Originaali > Jännitys & Kauhu

Kevätblues (Helena/Lennu, K-16)

<< < (2/2)

malla:
Mua kans epäilytti alkuun tuo Lennun sukupuoli, mutta päätin mennä stereotyyppisesti miehellä. x)

Tykkäilin tosi paljon tosta alusta, siitä Lennun ja Helenan kohtaamisesta. Kuten jo täällä on mainittu, oli kivan erilaista lukea tämmöisestä ongelmasta naisparilla; hyvää vaihtelua siihen ainaiseen siirappiin. Tuo huoltsikka-kohtaus oli kans kiva, ja avasi vähän Lennun ajatusmaailmaa - piestä nyt oma nainen, jättää se henkitoreisiin, ja olla niin äärettömän huoleton koko hommasta. Kaikki sympatia toki Helenalle, mutta jäi mietityttämään, mikä on ajanut Lennun tuollaiseen tilanteeseen alunperin...

Murre ja slangi sitoutuivat tosi hyvin yhteen, ja tykkäsin tosta dialogin rennosta ja aidonoloisesta puhekielisyydestä erityisesti! Vähän jäi häiritteen toi ihan viimeinen pätkä, jossa poliisit herättivät Helenan vaatimalla heti selitystä, se tuli jotenkin niin äkkiä, ja siitä jäi vähän sellainen jenkkileffa-fiilis; anna nimi, me haetaan se heti. :P Äh, hankala selittää taas, mutta jäin vaan pohtimaan, että jos uhri löydetään tajuttomana paikasta x, liittyykö ensimmäinen kysymys tekijään, ja lähdetäänkö sitä sillä sekunnilla selvittämään.

Kokonaisuutena siis tykkäilin tosi paljon! Muhun aina vetoaa nää synkät, surulliset tarinat.

Kiitokset tästä!

Beelsebutt:
Huij, tämäkin sai vielä kommentin! ;D

Lennusta mä olen ajatellut (muistaakseni) että se oli kamoissaan ja muutenkin psykopaattisuuteen taipuvainen tyyppi. Tarina ei kerro, miten kauan ne on ollut yhdessä, mutta mun mielessäni Lennu on siitäkin ajasta ollut tosi pitkään reissussa. Näillä kahdella on ollut ongelmia ennenkin ja eskaloituminen on saanut Lennun lupaamaan lopettaa (minkä se ehkä tekeekin Helenan luona käydessään) ja silleen. Mulla ei ole huumehiden käytöstä oikeastaan edes toisen käden tietämystä, mutta alkoholismista on ja tiedän, että kännissä ihmisen persoonallisuus voi muuttua täysin erilaiseksi. Tai ehkä samanlaiseksi, mutta jyrkemmillä kulmilla ja pienemmillä estoilla. Se on mahdollisesti ollut pohja-ajatuksena myös tuolle Lennun käytökselle.

Hehe, jenkkifiilis :D Kyllä, olen katsonut paljon jenkkipoliisisarjoja, ehkä se tulee siitä :D Mutta muistaakseni mietin sen niin, että ne ei tiedä onko kyseessä joku paikallinen tuttu vai joku outo ja siinä oli joku sellainen "jos se on joku kuljeksija niin me voidaan vielä saada se kiinni" -tyyppinen ajatus taustalla. Heh :D

Olepa hyvä ja kiitos itsellesi kommentista <3

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta