Kirjoittaja Aihe: Off-topic #2  (Luettu 275327 kertaa)

Poissa Pahatar

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 569
  • Rakkautta vain
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2205 : 26-04-2023, 22:55:51 »
Chuukolle tervetuloa takaisin minunkin puolestani! :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2206 : 27-04-2023, 08:43:00 »
Apua, onkohan mun kommentit siinä joukossa? :-[ Mikä sua niissä eniten ärsyttää?

Ei muistaakseni ole, mutta en voi varmaksi tietenkään sanoa, kun välttämättä en muista sanojaa niinkään kuin sen, mitä sanottiin. Joku noihin hahmoihin liittyvä ihannointi saa mut ajattelemaan, että pitäisi toistaa se, missä ne raiskaa ja pahoinpitelee tai ehkä jopa murhaa, koska se tuntuma itsellä on että tuon tyyppiset tyypit on lähempänä sitä kuin joku keskiverto koululaispoika. Kuvittelevat olevansa kaikkien yläpuolella. Koskelan murhat toi sen mieleen, että ei se ole niin kaukaa haettua. Sirius sai kiksit siitä taistelusta. James ja Sirius varmaan pitääkin Remusta vähän niin kuin aseenaan ja Sirius oli valmis jopa käyttämään sitä sijassaan murhassa, kun tuli tosipaikka. Tosin varsinkin James antaa mulle sellaiset tuntumat, että hän on oikeasti hirviö ja tätä hirviötä Sirius ihailee ja on ihan sen lumoissa. Onko Sirius kirjoissakaan koskaan osoittanut ihailevansa tai rakastavansa ketään muuta kuin Jamesia? Ainakin omaa sukuaan ja perhettään hän halveksui. Mitä jos hänen sukunsa olisikin huomannut tämän epäterveen suhteen, mikä Siriuksella on Jamesin kanssa ja miten James pystyy manipuloimaan Siriusta? Ne voisi ihan hyvin olla murhaajakaksikkokin.  ;D

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2207 : 08-05-2023, 01:07:44 »
Moi Chuuko, hauskaa että tänne aina välillä edelleen löytää joku vanha käyttäjä takaisin.  :D  Kieltämättä täällä tulee välillä aika ulkopuolinen olo, kun ei yhtään välitä NHL:stä.

James/Sirius on sellainen paritus, jossa mulla ei henkilökohtaisesti ole minkäänlaista samastumispintaa, eikä sitä juuri ole tullut luettuakaan. Minun on myös vähän vaikea ymmärtää, että jotkut ilmeisesti ihan tosissaan tykkäävät Jamesista.  ;D  Minusta hän vaikuttaa jonkinlaiselta psykopaatilta, ja olen ajatellut, että se paljonpuhuttu (mutta ei näytetty) aikuistuminen johtui vain siitä, että hän huomasi saavansa enemmän hyötyä ja valtaa esittämällä kunnollista. Nyt kun miettii, niin James ja Sirius pahoinpitelemässä, raiskaamassa ja murhaamassa voisi tosiaan olla realistisempi skenaario kuin harmonisen ystävyyden ja romantiikan kuvaukset, jollaisia ficeissä näkee. Tosin minä en nyt varmaan ole ihan objektiivinen arvioissani, kyllästyin jossain vaiheessa Kelmeihin niin täysin, etten halunnut lukea heistä yhtään mitään ja luovuin omistakin ficci-ideoista, joissa heitä esiintyi. Sittemmin olen todennut, että Sirius ja Remus ovat joihinkin tarkoituksiin käyttökelpoisia, vaikken heistä enää sen kummemmin tykkääkään.  ;D

Meinasin kirjoittaa, että tuollaisen synkemmän kelmificin voisin vaikka lukeakin, mutta totesin sitten, etten kyllä oikeasti enää haluaisi lukea pahoinpitelyistä ja raiskauksista. Valitettavasti en oikein tällä hetkellä halua lukea romantiikkaa ja söpöilyäkään.  :( 

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2208 : 08-05-2023, 07:47:05 »
No hitsi kun te ette sitten puhu mistään muusta kuitenkaan niin jos mä lakkaan puhumasta lätkästä ja änäristä tarkemmin ottaen niin tämä paikka on ihan kuollut ja sitten kun puhuu änäristä saa tuntea syyllisyyttä siitä, että toiset kokee olonsa ulkopuolisiksi. Ei ole mikään hyvä joo, mutta pidetään sitten turpa kiinni ja puhukaa te jostain mikä teitä kiinnostaa! ;D

//Lohdullista etten ole ainoa jota ihmetyttää kelmien suosio. Johtuuko se vaan siitä että se jengi on niin sanottuja hyviksiä ja Sirius ja James on ajateltu Tylypahkan suosituimmiksi pojiksi. Mä en tuntenut niitä kohtaan alunperin ihan niin vahvoja antipatioita kuin nykyään ja varmaan Siriuksen kohdalla suosion selittää karu kohtalo. Jamesin suosiota on paljon vaikeampi ymmärtää kun hahmo näyttäytyy niin negatiivisessa valossa. James pitää omaa pientä hoviaan. Kelmit kuvataan ficeissä tasavertaisena ainakin kolmen kesken Peter jätetään usein ulos ja pois kokonaan ficeistäkin ja häneen kyllä suhtaudutaan ficcarien kesken halveksivasti ja väheksyvästi muutenkin, kukaan ei kai halua nähdä itseään siinä roolissa mutta jos peilaisin omaa lapsuuttani niin mä näen itsessäni paljonkin samaa kuin Peterissä ja tuskin olen ainoa, joka on otettu jostain armosta mukaan johonkin mutta jota on vähän halveksittu ja väheksytty ja jolle on naureskeltu, mutta jonka ei ole oletettu pystyvän vahinkoon. Mua yhä korpeaa se muka nerokas salaisuuksienhaltijan vaihto, kun jos toi nelikko on pyörinyt yhdessä niin ei tarvitseolla nero ajatellakseen että salaisuuksienhaltija on yksi niistä. Sirius ja James oli yhtä fiksun ylimielisiä kuin Voldemort ja osoitti sen oman halveksuntansa ja vähättelyn. Siinä mielessä mua tyydyttää se että Peter tuhosi ne vaikka vain pelkuruudellaan.
« Viimeksi muokattu: 08-05-2023, 09:16:03 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2209 : 08-05-2023, 22:21:15 »
Paquette, olet siinä mielessä oikeassa, että meillä on noista tyypeistä ollut paljon höpöttelyä keskenään ihan erikseen ja sen inspiraation tuloksena on sitten täälläkin yhtä ja toista. Minähän en ole mikään jääkiekkoihminen ollut milloinkaan, mutta Liz on pitänyt huolen sivistyksestäni sen asian suhteen, vaikka edelleen sanon välillä kiekkoa palloksi ja sekoitan iloisesti asioita keskenään. ;D Olen kyllä omalta osaltani koettanut aina avata ajatuksia tekstin taustalla, vaikka minulla ne usein liittyvät somestalkkaus-hupiin. (En siis oikeasti ole muuten mikään somestalkkaaja, mutta aloin seurata, mitä nuo oikein puuhaavat, kun sieltä näkee kaikenlaista rivien välistä.) Tunnustan, että tiedostan näiden juttujen liittyvän vahvasti aiheisiin, jotka eivät varmaan suurta yleisöä kiinnosta, mutta siltä varalta, jos niistä olisi iloa jollekulle muullekin kuin meille, olen pistänyt niitä tänne esillekin.

Sanon tämän ihan siksi, että jos näiden meidän hassuttelujen olisi tarkoitus olla oikeasti inside-juttuja, ei niitä olisi laitettu julki ollenkaan. :) Tarkoitus on, että muut saavat halutessaan liittyä mukaan. Ja meidän osuus ehkä korostuu siksikin, että täällä on ollut muuten aika hiljaista viime aikoina. Mutta ilman sitä tämä olisi kyllä jo lähes täysin hiljentynyt foorumi.

Peterin osalta minua on hämmästyttänyt se, miten paatoksella ihmiset halveksuvat häntä siitä, että hän petti ystävänsä, kun minusta on aivan selvää, ettei ainakaan Jamesilla ja Siriuksella ollut minkäänlaisia ystävyyden tunteita häntä kohtaan. Että siinäkin mielessä ylimielinen asenne kosahti omaan nilkkaan aika karulla tavalla.
Periaatteessahan tuo Kelmien kuvio menee näin aikuisen silmin niin, että James haali itselleen palvovan alaisporukan. Sirius oli ylhäisen perheen syrjitty ja kapinallinen poika, jonka uskollisuuden ja ystävyyden James periaatteessa osti tarjoamalla tälle kodin ja vaihtoehdon perheelle, jossa hän ei viihtynyt. Remus ja Peter olivat todella potentiaalisia koulukiusattuja, jotka saivat turvaa kiusaamiselta alistumalla suositun pojan hännystelijöiksi. Toki pojat olivat kiinteästi yhdessä toimiva porukka, mutta James oli se vallankäyttäjä, joka yllytti ja päätti muiden puolesta. Remus alistui, kun ei uskaltanut sanoa vastaan, vaikka oikeudentuntokin olisi sitä vaatinut, ja Peter puolestaan todennäköisesti ihaili Jamesin valtaa ja pyrki saamaan siitä osansa avoimella palvonnalla. Johon James vastasi alentuvalla kohtelulla, joka ei kyllä ollut aitoa ystävyyttä nähnytkään.  ::)

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2210 : 08-05-2023, 22:39:21 »
Olisi varmaan viisaampi jättää tämä ulkopuolisuusasia sikseen, koska näistä tulee niin herkästi väärinkäsityksiä, riitoja ja pahaa mieltä, mutta ehkä voin luottaa siihen että täällä ei käy niin ja jatkaa aiheesta vielä vähän.
Sen verran vielä lisään tähän, että hienoa, kun tunnet, että täällä pystyy ja uskaltaa ottaa asioita esille ja keskustella ilman, että tarvitsee pelätä väärinkäsityksiä tai riitoja. <3 Pienessä porukassa on minun mielestäni helpompi puhua avoimesti. Ymmärrän sinua hyvin siinä suhteessa, että ei minullakaan ole ikinä juuri ollut Finissä sellaista "sisäpiiriä", ja olen huomannut saman mihin viittasit, että joillakin selvästi on. Täälläkin foorumilla iso osa tuntee toisensa muuten aikojenkin takaa, mutta minä tunnen vain Lizin. Silti pidän kaikkia täällä kirjoittavia yhtäläisinä foorumikavereina.

Jos katsoo vanhoja keskusteluja, sielläkin on paljon ns. inside-juttua tiiviiltä pikkuporukalta, joita täällä on ollut, mutta hyvin tänne on mukaan otettu mielestäni aina - minäkin vain tuppasin mukaan, tuntematta juuri ketään sen tarkemmin, ja mukavaa porukkaa täällä on.

Kun nyt tätä aihetta sivutaan, minusta siinä on aina pieni ristiriita, tai jonkinlainen tasapainon haku, mikä on sopivan kokoinen foorumi tai ihmisryhmä, että keskustelu pysyisi vielä vapaana ja "henkilökohtaisena" höpöttelynä, mutta silti sellaisena, että kaikki ovat tervetulleita mukaan ja yhdessä on kivaa. Vähän niin kuin Finin discordissa, on kivaa, kun on paljon porukkaa, mutta sitten se heti kohta rajoittaa ja hankaloittaa keskustelua, kun jokaista häiritsee jokin asia, jollekulle joku aihe triggeröi, yksi ei tahdo, että hänen aikaan puhutaan aiheesta X ja toinen aiheesta Y. Sitten porukka kuitenkin taas jakautuu ja joku kokee, että jää ulkopuolelle tai että hänen aihe ei kiinnostakaan muita, jotka juttelevat vain jostain ihan muusta, ja niin edelleen.

Toivon, että täällä säilyisi se toimintatapa ja -ajatus, että ollaan porukassa ja höpötellään ja viihdytään yhdessä. :) Kaikki saavat puhua mistä tykkää ja kyllä me niihin todennäköisesti kaikki osallistummekin.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2211 : 08-05-2023, 22:54:49 »
Sitä suuremmalla syyllä pidän jatkossa näistä tyypeistä ja muustakin vaan pääni kiinni. Ei se kohdistettu mitenkään kenellekään muutenkaan vaan enemmän sellaista itsekseen hihittelyä josta ei ole tarkoituskaan saada aikaan mitään keskustelua mutta on tuntunut paremmalta kuin täysin kuollut hiljainen foorumi mut ehkä ei sitten kumminkaan ole.

Tuskin kuitenkaan kokonaan itsekseni hihittelyä kokonaan lopetan, jos täällä ei jotain aktivoitua kaikki järkevämmin huomioon ottavampaan suuntaan tapahdu.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2212 : 09-05-2023, 18:55:16 »
Jos jääkiekko on se, mikä pitää foorumin hengissä niin anna palaa Liz! Ehkä tässä oppii samalla jotain itsekin. Aina tekee hyvää pistäytyä vähän oman kuplan ulkopuolelle.  ;D

Mites toi MM-kisatilanne, eikös nekin ala tässä ihan näillä näppäimillä. Onks Suomen joukkue mistään kotosin, ja ollaanko mitalipeleissä?

Ja entäs euroviisut? Viekö Käärijä koko potin, vai jääkö koko reissu kaalimadonmittaiseksi tähdenlennoksi?   ::)
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2213 : 09-05-2023, 22:07:50 »
Ja entäs euroviisut? Viekö Käärijä koko potin, vai jääkö koko reissu kaalimadonmittaiseksi tähdenlennoksi?   ::)
Luultavimmin jää, mutta ainahan voi silti jännätä.  ;D

Olen nähnyt kerran sen kappaleen, eikä tehnyt suurta vaikutusta, mutta en ehkä olekaan niin euroviisupersoona. Kuitenkin on perinteenä, että katson ainakin sen finaalin sitten.  :) Tietenkin toivon hyvää menestystä, vaikka en ikinä uskokaan, että Suomella olisi suuria mahdollisuuksia, olipa kappale tai esiintyjä sitten mikä tahansa.


Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2214 : 09-05-2023, 22:59:58 »
Mä sitten varmaan olen se viisuihminen tänä vuonna vaikka mä olen kaikelle huono fani, koska mua ei haittaa vaikkei Suomi ei menestyisikään mutta ainakin tuubivideoissa Suomi on monessa mainittu joten positiivista on jo pelkästään se. Toki mä perinteisesti toivon niin lätkässä kuin kuin viisuissa ettei Ruotsi voita. ;D

Katsoin Suomen lätkäjoukkueen kokoonpanon mutta nyt en muista yhtäkään pelaajaa ;D. Suomi on viime aikoina voittanut joukkueilla missä ei ole isoja tähtiä niin hyvin ne voi tänäkin vuonna pärjätä. Kisat alkaa perjantaina.
 

Poissa zilah

  • Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 2498
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2215 : 10-05-2023, 01:44:33 »
Minä en viisuista juuri perusta, enkä jäkiksestäkään ymmärrä juuri mitään. Mutta mitä siitä? Minusta on ihanaa, että täällä ihmiset hehkuttavat omista fanituksistaan. Itsekin haluan osallistua minkä jaksan, vaikka myönnän että nyt on aika raskas ja synkkäkin kausi menossa, eikä aina vaan jaksa tai halua. Mutta sen vähän minkä täällä käyn, niin ilahduttaa katsoa kaikkien muiden hehkutuksia. Kyllä se miekin tästä vielä, niin toivon! <3


zilah

Lizlego

  • Vieras
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2216 : 10-05-2023, 07:36:29 »
Toivottavasti synkät ja raskaat ajat pian helpottavat. Mulla on ollut töiden puolesta tosi raskasta, mutta oma kiva ja sen purkaminen edes jonnekin on pitänyt mielen parempana, mutta ei niiden tarkoitus olekaan oikein ollut herättää keskustelua. Korkeintaan ehkä myötähäpeää ja positiivisemmassa mielessä ilahduttaa, mutta musta on ihan positiivista, että sanotaan, jos siitä sitten jää paska maku suuhun. Se tarkoittaa sitä, että se ei ole onnistunutta toimintaa ja että jotain pitää tehdä toisin, joko selittää asiat paremmin niin että ne aukeavat muillekin tai pitää ne itsellään ja mä tunnustan, että olen ficcienkin yhteydessä todella huono selittämään mitään tai avaamaan asioita niistä tietämättömille niin se helposti johtaa sisäpiiritunteeseen, mitä itsekin inhoan.

Mutta miksi mä nyt törmään videoihin, jotka toteuttaa mun patoumia noin niin kuin loppujen osalta? ;D Onko niitä aina ollut ja mä en vaan ole huomannut vai onko mahdollisesti muillakin sama patouma? ;D En halua spoilata, jos ei joku muista, mikä mun mieliteko on, mutta se on just se, mitä tässäkin tapahtuu. ;D

Lord of the Lost - My Constellation

Siitä huolimatta en haluaisi kyllä oikeasti kirjoittaa sellaista. Sen sijaan tuon alku olisi hienoa ficcikamaa. ;D

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2217 : 10-05-2023, 17:11:09 »
Tsemppiä zilah! Ihana nähdä että pyörit vielä paikalla.  :-*

Itsekään en tuosta Käärijän biisistä, sen sanomasta ja habituksesta henkilökohtaisesti perusta, ja olin aivan järkyttynyt kun valinta tapahtui niinkin selkeällä äänivyöryllä. Mutta tässä kun pikkuhiljaa on alkanut virittäytyä tähän viisufiilikseen, kuunnellut haastatteluja ja tuota yleisön mylvintää turkoosilla matolla, semifinaalissa ja varsinkin jatkopaikan lunastaneiden julkistuksessa, nii pikkuhiljaa alkaa olla semmonen fiilis että ei ne eteläsuomen hotellien varauskalentereiden sulkemisen kanssa silti taidakkaan liioitella.  ::)

Pitänee viritellä kohta puolison läppäri tai edes ipad käyttökuntoon, on nimittäin pikkasen raskas käyttää foorumia pelkän puhelimen kanssa. Pahoittelen noin miljoonaa kirjiitusvrhettö viesteissä.  ;D
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Fiorella

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 1008
  • Hyvän tuulen kotisatama
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2218 : 10-05-2023, 18:09:09 »
Zilah, tsemppiä sinulle ja jaksamista vaikeisiin aikoihin! Toivottavasti pian helpottaisi, ja samoin Lizin työt. Minustakin on ihanaa, että porukkaa on täällä, vaikka jokainen fanittaisi ihan eri asiaa. Yhdessä kuitenkin ollaan! <3

Minullakin on ollut kiireinen vuosi, kun olen opiskellut työn päälle. Mutta elän toivossa, että siitä se helpottaa. Ensi syksynä en kyllä enää ota yhtään lisävalinnaisia kursseja.

Huomenna ranskan koe, ja arvatkaa, olenko yhtään lukenut...  ::) ;D Eipä sillä numerolla väliä ole, mutta olisi tietysti kivempi saada parempi kuin huonompi. Tunnit ja oppiminen ovat olleet tärkeintä minulle. Yksi sellainen voimavara, joka piristi koko talvea!

Poissa Paquette

  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 194
Vs: Off-topic #2
« Vastaus #2219 : 11-05-2023, 01:08:21 »
Minä olen lauantaina Berliinissä ja mietin, voisinko sieltä äänestää Suomea. En ole koskaan viisuissa edes vakavissani harkinnut äänestämistä, joten en tiedä miten ne systeemit toimivat, mutta Käärijä on ihan jees, joten voisi kannatuksen vuoksi antaa äänen. Sopisi tänne Tampereelle yhdet viisutkin.  ;D

Oli näköjään keskustassa tänään joku MM-kisojen avajaistapahtumakin vähän sen jälkeen kun kävelin siitä ohi. Jostain syystä oli mennyt ihan ohi sellainen, mutta vähän ihmettelin järjestyksenvalvojia joka kulmalla. Näemmä leijonatkin olivat siellä näyttäytyneet.

Ei se kohdistettu mitenkään kenellekään muutenkaan vaan enemmän sellaista itsekseen hihittelyä josta ei ole tarkoituskaan saada aikaan mitään keskustelua mutta on tuntunut paremmalta kuin täysin kuollut hiljainen foorumi mut ehkä ei sitten kumminkaan ole.

On se parempi kuin kuollut hiljainen foorumi! Uusien viestien ilmaantuminen on myös sinänsä ilahduttavaa.  :)  Sepustelin tähän (tai oikeastaan tuohon alempaan lainaukseen liittyen) äsken jotain pidempää vastaukseksi, mutta en luota siihen että osaisin ilmaista itseäni oikein, joten annan tämän olla nyt näin. Sitä paitsi pitäisi olla nukkumassa.  ::)

Toivottavasti synkät ja raskaat ajat pian helpottavat. Mulla on ollut töiden puolesta tosi raskasta, mutta oma kiva ja sen purkaminen edes jonnekin on pitänyt mielen parempana, mutta ei niiden tarkoitus olekaan oikein ollut herättää keskustelua. Korkeintaan ehkä myötähäpeää ja positiivisemmassa mielessä ilahduttaa, mutta musta on ihan positiivista, että sanotaan, jos siitä sitten jää paska maku suuhun. Se tarkoittaa sitä, että se ei ole onnistunutta toimintaa ja että jotain pitää tehdä toisin, joko selittää asiat paremmin niin että ne aukeavat muillekin tai pitää ne itsellään ja mä tunnustan, että olen ficcienkin yhteydessä todella huono selittämään mitään tai avaamaan asioita niistä tietämättömille niin se helposti johtaa sisäpiiritunteeseen, mitä itsekin inhoan.

Ei ficcien yhteydessä minusta ole tarpeen kauheasti selittää mitään. Itse asiassa alkutiedoissa mielestäni selitetään useammin liikaa kuin liian vähän. Tämä nyt on eri asia kuin tuo taustoitus, mutta esimerkiksi genreihin luetellaan monesti niin yksityiskohtaisia juttuja, että siinä paljastuvat jo tärkeimmät juonikuviotkin. Joskus on kiva ruveta lukemaan jotain, mistä ei yhtään tiedä mistä on kyse ja mihin ollaan menossa.

Täytyy sanoa, että tuossa musiikkivideossa oli jotenkin hyvin häiritsevä estetiikka, varsinkin siinä vaiheessa kun kaikki oli vielä niin sanotusti kivasti.  ;D  Tuo olisi muuten sopinut hyvin myös joulukalunteriin.

Fiorellalle onnea kokeeseen!