Eihän se sitä sano, että ihmiset pahalla kommentoisi, mutta pahalta ne kommentit silti tuntuu, kun tuntuu siltä että tekee asiat ihan väärin ja samalla siitä tulee tunne, että lukija on nyt alentunut lukemaan sitä tekstiä vaikkei siitä niin pidäkään parituksen tai muun näkemyksen takia ja sitten siitä alentumisesta pitäisi olla kiitollinen ja kauhean ilahtunut vaikka omassa mielessään lähinnä ajattelee, että syöksykää kaikki sementtiin mielipiteinenne ja menkää sitten kirjoittamaan ja lukemaan vaikka lisää sitä iän ikuista Sirre/Remppaanne kun sitä niin rakastatte.
Fiorella, jos ei kirjoittaminen olisi kuin oksentamista, mä olisin lopettanut tämän jo aikoja sitten, mutta musta oli yllättävää todeta että omasta näkökulmasta negatiiviset kommentit Sirius/Severukseen aiheuttaa yhä niin vahvaa epätoivoa. Olisi jotenkin luullut, että siitäkin olisi jo päässyt, mutta se osui niihin kirjoittamisen kaikista aktiivisimpiin aikoihin, jolloin vielä oli virtaa. Se oli se mistä kaikki lähti alamäkeen ja tuli se anteeksi että olen olemassa - tunne, jota vastaan yhä taistelee. Se ristiriita, että tekisi mieli samaan aikaan toteuttaa kaikki, mitä enemmistö dissaa ja vihaa ja toisaalta lakata vaan olemasta. Vuoropäivin kumpikin voittaa.
Mutta varmaan jollain tasolla joku rakkaus tähän harrastukseen on ollut poissa niistä päivistä lähtien, kun tajusi että ei fanfictionissa olla yhtään sen avarampikatseisia oikeasti kuin missään muussakaan. Nykyään ei sentään tule ihan niin törkykommenttia.
//Niin ja toki se tunne on myös ettei pidä kirjoittaa mitäön mitä itse oikeasti rakastaa, koska eihän se niin pahalta olisi tuntunut että ihmiset näkee sen parituksen vaan vihaseksinä ellei se olisi ollut ja jossain mielessä olisi vieläkin itselle rakas ihan muuten. Vähän niin kuin että ei pidä tehdä mitään mikä on itselle rakasta koska kyllä muut ihmiset kommentteineen sen rakkauden tuhoaa. Ei se auta tunteeseen ettei se tapahdu tahallaan. Kaikki mikä on itselle tärkeää ja rakastaa pitää pitääkin ihan vain itsellään. Se vaan että ei kun ei se pysy. Joko pitäisi olla tosi varma itsestään ettei se vaikuta ettei muut jaa näkemystä ja myös usein kommentoi sen ettei jaa tai sitten pitäisi pystyä olemaan kirjoittamatts tai ainakaan julkaisematta kun tietää että se vaikuttaa.