Mustakin Celen ehdotus kuulostaa tosi hyvältä.
Karsastan varsin kovaa muutamaa osastoa: Elokuvat ja TV-sarjat, Crossoverit sekä Anime ja manga.
Elokuvat ja TV-sarjat on ongelmallisia, koska todella monista telkkarijutuista on olemassa kirja. Minne silloin mennään? Esimerkiksi Young Draculaa en osaisi sijoittaa, koska telkkarisarja perustuu kirjaan ja sarjaan perustuen on kai myöhemmin tehty lisää kirjoja. Ja sitten on PotC, josta on sekä kirjoja että leffoja.
Crossoverit-osasto on vähän... kökkö. Koska kuka todella päättää tahtovansa lukea crossovereita ja päätyy tuolle osastolle? Musta crossoverit olisivat paljon parempia yksifandomillisten seassa aina pääfandomin osastolla, sieltä ne löytyisivät paljon helpommin ja luontevammin. Tästä kai keskusteltiin jonkin aikaa sitten, mutta ilmaisenpa nyt mielipiteeni.
Anime ja mangasta onkin jo puhuttu. Lisähuomautuksena erotus TV-sarjat ja anime on vähän kiemurainen. Pitäisikö Pokemon laittaa animeen? Periaatteessa kyllä, mutta harvoin sitä animeksi mielletään (ainakaan minun mielestäni) ja itse etsisin sitä TV-sarjojen puolelta. Toisaalta animea ja TV-sarjoja ei voi yhdistääkään, koska esimerkiksi Naruto on sekä manga että anime ja animea on tehty paljon pidemmälle kuin mangaa. Ja minne Muumit kuuluu? Alunperin Muihin fandomeihin, moni mieltää TV-sarjaksi, mutta on myös animea.
Mä ehdottaisin, että Celen ehdotusta muokattaisiin vähän: luotaisiin Muut fandomit -osasto, jonne kuuluisivat Elokuvat ja TV-sarjat, Anime ja Manga sekä Muut kirjat. RPF voisi olla omana osastonaan muissa fandomeissa ja mahdollisesti Crossoverit-osasto hajoittaa fandomittain.
Eli siis:
Fanfiktio
-Darren Shan
-Harry Potter
-Master and commander
-Sherlock Holmes
-Taru sormusten herrasta
-Twilight
-RPF
-Pelit
-Muut fandomit (Elokuvat& TV-sarjat, Anime& Manga, Muut kirjat)
(-Crossoverit)
Yksittäiset fandomit olisi kiva olla aakkosjärjestyksessä, koska siten ne olisi helpoin hahmottaa, mutta tuskin tämä erityisen oleellista on.