Ajankohtaista > Tietoa foorumista

Karma

(1/5) > >>

Beelsebutt:
Kuten ehkä ootte huomanneet, FiFissä on käytössä toiminto nimeltä karma. Sillä ei ole merkitystä minkään suhteen, onpahan vain hauska nappula, jota painaa. Tai olla painamatta. Tai sitten painaa sitä toista.


Mutta tulipahan mieleeni, että lisääköhän karman käyttäminen käyttäjien eriarvoisuutta? Kokeeko joku, että hänellä on liian vähän karmaa kuin toisella tai liian paljon karmaa kuin toisella? Kutsukaa minua vainoharhaiseksi, mutta itselläni on suuri tarve jaella karmaa ihan vain siksi, että erot karmassa eri käyttäjien välillä pienenisivät.


Pitäisikö tämä olla karman pointti? Onko karmalla pointtia? :D

Sarelon:
Karma on sinänsä hauska toiminto, ja sikäli myös hyödyllinen, että sen avulla voi antaa jollekulle käyttäjälle nimetöntä sapiskaa esmes huonosta käytöksestä tai kusipäisyydestä (eri asia sitten, onko tämä hyvä asia: jos ei kantti kestä sanoa omalla nimellään/nimimerkillään, kannattaako sanoa lainkaan?). Sitä voi kuitenkin käyttää väärin, varsinkin kun sama käyttäjä voi muuttaa toisen karmaa niinkin usein kuin kerran tunnissa. Tärkeämpi minua mietityttänyt asia on kuitenkin se, että tämän foorumin tämänhetkinen ydinporukka on enimmäkseen entuudestaan tuttuja ja kavereita keskenään. Johtaako tämä siihen surullisenkuuluisaan ilmiöön, että ne, joilla on paljon kavereita, saavat paljon karmaa periaatteella "ai katos, se on kirjoittanut uuden viestin, luenpa" ja sitten: "ai katos, kiva viesti, voisinpa kehaista"? Tai no siis, karman idea tietysti on, että sitä saa lisää esimerkiksi jonkun pantua merkille oikein fiksun viestin, mutta annetaanko kavereille karmaa helpommin kuin tuntemattomille?

zilah:
Uh.  Tuota, minun täytyy tunnustaa, etten ole kyseiseen nappulaan edes paljon kiinnittänyt huomiota.  :-[


zilah

Galenwen:
Olen vähän ummikko...
Mitä toi karma nappula tekee?  ???

Galen

Beelsebutt:
Siis tossa profiilissa KLIK näkyy toi kohta "Karma" jonka alla on muiden paitsi itsensä kohdalla linkit [kehaise] ja [rutise]. Kehaisemalla saa nostettua toisen käyttäjän karmaa, rutisemalla laskettua. Kerran tunnissa voi antaa/ottaa toiselle käyttäjälle karmaa.


Ja Sarelon, just tota mä angstaan. Ettei siitä tulisi mitään sisäpiirijuttua, tuosta karmasta ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta