Minua ketuttaa monellakin tapaa tapaus opettaja Korhonen, tai pikemminkin sen ympärillä käyty keskustelu. Osaisiko joku sanoa, missä nuoret (koululaiset) sanovat mielipiteensä ja ottavat kantaa näihin asioihin? Kun seuraa esimerkiksi Hesarin tai jonkin muun lehden artikkelien yhteydessä käytyä keskustelua, tulee sellainen olo, että nuoret ovat jotakin ihmiskunnan vihollisia, jotka pitää nyt vaan kovin ottein laittaa kuriin ja herran nuhteeseen. Nuorien ääni siellä ei ainakaan kuulu. Enkä minä nyt mitenkään tarkoita, etteikö työrauha-asia olisi kouluissa erittäin ajankohtainen - se on! Mutta silti moni asia tässä keskustelussa ottaa päähän. Kuten se, että minä en ainakaan kaipaa yhtään enempää valtuuksia ottaa fyysistä kontaktia oppilaaseen konfliktitilanteissa, vaan kaipaan pienempiä opetusryhmiä. Olisi myös tosi kiva, jos olisi jokin valvottu tila, jonne voisin tarvittaessa ohjata oppilaan luokasta, koska nyt on ihan yksi hailee, millaiset keinot on käytössä oppilaan poistamiseksi luokkatilasta, kun ei ole mitään paikkaa minne oppilaan voisi ohjata.
Sori, minua vaan ottaa päähän. Pahasti.