Melko lailla raskas syksy on ollut, mutta jospa sitä lopulta parempaan suuntaan.
Jouduin ottamaan pari päivää sairaslomaa, koska unirytmi meni kiireen ja stressin takia ihan pipariksi. Olin niin väsynyt että nukahtelin minne sattui ja töissä alkoi olla ongelmia. Nyt kuitenkin tuntuu, että pikkuhiljaa palaudun omaksi itsekseni sen myötä, kun saan univelkaa nukuttua. Olen myös ilmoittanut töihin, että teen tästedes lyhennettyä työviikkoa. Työsopimus onneksi antaa siihen mahdollisuuden. Palkka on tietysti pienempi, mutta ei mikään työ ole sen arvoinen, että polttaa itsensä loppuun.
Ja äitinikin elämä näyttää valoisammalta. Tänään soitin ja kuulin ilokseni, että häntä piinannut hullu naapuri on lopultakin kärrätty suljetulle osastolle. Kauan siihen menikin aikaa, ja vaati mm. sen että puukotti ukkonsa sairaalakuntoon. Poliisi ja ambulanssi olivat liki päivittäisiä vieraita taloyhtiössä, mutta nyt se ralli on loppu. Enää ei kuulemma takaisin tule, vaan on lukkojen takana loppuikänsä.
On se sitten yhtä perkelettä, että tällaisia on niin äärimmäisen vaikea saada kuriin.
Pitää olla suurin piirtein ruumiita, ennen kuin jotakin tapahtuu. Ja arvatkaapa miten olisi käynyt, jos tuon naisen ukkoparka olisi uskaltanut sormeaankaan nostaa itsepuolustukseksi? Raudoissa olisi ollut itse.
zilah