Kirjoittaja Aihe: Liian erilaiset - raapalesarja | K-12 | 7/7 valmis 16.4!  (Luettu 3042 kertaa)

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Nimi: Liian erilaiset - raapalesarja
Kirjoittaja: Herkkuoone
Beta: ei ole.

Ikäraja: K-12
Paritus: päähenkilö/Roni
Tyylilaji: angst, romance, drama
Varoitukset: angst, muutamia kirosanoja + perustuu osittain tositapahtumiin
Yhteenveto: Olisimme vain yksinkertaisesti liian erilaisia.

Vastuunvapaus: Kaikki tämä (hahmot, tapahtumat ja kaikki muu) kuuluu minulle, enkä saa tästä mitään rahallista korvausta.
Alkusanat: Minulle iski yksi päivä aivan ääretön raapalehimo, ja keksinkin toteuttamisen arvoisen idean, jonka päätin nyt myös julkaista teidän muidenkin nähtäville. Palaute olisi enemmän kuin tervetullutta, sillä nämä raapaleet ovat ensimmäisiä originaaliraapaleitani.

Tämän kirjoittamiseen inspiroi yksi Bon Jovin biisi, jonka nimi on This Ain't A Love Song, ja pyydänkin teitä kuuntelemaan taustalla tuota kyseenomaista biisiä, niin ymmärrätte, että tämä ei todellakaan ole mikään onnellinen rakkauslaulu/-kertomus.
Sanamäärä: 1ooo sanaa

~*~*~*~*~

Vain yksi ainoa pieni sana
saa sydämeni lyömään
lujempaa kuin koskaan

pum, pum, pum

Vain yksi ainoa pieni sana
voi unelmat rikkoa
sydämen silpoa

tum, tum, tum

Vain yksi ainoa pieni sana
on vaikea unohtaa,
jos oikeasti rakastaa

~*~*~*~*~

1. Alku 9.4.2012
2. Rakkauden huumaa 9.4.2012
3. Usko, toivo ja rakkaus 10.4.2012
4. Samantekevää 12.4.2012
5. Kuuntele sydäntäsi 12.4.2012
6. Unohdus 13.4.2012
7. Viimeisen kerran: ”Minä rakastan sinua.” 16.4.2012
« Viimeksi muokattu: 31-07-2012, 21:19:49 kirjoittanut Herkkuoone »
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 2/7
« Vastaus #1 : 09-04-2012, 22:01:02 »
1. Alku

(25o sanaa)
Kohtasimme ensi kertaa vuosia sitten koulunkäytävällä. Sinun suklaanruskeat, lempeät ja leikkisät silmäsi varastivat sydämeni sinä hetkenä, enkä minä valita. En ollenkaan. Sinä olit juuri sellainen poika, joka onnistui lumoamaan minut täysin olemuksellaan. Olit komea, vaatimaton sekä ujo, joka ei välittänyt olosta joukon keskipisteenä.

Sinä olit vain sinä, et kukaan muu.
~*~*~*~

”Moi.”

Käännähdän kannoillani ja huomaan sinun hymyilevän edessäni. Tunnen kuinka sydämeni alkaa hakata kiihkeämmin ja kiihkeämmin rinnassani ja huomaan, kuinka poskilleni alkaa kohota pieni punanhäivähdys. Ääneni kuulostaa omituisen käheältä, kun vastaan sinulle.

”Moi.”

Sinä hymyilet minulle samalla, kun katselet minua ja minä kiemurtelen arvioivan katseesi alla.

”Olen Roni. Kiva tavata.”

”Anna.”

Enempää en ehdi sanoa, sillä takaasi kuulu sinulle osoitettu huuto. Vilkaisen ohitsesi ja huomaan, kuinka eräs kaverisi seisoo käytävän päässä takki yllään ja käskee sinua pitämään kiirettä, sillä hän ei jaksa odotella sinua enää kauempaa. Sinä hymyilet minulle pahoittelevasti ja nappaat naulakosta takkisi ja lähdet juoksemaan kaverisi perään. Ennen kuin katoat käytävän päässä kulman taakse, käännyt vielä katsomaan taaksesi ja hymyilet minulle. Minä hymyilen takaisin ja seuraan katseellani poistumistasi paikalta ja huokaan syvään, kun katoat kulman taakse.

”Minustakin on mukava tavata.”

~*~*~*~

Kävellessäni kotiinpäin bussipysäkiltä, ovat ajatukseni täynnä sinua, enkä pysty keskittymään edes yksinkertaisimpaankaan asiaan. Vastaantulijat katselevat minua kummissaan, kun tanssahtelen jalkakäytävällä edestakaisin kuulokkeet korvissani, täysin omissa maailmoissani.

Hymyilen muistellessani kuinka kaverini olivat katsoneet minua kummissaan koulun pysäkillä, kun olin saapunut sinne viime tipassa, posket punaisina ja silmät loistaen. He olivat udelleet syytä omituiseen käytökseeni, mutta minä en suostunut vastaamaan heille. Tämän tunteen tahdoin pitää hetken vain ja ainoastaan omanani.

~*~*~*~*~
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 2/7
« Vastaus #2 : 09-04-2012, 22:01:46 »
2. Rakkauden huumaa
(1oo sanaa)
En voinut estää lämpimän hymyn nousemista kasvoilleni. Vilkaistessani sinua pitkän otsatukkani takaa syrjäsilmälläni, huomasin, kuinka katsoit minua hymyillen käytävän toiselta puolen. Sydämeni oli pakahtua onnesta pelkän katseen vuoksi ja tiedän näyttäneeni äärimmäisen typerältä istuessani siinä lattialla rakastuneen ja yltiöonnellisen hymyn karehtiessa huulillani.

Kaverini piruilevat minulle sinusta aina, mutta minä en jaksa välittää. Tiedän, että he ovat vain katkeria ja kateellisia, koska minulla on sinut. Tai ainakin melkein on.

Ne kaikki pienet ja huomaamattomat eleet ja katseet. Olisiko niitä, jos sinä et välittäisi? Ei, ei niitä olisi. Siksi minä olenkin vaihteeksi onnellinen. Olen löytänyt viimein jonkun, jolle kelpaan sellaisena kuin olen.

~*~*~*~*~
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 3/7
« Vastaus #3 : 10-04-2012, 18:24:30 »
3. Usko, toivo ja rakkaus

(1oo sanaa)
Aikamme yhdessä on uskomaton. Emme varsinaisesti ole yhdessä, mutta silti vietämme aikaamme yhdessä. Nauramme ja vitsailemme. Pidämme hauskaa. Kuljemme illan hämärissä auringonlaskuun.

Tahtoisin mielelläni tarttua kädestäsi ja pitää sitä omassani, kun kuljemme rinnakkain. En kuitenkaan sitä tee, koska en ole varma siitä, mitä tunnet minua kohtaan. Olen useasti sitä sinulta leikkisästi kysynyt, mutta koskaan et ole huomannut, että asialla on paljon syvempikin merkitys. Aina vastauksesi on ollut leikkisä ja kiusoitteleva, eikä sellainen, joka olisi kertonut minulle jotakin.

Tekisin mitä vain, jos saisin joskus tietää, mitä sinä rehellisesti minusta ajattelet.

Minä uskon, toivon ja rakastan. Enempään en pysty, vaikka kuinka tahtoisinkin.


~*~*~*~*~
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 4/7
« Vastaus #4 : 12-04-2012, 20:18:48 »
4. Samantekevää

(1oo sanaa)
Alan pikkuhiljaa olla epätoivoinen suhteesi. Tullessamme vastakkain käytävällä, sinä painat katseesi maahan, etkä suostu edes vilkaisemaan minua. Minä jään katsomaan perääsi surullisena ja mietin, miten sinusta noin äkkiä on tullut kopea, kylmä ja tunteeton, vaikka hetki sitten olit kaikkea muuta paitsi sitä?

Mitä minä tein väärin ansaitakseni tällaisen välinpitämättömän vastaanoton?

Tunnen kuinka jokin sisälläni särkyy, kun et suostu enää vastaamaan kysymyksiini. Istumme luokassa vierekkäin, mutta sinä näytät siltä, että tahtoisit olla missä tahansa muualla kuin juuri siinä. Painan katseeni maahan, ja tunnen miten tahtoisin itkeä, mutta en voi.

Ole kiltti ja vastaa: olinko minä sinulle pelkää leikkiä ja samantekeviä hetkiä?

~*~*~*~*~
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 3/7
« Vastaus #5 : 12-04-2012, 20:19:39 »
5. Kuuntele sydäntäsi

(15o sanaa)
Katkerat, suolaiset kyyneleet viiltelevät kalpeita poskiani. Tiesin, olin aina tiennyt, että minulle tulisi käymään näin. Sinä särkisit sydämeni ja minä istuisin lopun elämääni likaisella lattialla, sydämeni sirpaleita keräämässä, muiden vain katsellessa vierestäni.

”Kuuntele sydäntäsi.”

Niin minulle kerran sanottiin ja tietysti minä typerä uskoin ja tottelin. Kuvittelin, että minusta ja sinusta, voisi joskus tulla me. Se oli ollut aina salainen unelmani, mutta syvällä sisimmässäni olin aina pelännyt, ettei se voisikaan koskaan toteutua.

Olisimme liian erilaisia.

Minä olen hiljainen, ujo nainen, joka rakastaa surullisia rakkauslauluja ja kirjoittamista. Nainen, joka mieluiten viettäisi iltansa yksin, istuen peiton alla uppoutuneena luomaansa salaiseen maailmaan. Et sinä minunlaistani halua, sillä tahdot sellaisen kuin kaikki muutkin. Hyvä perseisen, valokuvamallin, joka pojan unelmanaisen.

Sellaisen, jollainen minä en todellakaan ole.

Toivon, että joku päivä tulisi vastaan joku, joka ymmärtäisi minua ja tahtoisi minut sellaisena kuin olen. Joku, joka auttaisi liimaamaan yhteen sydämeni pienimmätkin sirpaleet. Joku, joka välittäisi. Oikeasti.

”Kuuntele sydäntäsi.”

~*~*~*~*~
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 6/7
« Vastaus #6 : 13-04-2012, 22:02:20 »
6. Unohdus

(2oo sanaa)
”Moi, mitäs sulle kuuluu? Tykkäätkö edelleen Ronista?”

Tuhahdan ja kiroan kaverini hiljaa mielessäni painumaan helvettiin. En ymmärrä, että miksi sen pitää joka ikinen kerta kysyä tuota samaa, ja saada minun jo umpeutuneet haavani jälleen vuotamaan tuskallisesti.

”Mikäs tässä. Kai mä edelleen tykkään.”

Se oli varmasti yksi suurimmista valheista, jonka olen ikinä suustani päästänyt. En ole tykännyt sinusta enää pitkään aikaan. Se, mitä tunnen, on paljon enemmän ja se tekee paljon kipeämpää. Se on rakkautta.

”Mutta se ei edelleenkään tykkää musta. Se ei vastaa mun viesteihin, eikä se tahdo enää nähdäkään mua. Se ei tahdo olla mun kanssa enää missään tekemisissä, kun sen ei oo pakko.”

”Musta sun kannattaisi vaan unohtaa se. Se ei oo sun arvoinen. Sä oot ansainnut paljon parempaakin.”


Illalla ennen nukkumaanmenoa mietin aina sinua. Pohdin hiljaa mielessäni, mitä olisikaan voinut tapahtua, jos olisin silloin tehnyt toisin. Olisiko mikään välillämme muuttunut? Ehkä, ehkä ei. Sitä on vaikea sanoa, kun niin ei koskaan tapahtunut.

Heti, kun ajattelen sinua, sydämeni itkee tuskaisesti, sillä se, mitä haluan, on saavuttamattomissani. Muut käskevät unohtaa sinut, mutta minä en pysty. Välitän aivan liikaa voidakseni unohtaa jotain niin kaunista. Jotain niin kaunista ja särkyvää. Unelmaa, joka ei koskaan saanut lupaa toteutua. Yksinäisen sydämen syvintä unelmaa.

~*~*~*~*~
Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~

Poissa Herkkuoone

  • myrkkyherkkukarkki
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 89
    • Rakkaudesta Kirjoittamiseen
Vs: Liian erilaiset - raapalesarja | K-13 | 7/7
« Vastaus #7 : 16-04-2012, 20:23:39 »
7. Viimeisen kerran: ”Minä rakastan sinua.”

(1oo sanaa)
Sinun kasvosi hymyilevät minulle jo haalistuneesta valokuvasta, jota katsellessani itken. Lyhyet, suloiset hiuksesi hulmuavat vallattomina syyskuisena iltapäivänä, jolloin viimeinen koulukuvamme otettiin. Se on viimeinen kuva, jossa me molemmat olemme.

Tiedän, että minun tilaisuuteni oli tullut ja mennyt. Nyt olisi aika päästää sydämeni kahleista ja päästää sinut menemään. Olla vain ja unohtaa.

Silitän kuvaasi kyynelverhoni läpi ja kuiskaan viimeisen kerran: ”Minä rakastan sinua.”

Vain yksi ainoa pieni sana
saa sydämeni lyömään
lujempaa kuin koskaan

pum, pum, pum

Vain yksi ainoa pieni sana
voi unelmat rikkoa
sydämen silpoa

tum, tum, tum

Vain yksi ainoa pieni sana
on vaikea unohtaa,
jos oikeasti rakastaa

~*~*~*~*~

Rakastan sua tänään enemmän
Kuin koskaan ennen sen nyt käsitän

~