Ajankohtaista > Adminvaalit

Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista

<< < (2/10) > >>

malla:
Sinällään, jos miettii, että modenhan pitäisi kai periaatteessa olla 18-vuotias mikäli haluaa moderoida K-18 osastoja, niin eikö se sama koske adminia? Vaikka eihän se nyt käytännössä noin taida kuitenkaan mennä - eiköhän niitä nuorempiakin modeja löydy K-18 osastoilta hääräämästä. :D Mä en itse henk.koht. näe mitään ikärajoitusta tarpeellisena adminin virkaan, tärkeämpänä pidän sitä motivaatiota ja kiinnostusta.

Missä kaikki adminiksi halajavat lusmuilee?

Nappeli:
Niin monta kertaa olen nähnyt, kun ihmiset hankkiutuu vastuutehtäviin korkeaotsaisina ja hyviä periaatteita täynnä, sekä tietenkin täysin itseensä luottaen. Ihmisen luonto on kuitenkin sellainen, että luottamustehtäviin päässeet mukavoituu ja jossain vaiheessa se pelkkä aseman säilyttäminen alkaa olla tärkempää kuin se mitä varten siihen virkaan alunperin haettiin. Eikä ihmiset yleensä edes huomaa itse näin käyneen. Siksi kannatan sellaista systeemiä, että adminvaalit olisi vuoden välein ja kahden virkakauden jälkeen ei voisi asettua ehdolle ennen kuin yhden välivuoden jälkeen. Kukaan ei siten pääsisi tällä foorumilla ikuisen diktaattorin asemaan, eikä kasvattamaan päätään, eikä ihastumaan valtaan muutenkaan kohtuuttomaksi. Kiertävä adminius lisäisi avoimuutta, demokratiaa ja pitäisi ylläpidon poissa norsunluutornista.

culliina:
Hmm, kai sekin voisi toimia. Jonkinlaista pysyvyyttä itse kuitenkin jään kaipaamaan, entä jos admineiksi valitaan ensikertalaisia (tai mikseipä konkareitakin), joilla homma ei sitten suju ja elämä alkaa kusta? Tällöin foorumi olisi koko vuoden ihan pulassa eikä mikään toimisi. Okei, ehkä sellaisia ei sitten valita, mutta jotenkin noin iso vaihtuvuus ainakin itseä pelottaa näin isossa asiassa ja ihmisluonto on arvaamaton - entä jos adminit riitaantuu ja molemmat/kaikki keksii poistaa tunnuksensa? Tässä draamassa niin ei (onneksi) käynyt ja elämä alkaa taas hymyillä, mutta te ootte kuitenkin aika paljo kokeneempia ja tehneet tätä hommaa kauemmin. Mua vaan pelottaa ajatus, että tunnukset ja ylin valta olis henkilöillä, jotka voi olla ihan randomeita ja sössiä kaiken. Tuntuis pahalta kattoo sivusta ja huutaa, kun toiset feilaa kaiken vahingossa.

Tai ehkä olen vain kamalan pessimistinen ja kaikki voisi kuitenkin toimia.

Herkkuoone:
Mä jäin vaan miettimään tuon Nappelin mainitseman systeemin kohdalla sitä, että jos esim. on sellainen tilanne, että _kaikki_ nykyiset adminit ovat olleet sen kaksi virkavuotta toimessaan, eivätkä saa asettua ehdolle seuraavissa vaaleissa, joten seuraavissa vaaleissa tilalle vaihdetaan uudet, kokemattomammat ihmiset. Eikö kuitenkin olisi hyvä, että adminina olisi ainakin yksi kokenut ja asioista perillä oleva, joka voisi neuvoa ja opastaa uusia admineita? Jos näin olisi, voitaisiin mielestäni luottaa paremmin siihen, että jos foorumilla jotakin tapahtuu, ainakin joku admineista tietäisi mitä tulisi tehdä. (:

Ja entä miten menetellään sitten, jos jälleen kaikki adminit tai suurin osa heistä olisi ollut toimessaan jo kaksi virkakautta, eivätkä saa osallistua ehdolle seuraavissa vaaleissa, mutta uusia, toimeen innokkaita ei ole? Saavatko vanhat adminit jatkaa vielä?

//Huomautus! Sillä aikaa kun kirjoitit viestiäsi, tähän aiheeseen on kirjoitettu uusi viesti. Haluat ehkä lukea uuden viestin ennen tämän viestin lähettämistä.
Juuri samaa asiaa näyttää culliinakin tarkoittavan (:

Nappeli:
Minä jäin kans miettimään tuota, että mitä sitten tapahtuu, jos ei halukkaita löydy adminin virkaan. Että jatkaako sitten entiset kausien määrästä huolimatta? Tätä täytyy miettiä. Kokemattomuus ei mun mielestä ole este, koska kyllähän neuvoa voi kysyä vaikka aiemmin virassa olleilta. Admin on muutenkin tällä foorumilla vain käyttäjien palvelija ja kaikesta voi (ja pitääkin) keskustella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta