Lizlego: Voi ei :l Tsemppiä sulle, toivottavasti ei ole pitkä projekti.
Argh. Kävin sitten yhdellä juttukeikalla Yhteisvastuukeräyksen tiimoilta. En tiedä, johtuuko tämä nyt siitä, että mua kyrsi jo valmiiksi (ei sinne meneminen, jostain tuntemattomasta syystä vaan) vai mitä siellä oikein tapahtui, mutta nyt hävettää. Mun jutussa on 1318 merkkiä, mikä on ihan okei, mutta olisin voinut saada siitä paljon enemmänkin irti. Menin sinne hyvissä ajoin, että ehdin jututtaa kerääjiä ennen kuin ne lähtee huitelemaan niiden lippaidensa kanssa, mutta eihän siellä ollut kuin kirkon työntekijöitä. Haastattelin sitten paria semmoista ja yhtä ihan rivikerääjää, kun ne vihdoin tuli siihen pyörimään jotain viittä vaille lähtöä. Kysyin siltä rivikerääjältä, että sopiiko sille, jos otan siitä kuvan juttua varten, niin reaktio oli aika nihkeä ja sitten kuuluikin jo kutsu, että kello on tasan 12 ja kerääjät hajaantuu. Melkein kaikki katosi siitä mun ympäriltä, niin päädyin sitten kuvaamaan yhtä diakonissaa, joka piti jotain oheistuotekojua.
Okei, mä saan siitä jutun. Ihan hyvän, näppärän ja tiiviin jutun ja kuvakaan ei ole edes tärähtänyt (lehtityön laatu
), mutta mä en saa sellaista juttua, kuin olin ajatellut ja sekös ketuttaa. Ja nyt en kehtaa sulkea tekstinmuokkausohjelmaa, sillä se tarkoittaisi sitä, että mun pomo pystyisi oikolukemaan mun tekstin. Osittain ymmärrän sen rivikerääjän reaktion kuvauskysymykseen, koska itekin olisin ollut melko vastahankaan, jos joku olisi tullut kysymään. Mutta sehän ei yhtään laske v-käyrän arvoja, valitettavasti.
// Pomo alko just purkaa kuvia kamerasta, aaaargh...