Kirjoittaja Aihe: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista  (Luettu 11600 kertaa)

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #30 : 06-04-2013, 15:33:02 »
Ja näin on vuosi vierähtänyt edellisistä vaaleista, on aika asettua ehdolle!
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #31 : 12-04-2013, 12:34:36 »
Lizin kanssa tuossa olikin jo puhetta, että admineille taidettiin sopia kahden perättäisen kauden rajoitus, ja kolmesta administa yhden, miksei tässä tapauksessa kahdenkin, tulisi jatkaa vielä paikallaan ja muut laitetaan kiertoon jos kahden kauden raja on tullut vastaan. Liz onkin jo ilmottautunut modevaaleihin ja näin ollen ilmaissut halukkuutensa luopua adminiudesta. Joten Nappeli ja zilah, mites teidän laita? Jatkattaako teistä kumpi(kin?) suoraan seuraavalle kaudelle?
Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.

Poissa Nappeli

  • Hassu
  • värkkääjä
  • Viestejä: 1097
  • Kemiat kohtaa
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #32 : 12-04-2013, 13:05:18 »
Zilahilla onkin vasta ensimmäinen kausi takana, joten minä väistyn Lizin lailla takavasemmalle adminin pallilta.  ;)
Kahta uutta adminia siis haetaan. Rohkeasti vain mukaan!

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #33 : 12-04-2013, 13:49:18 »
Ja tässä vaiheessa otan jälleen puheeksi foorumin hallinnoinnin. Tää foorumi pyörii atm mun nimellä ja koska me ei rajata adminehdokkaita mitenkään, niin pidätän oikeuden vaihtaa foorumin hallinnointia ennen uusien adminien valintaa. Tää on pitänyt tehdä jo pitkään, mutta toistaiseksi siihen ei ole ollut tarvetta, kun olen tuntenut IRL jokaisen adminin. Jos tilanne vaihtuu, sit pitää tosiaan tehdä jotain.
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #34 : 12-04-2013, 14:01:50 »
Mä ehdotan että sä ryhdyt diktaattoriksi.

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #35 : 12-04-2013, 14:18:51 »
Mä en halua diktaattoriksi ;D
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #36 : 12-04-2013, 14:40:50 »
Mä voin ryhtyä sun puolesta diktaattoriksi. No en kyllä hitossa. Musta adminiksi ei silti pitäis valita eikä siinä pysyä ilman että on enemmistön tuki ja jotain vaihtuvuutta tähän pitäisi saada.  :P

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #37 : 12-04-2013, 14:46:06 »
Joo enemmistön tuki, mutta jos se sattuu kohtaamaan valinnan, niin kenelläkään ei pitäis olla nokkansa koputtamista? :P


(Chuuko diktaattoriksi!!111)
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #38 : 12-04-2013, 15:31:26 »
Niin just. Mä kyllä mielellään jäisin pois joka tapauksessa, kun olen iät ja ajat ollut adminina, jos vaan joku, jonka sä tunnet ja johon luotat ja joka saa enemmistön tuen, asettuisi ehdokkaaksi. Niin, ja sä itse. Vähän on kyllä köpöset vaalit tulossa... :P

//Mutta eihän tuosta käytännössä mitään vaaleja voi pitää, koska se menee niin pärstäkertoimen mukaan ja ehdokasasettelukin olisi sitten, että on joku tuttu. :P Irvistelen pelkälle ajatukselle, mutta jos on iän ikuiset adminit, joita ei vaihdeta ikinä, sekin on jotenkin masentava ajatus. ;D
« Viimeksi muokattu: 12-04-2013, 15:42:46 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #39 : 12-04-2013, 15:40:08 »
Tai sit vaan siirretään nimitiedot jollekulle muulle ja voin lakata napisemasta ylläpitovaaleista \o/
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #40 : 12-04-2013, 15:50:34 »
Mutta ethän sä tästä edes valittanut vaan minä, koska minä en suostu vastuuasemassa luovuttamaan adminoikeuksia kenelle tahansa siinä epäilyksessä, että kai nyt sitten mullakin niiden oikeuksien luovuttajana on joku vastuu siitä kenelle oikeuksia jakelen, vaikka miten demokratia on ihanaa. Tai zilah tai Nappeli, mutta kumpikaan heistä ei ole sanonut asiaan mitään, joten voin olla ainoa, joka itse asiassa on tätä mieltä. Itse asiassa toi vastuu ja vastuuseen joutuminen ei niinkään pelota kuin se, että joku voi saada aikaan vahinkoa. Mä en suosittele enkä itse adminina suostu vaikka nimitiedot siirrettäisiin itse presidentille. Jos sä suostut, niin mä voin antaa adminoikeudet takaisin sulle, kun sun nimissä tämä foorumi on, mutta en lähde kannattamaan mitään, mistä joku voi joutua vaikeuksiin, jos se järkevällä toiminnalla voidaan välttää. 

Tokihan aina joku voi kusettaa ja viilata linssiin ja vaikuttaa livenä mukavalta, mutta sille ei aina voi mitään. Vastuunkantoon kuuluu kai yrittää parhaansa mukaan välttää sitäkin. Aikaisemmin näitä ei tullut edes ajatelleeksi, kun höyrypäässä kannatti tasa-arvoa ja demokratiaa, joka ei anonyymissä nettimaailmassa välttämättä ihan toimi samalla. Tai ehkä mä olen vaan lukenut liikaa lakia viime aikoina ja tullut tietoisemmaksi kaikesta paskasta.  :P
« Viimeksi muokattu: 12-04-2013, 16:01:21 kirjoittanut Lizlego »

Poissa Beelsebutt

  • vähemmän
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 3081
  • malmi
    • Ficciarkisto
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #41 : 12-04-2013, 16:29:55 »
Mä otan adminoikeudet vastaan ainoastaan sillä ehdolla, että oon ainoastaan tekninen admin eli siis sähellän taustalla painelemassa nappeja ;D komennuksen mukaan. Voidaanhan me muuttaa Fifin "hallintoa" silleensä, että modet on ne jotka ylintä valtaa pitää (joo joo, siis käyttäjät, mut modet on kuitenkin paimentamassa :P) ja admin on sit se joka painaa nappia teknisesti, mut ei mee tekemään sitä muuten. Tässä tapauksessa ne nimitiedot sun muut pysyis mun vallassa ja mun vastuulla, kun arkun tilakin on mun vastuulla, mut mitään muuta hallintovaltaa en käyttäis. Sen kummempaa siis kuin kukaan muukaan käyttäjä.

Tosin mä voisin viel vaatia että sä, Liz, jäisit kans tekniseksi osapuoleksi koska sit voitais kämmäillä ja hävittää foorumi iloisesti yhdessä ;D


Äh.


// Tosin oon edelleenkin mieluummin sellaisen asian kannalla, että luodaan ihan uusi titteli mulle, joku vaikka "kurppa" ja rajoitetaan adminien oikeutta hallintopaneelissa, jolloin vastuu asioista menee niin kuin ennenkin, mut kukaan ei pääse tuhoamaan liian pahasti paikkoja ;D


/// Tarkoitin siis kurppailulla sitä, että voin ottaa vastuun arkun tilasta, mutta että foorumilla on sitten ihan oma hallintonsa. Jos se on teknisesti mahdollista, sitä en ees tiedä.
« Viimeksi muokattu: 12-04-2013, 16:37:37 kirjoittanut Beelsebutt »
Fifi-ficitLJAO3

Lizlego

  • Vieras
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #42 : 12-04-2013, 17:11:23 »
Täällä on kaikki adminit ihan teknisiä eikä meillä edes ole mitään hallintoa. ;D Vai onko meillä hallinto? Se taitaa olla nämä eri äänestykset.  ;D

//Aaa nyt mä tajusin mistä sä puhuit. Jos sulla yksistään on pääsy arkun hallintoon, kukaan muu kuin sinä ei voi tuhota mitään, mutta toi ei nyt edelleenkään mitenkään ratkaise ylläpitovaaliongelmaa. :P
« Viimeksi muokattu: 12-04-2013, 17:15:57 kirjoittanut Lizlego »

Poissa culliina

  • Pentuprinssi
  • viilee tyyppi
  • Viestejä: 789
  • lasciva est nobis pagina, vita proba.
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #43 : 12-04-2013, 18:29:08 »
Tuollainen on tosiaan oikea ongelma. Mietin ja minusta parhaalta vaikuttaa idea modejen ylivaltiudesta ja adminien tee-kun-käsketään -napinpainajan roolista, kuten Buttis sanoi. Ehkä silloin nimikkeet admin ja mode muuttaisivat merkitystään, mutta ongelma ratkeaisi. Aletaan sanoa teitä vaikka heeroksiksi ja orjiksi :P Sitten pitää ehkä taas miettiä uudestaan ihmisten määriä pointtina tarvitaanko napin painamiseen kolmea (en itse tiedä ollenkaan kun en systeemiä tunne, ehkä) ja onko modemäärä sopiva ylijumaloille anteeksi jumalallisille puoliolennoille.

Ja eikös meillä ole myös modevaalit joskus? En muista yhtään mitä on sovittu. Jos tälläisiä uudistuksia tehdään ja ihmisten asemat muuttuvat, ei minusta periaatteesta voi olettaa vanhojen suoraan jatkavan uusilla säännöillä. Siis periaatteesta eli jos nykyinen modemäärä on jees ja kaikille heille sopii niin eihän mitään vaaleja sitten tietenkään tarvita. Huomiona suurin osa nykyisistä modeista eivät admineiksi hakeneet ja siihen lienee syy, joko tekniikan pelko tai jokin muu, mikä on tässä tapauksessa oleellista. Ihmisille pitää antaa mahdollisuus :) Toisaalta jos modevaalit on kohtapuoliin ei kyseleminen liene tarpeellista, koska ehdolle menevät ketkä tahtovat ja myös määrän mahdollinen muuttaminen on paljon helpompaa kuin tapauksessa vaaleihin pitkä aika.


// katos, taitaa olla vaalit tulossa  ::) hupsista...
« Viimeksi muokattu: 12-04-2013, 18:30:50 kirjoittanut Juillet »

Poissa Chuuko

  • superhessu
  • Viestejä: 609
    • Toinen tähti oikealta suoraan aamunkoittoon
Vs: Ohjeistus ja yleinen keskustelu adminvaaleista
« Vastaus #44 : 12-04-2013, 19:22:39 »
Juillet tosiaan, modevaalien äänestysajaksi on asetettu toukokuu (lue: sitten toukokuun aikana josjakun on tarpeeksi äänestettäviä ja joku muistaa pystyttää äänestystopicin).

Eikö me olla pidetty täällä linjaa, että ketään ei nosteta toisten yläpuolelle. Siksi siis myöskään modeista ei voida tehdä yli-ihmisiä. Päätösvalta on kansalla, ei yksittäisellä ihmisjoukolla. Siksi musta admineillakaan ei sinänsä ole niin justiinsa merkitystä, koska tällä periaatteessahan he ovat vain henkilöitä painelemassa nappeja paneelissa, johon muilla ei ole pääsyä turvallisuussyistä. Moderaattoritkin ovat vain apuna hoitelemassa niitä pienempiä tehtäviä, ei yli-ihmisinä.

Ite olen vuoden vanhana modena valmis toimimaan millä säännöillä sovitaan, mutta diktaattoriksi en rupea.  ;D


Häntä pystyyn vaikka hakaneuloilla.