Kirjoittaja Aihe: Kääk!  (Luettu 150811 kertaa)

Poissa zilah

• Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Kääk!
« Vastaus #600 : 13-11-2013, 18:37:41 »
Lainaus
Minä sain väliaikaiseksi puhelimeksi vanhan räiskäleen.

En suinkaan kuvitellut miten joku puhuu homeiseen lettuun :'DD

Kääk! Kuukausi jäljellä o.O

;D

Minä olen syntynyt Savossa ja siellä räiskäle tosiaan merkitsee vanhaa romua, eikä suinkaan lettua. Voit uskoa että olin ihmeissäni kun Jyväskylään muutettuani yksi uusi kaverini pyysi minut räiskälekahveille. Kyllä mietin, että mitä vattua hän aikoo minulle tarjota.  :o

Tsemppiä vaan loppuodotukseen, rimps.

zilah

Poissa Jolandina

• Perusketku
  • viilee tyyppi
« Vastaus #601 : 13-11-2013, 20:20:10 »
^ Murteet on jänniä (ja ihania)! Mäkin oon Savossa syntynyt ja kasvanut, mutta mulle räiskäle on ehdottomasti vaan lettu, en osaisi käyttää sitä lainkaan kuvaamaan mitään vanhaa romuhärpäkettä. Toisaalta en kuitenkaan saanut zilahin viestistä mitään lettufiboja ennen kuin luin rimpsin mietteet kyseisestä räiskäleestä, joten ehkä se sana jossakin mun alitajuntaisessa sanavarastossa saa muitakin kuin herkullisia merkityksiä.

Toisaalta oon asunu niin läntisessä Savossa että ei siellä oikein puhdasta savoa opi puhumaan, mikä on musta hirveä harmi! Viime viikolla kotikotiin matkatessa junan raflassa kuuntelin jonkun isomman porukan kovaäänistä savolaisten parjausta, "puhuvatkin niin kamalasti!", ja tunsin hiljaa mielessäni ylpeyttä juuriani kohtaan, vaikka eivät murteellisesti niin vahvat olekaan. Melko offtopic koko viesti, mutta toisaalta tää mun kotiseuturakkaus on kyllä melko KÄÄK!, vielä jokunen vuosi sitten en mitään niin paljon vihannutkaan kuin piskuista kotikaupunkiani! :DD
When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
~ Sherlock Holmes

Ficcilistaus  ||  LJ-ficcilistaus

Poissa zilah

• Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #602 : 13-11-2013, 22:53:11 »
Jolle: anna kun arvaan: olet jostain Savonlinnan tienoilta kotoisin. Minä olen Kuopiosta ja olen kyllä pahoillani siitä, että Savon murre on haihtunut monien muuttojen myötä liki kokonaan. Vaan annas olla kun puhun äitini kanssa puhelimessa tai olen muutaman päivän savonmualla, niin jo puhun taas niin paksua savoa, että tulee melkein kielimuuri vastaan.

Vaikka ei se kielimuuri välillä Oulu- Kuopio ole niin korkea kuin luulisi. Minä pidän paikallisesta murteesta ihan hirveästi ja voisin kuunnella sitä loputtomiin!

zilah

Lizlego

• Vieras
« Vastaus #603 : 18-11-2013, 10:59:45 »
Kääk!

Olin jotenkin kuvitellut, että kevyesti ja heittämällähän mä läpäisen yhden kurssin, mutta tänään juuri sopivasti ennen toista kurssikoetta, saatiin tietää edellisen tulokset ja olin läpäissyt rimaa hipoen!! :o :o Tämän kun vielä failaan... ;D No, aina voi uusia. ;D

Poissa zilah

• Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #604 : 18-11-2013, 20:09:50 »
Aina voi tosiaan uusia, Liz kulta.  ;D Minun mottoni koulun kanssa on se, että läpi on läpi, rimaa hipoen tai heittämällä.

zilah

Lizlego

• Vieras
« Vastaus #605 : 19-11-2013, 12:26:53 »
Kompensoi aika hyvin, että napsahti täydet pisteet matikankokeesta. Joo, kyllä mäkin osaan sijoittaa luvut oikein kaavoihin, kun kaavat on annettu valmiiksi.  ;D

Poissa Nappeli

• Hassu
  • värkkääjä
  • Kemiat kohtaa
« Vastaus #606 : 22-11-2013, 13:36:11 »
Ett sjukhus, lasarettet... Niskajumi voi näköjään äityä niinkin pahaksi, että olen maannut viimeiset pari päivää sairaalassa. Tänään onneksi pois.  ::)

Poissa zilah

• Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #607 : 22-11-2013, 16:16:06 »
Hui kamala, Nappeli!  :o

Niska- ja selkävaivat voivat tosiaan äityä viheliäisiksi. Itsekin kun koulun penkillä istuu päivät pääksytysten, niin kroppa kremppaa milloin mistäkin. Ei ollut töissä tällaisia ongelmia.  :P

Koetahan parannella itsesi.

zilah

Poissa Beelsebutt

• vähemmän
  • viilee tyyppi
  • malmi
    • Ficciarkisto
« Vastaus #608 : 22-11-2013, 19:48:44 »
Pääsitkö jo sjuukhuussetista, Darth Nappeli?
Fifi-ficitLJAO3

Poissa rimps

• superhessu
« Vastaus #609 : 22-11-2013, 20:38:12 »
On muuten kohtuullisen härö fiilis kun on mukulan pää jalkojen välissä. Sisäpuolella tosin vielä, mutta vissiin se nyt päätti sulloa sen ihan kunnolla alas. Toivottavasti se pysyykin sisällä ainakin viikonlopun yli, muuten tulee miehekkeelle hoppu.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa zilah

• Sydänten kapteeni
  • viilee tyyppi
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #610 : 22-11-2013, 20:43:00 »
No sanos muuta, rimps. Ylipäänsä tuntuu merkilliseltä, miten se vauva alkaa oikeasti elämään ihan omaa elämäänsä raskauden loppuviikkoina.

Voit uskoakseni olla vielä rauhassa. Mun molemmat mukulat kääntyivät valmiusasentoon viikkoja ennen h- hetkeä. Ensireissu laitokselle kesti yli vuorokauden, mutta toinen tulikin sitten vauhdilla. Sama meno jatkuu yhä. Esikoinen sentään ajattelee ehkä kerran ennen kuin tekee, mutta nuorimmainen kun aivan kuin minä. Kiihtyy nollasta sataan alta sekunnin, niin hyvässä kuin pahassa.

Ja sellainen juttu vielä, jos en ole muistanut kertoa. Olet valinnut hyvän kaupungin synnyttää. Itse väänsin molemmat tenavani Jyväskylän keskussairaalassa, ja hyvät muistot jäi molemmista kerroista. Hirmuisesti tsemppiä!  ;)

zilah
« Viimeksi muokattu: 22-11-2013, 20:44:33 kirjoittanut zilah »

Poissa rimps

• superhessu
« Vastaus #611 : 22-11-2013, 21:12:35 »
Mäkin oon kuullu pääosin hyvää Jyväskylän synnytyssairaalasta, joten ihan hyvillä mielin sinne oon menossa. Ei tää onneksi kuitenkaan vielä oo minkään näköisiä muita merkkejä ulos tulosta osoittanut. Kolme viikkoo tässä vielä on aikaa laskettuun aikaan, niin ei se oletettavasti ihan vielä tule. Kovasti se muljuaa ja tökkii mua kylkiin ja puskee päällä.
Tule käymään joskus, kun aurinko on matalalla, kun olet keijutuulella ja valmis olemaan se mikä olet.
Tule silloin kun unohdat, että oletkin jo aikuinen nainen ja muutenkin täydellinen.
~Nina Kolehmainen

Poissa Fiorella

• viilee tyyppi
  • Hyvän tuulen kotisatama
« Vastaus #612 : 22-11-2013, 23:08:18 »
Minä sanon KÄÄK siitä hyvästä, etten ole ehtinyt kirjoittaa riviäkään kuukausiin, enkä edes tehdä paljon mitään muutakaan. Tajusin juuri vähän aikaa sitten, mikä ikävä on kirjoittamista, pakko etsiä sille aikaa kohta...

Rimpsille onnea loppuodotukseen! Juuri tänä aamuna syntyi ystäväni vauva melkein kuukauden etuajassa ihan yllättäen, joten ei sitä aina tiedä. Mutta ei tässä pitkä aika enää ole odottaa, jännitän puolestasi ilolla! :)

Tsemppiä Nappelille niskajumitusten suhteen! Minullakin on niskat pahasti jumissa, mutta pääsin akupunktio-käsittelyyn ja se auttoi tosi paljon, nyt tuntuu että pääkin jopa liikkuu.

Murteet ovat ihania, minullakin on vahva murre arkikielessä. Mutta en ole kyllä ikinä kuullut räiskälettä muuna kuin lettuna (tosin en kyllä sano lettuja räiskäleiksi), ja tuo puhelinkommentti herätti ensimmäisenä ajatuksen litteästä puhelimesta, mietin että jos se joku erikoisen litteä on niin tuskin se kovin vanha voi olla. ;D

Koetan aktivoitua täällä heti kun siihen on hetki aikaa. <3 Teitä on ollut ikävä siinä missä kirjoittamistakin.

Poissa Lavande

• Vapaamatkustaja
  • viilee tyyppi
« Vastaus #613 : 29-11-2013, 15:54:35 »
Kääk! Joulukuu lähestyy ja kalunterissa on vielä tilaa vaikka millä mitalla! Kaikki napsiin päiviä ken ei ole vielä tuumaan tarttuneet :D

Poissa rimps

• superhessu
« Vastaus #614 : 29-11-2013, 18:46:10 »
Mulla on kaksi luukkua jo viimeistelyä vaille valmiina. Idea olisi kolmanteen, mutta en uskalla vielä varata kun ei ole tässä pariin seuraavaan päivään aikaa kirjoittaa ja en tiedä yhtään milloin tulee lähtö sairaalaan. Mutta jos ehdin alkuviikosta tai jotenkin kummasti viikonloppuna naputtelemaan, niin otan sitten kyllä kolmannen luukun.
~Nina Kolehmainen