Oot ihan oikeassa. Ton tyyppisissä jutuissa kyse on yleensä puhtaasti siitä, että vanhemmat joko eivät raski kieltää lapseltaan mitään, tai sitten siitä, ettei niitä kiinnosta paskaakaan koko penska. Sen ei luulisi olevan liian vaikeaa kenellekään, että opettaisi penskat kunnioittamaan toisen omaisuutta (ja mielellään myös omaansa) edes sen verran, ettei aleta tahallaan särkeä mitään.
Jossain vaiheessa kakarat kuitenkin jotakin särkee, tai tuhrii, mutta luonnollisesti asian vakavuus pitäisi tehdä penskalle hyvin selväksi, niin ettei moinen tule mieleen enää uudestaan. Usein siellä vanhempien suunnalla on kuitenkin lellimisen sijasta silkkaa välinpitämättömyyttä.
Mä en edes ole pahasti sietämätön eikä meteli haittaa, mutta jumalauta että on ärsyttävää, jos kaikki jonkun yhden ihmisen jäljiltä hajoaa tai pitää piilottaa. Mä en niinkään arvosta omaisuutta, mutta ei sitä kenenkään tarvitse tahallaan tulla tuhoamaan ja sitten kun siitä sanotaan niin äiti pillastuu, kun sen lapsi on niin herkkä ettei sille saa sanoa. Se jätkä on niin herkkä, että on pienestä pitäen sylkenyt mun naamalle kun estin sitä tuhotöistä.
Joo, näitäkin oon nähnyt ja näissä tapauksissa se äiti ja isä olis ne jotka kuuluu johonkin kasvatuslaitokseen.
//Ihmisiä on moneen junaan, niin lapsia kuin aikuisiakin ja syyt erilaisille ongelmille vaihtelee laidasta laitaan. Aina ei voi syyttää pelkästään vanhempia, mutta niin kuin sanoin tuolla aiemmin, niin kyllähän se 90% tapauksista varmaan vanhempien suuntaan menee. Mulla on vain mennyt hermot jo aikoja sitten tähän aiheeseen, kun tuntuu, että jokaisella on paras mahdollinen näkemys miten lapset pitäisi kasvattaa. Jokainen penska on kuitenkin ihan erilainen heti syntymästään lähtien ja mikä toimii yhdelle, ei välttämättä toimi pätkääkään toiselle. Joku on alun perinkin hiljainen ja kiltti, eikä halua herättää huomiota. Toinen on rasavilli puusari, jonka perässä saa hypätä kuin heinämies ja sittenkin se ehtii jotakin tehdä. jne..