Kirjoittaja Aihe: Kuka? Mikä? Missä?  (Luettu 35819 kertaa)

Poissa Kani

  • touché
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 121
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #105 : 22-11-2012, 15:46:15 »
Yellow~

Kani täällä, ikää löytyy 19 vuotta (parin viikon päästä 20, kääk). Haaveissa on kirjallisuuden opinnot ensi syksynä, toivottavasti paikka aukeaa. Tällä hetkellä olen työelämävalmennuksessa paikallisessa Kaupunkilehdessä.

Olen hullaantunut corgeihin ja mielelläni vielä joskus sellaisen makkaraisen omistaisin. Netissä häröilyn lisäksi harrastan kanteleensoittoa, kirjoittamista ja lukemista. Joskus tulee jopa lenkkeiltyä tai tehtyä lihaskuntoa. Tykkään näteistä kynsistä, printtihousuista, tennareista, korvakoruista, silmälaseista, croissanteista, viinirypäleistä (ja siitä uudesta viinirypälejogurtista), siitä mille pojat/miehet tuoksuu suihkun jälkeen, mausteisista ja hedelmäisistä hajuvesistä, ksylitolipastilleista ja syksystä. Guilty pleasureni on Cher Lloyd, joka ei edusta ollenkaan sellaista musiikillista tyyppiä, jota tällainen hipster-indie-rokkari normaalisti kuuntelee, mutta on vaan jostain syystä ihan käsittämättömän cool.

Musiikkimakuni käsittää Florence + The Machine:n, 100monkeys:n ja Arctic Monkeys:n sekä monia muita samantyylisiä bändejä/artisteja. Myös Mariska ja Anna Puu ovat kivoja, Erin kanssa.

Kirjoittamisen osalta olen ehkä eniten vihkiytynyt Potter-maailmaan ja originaaleihin. Ensimmäinen OTP:ni oli Ririus/Remus ja muistan vieläkin, kuinka välitunnilla yhden tytön kanssa tappelimme, onko James vai Remus parempi aisapari Siriukselle. Sitten tuli Remus/Lily, Harry/Ron sekä Seamus/Ron ja Neville/Luna, joiden viehättävyys ilmeisesti haihtui pois ajan kanssa. Mielelläni kyllä luen em. parituksilla edelleenkin, mutta en enää itse kirjoita. Tällä hetkellä parituksista kiehtoo edelleenkin kaikkien näiden vuosien jälkeen Sirius/Remus ja sen lisäksi Daphne/Astoria sekä Salazar/Helga. Yleisesti ottaen kirjoitan draamaa, sillä tällaisena draamalaamana en muuta osaa.

Olen brony. Mulla on ponycrush Rainbow Dash-gijinkaan (koska en ole ponyfiili).

Mulla soi päässä Girls Just Wanna Have Fun. (Oh and you're welcome).
« Viimeksi muokattu: 22-11-2012, 15:50:39 kirjoittanut Kani »
You are the result of four billion years of evolutionary success. Freaking act like it.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #106 : 22-11-2012, 18:28:52 »
Tervetuloa, toivottavasti viihdyt täällä ja innostut kirjoittamisesta ja lukemisesta. :) Minustakin corgit ovat ihania ja tykkään Remus/Lilysta vaikka en ole ikinä julkaissut yhtään niistä mitä olen kirjoittanut omalle tietokoneelleni. ;) Tuo brony-termi piti ihan tarkistaa, en ole ennen sitä kuullutkaan. My Little Ponyt eivät ehkä minuun niin kolahda nykyään, mutta silloin kun ne ihan ensimmäiset ponit tulivat niin oli ihan pakko heti saada niistä ensimmäisistä kuudesta yksi. :) Nykyään ponit taitavat olla aika monen suosiossa, olen ihan yllättynyt miten moni niitä nykyisin keräilee.

Nyt vain iloa kirjoittamiseen ja lukemiseen täällä. Ja höpöttelyyn. :)

FacinelliLover4ever

  • Vieras
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #107 : 18-01-2013, 17:34:29 »
Mä olen FacinelliLover4ever (aivan, nimi jota kukaan ei jaksa kirjoittaa  ;D), mutta myös Facinelliksi mua kutsutaan. Ikää löytyy sellaset 13 vuotta ja tuohon lukumäärään olen ihan tyytyväinen, vaikka se joskus kyllä päähän ottaakin :) Foorumeilla olen pyörinyt muutaman vuoden, mutta enemmän tälläsillä ficcifoorumeilla vasta vajaan vuoden. Aika uusi tapaus siis olen ja sen takia ihan keltainen (vai miten se nyt meni?)

Oon pääasiassa koukussa Twilight-ficceihin ja niitä pääasiassa vaan lueskelenkin. Lempihahmo on ehdottomasti Carlisle (viisaimmat varmasti sen nimestäkin jo päätteli) ja parituksista tietenkin Carlesme. Kyllä mä myös jotain HP-ficcejä luen, mutta pääasiassa Twilightin puolelle jää. Vähän aika takaisin uskaltauduin jopa aloittamaan oman raapustuksen ja olen siitä ehkä jopa kielletyn innoissani. Eipä siinä oikein muuta :) kirjottaminen ja ficcien lukeminen on tärkeä osa mun elämää enkä vaihtais sitä mihinkään. Usein soi myös musiikki, kun näille foorumeille eksyn.

Mulla on terävät kulmahampaat, mut mua ei tarvii pelätä ;) kuulostan vaan pelottavammalta kuin oikeasti olenkaan

Poissa Marketta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 32
  • Obstinate, headstrong girl!
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #108 : 22-01-2013, 22:16:27 »
Hyvää iltaa!

Lienee paikallaan minunkin viimein esittäytyä.

Olen vanha kuin taivas. Jos teini-iässäni 1990-luvulla olisi ollut internettejä, olisin taatusti silloin repsahtanut tähän puuhaan, mutta siihen aikaan käytin kirjoituskonetta (älkää hei nuoriso naurako, se oli sentään sähkökäyttöinen!). Ihana ihana opettajani sai minut ymmärtämään, että fiktio ei ole ykköslajini, joten katosin asiatekstin pariin. Yhä edelleen kirjoitan työkseni puhdasta faktaa, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen fiktio houkuttaa. Ja fanifiktio erityisesti, siinä kun ei kaivata alkuperäismielikuvitusta (jota en koe omistavani), vaan olemassa olevien palasten luovaa manipulaatiota (jossa uskon olevani ihan suht koht etevä). 

Vietän reipasta elämää, rakastan mandariineja, suklaata ja skumppaa. Olen mukana noin sadassa asiassa ja käyn ylikierroksilla kiireideni takia. Väitän kuuntelevani punkkia, mutta oikea punkkari tulkitsisi musiikkimakuni löysäksi indie-ininäksi.

Historiallinen fiktio on aina ollut intohimoni. Aikanaan luin kaikenmaailman kaariutrioita, mutta nykyään ne ällöttävät, sillä niissä nykyaikaisesti käyttäytyvä ihminen on isketty historiallisiin kulisseihin. Diggaan aikalaiskuvauksia, joissa maailmankuva ja ihmisluonteet ovat takuuvarmasti mahdollisia. Suurin suosikkini on Jane Austen, jonka naishahmot ovat olleet oman aikansa kapinallisia (toki sisäsiistissä mittakaavassa) ja jonka kieli on leikkisää, napakkaa ja ihanille one-linereille rakentuvaa. Tykkään myös esimerkiksi Wodehousesta ja Bronteista, ylipäätään brittiläisestä, mutta kyllä suomalaisetkin Kivet, rouva Runebergit, Hilja Valtoset ja Juhani Tervapäät kelpaavat.

Suhtaudun yksityiskohtiin intohimoisesti, joten saatan käyttää valtavasti aikaa tutkimalla internetin ihmemaailmaa löytääkseni pienen-pienen tiedonjyväsen (arvatkaa vaan, oliko vaikea selvittää, laittaako rouva Darcy makuuhuoneensa takkaan hiiliä vai puuta..). Vuosien kokemus JAFF-foorumeiden lukemisesta on vain pahentanut tätä addiktiota (onneksi suomesta ei löydy neljännestäkään siitä erikoistermistöstä, jolla knoppailisin, jos kirjoittaisin brittienglantia). Kuten edellisestä voi päätellä, inhoan anakronismeja ja muuta muka-historiallisuutta. Fantsu on sitten asia erikseen, siellä saa revitellä oikein kunnolla. Kun saan Regencystä tarpeekseni, voisin lukea Discworldit uudelleen ja kirjoittaa niiden pohjalta jotain. Tai sitten upota Valtaistuinpeliin. Mutta se ei tapahdu ihan pian, pelkään ma.

Kirjoitan mielelläni tuokiokuvia, joihin tungen pieniä yksityiskohtia, joista rakennan tietoisia kokonaisuuksia (kuinka ihanaa se voikaan olla tiiviin ja suoraviivaisen asiakirjoittamisen vastapainona!). Ja tekstien on oltava pitkiä ja moniosaisia. Otan mielelläni palautetta, kritiikkiä ja kommentteja vastaan. Ja haasteetkin kelpaavat, kunhan genre on sormiini sopivaa (voi kun minua heiteltäisiin esimerkiksi JAFF-aiheisilla one-liner-haasteilla!). Jos joku kaipaa betaa, joka kykenee oikoluvun ohella anakronismien karkottamiseen, minua voi pyytää siihen - aikakausikirjo on vanhalla tädillä ehtinyt kasvaa laajaksi (keskiajalta nykypäivään).

Näköjään tykkään myös sulkumerkeistä (jotka ovat arkisin minulta kiellettyjä).
« Viimeksi muokattu: 29-01-2013, 00:14:19 kirjoittanut Marketta »

Poissa Melizza

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #109 : 14-03-2013, 10:32:07 »
Hei, olen Melizza ja saanut viimein rekisteröidyttyä tänne FiFiin. Ficcejä olen lukenut vuodesta 2006, aluksi Vuotiksessa ja Finissä. Saman ajan olen täyttänyt pöytälaatikkoa omilla teksteillä, mutta olen aina ollut saamaton nettijuttujen suhteen ja toisaalta vähän turhankin perfektionisti kirjoittamisen ja vähän kaiken muunkin suhteen...
Olen 20-vuotias, lopettanut juuri lukion ja täyttänyt kevääni tehokkaasti viimeisillä ylioppilaskokeilla, lääkiksen valmennuskurssilla, partiojohtajakurssilla jne. Harrastan siis partiota sekä kaikenlaista kirjallisuutta. Pidän metallimusiikista ja valokuvaamisesta.
Elämäni menee juuri nyt tosi mukavasti, asun omassa asunnossa ja bestikseni, joka on ollut paras ystäväni 13 vuotta asuu kämppiksenäni koirineen arkiviikot :)
 

Poissa Lavande

  • Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 878
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #110 : 16-03-2013, 01:11:19 »
Tervetuloa kaikki uudet joukkoon :3

Poissa Ikirouta

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 9
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #111 : 03-04-2013, 21:28:54 »
Heipä hei!

Olen siis Ikirouta. Kukaan ei ole koskaan minkään sortin lempinimeä minusta käyttänyt, mutta pidän niistä kovasti ja käytän niitä itse. Ficcien kiehtovaan maailmaan sukelsin ensimmäisen kerran jo joitain vuosia sitten, mutta vasta viime vuoden lopulla loi tunnuksen finiin. Finin kovin riitaisalta vaikuttava ilmapiiri ja potter keskeisyys sai minut hakeutumaan muualle.

Jossakin joku sitten tuli suositelleeksi jotakin ficciä, jonka piti löytyä finistä, mutta joka olikin sitten siirretty tänne ja kappas täältä itseni löysin. (Syyllisiä en muista, mutta jos joku tietää tälläistä harrastaneensa niin saa toki ilmottautua.:)) ) Selailtuani pari päivää fifiä vierailijana ja saatuani paikasta todella positiivisen kuvan,totesin että tännehän voisi rekisteröityä, jos vaikka joskus sattuisin jotakin kirjoittamaan.

Rekisteröityminen tosin oli helpommin sanottu kuin tehty. Ensin netti yhteys pätki niin etten saanut rekisteröityä ja taisin lähettää "hakemuksen" kahdesti. Jäin kuitenkin epävarmana odottelemaan vahvistusviestiä. Vahvistusviestiä ei kuitenkaan pariin viikkoon kuulunut ja päätin jo tulla etsimään sen sähköpostiosoitteen, josta asiasta voisi kysäistä. Yllätykseksini selain oli kuitenkin tallentanut tunnukseni ja salasanani ja päästi minut mukisematta sisään, vaikken koskaan vahvistusviestiä ole saanutkaan. :)

Pitäisi varmaankin mainita jotain myös itsestäni. Jos ette vielä sattuneet aavistamaan, niin olen puhelias ja eksyn helposti aiheesta. Ikää on kertynyt hieman vajaat 16 vuotta ja ainakin tämän kevään vielä majailen Pohjois-Pohjanmaalla. Peruskoulun jälkeen suuntana sitten lukio toisella puolen Suomea. Harrastus taustani on todella kirjava, olen kokeillut yhtä sun toista harrastusta, mutta viisi vuotta harrastettuani yleensä kyllästyn siihen. Vapaa-aikani tuhlaan musiikin, matikan, piirtämisen, lukemisen ja kirjoittamisen parissa. Kirjoittajana en ole kummoinen, johtuen todella lievästä lukihäiriöstä. Varsinkin o ja u sanassa peräkkäin ja pilkut ruukaavat seikkailla jossakin, missä niiden ei pitäisi olla. Äidinkielen opettajani on vaikea ymmärtää, miten voin tehdä täsmälleen samat virheet jokaikisessä palauttamassani aineessa ja esseessä, vaika väitänkin tarkistaneeni ne. Jos näitä sattuu bongaamaan niin toki niistä saa (ja pitää) mainita. Ehkä sitten joskus opin...

Luonteeltani olen iloinen ja huumorintajuinen, vaikka useimmat pitävät minua liian vakavana (minäkö muka?:D) minkäänlaiseen leikinlaskuun. En ole mitenkään herkkänahkainen tyyppi, enkä pure. Ruukaan kertoa asiasta  suoraan siinä vaiheessa, kun loukkaannun jostakin. Olen huono ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla ja vousien varrelle on mahtunut paljon väärin käsityksiä, varsinkin kun noiden hymiöiden käytön perusidea on jossain vaiheessa päässyt livahtamaan ohi.

//Tulin sitten heti todistaneeksi väitteeni todeksi ja mokasin oman nimimerkkini oikeinkirjoituksessa...  :D
« Viimeksi muokattu: 03-04-2013, 21:48:04 kirjoittanut Ikirouta »

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #112 : 03-04-2013, 21:40:44 »
Tervetuloa vaan minunkin puolestani kaikille uusille!  ;D

Marketta: Tervetulloo  mummolinnaan! Et ole FiFissä ainoa joka on vanha  kuin taivas.  ;D Mutta meno pysyy silti yhtä riehakkaana.

Ikirouta: Majailetpa sitte FiFin syntymäsijoilla, niin sanoakseni. FiFin perustajajäsenet ja nykyisetkin adminit löytyvät Pohjois-Pohjanmaalta. Lukihäiriöstäsi sinun ei kannata kantaa murhetta. Jos tarvitset innostusta/sivustatukea kirjoitusharrastukseen, niin täältä löytyy paitsi kannustajia, myös erilaisia haasteita ja beetoja (esilukijoita), kun vaan kysyy. Ja muutenkin täällä saa olla ihan omana itsenään. FiFin adminit näyttävät hörhöilyssä hyvää esimerkkiä...;D



zilah

Poissa phoenike

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 151
Vs: Kuka? Mikä? Missä?
« Vastaus #113 : 10-04-2013, 11:05:44 »
Tulinpa sitten taas pitkästä aikaa muistaneeksi tämän foorumin olemassaolon. Taitaa olla yli vuosi siitä kun viimeksi vierailin. Terveisin nyt jo tukevasti keski-ikää lähestyvä Phoenike joka kirjoittelee edelleen ficcejä englanniksi kun innostus iskee, nyt fandom on Assassin's Creed 2 ja parituksena Ezio/Leo. Erosin viime vuonna pitkäaikaisesta avomiehestäni ja sen jälkeen elämä on ollut ajoittain hyvin kummallista ja ajoittain (kuten ehkä nyt) hiukkasen (tai hiukan enemmänkin) yksinäistä ja masentavaa.

Hämmästelin tuota "Ikirouta" -nimimerkkiä koska olen itse käyttänyt sitä joskus. Tuli olo, että onko paha kaksoisolentoni käynyt täällä kirjoittelemassa omiaan :D Mutta se ei taitaisi sanoa olevansa kuusitoista :)