Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 277533 kertaa)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2175 : 07-06-2022, 23:02:27 »
Onkos pakko jos ei taho? ;D Tuolla voi välttää tekstin nimeämisen ja kaiken sen minkä normaalisti tuottaa tuskaa. ;D

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2176 : 07-06-2022, 23:06:09 »
On pakko! Liz, etkö sä juuri tänään sanonut, että pitkät ficit on Se Juttu? ;D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2177 : 07-06-2022, 23:43:22 »
Toisten pitkät ficit on romaanin korvikkeita ja niitä olisi kiva saada lisää. Mä mietin tänään myös omaa kirjoittamista ja sitä että kirjoittaa jotain vähemmän suurta, koska jos yrittäisi kirjoittaa jotain suurta ja merkityksellistä niin se ei oikein onnistu nykyään. Seurauksena on siis pidempi ficci jossa ei ole oikein isoja juttuja. Alkoi ajatuksena naurattaa, vaikka eipä sillä, mä mielelläni luenkin sellaisia koska ne tuottaa seesteisyyttä.  ;D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1015
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2178 : 14-06-2022, 00:09:05 »
En ole saanut nyt oikein kirjoitettua, mutta onneksi muut sentään ovat! Laitoin kumminkin pari Taikaolento-elokuvia sivuavaa vanhempaa ficciä tännekin, niin on jotain (mahdollisesti) uutta kuitenkin.

Innostuin uudelleenkatselun myötä taas tuosta Taikaolento-elokuvien fandomista, ja tekisi mieli kirjoittaa aiheesta, vaikka ehkä vähän eri hahmoista kuin te. Vinda Rosier kiehtoi minua kovasti kakkosleffassa, mutta uusimmassa hän oli vain lähinnä nätti vierellä kävelijä. Aistin hukattua potentiaalia. Jälleen kerran kiehtovia naishahmoja jätetään pienempiin rooleihin kuin miehiä. ::)

Toki tuossa on mielenkiintoisia miehiäkin, pääparituksen lisäksikin. Minä tykkään Jacobista, joka on aika symppis kaveri. Myös Lisko (Newt) on herttainen ja tässä uudessa elokuvassa veljesten välinen kiintymys tuli ihanasti esiin.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2179 : 15-06-2022, 13:32:43 »
Lainaus
Taikaolento-elokuvien fandomista, ja tekisi mieli kirjoittaa aiheesta, vaikka ehkä vähän eri hahmoista kuin te. Vinda Rosier kiehtoi minua kovasti kakkosleffassa, mutta uusimmassa hän oli vain lähinnä nätti vierellä kävelijä

Kuka tämä henkilö edes oli? Mua elokuvissa aina ärsyttää se, että on niin paljon hahmoja, joista tiedä tai muista ketä ne on.  ;D ;D Mä mietin sitä, että vaikuttaako näyttelijät siihen, että mua ei nappaa niin kirjoittaa Taikaolennot-leffasta niin sanoisin että alunperin vaikutti, koska enemmän kuitenkin kirjoitan slashia ja mä en alunperin tykännyt yhtään tuosta Newtin näyttelijästä (en edes muista tyypin nimeä, mutta oli jossain leffassa, jossa otti mua päähän niin vältin noiden leffojenkin katsomista pitkään.  ;D ) enkä Dumbledoren näyttelijästä (Jude Law'sta mielikuva oli niljakas ja niljakas Dumbledore oli ajatuksena kyllä hilpeä LOL), mutta ei ne katsomisen jälkeen ollut niin ärsyttäviä, että se olisi riittävä syy, joten luulen että syynä oli se, että mä en saanut tarpeeksi irti niistä leffoista. Yhdyn jostain lukemaani ajatukseen, että mä olisin toivonut, että Taikaolennot-leffasarja olisi keskittynyt niihin taikaolentoihin ja ihmiset olisi ollut huomattavasti pienemmissä rooleissa, mutta kai siinä sitten on ollut se riski, että jos ei ole ihmishahmoja riittävästi keskeisissä osissa, leffa ei kiinnosta. Leffoista vaan jää päällimmäisenä se tuntu, että taikaolennoilla on tuossa maailmassa aika paskamaiset oltavat, mutta ei kai sitä voi oikein muuta odottaa, kun ihmiset on läsnä. Jos siis jostain pitäisi kirjoittaa, tekisi mieli kirjoittaa niistä olennoista pyyhkäisemässä ihmiset pois maailmakartalta, varsinkin velhot ja noidat.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1015
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2180 : 15-06-2022, 21:51:42 »
Kuka tämä henkilö edes oli? Mua elokuvissa aina ärsyttää se, että on niin paljon hahmoja, joista tiedä tai muista ketä ne on.  ;D ;D

https://harrypotter.fandom.com/wiki/Vinda_Rosier

Minä kiinnostuin silloin toista elokuvaa katsoessani tästä sivuroolissa olleesta noidasta, jota ei edes mainittu nimeltä. Yleensäkin monesti sivuhenkilöt tuppaavat inspiroimaan minua kirjoittamaan enemmän kuin päähenkilöt. :) Tykkään siitä, että on tilaa omalle tulkinnalle ja silti pysytään canonin sisällä.

Leffoista vaan jää päällimmäisenä se tuntu, että taikaolennoilla on tuossa maailmassa aika paskamaiset oltavat, mutta ei kai sitä voi oikein muuta odottaa, kun ihmiset on läsnä. Jos siis jostain pitäisi kirjoittaa, tekisi mieli kirjoittaa niistä olennoista pyyhkäisemässä ihmiset pois maailmakartalta, varsinkin velhot ja noidat.
Tästä taikaolentojen vallankumouksesta saisi kyllä erittäin mielenkiintoisen ficciaiheen! Koska se jos mikä on todella järkyttävää HP-fandomin sisällä. Kaikki "poikkeava" on heti suoraan pahaa ja arveluttavaa, tai niitä/heitä ei pidetä ihmisten (varsinkaan velhojen) veroisina, ja joko orjuutetaan (kuten kotitonttuja) tai pidetään älyllisesti alempina (kuten kentaurit, jotka puolestaan halveksivat velhoväen ymmärryksen puutetta). Ja jos nyt mennään Grindelwaldin ja Voldemortin aatteeseen, niin alempiarvoiset taiattomat ihmiset olisi saanut myös orjuuttaa tai pyyhkäistä maan päältä.

Jude Law muuten on sellainen tyyppi, että siinä todella joo oli jotain vähän niljakasta, etenkin nuorempana. Tai sitten se vain johtui siitä, että hän teki useita sellaisia roolisuorituksia, joissa esitti niljakasta kusipäätä.  ;) Mutta toisaalta minusta siinä on aina myös ollut jotain tosi hottia.  ;D Tapasin kerran Lontoossa ihan nuoren Jude Lawin näköisen kioskimyyjän (siis niin samannäköisen, että olisi voinut olla läheistä sukua) ja silloin mietin tosiaan, että jos olisin vieraan miehen mukaan lähtevää sorttia, siinä olisi ollut sellainen kandidaatti, jonka olisin itse napannut. No, todellisuudessa vietimme niin tiiviin juttutuokion, että ensin mies unohti rahastaa, sitten kun lopulta tajusin että oli pakko lähteä, huomasin parin korttelin päässä unohtaneeni ostamani postimerkit kassalle! Ja kun palasin takaisin vähän nolona, juttu jatkui vieläkin vaikka miten pitkään, kunnes tuli toinen asiakas ja poistuin haikein mielin. Sitä kohtaamista en kyllä unohda ikinä!  ;D

Mutta tässä Albuksen roolissa Law oli kyllä jotenkin erittäin onnistunut; veikeä, inspiroiva ja söpö. :D

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2181 : 16-09-2022, 15:04:21 »
Onko kukaan keksinyt viisasten kiveä siihen, millä pitää oma mielialansa korkealla kun tekee tai tykkää jostain sellaisesta, mistä kukaan muu ei tykkää/kirjoita/puhu? Se ei nyt tarkoita sitä, ettei kukaan muu lue jotain tekstejä, kun onhan noita mun pätkiäkin täällä luettu, mutta se ei ole yhtään sama asia kuin se, että olisi kiinnostunut samoista asioista. Olen yrittänyt kiinnostua enemmän Pottereista tai mistä hyvänsä, mistä edes joku muu kuin minä tykkään, mutta ei se oikein auta asiaa, kun sillä ei pääse eroon siitä omasta kiinnostuksesta. ::)

Fiorella, sua ei lasketa, koska sä et tiedä lätkästä mitään etkä edelleenkään seuraa paitsi draamaa, mikä on plussaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 16-09-2022, 15:05:58 kirjoittanut Voldemort »

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2182 : 16-09-2022, 22:08:28 »
Minullakaan ei ole sitä viisasten kivea, mutta halusin vain tulla sanomaan, että ymmärrän, miltä susta tuntuu. :) Kai tässä on se, että Suomessa on tosi pienet piirit, mitä erilaisten fandomien maailmaan tulee, ja olisiko se into osalla sitten hiipunut, eikä uusia ole tullut samalla tavalla tilalle. Ei Potter-ficcienkään aktiivisia faneja ole paljon, mutta on sentään muutama, mikä on eri juttu kuin lätkä-RPF:n puolella. Se on tosi harmi. :'(
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2503
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2183 : 17-09-2022, 02:36:02 »
Voehan vitalis! Ei tuo tuntematon tunne ole täälläkään. Kun sitä innostuksen myötä siirtyy kirjoittamaan pieniin fandomeihin, niin näin siinä käy.  :-[

Olen pahoillani, Liz! <3 Sie oot ihana, ja minä tosiaan rakastan sinun nykyisiä tekstejäsi, siinä kuin niitä vanhempiakin. Mutta kaipa se niin on, että sitä myötä kun ikää tulee lisää, jokaisella alkaa olla ne omat kiinnostuksen kohteensa, joita toiset eivät enää jaa. Yhä edelleen luen innolla kaiken mitä kirjoitat, mutta jääkiekko ei vain ole minun juttuni. Silti, yhä edelleen fanitan Super Mariota, koska hän vain on niin ihana ja söpö! <3 Ja pyrin parhaani mukaan fanittamaan muutakin jääkiekkoa. Todellakin lähtisin sinun kanssasi jäkisotteluun, jos vain haluat. <3


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2184 : 17-09-2022, 21:19:41 »
Joo, ei sitä voi ketään pakottaa tai yrittää pakottaa (paitsi ehkä itseään, mutta ei sekään toimi) ketään tykkäämään lätkästä ja nimenomaan vielä NHL:stä. Oon myös yrittänyt innostua Liigasta ja suomalaisista, mutta suomalaiset tulee ehkä jotenkin liian lähelle niin siitä puuttuu osa todellisuuspakoa ja Liigakiekko on niin hidasta ja kaukalo suuri, että se ei sytytä.  ;D.

Ei se vaan auta, mutta näillä mennään,  ;D

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1015
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2185 : 18-09-2022, 22:42:32 »
Näillä mennään, mutta toivottavasti edes vähän lohduttaa, vaikka minua ei lasketakaan lukuun. ;D Ainakin voin intoilla kaverina, vaikka sitten vääristä syistä ja tietämättä mistään mitään.  ;D

Oikeasti, tuttu tunne itsellenikin. Se vain on niin, että aina ei löydy justiinsa samanlaisista asioista innostuvia ihmisiä.

Mutta jos Claude tulee tänne pelaamaan, mennään yhdessä katsomaan ja yritetään päästä juttelemaan. :D Voin harkita (vaikka vähän pitkin hampain) jopa Connoria ja Leonia. ;)

Oon myös yrittänyt innostua Liigasta ja suomalaisista, mutta suomalaiset tulee ehkä jotenkin liian lähelle niin siitä puuttuu osa todellisuuspakoa ja Liigakiekko on niin hidasta ja kaukalo suuri, että se ei sytytä.  ;D.
Minä luulin, että se NHL-pelien kenttä on isompi kuin mitä käytetään Suomessa! Onko suomessa oikeasti isommat pelikentät kuin Amerikassa!?! :o

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2186 : 18-09-2022, 23:43:04 »
Näillä mennään, mutta toivottavasti edes vähän lohduttaa, vaikka minua ei lasketakaan lukuun. ;D Ainakin voin intoilla kaverina, vaikka sitten vääristä syistä ja tietämättä mistään mitään.  ;D

Ei kai sitä voi ihan vääriä syitä ollakaan. Ja sä sentään naurat pöljille ilmeille ja pelitilanteille, mikä on myös hyvin olennaista, mutta sä et silleen ole lätkäfani ja vaikka sulle voi puhua peleistä, sun kanssa ei voi silleen ihkuttaa pelillisiä hienouksia tai miettiä vaikka, kuka olisi pelipaikallaan paras pelaaja sen lisäksi, että pohtisi kuka olisi komein tai jotain yhtä olennaista. ;D

Lainaus
Mutta jos Claude tulee tänne pelaamaan, mennään yhdessä katsomaan ja yritetään päästä juttelemaan. :D Voin harkita (vaikka vähän pitkin hampain) jopa Connoria ja Leonia. ;)


En mä halua päästä juttelemaan kenenkään kanssa. Mulla ei ole niille mitään sanottavaa paitsi että voisin sanoa Leonille parhaiten tähän mennessä muistamani saksankielisen lauseen "Du bist eine Katze" (sinä olet kissa).  ;D Se ei taitaisi arvostaa. En ole myöskään varma, että Claudessa olisi nykyään mitään nähtävää, mutta katsotaan, miten sen kausi alkaa. ;D

Lainaus
Minä luulin, että se NHL-pelien kenttä on isompi kuin mitä käytetään Suomessa! Onko suomessa oikeasti isommat pelikentät kuin Amerikassa!?! :o

On. Euroopassa kaukalo on leveämpi. Katso vaikka itse. Mulle on aina shokki, kun siirryn NHL:stä muihin peleihin niin tuntuu, että kenttä on kauhean iso ja peli paljon hitaampaa. 

https://www.youtube.com/watch?v=BMkwroKSyyc Kärpät-Tappara
https://www.youtube.com/watch?v=qwdtdeu6nfA Oilers-Flames

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2187 : 19-09-2022, 12:39:39 »
Kanadassa lätkäpiirejä ravistelee skandaali, kun Hockey Canada on ryvettynyt paljastuksissa, että ne on käyttäneet jäsenmaksuista tulleita rahoja lätkäjätkien tekemien raiskausten uhrien hiljentämiseksi niin mitä tekee Connor McDavid? No, kertoo olevansa ylpeä kanadalainen ja ylpeä Hockey Canadan edustaja. :o :o :o Oikeastiko noin? En löytänyt tuosta videota, joten en ihan ole varma, että noin se on sanonut, mutta ei hitto, jos on.  ;D ;D Odotan lisää draamaa siihen liittyen.


Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1015
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2188 : 19-09-2022, 14:48:30 »
Connor on vähän pöljä ja siksi juuri sinä siitä tykkäätkin.  ;D

Mutta tuo kohu on jo nyt kamala ja varmasti vain jäävuoren huippu... Apua. Mutta näyttää siltä, että kaikessa urheilussa tapahtuu enemmän tai vähemmän hyväksikäyttöjä. Tuntuu vain suunnattoman röyhkeältä maksattaa toisten törttöilyt nuorilla harrastajilla.  ::)

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2189 : 19-09-2022, 15:51:54 »
Ilmeisesti se on totta, kun nyt vähän googletin niin samalla tavalla tuosta uutisoi useampikin media. Tähän sopisi sellainen facepalm-gif.  ;D ;D Kommenttia on kysytty myös Nathan MacKinnonilta ja Cale Makarilta (joka on näistä mun käsittääkseni ainoa, joka voisi olla jopa osallinen) ja kuinka ollakaan ne selviytyy paljon paremmin.  ;D Voi idiotismi sentään! 

https://edmontonsun.com/opinion/letters/letters-sept-18-taking-issue-with-connor-mcdavids-comments-on-hockey-canada