Sain juuri äsken puhuttelun kämppikseltäni alkoholinkäytöstäni... Syynä siis kun kerroin hänelle, että mulla oli ennen nukahtamisongelmia, mutta se on auttanut kun juon arkena pienen lasillisen punaviiniä illallisen kanssa. Loppuun tokaisi vielä, että:
"En tarkoita, että olisit alkoholisti, mutta hei kannattaisko vähän miettiä mitä teet itselles."
Vaati hyvää itsehillintää vastata vaan, että 'joo, pidetään mielessä', koska mun mielestäni hän oli todella epäkohtelias. En ees liiemmin erityisemmin rakasta punaviiniä, oon ottanut sen terveyssyistä vaan ruokavalioon ja se on nykyään ainoa alkoholijuoma, jota juon
Oliskohan tää joku kulttuurierojuttu? Itselle ei tulis kyllä mieleenkään alkaa arvostelemaan toisen alkoholinkäyttöä, ellei kyseessä ole joku läheinen. Tää ei ees ollut eka kerta, kun hän valitti aiheesta.
Toinen kämppis vihoittelee mulle, kun kerroin sille, että "Niin, tiedäthän, että noi tiskit kuuluu huuhdella pesuaineesta tiskaamisen jälkeen", koska arvoisa itsenäinen 23-vuotias ei tiennyt... Yritin vielä sanoa silleen varovaisesti, kun tuo ottaa itseensä kovin helposti.