Kirjoittaja Aihe: Joulukalunteri 2024  (Luettu 3241 kertaa)

Poissa Lizlego

• Hölmö
  • värkkääjä
  • Häh?
Vs: Joulukalunteri 2024
« Vastaus #30 : 03-12-2024, 12:58:14 »
Pahoittelen jo valmiiksi, että tämä ei varmaan naurata ketään muuta kuin mua, mutta koska mä nauran senkin edestä, kun vasta löysin tämän niin laitan sen nyt tämän päivän luukuksi, kun ei muuta ehdi.

Happy Holidays from the NHL!

Tää voisi olla neuvona meille, jotka ei olla niin jouluihmisiä LOL

The Rudest Christmas Song Ever ...?
"Dig the f**k in! Right now!"

-Connor McDavid

Poissa Nappeli

• Hassu
  • värkkääjä
  • Kemiat kohtaa
« Vastaus #31 : 03-12-2024, 14:26:22 »
Hah! Mua ainakin nauratti sekä änäripätkä että tuo mahtava joululaulu!  :D ;D

Poissa sulo2

• viilee tyyppi
« Vastaus #32 : 03-12-2024, 14:47:21 »
Joskus sitten isona pitää perustaa tommonen bändi, joka esittää pianonkilkutuksen kanssa tätitotuuksia  ;D Minen muistanukaan, että nää oli olemassa  ;D ;D ;D

Poissa Fiorella

• viilee tyyppi
  • Hyvän tuulen kotisatama
« Vastaus #33 : 03-12-2024, 16:45:58 »
Minä tykkäsin NHL-palleroista leikkimässä ja oli söpöä kun ne oli kaikki pikkuisia. Ja Tkachukin veljekset nukkui kerrossängyssään. ;D

Ja tädit laukoi totuuksia siinä missä pojat maaleja. ;D

Poissa Paquette

• viilee tyyppi
« Vastaus #34 : 03-12-2024, 17:59:56 »
En tunnistanut noita pelaajia, mutta vakuuttavaa näyttelemistä.  ;D

Jos osaisin laulaa, pyrkisin mukaan tulevaan tätibändiin.

Poissa Fiorella

• viilee tyyppi
« Vastaus #35 : 03-12-2024, 20:23:02 »
Minä tunnistin muutamia! En todellakaan kaikkia. Kuka oli se Ron Weasleyn näköinen?

Paikalla zilah

• Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #36 : 04-12-2024, 00:23:05 »
Hahah! Ihan mahtavia linkkejä tullut tähän asti!  ;D ;D ;D Näistä tulee jo hyvinkin jouluinen ja antijouluinen fiilis. <3

Ja jatketaanpa nyt joulufiiliksiin eräällä suosikkiartistini vähemmän kuullulla joululaululla:

Chris Rea: Driving Home For Christmas

Tässä vielä erään toisen hienon artistin vähemmän kuultu joululaulu, joka ei ole Last Christmas. Whamageddonia pelaavatkin uskaltavat avata linkin turvalllisin mielin.

George Michael: December Song

Ihanaa joulunodotusta kaikille Fifin tuhmille ja kilteillekin tontuille! <3

zilah

Poissa Lizlego

• Hölmö
  • värkkääjä
  • Häh?
« Vastaus #37 : 04-12-2024, 13:23:57 »
Mä en olisi tiennyt ennen eilisaamua että whamageddon on joku juttu ellei Last Christmas olisi eilen soinut radiossa ja joku oli ehtinyt sen perään jo valittamaan, että whamageddon oli pilattu.  ;D ;D Ihan hauska tälleen tukevasti aikuisiällä todeta että artistit kuulostaa paremmalta mitä enemmän itselle tulee ikää. Chris Rea on ainakin mulle ollut aikoinaan sellainen että boring ja okei, ymmärrän itseäni, koska musiikki itsessään ei muhun iske vieläkään, koska tokihan piti pyöritellä perään muitakin biisejä, mutta ääni sen sijaan hivelee korviani ja muitakin sisuskalujani sen edestä ja sitä en muistanut.  ;D ;D ;D Ah että! Toi George Michaelin biisi oli ihan vieras, mutta kaunis. 

-Connor McDavid

Poissa sulo2

• viilee tyyppi
« Vastaus #38 : 04-12-2024, 14:20:12 »
Hahah! Ihan mahtavia linkkejä tullut tähän asti!  ;D ;D ;D Näistä tulee jo hyvinkin jouluinen ja antijouluinen fiilis. <3

Ja jatketaanpa nyt joulufiiliksiin eräällä suosikkiartistini vähemmän kuullulla joululaululla:

Tästä kalunteristahan tulee ihan korvamatokimara. Minen muistanu Chris-setää olevankaan ja nyt se laulaa mun päässä Händelin aarioita poikasopraanoraspikurkutettuna. Äääk  8)

Poissa Paquette

• viilee tyyppi
« Vastaus #39 : 05-12-2024, 00:59:19 »
December Song oli minullekin ihan uusi tuttavuus! En kyllä whamageddoniakaan ajatellut pelata. :D

Poissa Fiorella

• viilee tyyppi
« Vastaus #40 : 05-12-2024, 09:20:06 »
Minullekin nämä olivat ihan uudet kappaleet. Hyvin löydätte kyllä tänne tunnelmaa! Pitää alkaa miettiä, mitä sitä itse saisi aikaiseksi omaan vuorooni.  :D

Poissa Pahatar

• viilee tyyppi
  • Rakkautta vain
« Vastaus #41 : 05-12-2024, 13:38:20 »
Nämä 3. ja 4. luukun videot ovat ollet ihan mahtavia, iso kiitos näistä! :D

Minua kyllä nauratti tuo NHL-juttu, vaikka en läheskään kaikkia tunnistanut, mutta olihan siellä pikku-Connor, vaikka Leon taisikin puuttua. Ja tätien joululaulu oli kertakaikkisen tyylikäs! ;D

Minusta oli kiva kuunnella Chris Reaa, tuli hyvä mieli tuosta biisistä. Ja tuo George Michaelin kappale ja ennen kaikkea piirretty sulattivat sydämen täysin, kun aluksi tuntui siltä, että tuleeko tuohon taloon joulua lainkaan? Nyyh. Onneksi sitten kuitenkin tuli. :D
« Viimeksi muokattu: 05-12-2024, 13:56:30 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Pahatar

• viilee tyyppi
  • Rakkautta vain
« Vastaus #42 : 05-12-2024, 13:55:46 »
Luukku 5: Kevyt tiramisu

Ahdistan teitä tänäkin jouluna ruokareseptillä, ja tällä kertaa valitsin tähän ihanan italialaisen jälkiruoan, eli tiramisun, vaikka se ei ole varsinaisesti jouluruoka. Mutta tiramisu on hyvää aina! Halusin laittaa tämän ohjeen myös siksi, että tiramisulla saattaa olla vaikean jälkiruoan maine, vaikka se on todellisuudessa helppo ja melko nopea valmistaa. Vaikka tämä ohje on perinteistä tiramisua kevyempi versio, mistään dieettiruoasta ei ole kyse. :D   

Tiramisua varten tarvitaan jonkinlainen vuoka tai kulho, jonka vetoisuus on n. 2 litraa. Itse käytän lasista korkeareunaista piirakkavuokaa, jonka halkaisija on 25 cm.

Ainekset:
13 – 15 kpl savoiardikeksejä tai valmis sokerikakkupohja (n. 3-4 cm paksu)
n. 1½ dl vahvaa kahvia
3 kananmunaa (3 keltuaista ja 2 valkuaista)
1½ dl sokeria
250 g mascarpone-tuorejuustoa
250 g pehmeää maitorahkaa
(1 – 2 rkl konjakkia)
sokeroimatonta kaakaojauhetta

1. Lado keksit tai aseta sokerikakkupohja vuokaan. Kostuta kahvilla ruokalusikallinen kerrallaan siten, että kahvia tulee joka puolelle tasaisesti.

2. Erottele munista keltuaiset ja valkuaiset, 1 valkuainen jää yli. HUOM! Keltuaiseen saa jäädä vähän valkuaista, mutta valkuaisen joukossa ei saa olla yhtään keltuaista. Jos kanamunan sisältö sekoittuu erottelun aikana, ota uusi kananmuna.

3. Vatkaa keltuaiset ja sokeri vaaleaksi vaahdoksi sähkövatkaimella.

4. Sekoita toisessa kulhossa yhteen mascarpone ja rahka joko käsin tai pienellä teholla sähkövatkaimella. Lisää seos keltuaisvaahdon joukkoon pienissä erissä rauhallisesti sekoittaen. Mausta halutessasi konjakilla.

5. Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi sähkövatkaimella ja kääntele ne varovasti muuhun seokseen. Levitä seos kostutettujen keksien tai kakkupohjan päälle. Tasoita pinta esim. veitsellä tai lastalla.

6. Peitä vuoka kelmulla ja laita se jääkaappiin tekeytymään vähintään 4 tunniksi tai yön yli. Ripottele pinnalle kevyesti kaakaojauhetta esim. teesihdin tai muun siivilän läpi juuri ennen tarjoilua.

Yllä olevalla ohjeella tiramisusta tulee lusikoitavaa. Jos haluat kiinteämpää tiramisua, jota voi leikata täytekakun tapaan, toimi näin:
•   Sekoita tiramisumassa ohjeen mukaan.
•   Laita 4 liivatelehteä kylmään veteen pehmenemään n. 10 minuutiksi. Ota ne pois vedestä ja puristele kuivaksi.
•   Lämmitä kattilassa pieni tilkka kahvia kiehuvaksi. Lisää siihen liivatelehdet nopeasti ja ota kattila heti pois levyltä, kun liivatteet ovat sulaneet täysin.
•   Lisää sulatetut liivatteet tiramisumassaan nopeasti, mutta ohuena nauhana, ja koko ajan voimakkaasti sekoittaen. Sekoitus on tärkeää, että massa jähmettyy tasaisesti.
•   Levitä seos vuokaan keksien tai kakkupohjan päälle, tasoita pinta, anna jähmettyä jääkaapissa ja lisää kaakaojauhe ennen tarjoilua.

Omasta mielestäni liivatteiden lisääminen on se ainoa hankala juttu tiramisun valmistuksessa. Tässä olen itse töpännyt toistuvasti, ja muutaman kerran pilannut koko tiramisun. Jos haluaa ottaa varman päälle, eikä liivatteiden kanssa touhuaminen ole tuttua, suosittelen jättämään nämä pois.

Nautinnollista joulukuuta Fifiläisille! :)
« Viimeksi muokattu: 05-12-2024, 14:05:59 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

Poissa Fiorella

• viilee tyyppi
« Vastaus #43 : 05-12-2024, 16:36:30 »
Oi ihanaa, tiramisua! Tätä pitää kokeilla. :D En muista onko tullut tehtyä itse kuin ehkä kerran joskus nuoruuden päivinä.

Poissa Lizlego

• Hölmö
  • värkkääjä
  • Häh?
« Vastaus #44 : 05-12-2024, 18:27:58 »
Nam, herkkuja! Koska ei ole väärin laittaa herkkuohjeita. Tosin se voi olla vaarallista, kun on vähän vajavaisia ihmisiä lukemassa näitä.

Mä voin jo kuvitella, miten hauskan kökköisen tuosta tiramisusta saa kun ei ole ihan tasaista nauhaa tai ei sekoita tarpeeksi, mutta houkuttaisi silti kokeilla ihan vaan siksi, että naurattaa jo valmiiksi.;D Ja maku se tärkeintä kumminkin on. Kaikki missä on kahvia ja konjakkia on hyvää, mutta on se silti hauskaa olla kädetön kokki.  ;D
« Viimeksi muokattu: 05-12-2024, 18:33:29 kirjoittanut Lizlego »

-Connor McDavid