Sain niin mahti-idean, että on pakko tulla jakamaan se!
Mulla on sukkahousujen kanssa ongelmana, että
ne ei vain pysy ylhäällä. Olen yrittänyt kaikkea - eri mallisia, eri kokoisia, kalliita ja halpoja, mutta ei, kaikki valuu kokoajan ja todellakin kokoajan, en pysty kävelemään sataakaan metriä ilman, että on jo haarat lähempänä polvia kuin oikeaa paikkaansa. Ei edes yli-iso koko auta ja käytän yleensäkin vähintään kokoa "liian isoja", koska riittää pituus paremmin eikä kokojen välillä juurikaan eroa leveydessä ole. Johtuen valumisesta ja runsaasta pyöräilystä sukkikset ja leggarit on aina haaroista hajalla, ne kuluu ja repeää.
Tässä pohjustus, itse mahti-idea on, että sukkikset ja leggarit voi leikata haaran vierestä poikki, ommella suulle kummarin ja käyttää niitä vanhanaikaisina sukkina! Kaupasta saatavat sukat päättyy yleensä niin puoleen reiteen, että loppuminen näkyy lyhyen hameen alta, mutta kun sukkikset leikkaa ihan haarasauman vierestä, on ne ihan tavallisten näköset päällä
Jei, sain juuri monet haaroista haljenneet ja siksi käyttämättä lojuneet sukkikset käyttöön. Parasta on, että tää toimii ihan oikeesti, ei vain teoriassa. Huomiona saumaa ommellessa sukkis pitää venyttää äärimmilleen, muuten sauma räksähtää venytettäessä = vedettäessä jalkaan.
Sen verran olen jo näitä testannut, että itselläni ainakin pysyvät ylhäällä unelman lailla - kävin kävelyllä, eikä tarvinnut nostaa kertaakaan! Leikkasin ihan haarasaumasta ja laitoin tiukan, n. 7cm leveän (ettei paine ole liian iso ja satu) kummarin, tulevat ihan ihan ylös asti. Sukkavyö on tietysti aina hyvä vaihtoehto myös, koska sukat sillä saa pysymään ylhäällä, sukkiksia ei.
Koska olen hameholisti ja itseasiassa omistan yhdet (rikkinäiset) farkut sekä yhdet höntsyt, aloin pohtia, mitens sitten talvella. Koska hameella ja sukkiksilla pärjää läpi vuoden, kovilla pakkasilla sukkiksia vain vedetään päälle vähintään viidet paksut ja vähän pidempihelmainen hame. Mutta kun sukkiksissa ei ole peppuosaa ja ne on sukat, tulee hameen alla tosi kylmä pakkasilla. Siksi nyt on hyvä syy ommella vanhanaikaiset alushousut, sellaiset söpöt, vaaleanpunaiset ja pussikkaat ^^ tuitui, ihanaa! Juuri väännän sellaisia vanhoista verhoista, ajattelin tehdä toiset vähän vähemmän rimpsuiset ja pussikkaat fleecestä pakkasia ajatellen. Vielä ei kyllä ole kovin kylmä eikä lunta, mutta kohta on ja talvi tulee aina yllättäen
Talvesta ja sukista heräsi uusi into neuloa sukkahousut. Hitsi, polttaa niin kovaa! Mutta ei, en sorru, koska niihin menee vain paljon lankaa ja aikaa eikä niitä kuitenkaan voisi kunnolla käyttää, koska ovat ohuestakin langasta liian paksut ja näyttäisivät pöntöiltä kevyen hameen alla...