, vaikka ei sille voi kuin nauraa ;D

Toi marsipaani oli vain niin naurettavaa! K- & S-kaupoista voi ostaa liköörikarkkeja ja niissä on alkoholia oikeesti, vaikkakin ihan vähän vain. Ja sitten Lidli ei myy marsipaania alaikäisille, koska siinä ei ole alkoholia! Ärgh, mikälie idiootti siellä on tämän päätöksen takana. Muutenkin kaikki ikärajat on ihan naurettavia; ilmapallot on K13 (siihen voi tukehtua), vapputorvi K15 (kai senkin voi kurkkuunsa tunkea) ja vielä tähtisädetikutkin! Eli päättäjien mielestä vapputorvi, mopo ja kivääri (/ aselupa) on yhtä vaarallisia kaikki? Tästä en sitten oo ihan varma, mutta kaverin mukaan Pieni talo preerialla -tv-sarjakin on nykyään K18 -.-' kyllä, traumaattista aikuisviihdettä, ehdottomasti.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1014
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #74 : 14-01-2012, 22:16:37 »
Tuo lastenohjelmien luokittelu K-18 -leimalla siksi että päästään läpitarkastamisen vaivasta, on jotain suorastaan naurettavaa. Minusta silloin pitäisi olla joku lisämerkintä, joka kertoisi että ikäraja tulee siitä, että sitä ei ole tarkistettu, eikä muusta. Mutta ei kyllä ole mitään järkeä noissa myymättömyysjutuissakaan. Maalaisjärki tuntuu olevan pahan kerran hukassa. ;)