Kirjoittaja Aihe: Masennusarkisto  (Luettu 78875 kertaa)

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #180 : 17-10-2012, 11:02:54 »
Aa, no sitten hyvä että on vaalit ja vaalityötä taatusti riittää. Jos ei siellä kylliksi, niin tule tänne auttamaan tovereita :)

"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #181 : 17-10-2012, 17:25:16 »
Tämä ei oikeastaan kuulu masennusarkistoon, mutta koska täällä ei ole ahdistusarkistoa ja koska minun nyt vaan täytyy päästä jonnekin sanomaan tämä, niin olkoon sitten täällä. Minua ahdistaa, kun minulla on jo jonkin aikaa ollut Suuri Puoluekriisi menossa. En voi edes puhua asiasta kenenkään kanssa, koska kaikki joko kuuluvat johonkin puolueeseen itse ja reagoivat siksi tavalla, joka ei lainkaan edesauta asiaa tai eivät ole kiinnostuneet puoluepolitiikasta eivätkä siksi ymmärrä, miksi kehitän Suuren Kriisin asiasta. Nyt kunnallisvaalit repivät asian taas esille ja olen yrittänyt pitäytyä vain ja ainoastaan järjestöpuolen asioissa, mutta se vaan ei ole kovin helppoa kun kaikkien panosta tarvittaisiin taas vaalityössä.


// Ja nyt kun minä kirjoitin tämän, näyttää tämä juuri niin pahalta kuin pelkäsinkin ja argh, kriisikriisikriisi.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1018
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #182 : 17-10-2012, 23:03:10 »
Liz, tsemppiä sinne. Oletko siis oikeasti mukana vaaleissa, vau. :) Sehän jo itsessään on enemmän kuin mitä moni tekee. Tämä syksyn tulo vain kerta kaikkiaan uuvuttaa kenet tahansa. Minäkin kaivelin jo kirkasvalolampun kaapista että ylipäätään pysyn hereillä!

Gwyn, juttele minulle, minä en ole minkään puolueen puolella ja vähän kaikkea vastaan. ;) Olen tosin vähän epälooginen keskustelukumppani tässä aihepiirissä mutta ainakin voin kuunnella puolueettomasti, kun oma mielipiteeni on vain minun omani eikä liity mihinkään poliittiseen taustaan.

// (Ai niin, minä täsmään tuohon mainitsemaasi osioon jotka eivät ole kiinnostuneita politiikasta, mutta ainakin tulin uteliaaksi tuosta sinun kriisistäsi, jos nyt ei politiikka itsessään kiinnostakaan. ;) )

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #183 : 18-10-2012, 00:16:28 »
Gwyn, mitä ihmisiä sun ympärillä oikein on, jos ne ei ole kiinnostuneita sun puoluekriisistä, vaikka itse kuuluisivatkin puolueeseen? ;D Mua kiinnostaa tosi paljon sun puoluekriisi ja ennen kaikkea se, että miksi se on kriisi ja mistä se johtuu, että sä et osaa päättää vai onko kyse siitä, että sä et halua päättää? Onko yksikään puolue hyväntuntuinen vai onko vaihtoehtoja liikaa? Tähän mennessä itse olen ollut tyytyväinen puoluevalintaan asiapohjalta, mutten kyllä pidä mitään koskaan kiveen kirjoitettuna.

Fiorella, joo olen mukana vaaleissa. Joudun jatkuvasti ohittamaan vaalitauluja, joissa oma kuvakin pällistelee, mutten ole kyllä kovin aktiivisesti haalinut äänestäjiä, joten epäilen että äänisaalis voi jäädä aika vähäiseksi. (Minä ja ehkä pari kaveria, mutta sekin olisi eteenpäin :D). Mä päädyin jotenkin yllättäen mukaan, kun en ole niin kauan muutenkaan toimintaan osallistunut, mutta olen ihan tyytyväinen jo siihenkin että tästä kertyy ylipäätään itselle hyvää tietoa siitä, miten asiat pyörii ja toimii käytännössä. Sitä paitsi ei tarvitse enää yksin valittaa, kun on ympärillä muitakin ja sitä paitsi vielä ihmiset keksii, että asialle voidaan yrittää tehdä jotakin. ;D Askel eteenpäin pelkästä valittamisesta, vaikkei se aina toimintaan johdakaan.
« Viimeksi muokattu: 18-10-2012, 00:20:06 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #184 : 18-10-2012, 11:58:04 »
Liz ja Fio, ei kyse ole siitä, etteikö ympärillä olevia ihmisiä kiinnostaisi mun kriiseily. Mutta on asioita joista ei vaan voi puhua puolueväen kanssa ja jotka kuulostavat vaan idioottimaisilta niiden korvaan, jotka eivät ole puoluepolitiikassa mukana. Mistä ei voi puhua, siitä täytyy vaieta, vai miten se menikään. Politiikka saa ajatukset solmuun, varo vaan Liz! Niin ja tsemppiä vaalityöhön ^^ Ei tässä ole kuin puolitoista viikkoa enää, onneksi!
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #185 : 18-10-2012, 12:02:51 »
Nyt mä olen jo niin kiinnostunut asiasta, ettei mitään rajaa.  ;D Kaikesta voi puhua. Voi olla, että mä olen väärä ihminen puhumaan, koska en mä koe mitenkään olevani johonkin rajoitettu ja rajattu vain sen takia, että kuulun puolueeseen, joten mulle nyt ainakin voi puhua.  ;D Ja mä en tarvitse politiikkaa saadakseni aivoni solmuun. Mun aivot on solmussa jo valmiiksi.  ;D

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #186 : 18-10-2012, 13:43:53 »
Kyllä tuo Gwynin Suuri Kriisi kiinnostaa jo muakin, vaikka politiikka itsessään ei välttämättä ole se mun aihe. ;)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #187 : 18-10-2012, 14:06:30 »
Mä alan jo epäillä, että se liittyy johonkin tosi kammottavaan ja järkyttävään kuten että se on salassa erään nimeltä mainitsemattoman puolueen kannattaja.  ;D Mutta sitä en sano ääneen ja muutenkin pyrin pitämään politiikan poissa Fifistä, etteivät viimeisetkin ihmiset pakene täältä.  ;D

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #188 : 18-10-2012, 14:11:42 »
Mä alan jo epäillä, että se liittyy johonkin tosi kammottavaan ja järkyttävään kuten että se on salassa erään nimeltä mainitsemattoman puolueen kannattaja.  ;D
Ei kai nyt sentäs sitä... ;D Heha, näin politiikastakin saadaan mua kiinnostavaa!
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #189 : 18-10-2012, 14:26:27 »
Hitto, malla, sä oot nero! Mä tiedän, oi mä niin tiedän, mitä mä seuraavaksi kirjoitan! ;D Nyt mä keksin millä mä saan itseni kiinnostumaan originaalin kirjoittamisesta. Huono vaan, ettei ehtinyt näihin vaaleihin, mutta seuraaviin on neljä vuotta aikaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 18-10-2012, 14:28:18 kirjoittanut Lizlego »

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #190 : 18-10-2012, 14:35:14 »
Tyhmä kun saapas mä lähinnä olen, mutta kiva jos siitäkin irtoaa inspiraatiota. ;D No mutta, neljässä vuodessa ehtii ainakin pohjustaa ja hautoa toinen toistaan parempia ideoita originaaleihin! x)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #191 : 18-10-2012, 15:38:58 »
Neljäs vuodessa voi jopa ehtiä saamaan jotain aikaan.  :P Tarkoitan, että jos esimerkiksi kirjoittaisi jotain originaalia, voisi ehtiä saada jotain valmiiksi ja sitä kautta (kenties kyseenalaistakin) nimeä.  ;D

Poissa malla

  • superhessu
  • Viestejä: 742
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #192 : 18-10-2012, 15:52:12 »
No mutta, oli se huomio sitten kyseenalaista tai ei, niin ainakin varmasti uteliaisuutta herättävää... ;)
Papin aamen ei tee kenestäkään toisen itsestäänselvää omaisuutta.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #193 : 18-10-2012, 16:18:28 »
Joo, ja tarkoitus olisi olla samalla myös kuitenkin tiedottava. Kaunokirjallisuuden muotoon puettu fakta joistain asioista tai toimintatavoista voisi toimia paremmin kuin vain asioista paasaaminen. Ainoa huono puoli mun suunnitelmassa onkin sitten se, että se menee kyllä varmasti niin pahasti keittiön puolelle että riistäytyy ääliömäisyydeksi. No, sille ei mahtaisi mitään jos niin kävisi. Tätä pitää kuitenkin ehdottomasti työstää, koska paras vaaliase, mitä mä keksisin itselleni olisi kirjoittaminen, mutta asiatekstini on kuivaa kuin Sahara enkä tykkäisi tehdä vaalityötä pelkästään julistamalla mielipiteitä, vaikka tykkään väitellä.  :P

Poissa Gwyneth

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 168
Vs: Masennusarkisto
« Vastaus #194 : 18-10-2012, 16:50:37 »
Liz, ei ihan niin pahaa, mutta pahaa kuitenkin. Malla, tää on oikeasti vain salajuoni, jolla saan vedettyä sutkin mukaan sellaiseen keskusteluun, jonka tarkoitus on saada sut mukaan puoluetoimintaan ^^

Liz, mä toivon että tuo tarkoittaa, että ryhdyt siihen mitä me joskus suunniteltiin pienellä porukalla, muttei koskaan toteutettu. Politiikka ei ole jotain elämästä ja arjesta irrallista omaa mystistä todellisuuttaan, vaikka nykyään kun harva toimii puolueissa ja puolueet kuitenkin ovat keskeisiä toimijoita politiikassa, tuntuukin usein siltä. Mutta fiktion ja viihteen muodossahan politiikkaakin pitäisi tarjoilla ihmisille - mun käsittääkseni sellainen jäi Suomessa vähän pois muodista silloin, kun 70-luvulla asia vedettiin hieman erikoisiin mittasuhteisiin ja taiteilijoiden urat katkesivat väärään puolekantaan. Ainoa hyvä uudempi poliitiikkaa avaava sarja minkä tiedän, on Ihmisten puolue. Loistavat hahmot, mielettömän hienoa dialogia ja mun mielestä ainakin tosi toimiva konsepti. Olin odottanut siihen jatkoa jo tosi pitkään, mutta Säkkijärven näyttelijäkin taisi kuolla jo, joten ehkä se nyt vaan sitten jää siihen. Sääli.
"We were addicts of ideology. A fatal drug, worse than heroin. A few cubic centimetres of it and you're done for life." ~ Franceschini.