Kiitos,
zilah. Kaikkien kommentit ja mielipiteet ovat arvokkaita, myös sinun.
Valokuvissa värien käyttö on omasta mielestänikin sitä parhautta. Kirkkaana kesäpäivänä on todella miellyttävä ottaa kamera kouraan ja lähteä luontoon talsimaan, kun kaikki kauniit värit ovat parhaimmillaan.
Pidän itsekin tuosta tyylisät, jossa johonkin kohtaan kohdistetaan ja samalla sumennetaan taustaa. Vielä on vähän hakusessa kaikki oikeat suhteet, mutta kyllä ne sieltä joskus löytyy.
Tosiaankin, hankin siis tuon nykyisen kamerani vasta kesän alussa, joten kuvaajana olen täysin vasta-alkaja.
Opettelen siis vaasta kameran peruskäyttöä.

Öljyvärejä olen harrastanut parisen vuotta. Sekin lähti siitä, kun huvikseni läksin pikkusiskon seuraksi maalauspiiriin. Ikinä en ollut aiemmin öljyväreihin koskenut, mutta yllätyksekseni jälki olikin ihan kohtalaista.
Pikkusisko lopetti, minä en.

Valokuvat ei todellakaan tee oikeutta öljyväritöille, ei todellakaan. Värit kärsivät aina, ja se jonkinlainen kolmiulotteisuus kärsii. Ja taulut eivät välttämättä aina ole suorassa kuvaa ottaessa. Tahi kuvaajan kädet tärisee.

Eikä se nyt niin vaikeata ole...
Mutta kiitos kovasti, ehkä piakkoin jaksan laittaa jotakin jopa tuonne toiselle osastolle, fanituksen muodossa.
~Chuuko