Joo, lutikoista taitaa olla aika mahdotonta päästä eroon, jos ne ehtivät lisääntyä ja levitä rakenteisiin. Läheskään kaikki eivät saa mitään oireita puremista (minulle tulee sellaisia selviä, kutiavia patteja), joten lutikat huomaa sitten vasta kun niitä on todella paljon. Mutta ainakin torjuntafirman mies oli sitä mieltä, että nyt tämä hoituu myrkytyksillä. Toivotaan parasta!
Minäkin katson hostellien kohdalla arviot siisteydestä (tosin olen pelännyt täitä, en lutikoita), mutta ei tuon kohdalla kukaan ollut maininnut mitään asiasta. Enkä minäkään kyllä siellä huomannut mitään hälyyttävää, eikä minua siellä mikään syönyt, joten en osannut siksikään varoa. Pesen aina pyykit heti reissun jälkeen, mutta kun meillä ei ole omaa saunaa, en ole käyttänyt laukkua ja takkia saunan kautta - se tappaisi lutikat.
Periaatteessa lutikat jättävät vuodevaatteille ja sängyn alle sellaisia tummia pieniä jälkiä ulostaessaan, mutta meiltä ei kyllä vielä löytynyt sellaisia. Kuulemma jätöksiä ei tässä vaiheessa vielä välttämättä näykään.