Käääääk! Nyt mun kuuluisi olla onneni kukkuloilla ja juhlia Suomen kiekko-pronssia liput liehuen. Totuus on kuitenkin se, että täällä minä istun apeahkoissa tunnelmissa ja lipitän haalennutta kahvia miettien, että se oli siinä. Ei, en ole pettynyt pronssiin, päinvastoin. Ei, en ole pettynyt joukkueeseen, päinvastoin, vaikka valmennusjohto saa kyllä epäluottamuslauseeni. En ole pettynyt mihinkään, mutta silti mieleni tekisi itkeä. Tässä on vain nyt sitä lopullisuuden tuntua ja luopuminen tekee kipeämpää kuin olisin osannut arvata. Jere Lehtinen, Ville Peltonen, Teemu Selänne, ehkä muitakin... ehkä jopa Saku Koivu, pelaajat joiden menestystä olen seurannut, joiden kanssa olen kasvanut, itkenyt, riemuinnut, kärsinyt vuoroin epäuskosta ja uskosta ja jotka ovat olleet minulle teini-iästä asti se Suomen Leijona, ovat lopettamassa uransa maajoukkueessa. Hieno lopetus herroille, hienoa Suomelle, mutta tuska minulle. Itkettää. :'( Olen samaa vuosikertaa Sakun kanssa... missä vaiheessa kaikista tuli näin vanhoja?
Se oli siinä.